Sıkça Sorulan Sorular

SIK SORULAN SORULAR (SSS)

  • Uzaktan Eğitim Sistemine giriş yaparken kullanacağım kullanıcı adı ve şifrem nedir?
   “Kullanıcı adı öğrenci numaranız parolanız T.C. kimlik numaranızdır.”
  • Sisteme giriş şifremi unuttuğum zaman ne yapmalıyım?
Şifre unutulduğu zaman parolamı unuttum (yandaki şekilde gösterilmektedir) sayfasına gidilip, buraya kullanıcı adı yazılır. Sistemde tanımlı olan mail adresine şifre gelecektir. Maile şifre geldiği zaman; şifreye çift tıklayarak kopyalandığında fazladan karakter seçme (bir adet boşluk) durumu oluştuğundan şifre elle yazılmalıdır ve şifrenin büyük küçük harf duyarlılığına sahip olduğuna dikkat edilmelidir.
  • Sistemin bilgilendirme mailleri hangi adresime gelecektir?
Bilgilendirme mailleri istanbulticaret.edu.tr uzantılı maile gelecektir. Kişisel bilgiler ekranına girilerek buradaki mail hotmail ve gmail gibi başka adreslere yönlendirilebilir. Fakat bu durum, mail gelmemesine neden olacaktır. Mail adresleri istanbulticaret.edu.tr uzantısı dışında başka mailler ile değiştirilmemelidir. Bütün maillerin bu adrese geleceği unutulmamalıdır.

Sistemde yaşanabilecek olası problemler sonrası mail ile ulaşılamaması durumunda sağlıklı iletişim kurulması için Kişisel Bilgiler sayfasından Cep Telefonu bilgisinin güncellemesi tavsiye edilir.
  • Uzaktan Eğitim Sistemine nereden giriş yapabilirim?
Uzaktan Eğitim Platformuna ulaşmak için www.iticu.edu.tr sayfasında sağ üst kısımda yer alan “Bilişim Hizmetleri” başlığı altında “Uzaktan Öğretim Sistemi” yazısına tıklayarak veya tarayıcıya doğrudan www.myenocta.com/ticaret yazarak sisteme giriş yapılabilir.
  • @istanbulticaret.edu.tr uzantılı mail adresime nereden giriş yapabilirim?
@istanbulticaret.edu.tr uzantılı maile giriş yapmak için tarayıcıya http://webmail.istanbulticaret.edu.tr/owa yazılarak veya www.iticu.edu.tr adresinde sağ üst tarafta “Bilişim Hizmetleri” başlığı altında yer alan “Öğrenci E-Posta” yazısına tıklayarak giriş yapılabilir. Buraya mail adresi @istanbulticaret.edu.tr olmadan yazılır. Şifre ise daha önce değiştirilmediyse TC kimlik numarasıdır. Maili olmayan ve giriş yapamayan öğrenciler bilgi işleme başvurarak yardım alabilirler.
  • Sistem üzerinde ders içeriklerini takip etmeme rağmen puanım eklenmiyor?
Derslerin içeriği izlendikten sonra ders içeriğini kapatmak için yanda göründüğü gibi mavi simgeli ikon kullanılmalıdır. Aksi takdirde içerik izlenmemiş olarak kabul edilecektir ve puanlara yansımayacaktır.

İçerik puanları dersin altında bulunan içerik sayısı baz alınarak hesaplanmaktadır. İki adet içerikten yalnızca biri takip edilmiş ise puanlar buna göre yansıyacaktır.
  • Parola sıfırlama veya sistemden diğer gelmesi gereken mailler @istanbulticaret.edu.tr uzantılı adresime gelmiyor. Ne yapabilirim?
