İletişimde dijitalleşme Digidays’te konuşuldu

Haber Tarihi: 13.03.2019
İletişimde dijitalleşme Digidays’te konuşuldu
 
Dijital Pazarlama İletişimi Günleri Digidays, bu yıl da dopdolu içeriği ile dikkat çekti. 5-7 Mart tarihleri arasında  “Dijital Evrim ve Yapay Seçilim” teması ile düzenlenen Digidays reklam, pazarlama ve iletişim alanında sektörde çalışan pek çok konuk ağırladı.

İstanbul Ticaret Üniversitesi Halkla İlişkiler ve Reklamcılık Bölümü tarafından bu yıl üçüncüsü düzenlenen Dijital Pazarlama İletişimi Günleri Digidays, Bölüm Başkanı Doç. Dr. Rukiye Gülay Öztürk’ün açılış konuşmasıyla başladı. Etkinliğin düzenlenmesinde emeği geçenlere teşekkür eden Öztürk, üç gün boyunca dijital iletişimde yaşanan gelişmelerin konuşulacağını belirtti.  

Digidays’in birinci oturumunda Laf Ajans Kurucu Ortağı Hasan Lütfü Örsdemir ve Yedifark Reklam Ajansı kurucu ortağı Üsame Kaya “Yapay Seçilim” başlıklı konuşmalarını yaptılar. Örsdemir ve Kaya, yapay seçilimin dijital dünyada nasıl uygulandığını ve meydana getireceği değişimleri tartıştılar.

Bilişim Teknolojileri ve Siber Güvenlik Derneği Başkanı Yavuz Selim Yüksel, “IOT ve Dijital Dönüşüm” başlıklı sunumunu gerçekleştirdi. Yüksel, dijital mahremiyet konusuna değindi. Ardından Kantar Medya Doğu Avrupa Bölgesi Türkiye Şubesi Müşteri İlişkileri Genel Müdür Yardımcısı ve Mobil Pazarlama Derneği MMA Eş Başkanı Erdem Tolon “Trends in Digital” hakkında konuştu. Tolon, dijital trendlerin tüm sektörler tarafından izlenmesi gerektiğini söyledi.
 

Dijital spor da konuşuldu

"Spor Endüstrisi ve Dijitalleşme" başlıklı panele Lenova Genel Müdürü Emre Hantaloğlu, Dragon Medya Yönetim Kurulu Başkanı Ozan Korkut ve Dijital Panzehir Yöneticisi Tankut Merter katıldı. Paneli İlancılık Reklam Ajansı Eş Başkanı Ender Merter yönetti. Panelde spor endüstrisinin bugünü ve geleceği tartışıldı.

Acun Medya Dijital Medya Sorumlusu Tuğçe Sağlam, "Sosyal Medya Takibi ve Kriz Yönetimi" başlıklı sunumu ile Digidays’e katıldı. Sağlam, kriz iletişiminde izlenmesi gereken dört adımı ise şöyle belirtti: “Dinle, hazırlan, cevap ver ve cevabı dağıt”.

360+ Media Interactive Founder CEO Blippar Türkiye CEO'su Zehra Öney, "Arttırılmış Gerçekler ve Geleceğin Meslekleri" konulu bir sunum gerçekleştirdi. Öney, günümüzde kişisel deneyimin en önemli unsur olduğunu ifade etti.

Dijital Stratejist Onur Aydın, "AIML ve Sonsuza Dek Yaşayacak Dijital Klonunuzu Yaratmak" başlıklı bir sunum yaptı. Aydın, hedefinin kendi robotunu yaratmak olduğunu ifade etti ve gelecekteki insanların kendi robotlarını yaratacaklarını belirtti.

On İletişim Kurucu Ortağı İpek Özgüden, “Allways On” başlıklı bir sunum gerçekleştirdi. Özgüden, yaşam tarzının dijitalleştiğini ifade etti.

