Küresel Pazarlama ve Marka Yönetimi Yüksek Lisans Programı 2014-2015 eğitim öğretim yılında İstanbul Ticaret Üniversitesi Dış Ticaret Enstitüsü bünyesinde açılmış ve açıldığı dönemden itibaren öğrenci almaya başlamıştır. Programın amacı; küresel pazarlama stratejileri, marka yaratılması ve yönetimi, marka stratejileri, marka konumlandırma gibi konularda araştırma, tartışma ve bilgi paylaşımını gerçekleştirerek akademik ve sektörel gelişime katkı sağlamaktır.
Bu amaçla Küresel Pazarlama ve Marka Yönetimi programı, başarılı markalar yaratma ve yönetme konularında karar ve yönetim süreçleri ile ilgili altyapıyı kazandırmak üzere küresel ve yerel arenadaki eğilim ve ihtiyaçları göz önüne alarak geliştirilmiştir. Bu sayede katılımcılara küresel pazarlama ve marka yönetiminin kavramsal boyutları kadar pratik boyutlarını da inceleme ve uygulama fırsatlarını sunmaktadır.
Yüksek Lisans Programının Misyonu
Programın misyonu; sektörün gereksinimleri ve gelişimi doğrultusunda bilimsel düşünceye sahip, yaratıcı potansiyeli olan araştırıcı ve uygulayıcı uzman / yönetici yetiştirmektir. Bu programın vizyonu ise ulusal ve uluslararası platformda pazarlama ve marka yönetimi konusunda akademik ve uygulamalı bir eğitim ortamı sağlamaktır.
Program genel olarak mesleki bilgilere sahip kişilere, yönetsel bilgi ve becerilerini geliştirme imkanı sağlamayı amaçlamaktadır. Bilhassa özel sektör çalışanları ile akademik kadrolara hitap edecek olan bu program, akademik ve uygulama taraflarının bir araya gelmesi sonucu ortak yayınlara zemin hazırlayacaktır. Özellikle saha çalışmasının zor olduğu sosyal bilimler alanında, uygulamacılara ulaşmayı kolaylaştırarak, üniversite yayınlarına nitelik ve nicelik olarak da katkı sağlayacaktır.
Doç. Dr. Mehmet Sağlam
Küresel Pazarlama ve Marka Yönetimi Anabilim Dalı Başkanı
Lisansüstü Eğitim Enstitüsü Öğrenci İşleri
Küresel Pazarlama ve Marka Yönetimi (Tezli-Tezsiz) Sorumlusu Mihriban Şenol
lee@ticaret.edu.tr – 444 0 413 Dahili: 4762