Bazı öğrencilerin maillerini konu veya kişi sıralamasına göre bıraktıkları fark edilmiştir. Bu öğrenciler kendilerine yeni gelen mailleri görmek için tarih alanına (en son gelen mail en üstte) göre sıralama yapmak zorundadırlar. Aksi halde yeni maillere ulaşamayacaktırlar. Bunun dışında bir durum söz konusu ise kişisel bilgiler ekranından mail adresi teyit edilmeli ve sorun halen devam ediyorsa sistem sorumlusu ile iletişime geçilmelidir.
  • Sistemde yapılan online sınav sırasında elimde olmayan nedenlerle sınavdan çıkmış oldum. Tekrar sınava girmek için ne yapabilirim?
Uzaktan eğitim sisteminden yapılan sınavlarda herhangi bir nedenle (elektrik kesilmesi, bilgisayarın donması, internetin kesilmesi) sınavdan çıkan öğrenci tekrar sınava giremez. Özel sebepler nedeniyle sınavdan çıkan öğrenci yalnızca 2 defaya mahsus olmak üzere tekrar sınava girme talebinde bulunabilir. Bunun için sınavı başlat yazan yerde “Tekrar Talebi Yap” yazısına tıklanırsa, bu talep dersin öğretim elemanına (sistem yöneticine değil) ulaşmaktadır. Dersin öğretim elemanı öğrencinin kaç tane soruyu gördüğünü, kaç tanesini cevapladığını, sistemde ne kadar süre kaldığını ve isterse sınava giriş şeklini bir video gibi izleyerek öğrencinin durumunu değerlendirir. Uygun gördüğü kişilerin tekrar taleplerini onaylar ve bu öğrenciler tekrar aynı sınava girebilirler. Fakat bu durum yalnızca sınav tarihleri arasında geçerlidir. Sınav tarihi geçtikten sonra o sınav için ”Tekrar Talebi”nde bulunulamayacaktır. Yine öğretim elemanına başvurulup özel durum açıklanırsa öğretim elemanının karar yetkisinde olarak öğrenciye özel sınav açılabilir.
  • Sınav tekrar talebini ne zaman yapmalıyım?
Sınavlarda problem yaşamamak için öğrencilerin sınavları ve sınav taleplerini son güne veya son saatlere bırakmamaları tavsiye edilir. Sınav tekrar taleplerinin ders öğretim elemanı tarafından incelenip değerlendirilmesi için son anlara bırakmamaya dikkat edilmelidir.
  • Sınava ekran çözünürlüğü nedeniyle giriş yapamıyorum. Ekran çözünürlüğüm uygun ise ne yapmalıyım?
Sınavlara girerken ekran çözünürlüğü belirtilen yeterliliğe sahip olmalıdır. Bu özelliklere sahip ekranların bazılarında tarayıcının uzaklaştırma – yakınlaştırma ayarları değiştirilmiş olabilir. Bu sorunu çözmek için bilgisayar faresinin tekerleğini ctrl tuşu basılıyken geriye doğru çekmeniz halinde durum düzelecektir.
  • Bilgisayardan kaynaklı sorun nedeniyle sınavdan atılırsam ne yapmalıyım?
Sınava girilen bilgisayarda sorun yaşanılırsa sınava ikinci kez girmek için başka bir bilgisayar kullanılması tavsiye edilir. Bilgisayarda virüs olması, tarayıcıya kurulan eklentilerin sistemi engellemesi veya tarayıcıya bilinmeden de olsa yapılan ayarlar sınavın başarıyla sonuçlanmasını olumsuz etkileyebilir. Ortak kullanıma ait bilgisayarların kullanılmadan önce bir kez baştan başlatılması ve bu şekilde belleğinin temizlenmesi önemle tavsiye edilir.
  • Sınav bilgilerimin kaydedilmediğine dair sadece rakamlardan oluşan bir metin dosyası karşıma geldi. Bu dosyayı ne yapmalıyım?
Sınavdaki bilgilerin herhangi bir şekilde kaydedilmemesi sonucu sadece rakamlardan oluşan bir metin ekrana gelecektir. Bu metni öğrenciler kaydederek ders öğretim elemanına mail atabilirler. Öğretim elemanı kaydedilmemiş sınavı kaydedebilecektir.
