Üniversitemiz
Tarihçe - Kuruluş
Yönetim
İdari Yapı
Mevzuat ve Protokoller
Kişisel Verilerin Korunması
Öğrenci
Hazırlık Okulu
ERASMUS Koordinatörlüğü
Ön Lisans
Uluslararası Ofis
Lisans
Yüksek Lisans
Uzaktan Öğretim Sistemi
Doktora
Öğrenci El Kitabı
Kariyer Planlama Merkezi
Formlar
Üniversite Ortak Dersleri Koordinatörlüğü
Aday Öğrenci
Lisans
Lisansüstü
Lisans Öğrenim Ücretleri
Lisansüstü Öğrenim Ücretleri
Sanal Tur-VR
Akademik
Fakülteler
Meslek Yüksek Okulu
Enstitüler
İngilizce Hazırlık Okulu
Akademik Kadro
Akademik Takvim
YAPKO
İstanbul Ticaret Üniversitesi Yayınları
Kalite Komisyonu
DÜPA
Düşünce ve Proje Üretim Akademisi (DÜPA)
Uygulama ve Araştırma Merkezleri
Kampüs
Sağlık Kültür ve Spor Daire Başkanlığı
Psikolojik Danışmanlık ve Rehberlik
Kampüs Hayatı
Engelli Öğrenci Birimi
Bıstlab
Sosyal Tesisler
Öğrenci Ödülleri
Öğrencilerimizden Kareler
TİDER
Bilişim Hizmetleri
Personel E-Posta
Öğrenci E-Posta
TÜBİS
BİM Destek
Öğrenci Bilgi Sistemi
Uzaktan Öğretim Sistemi
Elektronik Kaynak Kullanımı Kuralları
Kablosuz Ağa Bağlanma
Etkinlikler
Etkinlikler
KAMER
Kariyer Merkezi
İletişim
İletişim
Haberler
Yeniler Topluluğu Tarafından Şehircilik Atölyesi Gerçekleştirildi
Deneyimden Geleceğe: Akademik Başarı ve Hayat Becerileri (Prof. Dr. Yücel OĞURLU)
Uzaktan Eğitim İşletme Tezsiz Yüksek Lisans Programımız Açıldı
Yeniler Topluluğu Tarafından “Moro” Konferansı Gerçekleşti
Prof. Dr. Aşkın Asan Türkiye Cumhuriyeti tarafından GREVİO’ya aday gösterildi.
Fatma Zeynep Karaalioğlu Doktora Derecesini Elde Etti
Murat Özer Doktora Derecesini Elde Etti
Gülşah Koçak Doktora Derecesini Elde Etti
Bu Kitapta Ürün Yerleştirme Var!
Tüm Haberler
Dr. Öğr. Gör. Gözde Sunal'ın kaleme aldığı "Sinemada Bilinçdışı ve Yeni Gözetim" adlı kitabı çıktı.
Haber Tarihi:
02.10.2018
İstanbul Ticaret Üniversitesi İletişim Fakültesi Görsel İletişim Tasarımı Bölümü Dr. Öğr. Gör. Gözde Sunal’ın kaleme aldığı
Sinemada Bilinçdışı ve Yeni Gözetim
adlı kitabı gece kitaplığı yayınevinden çıktı. Kitap sinema ve psikoloji gibi iki disiplini bir araya getirmektedir. Kitabın ana ekseni şu şekildedir:
Sinema var olduğundan bu yana benzer temalar kullanmaktadır. Aynı metaforlar, aynı ilişki örgüleri, kalıp davranışlar, çocukluk yaşantılarına göndermeler, stereotip kimlikler, benzer kaderi paylaşan karakterler, zaman ve mekân konusunda karmaşa yaratan, hipnotik bir üslup -hem tarihsel çizgide bir tarama yapıldığında hem de farklı tür ve akımlarda yahut farklı ülke sinemasından örnekler incelendiğinde- karşımıza çıkmaktadır.
İnsanlık tarihinin başından itibaren filmlerde tekrar eden olguların açıklanmasında, Jung’un kolektif bilinçdışı kuramı ve arketiplerin işlevsel bir çözüm olduğu düşünülmektedir. Düşler insanın kişisel çelişkilerinin ötesinde kolektif bilinçdışını ortaya koyabiliyorsa, filmler neden bir noktaya kadar aynı işlevi görmesin? Birey, dolaysız olarak kendi tercihi olduğu durumları aslında kendisine kolektif bilinçdışı tarafından belletilen arketiplerin bir yansıması olarak yaşamaktadır.
İnsan algısı üzerinde manipülatif bir güce sahip olan film olgusunun, bir gözetim pratiği olarak değerlendirilmesidir. Birey, kendi tercihi gibi görünen durumlarda aslında kolektif bilinçdışı tarafından belletilen arketiplerin bir yansıması olarak yaşamaktadır. Bu doğrultuda film belki de sadece bir sanat formu değil, bir gözetim pratiği olarak da düşünülmektedir.
Gözetimin esas amacı, bireyin otoritenin uygun gördüğü davranışları benimseyerek kendi kendini kontrol etmesini sağlamaktır. Film olgusu ise bu durumun kanıksanmasında etkin bir rol oynar. İktidar bireyin sözde iyiliği için özgürlüğüne el koyarken, bilinç yerine bilinçdışının direktifleri doğrultusunda hareket etmesi yönündeki pratikleri kurar ve yönetir.
Kitabın odaklandığı nokta açısından çalışmanın evreni, yeni gözetim olgusunu içeren 60 filmden oluşmaktadır. Çalışmanın örneklemini ise 60 film içerisinden rastlantısal örnekleme yöntemlerinden biri olan sistematik örnekleme ile seçilen 6 film içermektedir. Filmlerin çözümlemelerinde Jungcu yaklaşım esas alınmaktadır.