İletişim Bilimi ve İnternet Enstitüsü
Medya ve İletişim Çalışmaları

Medya ve İletişim Çalışmaları Yüksek Lisans Programı, İstanbul Ticaret Üniversitesi’nde iletişim fakülteleri mezunlarını, diğer lisans programlarından gelenleri ve medya sektörü çalışanlarını bir araya getirerek disiplinler arası bir çalışma ortamı sunmaktadır.

Medya ve İletişim Çalışmalarının ders programı; geleneksel yayın ve yayım yöntemlerinin yanı sıra, elektronik medyanın da ihtiyacını karşılayacak nitelikli insan gücünü yetiştirmek amacıyla, kurumsal uygulama dengesini sağlayacak biçimde tasarlanmıştır. Eğitim ve öğretim hayatı boyunca öğrencilerimiz, radyo ve televizyon stüdyoları, medya atölyesi ve canlandırma atölyesinde, konusunda uzman akademisyenler ve medyada çalışan başarılı uygulamacılar tarafından üretimle tanıştırılır ve böylece uygulamalı eğitim fırsatı yakalamış olurlar.

Medya ve İletişim Çalışmaları, nitelikli akademik çalışmalar gerçekleştirmeyi amaç edinir. Medya sektörünün günümüz koşullarında ihtiyaç duyabileceği uzmanların yetiştirilmesine de katkıda bulunmayı hedefler.

Öğrenciler eğitim ve öğrenim süreçleri boyunca yeni enformasyon ve iletişim teknolojileriyle ilgili gelişmeleri ve bunların gündelik hayat üzerindeki dönüştürücü etkilerini irdeleyen dersleri almaktadır. Program dâhilinde verilen derslerin içeriği günümüzdeki gelişmelere paralel olarak alanında uzman akademisyenler tarafından belirlenmektedir. Program mezunları medya sektöründe istihdam edilebileceği gibi akademik olarak da çalışmalarına devam edebilecektir.

Bağlı Olduğu Ana Bilim Dalı: Medya ve İletişim Çalışmaları

Medya ve İletişim Çalışmaları Yüksek Lisans Programı, İletişim Fakültesi mezunlarının yanı sıra medya sektörü çalışanları ve farklı lisans alanlarında eğitimini tamamlamış öğrencileri bir araya getirmeyi amaçlamaktadır. Farklı disiplinlerden ve sektörden gelenleri buluşturacak olan Medya ve İletişim Çalışmaları Yüksek Lisans programı yüksek kaliteli akademik çalışmalar gerçekleştirmeyi amaçlarken sektörün ihtiyaçlarını karşılayacak uzmanların gelişimine de katkıda bulunmayı hedeflemektedir. Öğrencilerine tezli veya tezsiz (projeli) olarak iki ayrı seçenek sunmaktadır.

Bu çerçevede iletişimin kuramsal, hukuksal ve uygulama boyutlarının yanında, özellikle yeni iletişim teknolojilerinin üretim, dağıtım ve alımlama süreçlerine etkileri programın üzerinde duracağı temel konular olacaktır. Bu bağlamda iletişim sektörünün her alanında gelişmelere yön verecek, sorgulayıcı ve eleştirel bakışa sahip kişilerin yetiştirilmesi bu programın en belirgin amacıdır.

