MALİ İŞLER DAİRE BAŞKANLIĞI
✕ Kapat
Lisansüstü Ödeme Prosedürü

ÜNİVERSİTEMİZE LİSANSÜSTÜ PROGRAMLARA YENİ KAYIT & KAYIT YENİLEYECEK OLACAK ÖĞRENCİLERİMİZ

İlan edilen kayıt tarih aralığı içinde 3 farklı ödeme seçeneği ile yardımcı olunabilmektedir.

Tezsiz yüksek lisans programlarında paket ücretin tahsilatı; 2 dönemde gerçekleştirilmektedir.

Tezli yüksek lisans ve doktora programlarında paket ücretin tahsilatı; 4 dönemde gerçekleşmektedir.

İstanbul Ticaret Üniversitesi Lisansüstü Eğitim ve Öğretim Yönetmeliğinin 46. Maddesi 3. Bendindeki; “Öğrencinin kayıt yenilemediği yarıyıl, 2547 sayılı Kanunda belirlenen öğrenim süresinden sayılır. Kayıtsız geçirilen yarıyılın öğrenim ücretini ödemek koşuluyla takip eden yarıyıl başında kayıt yenilenebilir.” hükmü kapsamında kayıt yenilemediğiniz döneme ilişkin olarak bağlı bulunduğunuz Enstitünüz aracılığı ile kesinleşmiş “kayıt dondurma” veya “kayıt sildirme” kararınız bulunmadığı sürece, öğrenim ücreti borçlanmanız devam etmektedir.

 