GamFed Turkey Representer & Sarente Game-on Ercan Altuğ Yılmaz ile birlikte “Dikkat Oyunlarına Hoşgeldiniz: Dijitalde Oyunlaştırma ve Hikâyeleştirme” konusunu ele alan Arçelik İnovasyon bölümünden Digidays’e katılan Eren Gökgür ise, oyunların artık dijital dünyaya taşındığını ifade etti.
 

Dijitalde lüks marka

Digidays’in ikinci günü ise Estée Lauder Ticari Direktörü Berrin Özduman’ın "Influencer Marketing" başlıklı konuşması ile başladı. Özduman’ın ardından eXperientia Consulting Kurucusu Sencer Deren"Lükse Dijital Dokunuş" başlıklı sunumunu yaptı. Özduman ve Deren lüks markaların dijital mecrayı nasıl kullandıklarını anlattı.

Teknoloji Çözümleri Merkezi (TCM) Yönetici Ortağı Özgür Altuntaş “Yapay Zeka" konusunda bilgi verdi ve yapay zekadan nasıl faydalanıldığına ilişkin örnekler sundu. Çiçek Filosu Yönetim Kurulu Başkanı İsmail Başaran ise "Çiçek Sektöründe Dijitalleşme" hakkında sunumunu gerçekleştirdi. Hopi İş Geliştirme ve Pazarlama Direktörü Tuğçe Erul da "Omnichannel Retailer" konulu sunum ile Digidays’e katıldı. Galatasaray Üniversitesi İletişim Fakültesi Kişilerarası İletişim Bölüm Başkanı Doç.Dr.Elgiz Yılmaz Altuntaş "Sağlıkta Dijital Dönüşüm" konusuyla sağlık alanında yaşanan değişimleri anlattı.

GeMedya Ajans Başkanı Yusuf Andiç, "Dijital'de Müşteriyi Memnun Etme Sanatı" konusuya etkinliğe katkı sundu.  Borusan Otomotiv BMW Dijital Pazarlama Birim Yöneticisi Tuğçe Baykut Pınar "Otomotiv Sektöründe Dijital Pazarlama" başlıklı sunumu ile katıldı.  DigitalAge Sorumlu Yazı İşleri Müdürü Savaş Önemli ve Çizer, Yönetmen Fatih Sinan Şimşek ise "Dijital Çağda Dergicilik" konusunu ele aldılar ve yaşanan değişimlerle ilgili bilgi verdiler.
 

Reklamda ne değişti?

Digidays’in son günü Gazeteci Emre Kızılkaya "Dijital Editörler Genelde Kullanıcıyı Dijital Pazarlamacılardan Daha İyi Tanıyor, Peki Neden?" konulu sunumu ile başladı.   Ardından Melon Reklam Dijital Reklam Direktörü Cenap Coşkun "Dijital Medyada Son Trendler" konusu hakkında konuştu. Anadolu Üniversitesi Marketing Consultant Kezban Saki Yaltırak ve Head of Comms Design ve Content at People Initiative Ulaş Bozan  "TV'nin Geleceği"  konulu bir sunum yaptılar.  MENA-Dugout Limited Regional Manager Ekin Günel ve Sagatise Kurucusu Utku Cenikli  “Sports Digital Marketing” konulu sunumlarını gerçekleştirdiler.

Thaat's It! Kurucusu  Haluk Sicimoğlu, “Moda Sözcüklerle Hava Atma Devri Kapandı” Ne Dersiniz? Konusu üzerine konuştu. Ardından Influencer Jülide Kır, “İnstagram’da Paylaşıyorum, O Halde Varım” başlıklı bir sunum gerçekleştirdi. Alametifarika Reklam Ajansı Kreatif Direktörü Ozan Özüm Özbey "Reklam Dünyasında Neler Oluyor?" sunumunu yaptı.  Reklam Yaratıcıları Derneği Genel Sekreteri / Yönetim bir. Kurucu Ajans Başkanı Murat Şam ise "Dijital Tasarımda Yaratıcılık" başlıklı sunum ile Digidays’e katkı verdi.

Alanında uzman pek çok konuşmacıyı ağırlayan Digidays sona erdi. Digidays’e çok sayıda öğrenci ve sektörden isimler de ilgi gösterdi.