Dijital pazarlamanın uzmanları Digidays’te buluştu

Haber Tarihi: 30.03.2018
Halkla ilişkiler ve reklam sektörü, İstanbul Ticaret Üniversitesi Halkla İlişkiler ve Reklamcılık Bölümü tarafından düzenlenen Dijital Pazarlama İletişimi Günleri Digidays’te buluştu. 20-22 Mart tarihleri arasında düzenlenen etkinlikte konularında uzman 28 konuşmacı öğrencilerle buluştu. 


Dijital pazarlama alanında uzman konuşmacıların katıldığı etkinliğin ilk oturumunun konuğu Scorp Kurucu Ortağı İzzet Zakuto oldu. Scorp’un bugüne kadar 16 milyondan fazla indirildiğini belirten Zakuto, paranın önemli olmadığını ve bir fikri gerçekleştirmenin önemli olduğunu söyledi.

Muse Istanbul CEO’su Serdar Ekrem Şirin ve Royal Bandits Takım sahibi Can Gürsu, “Elektronik Spor Ekosistemi” hakkında konuştular. Gürsu, Türkiye’de başarılı gençlerin olduğunu ve onların ellerinden tutulursa iyi yerlere geleceklerini ifade etti. Şirin ise “Elektronik sporda etkileşim çok yüksek. Geleneksel spor artık pahalı bir şey. Gençler etkileşim kolaylığından dolayı elektronik sporu tercih ediyor” dedi.

Dijital pazarlama güçleniyor

Wanda Digital Sosyal Pazarlama Direktörü Lara Baruh, sosyal medyada tüketicinin iyi analiz edilmesi gerektiğine dikkat çekti.


Karpat Independent Advertising Agency Başkanı Karpat Polat, ajanslarının düzenledikleri reklam kampanyalarından örnekler verdi. Karpat, “Her şeyin başı insan doğasına verdiğimiz önem. Buna önem vermeden iletişim yapılamaz” dedi.

İNNOVA -Inovatif Ürünler Ürün Yöneticisi Ender Kızılkan ise, geleneksel pazarlamanın hala sürdüğünü ancak dijital pazarlamanın gün geçtikçe ilerlediğini ifade eden Kızılkan, dijital pazarlamada mutlaka mobil kullanımda da var olunması gerektiğini vurguladı.

Konuşmasında oyunlaştırmanın ve hikayeleştirmenin önemine değinen TimeGO App Kurucu Ortağı Ercan Altuğ Yılmaz , oyunun pazarlama amaçlı olarak yeniden keşfedildiğini ve şirketler tarafından kullanıldığını kaydetti.

Medyada içerik önemli

Siemens Türkiye Dijitalizasyon ve Endüstri 4.0 Pazarlama Yöneticisi Derya İren, endüstri 4.0 sürecinin dünyada nasıl ilerlediğini anlattı. Dijitalleşme ile birlikte pek çok yenilik yaşandığını belirten İren, iş dünyasının kurallarının değişmeye başladığını söyledi.

Dijital pazarlamada tasarım konusunu anlatan Gift Mundo’nun kurucu ortağı Coşan Göksel, teknolojinin gelişmesiyle dijital pazarlamanın basamaklarından söz ederek, eski ve yeninin hayatımızdaki yerini anlattı. Deneyim odaklı pazarlamanın tüketicilerin son zamanlarda rn büyük tercihi olduğunu vurguladı. 

Glohe Incia marka yöneticisi Sevgül İztop startup işletmelerde dijital marka stratejileri konusunu dinleyicilere aktardı ve günümüzde yeni bir markanın nasıl yaratıldığını ele alarak Glohe markasının bir yıl içinde nasıl büyüdüğünü anlattı. 

“Dijitalde etik ve medyada dijital” konusunu anlatan Turkuvaz medya grubu kurumsal iletişim etkinlik ve tanıtım yönetmeni Sevinç Çakmaz, dijitalin ve teknolojinin çok geliştiğini, olaylara farkındalıkla bakmanın ve değişim olarak dönüşmenin en güzeli olduğunu belirtti.

Ticarette dijital fırsatlar konusunu anlatan Vizyon Danışmancılık’dan Nihat Kılıç, 2004’te Vizyon Medya Dijital Ajansı’ nı kurduğundan söz ederek mesleki deneyimlerini dinleyicilerle paylaştı. 

Havas İstanbul CEO’su Cüneyt Devrim ise bildiğimiz reklamcılığın, bilmediğimiz geleceği konusundan bahsetti. Artık araştırmalara çalışmalardan daha fazla para harcandığını belirten Devrim, medya açısından içeriğin nasıl bir rolü olduğunu açıkladı.

İnsanlar artık izleyici değil, kullanıcı


Sözün dijital gücü konusundan bahseden Evnx.live’den Arkın Çelik, geçmişten günümüze sözün anlamının değiştiğini ve sözcükleri anlamanın karşı tarafın elinde, anlatmanın ise kişinin elinde olduğunu belirtti. 