Dönemde tahakkuk eden öğrenim ücreti tutar toplamını ilan edilen kayıt tarih aralığı içerisinde tek seferde nakit ödeyecek olan öğrencilerimiz aşağıda bilgileri verilen yöntemlerden birini kullanarak %5 peşin ödeme indirimi ile ödeyebilirsiniz.
  • Entegre Ödeme Yöntemi: Entegre ödeme yöntemi kullanmanız halinde 30 dakika içerisinde mali onayınızın gerçekleşebilecektir.
Anlaşmalı bankaların "Banka Gişesi", "İnternet Bankacılığı" ve “Mobil Bankacılık” hizmetlerinden yararlanarak ekranlarında TC kimlik no bilginizle (dönemde tahakkuk eden öğrenim ücreti tutarını %5 peşin ödeme indirimli) görebilir ve ödeyebilirsiniz.
  • Türkiye Finans Katılım Bankası
  • Vakıfbank
  • Kuveyttürk
  • Manuel Ödeme: Manuel ödeme yöntemi kullanmanız halinde 12 saat içerisinde mali onayınızın gerçekleşebilecektir.
Dönemde tahakkuk eden öğrenim ücreti tutarına %5 peşin ödeme indiriminizi hesaplayarak ve Öğrenci ad/soyad ve TC kimlik no bilgileriniz işlem açıklamasında yer alması kaydıyla aşağıdaki banka hesabına ödeyebilirsiniz.
Hesap adı Banka adı Şube adı Hesap no IBAN
İstanbul Ticaret Üniversitesi Vakıfbank Mercan 00158 00729 05199 74 TR09 0001 5001 5800 7290 5199 74
İsteyen öğrenciler, ilan edilen kayıt tarih aralığı içerisinde https://e-payment.iticu.edu.tr/ linkinde yer alan ödeme sistemini kullanmak suretiyle mali yükümlülüklerini yerine getirirler. Ekranda talep edilecek bilgiler;
  • Öğrenci Programı: Yerleşilen Programı
  • Ödeme Türü: Eğitim
  • Öğrenci T.C. Kimlik No: 11 Haneli TC
  • Kredi Kartı Bilgileriniz:
Bu ödeme seçeneğinde;
  • Kredi kartınızın internet üstünden ödemeye açık olması gerekmektedir.
  • Kredi kartı limitinizin öğrenim ücreti toplamına yeterli olması gerekmektedir.
  • Kısmi ödeme yeterli olmayıp dönemde tahakkuk eden öğrenim ücreti toplamı tek çekim veya taksitlendirme yapıldığı takdirde ödeme yapılmış kabul edilecektir.
  1. Tek Çekim: Dönemde tahakkuk eden öğrenim ücreti tutarının tamamı tek seferde kredi kartından ödeyebilirsiniz.
  2. Anlaşmalı Banka Kredi Kartları İle Taksitli Ödeme: Dönemde tahakkuk eden öğrenim ücreti tutarının tamamı kadar bir limite sahip kredi kartından azami “4 taksit” ile “vade farkı uygulanmadan” tek bir işlemde tahsilat yapılır.
Taksitli ödemeden yararlanmak isteyen öğrencilerimiz, ilan edilen kayıt tarih aralığı içerisinde;
  1. Herhangi bir Vakıfbank Şubesine giderek VAKIFBANK’ın mevzuatlarına uygun olmak kaydıyla  VAKIFBANK ile taksitli ödeme anlaşması yapılmalıdır.
  2. İşlemlerinizi gerçekleştirdiğiniz VAKIFBANK şubesi, evrakı teslim aldığına ilişkin kaşeli, onaylı “Teslim Makbuzu” düzenleyecektir.
  3. Şube yetkilisi bu makbuzun bir örneğini Vakıfbank MERCAN  şubesine iletecektir.
  4. Düzenlenen kaşe onaylı “Teslim Makbuzu”nun bir örneğini de size teslim edecektir.
  5. Teslim makbuzu ön onay olup mevzuatsal durumlar vb. nedenlerle uygun olmayan başvurular Vakıfbank MERCAN Şubesi tarafından  tekrar değerlendirip başvuran müşteriye bilgi verilecektir.
Bunun için gelir belgesi ibraz edebilecek öğrenci (veya öğrenci garantörü olacak kişi); kendi TC kimlik numarası ve cep telefon numarası ile VAKlFBANK' a ait; https://ots.vakifbank.com.tr/otsbasvuru.aspx Linkinden OKUL TAHSİLAT SİSTEMİ (OTS) sorgulamasını yapmalı (İl:İstanbul İlçe:Beyoğlu..), cep telefonuna gelen mesaj  ön onay olmayıp kredili OTS hesabı açılması sadece şubelerce kişinin istihbarat durumu ,ödeme performansı ve diğer şartlar uygun olduğunda gerçekleştirilecektir. Gerekli şartları sağlayan vatandaşlarımızın aşağıda belirtilen gelir evrakları ile Vakıfbank Şubelerine giderek bankanın belirtmiş olduğu sözleşmeleri ve formları vb. imzalamaları gerekmektedir. Şubelere T.C. Kimlik Numarası yazılı , TC Kimlik kartı, Nüfus Cüzdanı, ehliyet veya pasaport ile başvurulması gerektiği unutulmamalıdır. Ancak Banka, belirlemiş olduğu sözleşme ve formlar dışında aşağıda listelenen gelir belgelerini de talep etmektedir;
  1. Maaşını VAKIFBANK’tan alan KAMU personeli: gelir evrağı getirmesine gerek yoktur.
