İletişim Bilimi ve İnternet Enstitüsü
Kurumsal İletişim Yüksek Lisansı

Kurumsal İletişim Yüksek Lisans programı, İstanbul Ticaret Üniversitesi İletişim Bilimi ve İnternet Enstitüsü bünyesinde yer alan bir lisansüstü programdır.

Çağdaş yöneticilik anlayışının temel öğesi olan kurumsal iletişim; kişi veya kurumların amaçlarına ulaşabilmek için hedef kitlelerin istek, beklenti ve gereksinimleri doğrultusunda, kamuoyunun destek ve güvenini sağlamak ve olumlu bir imaj oluşturmak amacıyla yapılan planlı ve programlı çalışmalardır.

İşletmelerde  stratejik iletişim yönetiminin odağı haline gelen kurumsal iletişimin; kurumiçi ve kurum dışı iletişim, ürünün, hizmetin ve kurumun tanıtılması, özel etkinlik ve organizasyonların planlanması, işletmeye geleneksel ve dijital iletişim araçları üzerinden güçlü bir imaj ve itibar yaratılması, insan kaynaklarının motivasyonunu arttırarak kurumsal verimliliğin sağlanması, işletmenin karşılaşabileceği kriz durumlarında etkili iletişim sayesinde krizlerin bir tanıtım fırsatına dönüştürülmesi gibi işlevleri bütüncül bir iletişim ekseninde ele alması,  günümüz işletmeleri açısından programın stratejik önemini giderek artırmaktadır.

Sektörel bilginin akademik bilgi birikimiyle birleştirildiği programımız çağın gerektirdiği nitelikli uzman ihtiyacını karşılama misyonuna sahiptir. Kurumsal İletişim Yönetimi’nden Marka İletişim Yönetimi’ne, Girişimcilik ve Yenilikçilik Yönetimi’nden İnteraktif Pazarlama’ya, Lüks Marka İletişimi’nden Hikaye Anlatıcılığı’na pek çok yeni ve günümüzün ihtiyaç duyduğu konulara cevap verecek dersleri bu programda görebilmeniz mümkündür.

Kurumsal iletişim alanında uzmanlaşmak isteyen herkesi programımıza bekleriz. 

Prof.Dr.Gülay ÖZTÜRK

Halkla İlişkiler ve Reklamcılık Anabilim Dalı Başkanı

ENSTİTÜ HABERLERİ
ENSTİTÜ ETKİNLİKLERİ
ÖĞRENCİ YORUMLARI
Fatma Nur Ertüzün
Medya ve İletişim Çalışmaları Yüksek Lisans Programı Öğrencisi, A&B İletişim, Intorn
İstanbul Ticaret Üniversitesi İletişim Bilimleri ve İnternet Enstitüsü’nde Medya ve İletişim Çalışmaları Tezli Yüksek Lisans programında eğitimime devam etmekteyim. İletişim araştırmalarının tarihi yakın bir geçmişe dayanması sebebiyle, Üniversitemizin alana özel açmış olduğu ilk olma özelliği taşıyan İletişim Bilimleri ve İnternet Enstitümüz, bu alanda araştırma yapmak isteyen bizler için büyük bir şans. Kütüphanemizin geniş veritabanı da araştırma çalışmalarımıza çok büyük fayda sağlıyor. Hocalarımızın desteği, her daim ulaşılabilirlikleri, uzmanlıkları ve alanlarındaki yetkinlikleri ile de verimli bir eğitim - araştırma süreci geçirmekteyim.    
Murat Özdemir
Medya ve İletişim Çalışmaları Doktora Programı Öğrencisi
Medya ve iletişim araştırmalarının yanı sıra disiplinler arası çalışmalara da öncülük eden bir bölüme mensup olmanın gururunu yaşıyorum. Bölüm hocalarımızın verdikleri okuma listelerinin yanı sıra derslerde konularla ilgili yaptığımız sınıf içi tartışmalar, akademik olarak bizlere artı katan en önemli unsurlar. Aynı zamanda bu tartışma ve çalışmalar sonucunda öğrenciler olarak bilimsel yayınlara imza atmamız da bu sürecin olumlu bir çıktısı. Akademik olarak kendini geliştirmek ve ufkunu açmak isteyen herkesin rahatlıkla tercih edebileceği bir disiplinler arası bölüm.
Merve Dinç
Medya ve İletişim Çalışmaları Yüksek Lisans Programı Öğrencisi, Doğuş Teknoloji, Sr. Ux&Service Designer
Profesyonel olarak kullanıcı deneyimi ve servis tasarımcısı olarak çalışıyorum. İletişimi daha derinden öğrenmek, bu konuda uzmanlaşmak ve iyi bir iletişimci olmak amacıyla İstanbul Ticaret Üniversitesi, Medya ve İletişim Çalışmaları bölümüne girdim. Pandemi döneminde online olarak derslere girmeme rağmen tüm dersler ve hocalarımdan %100 verim aldığımı söyleyebilirim. Alanında uzman hocalarım sayesinde iletişim biliminin kuramları, teorisyenler, yeni medya ve daha bir çok alanda detaylı bilgi sahibi oldum. Tez sürecimi de öğrendiğim bu bilgiler ışığında heyecanla ilerletiyorum.    
Bilgehan Aras
Sinema Yüksek Lisans Programı Öğrencisi, Baras Medya Content ve Design Ajansı Sahibi, Arka Pencere Mecmua Sinema Dergisi Genel Yayın Yönetmeni
Ticaret Üniversitesi  Sinema Yüksek Lisans programını tercih etmemdeki en önemli etken sosyal medyadaki ve web sitesindeki yaklaşımlarıyla doğrudan ilgiliydi. Lisans eğitimini de sinema üzerine yapmış biri olarak, program içeriğini oldukça zengin ve çalışmaktan keyif alabileceğim bir süreç olarak gördüm. Alanında uzman ve ciddi bir birikime sahip olan hocaların yönlendirmesi ve içeriğe hakimiyetleri doğru bir okul ve doğru bir bölüm seçtiğim fikrini güçlendirdi. Yüksek Lisansın yeteceği fikrine sahipken, hocaların yaklaşımı sayesinde doktora programlarını da ciddi bir şekilde gündemime aldım. Uzun, yorucu ve zor bir süreç olduğunun farkındalığıyla hareket etmemizi salık veren hocalar aynı ölçüde sizin gelişiminize doğrudan katkı veriyor. Bunu yaparken de oldukça pozitif bir yaklaşımla yardımcı olunuyor.          
Kapat X