Facebookta yeni bir dönemi ele alıp topluluklar üzerindeki etkilerinden bahseden ve Zarakol İletişim’de Dijital İletişim direktörü olan Onur Yazıcıoğlu, temel kurgusunun toplulukların insanlara ne verdiği ve ne hissettiği olduğunu söyledi. 

Mobil çağda pazarlama konusunu anlatan Arçelik Dijital Strateji ve Pazarlama yöneticisi Metin Çerasi ise, mobil pazarlama çalışmalarına çok ürünün dahil olduğunu belirtti ve insanların artık internet izleyicisi değil, kullanıcısı olduğunu belirtti. 

Lüks konaklama sektöründe Dijital İletişimin öneminden bahseden Çırağan sarayı Halkla İlişkiler direktörü Neslihan Şen, lüksün tanımını yaptı ve lüks açısından medyada var olmanın öneminden ve medyanın nasıl kullanılması gerektiğinden bahsetti. 

Erne Medya’dan Hasan Lütfü Örsdemir ise dijital dünyada hayatta kalmak konusunu anlatırken, çok kullandığımız iletişim terimleri olan; hedef kitle, strateji, zamanlama ve içerik ile sosyal medyayı tanımlayan Örsdemir, bu kavramların sosyal medyada kullanımlarından bahsetti.

Dijital televizyonu geçti

Son günün ilk konuşmacısı olan ve oyun sektörünün dünyanın en büyük ve en hızlı büyüyen sektör olduğunu belirten Gameloft’un pazarlamacısı olan Doğa İlktaç ; Türkiye’nin dahil olduğu global oyun pazarının, dörtte bir oranını oluşturduğunu söyledi.

Aygen Teczan IAB Türkiye çalışmalarından bahsetti. Dijitalin Avrupa’da televizyonu geçtiğini belirten Tezcan, temel dijital becerilerin kritik öneme sahip olacağını vurgulayarak, ilerleyen zamanlarda sadece veriye dayalı bir bağ kurulacağına dikkat çekti.

Defacto Dijital Pazarlama Direktörü olan Murat Dağlı ise E-ticaret ve Omnichannel konusunu dinleyicilere aktardı. Müşterilerine deneyim imkanı sunmak için yaptıkları uygulamaları paylaşan Dağlı, müşteriye her alanda aynı deneyimi sunduklarını söyledi. 

Doğru zaman doğru içerik


Pengea Dijital Ceo’su Ferda Kertmelioğlu yapay zeka ile sosyal medya yönetimini, “Sosyal medyada algoritma döngüsü vardır, pek çok hesabı takip ediyoruz. Sosyal medyadaki bu döngüyü, sosyal medya kullanan herkesin çözümlemesi gereklidir. Doğru içerik doğru zamanda paylaşılmazsa etkileşim doğru şekilde olmaz” diye konuştu.


Falaaddin Ceo’ su Serdar Taşdelen ise, Falaaddin’ in kuruluşundan bahsetti. Taşdelen, Falaaddin’in bir yapay zeka uygulamasına dönüştüğüne değindi.

Unıte.ad satış direktörü Alp Draman influencer marketing’de kampanya süreci konusundan bahsetti. Draman, “Infuencer marketing’in ullanım amacına baktığımız zaman, hedef kitlenin etki gücü olan düşünce ve satın alma gücü olan markayla alakalı mesaj iletilir” dedi. 

Influencer pazarlama yeni dünyanın reklam modeli


Sosyal medyada markalaşmak konusunu anlatan Youtuber Simla Canpolat, İnfluencer marketing’in yeni dünyanın reklamcılık modeli olduğunu söyledi. 


Dijital pazarlama ve influencer konusunu anlatan youtuber İrem Akdemir ise, ajansta marka temsilcisi olarak çalıştığını ifade etti. Akdemir, influencer olma yolundaki ilerleyişini katılımcılara anlattı.

Dijital dünyada yaratıcılık ve uyarlama konusunu anlatan Yedifark Grup kurucu ortağı Üsame Kaya, olmayan bir şeyin düşünülemeyeceğini ancak iki farklı bilgiyi birbirine uyarlayarak yeni bir şey çıkarılabileceğini belirtti. 

Reklam uzantısı ve arama uzantısı kullanmanın ciddi anlamda müşteri çektiğini ve tıklanmayı arttırdığını söyleyen OPTDCOM Dijital Pazarlama uzamanı Yiğit Ünsal, tıklamanın yüksek olduğu durumlarda müşteri algısınında yüksek olduğunu anladıklarını belirtti.


Sponsorların destekleriyle gerçekleştirilen Digidays’ de Edding, Türk Telekom, Mobicoms ve Nescafe’nin bulunduğu sponsorlar katılımcılara keyifli anlar yaşattı. Doç. Dr. Gülay Öztürk’ün teşekkürleriyle ve etkinlik adına yaptığı kapanış konuşmasıyla Digidays etkinliği sona erdi.