Maaşını VAKIFBANK’tan alan Özel Sektör çalışanları : sadece barkodlu SGK dökümünü getirmeleri yeterlidir.
  1. Veli işyeri sahibi ise;
    1. şahıs firmasıysa: vergi levhası ( vergi levhasının son 2 dönem matrahlı olması gerekmektedir)
    2. şahıs firması değilse (LTD. A.Ş gibi..) : Vergi levhası + ticaret sicil gazetesi+imza sirküleri (vergi levhasının son 2 dönem matrahlı olması gerekmektedir) 
  1. Veli SGK’lı ÖZEL SEKTÖR Çalışanı ise ; işyerinden alınmış son aya ait ıslak imzalı-kaşelimaaş bordrosu, işyerinin imza sirküleri örneği , barkodlu SGK hizmet dökümü
  2. Veli emekli ise; emekli maaşını bankamızdan alıyorsa gelir evrağı alınmasına gerek yoktur.Emekli maaşını Diğer bankalardan ya da PTT'den alıyorsa emekli maaşının 3 aylık hesap ekstresi dökümü ıslak imzalı kaşeli olarak  ve söz konusu maaş bankası ya da PTT den hesap ekstresini imzalayan personelin imza sirküleri örneğini alması gerekmektedir. FARKLI bir seçenek olarak emekli vatandaşlarımızın e- devlet şifresi varsa  e-devletten alınan barkodlu emekli gelir evrağı da yeterli olacaktır.
  3. Veli kira geliri sahibi ise; tapu fotokopisi ve adresi tapudaki adresle aynı olacak şekilde düzenlenmiş kira kontratı ile kiranın yattığı bankadan alınan  hesabın son 6 aylık ıslak imzalı kaşeli ekstresi. (Kira geliri son 6 ay banka hesabına ‘’kira’’ açıklamasıyla yatması gerekmektedir.) Hesap ekstresi hangi bankadan alınacaksa ekstreyi imzalayan personellerin imza sirküleri örnekleri alınmalıdır.
  4. Veli kamu çalışanı ise; e-devletten alacağı e-bordro dökümü, kurum kimliğinin fotokopisi yeterlidir. E-devletten bordro alınamayan kamu kurum ve kuruluşlarında ki  çalışanların, çalıştığı kurum tarafından onaylanmış ıslak imzalı-kaşeli maaş bordrosu alması gerekmektedir .
  5. Öğrencinin kimlik fotokopisi
Veli ve Öğrenci TC Kimlik Numarasını vererek, T.C.İSTANBUL TİCARET ÜNİVERSİTESİ taksitli ödemesinden yararlanmak ve bu amaçla hesap açılış evrakları doldurmak istediğinizi belirtmeniz gerekecektir. Son ödeme gününe kadar öğrenim ücretlerinin taksit tutarları, adınıza açılan Kredili Bankomat-724 hesabınıza yatırılmadığı taktirde ya da hesapta yeterli bakiye olmadığı durumlarda VAKIFBANK, kredili hesabınıza tanımlanan Kredi limitini devreye alıp hesap sahibini kredilendirerek ödemeleri tamamlayacaktır. Bu durum, hesap sahiplerinin gecikme bedeli ile karşı karşıya kalmaları anlamına gelmektedir. Kredili Bankomat-724 hesabınıza yatıracağınız ödemeler ücretler tablosunda belirtilen son ödeme tarihlerinde, VAKIFBANK tarafından Üniversitemiz hesaplarına otomatik olarak aktarılacaktır. Taksitli sisteme dahil olmuş velilerin ödemelerini kendileri için açılan Kredili Bankomat-724 hesaba yatırmaları gerekmektedir. Eğer ödemeler, Üniversite banka hesaplarına doğrudan yatırılırsa yanlış Kuruma ve Hesaba ödeme yapmış sayılacaklardır.   NOT: Yurt içinde bütün VAKIFBANK şubelerine konu ile ilgili 2022-485 nolu İstanbul Ticaret Üniversitesi OTS Çalışması tebliği gönderilmiştir. Şubelerde sorun yaşamanız halinde tebliği işlem yapan şube yetkilisine bildirebilir veya aşağıdaki e-posta adresi ile iletişime geçebilirsiniz:    bayram.karacan@vakifbank.com.tr   Anlaşmalı banka üzerinden sabit taksitli ödeme seçeneği (OTS) tercih edilmesi halinde;
    1. VakıfBank tarafından kredili bankomat hesabınız açılarak size bildirilecektir.
    2. Eğitim ücretiniz aşağıdaki tarihlerde Vakıfbank’ta öğrenci/Veli adına açılmış bulunan “KMH” Kredili Mevduat hesabına hesap üzerinde tahsil edilmeye devam edecektir.
  • Güz Dönemi Kayıtlarında Ödeme Taksit Tablosu
Taksit Sayısı 1.TAKSİT 2.TAKSİT 3.TAKSİT 4.TAKSİT
Son Ödeme Tarihi Kayıt tarih aralığında 25 Ekim 25 Kasım 25 Aralık
  • Bahar Dönemi Kayıtlarında Ödeme Taksit Tablosu
Taksit Sayısı 1.TAKSİT 2.TAKSİT 3.TAKSİT 4.TAKSİT
Son Ödeme Tarihi Kayıt tarih aralığında 25 Mart 25 Nisan 25 Mayıs
Banka Taksitli Ödeme (OTS/Otomatik Ödeme Sitemi) seçeneğinden yararlanmış olup, bu sistemde devam etmek isteyen öğrencilerimiz;
  • Varsa geçmiş yıl borçlarını öğrenci/Veli adına açılmış bulunan “KMH” Kredili Mevduat hesabına yatırmaları,