Fatma Nur Ertüzün
Medya ve İletişim Çalışmaları Yüksek Lisans Programı Öğrencisi, A&B İletişim, Intorn
İstanbul Ticaret Üniversitesi İletişim Bilimleri ve İnternet Enstitüsü’nde Medya ve İletişim Çalışmaları Tezli Yüksek Lisans programında eğitimime devam etmekteyim. İletişim araştırmalarının tarihi yakın bir geçmişe dayanması sebebiyle, Üniversitemizin alana özel açmış olduğu ilk olma özelliği taşıyan İletişim Bilimleri ve İnternet Enstitümüz, bu alanda araştırma yapmak isteyen bizler için büyük bir şans. Kütüphanemizin geniş veritabanı da araştırma çalışmalarımıza çok büyük fayda sağlıyor. Hocalarımızın desteği, her daim ulaşılabilirlikleri, uzmanlıkları ve alanlarındaki yetkinlikleri ile de verimli bir eğitim - araştırma süreci geçirmekteyim.    
Kapat X


Murat Özdemir
Medya ve İletişim Çalışmaları Doktora Programı Öğrencisi
Medya ve iletişim araştırmalarının yanı sıra disiplinler arası çalışmalara da öncülük eden bir bölüme mensup olmanın gururunu yaşıyorum. Bölüm hocalarımızın verdikleri okuma listelerinin yanı sıra derslerde konularla ilgili yaptığımız sınıf içi tartışmalar, akademik olarak bizlere artı katan en önemli unsurlar. Aynı zamanda bu tartışma ve çalışmalar sonucunda öğrenciler olarak bilimsel yayınlara imza atmamız da bu sürecin olumlu bir çıktısı. Akademik olarak kendini geliştirmek ve ufkunu açmak isteyen herkesin rahatlıkla tercih edebileceği bir disiplinler arası bölüm.
Kapat X


Merve Dinç
Medya ve İletişim Çalışmaları Yüksek Lisans Programı Öğrencisi, Doğuş Teknoloji, Sr. Ux&Service Designer
Profesyonel olarak kullanıcı deneyimi ve servis tasarımcısı olarak çalışıyorum. İletişimi daha derinden öğrenmek, bu konuda uzmanlaşmak ve iyi bir iletişimci olmak amacıyla İstanbul Ticaret Üniversitesi, Medya ve İletişim Çalışmaları bölümüne girdim. Pandemi döneminde online olarak derslere girmeme rağmen tüm dersler ve hocalarımdan %100 verim aldığımı söyleyebilirim. Alanında uzman hocalarım sayesinde iletişim biliminin kuramları, teorisyenler, yeni medya ve daha bir çok alanda detaylı bilgi sahibi oldum. Tez sürecimi de öğrendiğim bu bilgiler ışığında heyecanla ilerletiyorum.    
Kapat X


Bilgehan Aras
Sinema Yüksek Lisans Programı Öğrencisi, Baras Medya Content ve Design Ajansı Sahibi, Arka Pencere Mecmua Sinema Dergisi Genel Yayın Yönetmeni
Ticaret Üniversitesi  Sinema Yüksek Lisans programını tercih etmemdeki en önemli etken sosyal medyadaki ve web sitesindeki yaklaşımlarıyla doğrudan ilgiliydi. Lisans eğitimini de sinema üzerine yapmış biri olarak, program içeriğini oldukça zengin ve çalışmaktan keyif alabileceğim bir süreç olarak gördüm. Alanında uzman ve ciddi bir birikime sahip olan hocaların yönlendirmesi ve içeriğe hakimiyetleri doğru bir okul ve doğru bir bölüm seçtiğim fikrini güçlendirdi. Yüksek Lisansın yeteceği fikrine sahipken, hocaların yaklaşımı sayesinde doktora programlarını da ciddi bir şekilde gündemime aldım. Uzun, yorucu ve zor bir süreç olduğunun farkındalığıyla hareket etmemizi salık veren hocalar aynı ölçüde sizin gelişiminize doğrudan katkı veriyor. Bunu yaparken de oldukça pozitif bir yaklaşımla yardımcı olunuyor.          

FOTOĞRAF GALERİSİ
VİDEO GALERİ
ENSTİTÜ DURULARI
15
Şub
Koronatopik Yeni Dünyada Yeni Marka İletişimi
29
Ara
I. Ulusal İletişim Bilimi Ve İnternet Enstitüsü Lisansüstü Araştırmalar Kongresi Bildi ...
29
Ara
Kurumsal İletişim Yüksek Lisans Final Programı
29
Ara
Halkla İlişkiler ve Reklamcılık Doktora Final Sınavları Programı
21
Ara
Sınav Duyurusu