  • Sistemde yukarıda sayılan maddeler dışında herhangi bir sorun yaşanılırsa ne yapmalıyım?
Sistem yöneticisine ulaşmak için ue.destek@iticu.edu.tr adresine mail atabilir veya 0212 522 35 60  numarasından sistem yöneticisine ulaşılabilir. Telefon veya mail ile iletişimlerde mesai saatleri dışında yapılan başvurular bir sonraki ilk mesai saatinde değerlendirilecektir.
  • Ders İşlemleri Menüsü altında Ders Listesi ekranında yer alan “Durumu” bilgisi neyi gösterir?
Öğrencinin dersle ilgili eriştiği ders içeriği ekranındaki (dersin kaynağı olan web kitabındaki) ilerleme durumunu gösterir.
  • Ders içeriğine nereden ulaşılabilir? “Ders İçeriği” ifadesiyle kastedilen tam olarak nedir?
Öğrencinin aldığı derse kaynaklık edecek web kitabına DERS İÇERİĞİ denir. Ders İşlemleri Menüsü altında Ders Listesi’nden dersin AÇ işlemini gerçekleştirerek yeni pencere açılır. Ders İçerik Listesi penceresinde ders ismine tıklayarak ulaşılabilir.
  • Ders İşlemleri Menüsü altında yer alan ‘Sanal Sınıf’ ifadesinin anlamı nedir?
Eğitmenle öğrencinin internet üzerinden bir araya gelip paylaşımda bulundukları ortamdır. Bu ortama giriş için Ders İşlemleri Menüsü altında Ders Listesi’nden dersin AÇ işlemini gerçekleştirerek Ders Ana Sayfası penceresi açılır. Bu pencerede Sanal Sınıf (Sohbet) Ders Saatleri bağlantısı kullanılır.
  • Derse katılım gerçekleşmiş olmasına rağmen İşlem sütunundaki "Durumum" ifadesine tıklayınca "Giriş Sayısı" sıfır görünmesinin nedeni ne olabilir?
Durumum bağlantısına tıklandığında açılan küçük pencere Ders İçeriğinde (ders için sunulan kaynak olan web kitabında) ne kadar ilerlendiğini gösterir, Devamsızlık bilgisini vermez.
  • “Sanal Sınıf Oturumları” ifadesiyle kastedilen nedir?
Sanal sınıflarda işlenen her bir derse (45 dakikalık süre içerisinde) OTURUM denir. Yapılan oturumlar kaydedilerek arşivden öğrencilere sunulur.
  • Derse katılım nasıl gerçekleştirilir?
İTİCUUEP ortamında aşağıdaki adımları izleyerek derse katılım sağlanabilir: 1. “Ders İşlemleri”ne tıkla 2. AÇ butonuna tıkla (Katılmak istediğiniz dersin ana sayfasını açacaktır) 3. Adobe Acrobat Connect Oturum Listesi'ne tıkla 4. OTURUM AÇ'a tıkla
  • Bir dersin arşivden izlenmesi nasıl sağlanır?
İTİCUUEP ortamında aşağıdaki adımları izleyerek ders arşivden izlenebilir: 1. “Ders İşlemleri”ne tıkla 2. AÇ butonuna tıkla (Katılmak istediğiniz dersin ana sayfasını açacaktır) 3. Adobe Acrobat Connect Oturum Listesi'ne tıkla 4. OTURUM ARŞİVİ'ne tıkla
  • Bir dersin arşiv kaydını görememe nedenleri nelerdir?
Yapılmış bir dersin arşiv kaydının olmamasının farklı sebepleri olabilir. Eksik kalan kayıtlar, eğitmenler ve sistem yöneticileri tarafından takip edilerek ve telafi edildikten sonra arşiv kaydı sisteme aktarılır ve arşiv kaydı izlenebilir.