Halkla İlişkiler ve Reklamcılık Bölümü 4-5 Mayıs 2017 tarihleri arasında “1. Uluslararası İletişimde Yeni Yönelimler Konferansı’nı“ düzenledi.

Haber Tarihi: 11.05.2017
İstanbul Ticaret Üniversitesi İletişim Fakültesi Halkla İlişkiler ve Reklamcılık bölümü tarafından düzenlenen "1. Uluslararası İletişimde Yeni Yönelimler Konferansı"nın ilk günü 4 Mayıs 2017’de farklı oturumlar çerçevesinde Sütlüce Yerleşkesi’nde gerçekleşti.

Konferansın açılışında konuşan İstanbul Ticaret Üniversitesi Rektörü Prof. Dr. Nazım Ekren, İletişim fakültesi bazında bölümler üzerinde yaptıkları değişikliklerden bahsederek “Fakültelerimizde ilkleri gerçekleştirmeye önem veriyoruz. iletişim fakültesi, fakülteler arasında en eski olan fakültemiz ve ürettikleri değer ile çalışmalarına devam ediyor. Bildiğiniz gibi iletişim iki taraflı ve birbirini etkileyen süreçlerdir. Bu sayede tercihler ve önceliklerimizi belirleriz.” diyerek teşekkürleriyle konuşmasını sonlandırdı.


“ Gelişen Teknoloji Bireysel İletişimden, Kitlesel İletişime Kadar Etsini Gösteriyor”

Halkla İlişkiler ve Reklamcılık Bölümü Başkanı Doç. Dr. Gülay Öztürk açılışta yaptığı konuşmada dijital dünyanın önemine dikkat çekti. Öztürk şunları ifade etti: “ Bugünün dijital dünyası hiç olmadığı kadar interaktif, çok sesli ve kullanıcı verilerinin nerelerde kullanıldığını net söyleyemeyecek kadar da ürkütücü bir tabloyu bizlere sunmaktadır. Sanal gerçeklik, arttırılmış gerçeklik gibi “gerçeklik kurgusunu” yeniden inşaa eden ve kullanıcıya yeni deneyim alanı yaratan bu yeni dünyanın iletişimin farklı alanlarına etkisi kaçınılmazdır. Bu konferansla iletişimin farklı disiplinlerde hangi trendlerin takip edildiğini ve nasıl bir etkiye sahip olduğunu ortaya çıkarmak öncelikli amacımızdır” dedi.

Konferansa keynote speaker olarak katılan Galatasaray Üniversitesi İletişim Fakültesi öğretim üyesi Doç. Dr. Kerem Rızvanoğlu, dijital mecrada kullanıcıyı anlamak ve kullanıcı deneyiminin önemi üzerine görüşlerini paylaştı. Rızvanoğlu, “Dijital dünyada herkes kendine has özelliklere sahip. Bu yüzden özellikle kullanıcı deneyimi kullanılabilirlik, verimlilik, etkinlik ve tatmin unsurları çerçevesinde gerçekleştirildiğinde bu kendine has kitle tarafından kullanıcı dostu olarak adlandırılıp, seviliyor. İyi deneyim amaçlayan tasarımların gerçekleştirildiği dünyamızda nesnelerin internetide artık devreye girdi. Yani gelişen teknoloji artık fiziksel dünyamızı da değiştirmeye başladı.” şeklinde konuştu.


Doç.Dr Rızvanoğlu’ndan sonra diğer keynote speaker olarak çok değerli bir reklam ustası olan TAAN Worldwide (Turkey) ve İlancılık Reklam Ajansı Eş Başkanı Ender Merter, sürüdürülebilirliğin tarihini açıklayarak pazarlama iletişiminde şuan rakamların neler olduğundan bahsetti. Dijitalleşmenin kaçınılmaz olduğunu ve her ülkenin artık markalarıyla ortaya çıktığını ifade etti


Açılış konuşmalarının ardından ulusal ve uluslararası düzeyde katılan 60’ın üzerinde katılımcı “Yeni Dijital Kültür,  Dijital Çağın Yeni Pazarlama Trendleri,  Dijital Çağ ile gelen Yeni Reklamcılık,  Kurumsal İletişim ve Halkla İlişkiler Çalışmalarında Yeni Yönelimler, Siyasal İletişimde Dijitalleşme,  Sosyal Medya ve Yeni Haber Algısı,  Görüntünün Dijitalleşmesi,  Yeni İletişimde Yeni Fırsatlar ve Yeni Sınırlar” başlıklı oturumlarda sunumlarını gerçekleştirdi. 4 Mayıs’ta Sinan Sülün tarafından bugünün iletişim  trendlerinden biri olan “Hikaye anlatımı “ üzerine bir adet workshop gerçekleştirildiği konferans İletişim Fakültesi Dekanı Prof.Dr.Mim Kemal Öke’nin kapanış konuşmasıyla 5 Mayıs’ta sona erdi.