''Perakende Sektöründe Güncel Konular'' Konferansı Gerçekleştirildi

Haber Tarihi: 15.04.2019
Perakende internet pazarı
her yıl yüzde 20 büyüyor


İstanbul Ticaret Üniversitesi’nde gerçekleşen Güncel Konular başlıklı perakende konferansı önemli konukları ağırladı. Konuşmacılardan dijital pazarlamacı ve e-tesettür.com’un sahibi Taha Yasin Toraman, perakendede internet pazarının hızla büyüdüğünü, herkesin bu pazarda ürün satabileceğini söyledi.

İstanbul Ticaret Üniversitesi’nde İşletme Fakültesi tarafından düzenlenen Güncel Konular Perakende Konferansı’nda Türkiye’de perakende sektöründeki gelişmeler ele alındı. İki oturum halinde gün boyu süren konferansı, sektörün önemli oyuncuları konuşmacı olarak yer aldı.
 

İstanbul Ticaret Üniversitesi Rektörü Prof. Dr. Nazım Ekren ile İşletme Fakültesi Dekanı Prof. Dr. Hüner Şencan’ın açılış konuşmalarını ardından başlayan konferansın Prof.Dr. Ahu Tuğba Karabulut’un yönetimindeki ilk oturumunda konuşan BİM İcra Kurulu Üyesi Talat İçöz, BİM’in başarısının arkasında katı prensipler olduğunu söyledi.


 İçöz, bu katı prensipleri şöyle açıkladı:

‘’Mağaza 250 metrekareden aşağıda olmayacak. Her mağazada 5 kişiden fazla çalışmayacak. Kuruluş maliyeti minimum olacak. Yüzde 70 market markalı ürün olacak. Stok devir hızı yüksek olacak ve 18 günde bitirilecek. Tüketiciye kaliteli ürünü satmak için üreticiden fiyatı BİM’e ayarlaması istenecek.’’

E-TİCARET SEKTÖRÜ

HIZLA BÜYÜYOR


Dijital pazarlamacı ve e-tesettür.com’un sahibi Taha Yasin Toraman ise geçen yıl dünya nüfusunun 1.2 milyar yıllık süreyi internet başında geçirdiğini söyledi. Perakendede internet pazarının her yıl yüzde 18-20 büyüdüğüne dikkat çeken Toraman, ‘’Her genç, ürün ya da hizmetini internetten satabilir’’ dedi.


Karafırın’ın sahibi Orhan Karal ise 5 nesildir Karafırın’ı ‘’değerleri unutmamak’’ prensibiyle yürüttüklerini, ticarette halen babasının söylediği 1/3 kuralını uyguladıkların (hammadde, işçilik ve genel gider/kar) belirtti. Karal, İsviçre’de 100 dolara Fondue diye yedikleri şeyin aslında mıhlama olduğunu, Türkiye’de geleneksel yemeklerinin, gıda ürünlerinin, dünyada bilinmemesinin büyük bir eksiklik olduğunu dile getirdi.


Kivahan’ın kurucusu makine mühendisi Özen Demircioğlu ise petrolden sonra dünyada en çok kahve satıldığını, yüksek dağlık kesimlerde yetişen kahvenin daha kaliteli olduğunu anlattı.


Prof. Dr. Özgür Çengel yönetiminde gerçekleşen 2. oturumda Karaca’nın İcra Kurulu Üyesi ve Türkiye’nin en başarılı pazarlama yöneticilerinden Galip Bağcı, inciden üretilen tabakların hikayesini anlatırken, Türk tüketicisinin ne istediğini bulmak için antropologlarla Türkiye genelinde 250 kişi üzerinde etnografik bir araştırma yaptıklarını anlattı. Bağcı markaya her türlü yatırımın yapıldığını, senede 15-16 araştırma ile tüketicinin nabzını tuttuklarını dile getirdi.


Satışın 10 Altın Kuralının yazarı, İnfonet Genel Müdürü, eğitimci ve koç Taner Özdeş ise satışta 5 sırrının olduğunu söyledi: İnanmak, tutku, anlamak (dinlemek), dürüstlük, samimiyet.
 

Faik Sönmez’in Yönetim Kurulu Başkanı Mete Sönmez ise titiz bir terzi olan anne ve babasının perakendeye geçişte yaşadıkları sorunları ve kendisinin perakende yolculuğunda başardıklarını anlattı. Sönmez, ailenin yanında çalışmadan önce farklı firmalarda çalışarak deneyim kazanmanın önemine vurgu yaptı.


Tisva Başkanı Prof.Dr.Aziz Akgül ise mikrokredi sistemini anlatırken 180.000 yoksul kadına mikrokredi verdiklerini ve bunlar arasından pek çok başarılı kadın girişimci öyküsü çıktığını örneklerle dile getirdi.