  • Aşağıda mail adresleri verilen Vakıfbank yetkililerinden “OTS Sistemine alınabilir” onayı almaları*
*Banka üzerinden taksitli ödeme yapmaya devam etmek isteyen öğrencilerimiz, aşağıdaki tabloda talep edilen bilgileri içeren başvuru maillerini banka yetkililerine (bayram.karacan@vakifbank.com.tr ) iletmeleri halinde kendilerine yardımcı olunabilecektir. Öğrencilerimizin başvuru maillerinin, Banka yetkilileri tarafından gönderilen “onay mailini” e-posta adreslerinden takip etmeleri gerekmektedir.
* Öğrencinin Banka hesabındaki kefilin Taksitlerin yatırıldığı Kredili Mevduat Hesap No
Adı soyadı
TC no
  • Vakıfbank yetkililerinden “OTS Sistemine alınabilir” onayı alan öğrencilerimiz, OBS üzerinden kayıt yenileme işlemlerine devam edebilirler.
  • Güz Dönemi Kayıtlarında Ödeme Taksit Tablosu
Taksit Sayısı 1.TAKSİT 2.TAKSİT 3.TAKSİT 4.TAKSİT
Son Ödeme Tarihi Kayıt tarih aralığında 25 Ekim 25 Kasım 25 Aralık
  • Bahar Dönemi Kayıtlarında Ödeme Taksit Tablosu
Taksit Sayısı 1.TAKSİT 2.TAKSİT 3.TAKSİT 4.TAKSİT
Son Ödeme Tarihi Kayıt tarih aralığında 25 Mart 25 Nisan 25 Mayıs
İstanbul Ticaret Üniversitesi Lisansüstü Eğitim Ve Öğretim Yönetmeliğinin “Eğitim-öğretim ücreti” kısmı MADDE 37 – (2) bendi çerçevesince: ”….. Program ücreti tezsiz yüksek lisans programları için iki yarıyıl, tezli yüksek lisans programları için dört yarıyıl, doktora programları için sekiz yarıyıl karşılığıdır. Tezsiz yüksek lisans programları için azami bir yarıyıl, tezli yüksek lisans programları için azami iki yarıyıl, doktora programları için azami dört yarıyıl ek süre alan öğrenciler Mütevelli Heyeti tarafından belirlenen ek öğrenim ücretini öderler.” İfade edilmektedir. Ek süre kullanan öğrencilerimiz LİSANSÜSTÜ DİĞER ÜCRETLER linkini inceleyebilirler. Ek sürede ödemeniz gereken tutarı aşağıda bilgileri verilen yöntemlerden birini kullanarak ödeyebilirsiniz.
  • Kredi Kartı ile Ödeme Seçeneği (E-Payment)
https://e-payment.iticu.edu.tr/ linkinde yer alan ödeme sistemini kullanmak suretiyle “4 taksit” seçeneğiyle “vade farkı uygulanmadan” mali yükümlülüğünüzü yerine getirebilirsiniz. Ekranda talep edilecek bilgiler;
  • Öğrenci Programı: Bölüm/Program adı
  • Öğrenci T.C. Kimlik No: 11 Haneli TC
  • Ödeme Türü: Ders
  • Kredi Kartı Bilgileriniz:
Bu ödeme seçeneğinde;
  • Kredi kartınızın internet üstünden ödemeye açık olması gerekmektedir.
  • Kredi kartı kullanılabilir limitinizin yeterli olması gerekmektedir.
  • Kısmi ödeme yeterli olmayıp ücreti toplamı tek çekim veya taksitlendirme yapıldığı takdirde ödeme yapılmış kabul edilecektir.
  1. Tek Çekim: Ödenmesi gereken tutarın tamamını tek seferde kredi kartından ödeyebilirsiniz.
  • Anlaşmalı Banka Kredi Kartları İle Taksitli Ödeme: Ödenmesi gereken tutarı “vade farkı uygulanmadan” taksitlendirerek kredi kartından ödeyebilirsiniz.
  • Entegre Ödeme Yöntemi: Entegre ödeme yöntemi kullanmanız halinde 30 dakika içerisinde mali onayınız gerçekleşebilecektir.
Anlaşmalı bankaların "Banka Gişesi", "İnternet Bankacılığı" ve “Mobil Bankacılık” hizmetlerinden yararlanarak ekranlarında TC kimlik no bilginizle görebilir ve ödeyebilirsiniz.
  • Manuel Ödeme: Manuel ödeme yöntemi kullanmanız halinde 12 saat içerisinde mali onayınızın gerçekleşebilecektir.
Ücret toplam tutarınızı hesaplayarak ve Öğrenci ad/soyad ve TC kimlik no bilgileriniz işlem açıklamasında yer alması kaydıyla aşağıdaki banka hesabına ödeyebilirsiniz.
Hesap adı Banka adı Şube adı Hesap no IBAN
İstanbul Ticaret Üniversitesi Vakıfbank Mercan 00158 00729 05199 74 TR09 0001 5001 5800 7290 5199 74
*Yukarıda numarası verilen banka hesabı OTS için kullanılamaz. Yıllık eğitim ücretini Vakıfbank OTS sisteminde taksitlendirerek ödeyen öğrencilerimizin; eğitim ücreti taksitlerinin Üniversitemizin herhangi bir hesabına yapılması öğrencilere ait banka hesaplarında faiz tahakkukuna neden olacaktır. Bu nedenle OTS taksit sistemi kapsamında ödeme yapan öğrenciler, ödemelerini Vakıfbank nezdinde açılan KMH(kredili mevduat hesabı) hesaplarına yapmaları gerekmektedir.