Prof. Dr. Oya Şakı Aydın

osaydin@ticaret.edu.tr

ENSTİTÜ HABERLERİ
ENSTİTÜ ETKİNLİKLERİ
ÖĞRENCİ YORUMLARI
Fatma Nur Ertüzün
Medya ve İletişim Çalışmaları Yüksek Lisans Programı Öğrencisi, A&B İletişim, Intorn
İstanbul Ticaret Üniversitesi İletişim Bilimleri ve İnternet Enstitüsü’nde Medya ve İletişim Çalışmaları Tezli Yüksek Lisans programında eğitimime devam etmekteyim. İletişim araştırmalarının tarihi yakın bir geçmişe dayanması sebebiyle, Üniversitemizin alana özel açmış olduğu ilk olma özelliği taşıyan İletişim Bilimleri ve İnternet Enstitümüz, bu alanda araştırma yapmak isteyen bizler için büyük bir şans. Kütüphanemizin geniş veritabanı da araştırma çalışmalarımıza çok büyük fayda sağlıyor. Hocalarımızın desteği, her daim ulaşılabilirlikleri, uzmanlıkları ve alanlarındaki yetkinlikleri ile de verimli bir eğitim - araştırma süreci geçirmekteyim.    
Murat Özdemir
Medya ve İletişim Çalışmaları Doktora Programı Öğrencisi
Medya ve iletişim araştırmalarının yanı sıra disiplinler arası çalışmalara da öncülük eden bir bölüme mensup olmanın gururunu yaşıyorum. Bölüm hocalarımızın verdikleri okuma listelerinin yanı sıra derslerde konularla ilgili yaptığımız sınıf içi tartışmalar, akademik olarak bizlere artı katan en önemli unsurlar. Aynı zamanda bu tartışma ve çalışmalar sonucunda öğrenciler olarak bilimsel yayınlara imza atmamız da bu sürecin olumlu bir çıktısı. Akademik olarak kendini geliştirmek ve ufkunu açmak isteyen herkesin rahatlıkla tercih edebileceği bir disiplinler arası bölüm.
Merve Dinç
Medya ve İletişim Çalışmaları Yüksek Lisans Programı Öğrencisi, Doğuş Teknoloji, Sr. Ux&Service Designer
Profesyonel olarak kullanıcı deneyimi ve servis tasarımcısı olarak çalışıyorum. İletişimi daha derinden öğrenmek, bu konuda uzmanlaşmak ve iyi bir iletişimci olmak amacıyla İstanbul Ticaret Üniversitesi, Medya ve İletişim Çalışmaları bölümüne girdim. Pandemi döneminde online olarak derslere girmeme rağmen tüm dersler ve hocalarımdan %100 verim aldığımı söyleyebilirim. Alanında uzman hocalarım sayesinde iletişim biliminin kuramları, teorisyenler, yeni medya ve daha bir çok alanda detaylı bilgi sahibi oldum. Tez sürecimi de öğrendiğim bu bilgiler ışığında heyecanla ilerletiyorum.    
Bilgehan Aras
Sinema Yüksek Lisans Programı Öğrencisi, Baras Medya Content ve Design Ajansı Sahibi, Arka Pencere Mecmua Sinema Dergisi Genel Yayın Yönetmeni
Ticaret Üniversitesi  Sinema Yüksek Lisans programını tercih etmemdeki en önemli etken sosyal medyadaki ve web sitesindeki yaklaşımlarıyla doğrudan ilgiliydi. Lisans eğitimini de sinema üzerine yapmış biri olarak, program içeriğini oldukça zengin ve çalışmaktan keyif alabileceğim bir süreç olarak gördüm. Alanında uzman ve ciddi bir birikime sahip olan hocaların yönlendirmesi ve içeriğe hakimiyetleri doğru bir okul ve doğru bir bölüm seçtiğim fikrini güçlendirdi. Yüksek Lisansın yeteceği fikrine sahipken, hocaların yaklaşımı sayesinde doktora programlarını da ciddi bir şekilde gündemime aldım. Uzun, yorucu ve zor bir süreç olduğunun farkındalığıyla hareket etmemizi salık veren hocalar aynı ölçüde sizin gelişiminize doğrudan katkı veriyor. Bunu yaparken de oldukça pozitif bir yaklaşımla yardımcı olunuyor.          
Kapat X


Fatma Nur Ertüzün
Medya ve İletişim Çalışmaları Yüksek Lisans Programı Öğrencisi, A&B İletişim, Intorn
İstanbul Ticaret Üniversitesi İletişim Bilimleri ve İnternet Enstitüsü’nde Medya ve İletişim Çalışmaları Tezli Yüksek Lisans programında eğitimime devam etmekteyim. İletişim araştırmalarının tarihi yakın bir geçmişe dayanması sebebiyle, Üniversitemizin alana özel açmış olduğu ilk olma özelliği taşıyan İletişim Bilimleri ve İnternet Enstitümüz, bu alanda araştırma yapmak isteyen bizler için büyük bir şans. Kütüphanemizin geniş veritabanı da araştırma çalışmalarımıza çok büyük fayda sağlıyor. Hocalarımızın desteği, her daim ulaşılabilirlikleri, uzmanlıkları ve alanlarındaki yetkinlikleri ile de verimli bir eğitim - araştırma süreci geçirmekteyim.    
Kapat X


Murat Özdemir
Medya ve İletişim Çalışmaları Doktora Programı Öğrencisi
Medya ve iletişim araştırmalarının yanı sıra disiplinler arası çalışmalara da öncülük eden bir bölüme mensup olmanın gururunu yaşıyorum. Bölüm hocalarımızın verdikleri okuma listelerinin yanı sıra derslerde konularla ilgili yaptığımız sınıf içi tartışmalar, akademik olarak bizlere artı katan en önemli unsurlar. Aynı zamanda bu tartışma ve çalışmalar sonucunda öğrenciler olarak bilimsel yayınlara imza atmamız da bu sürecin olumlu bir çıktısı. Akademik olarak kendini geliştirmek ve ufkunu açmak isteyen herkesin rahatlıkla tercih edebileceği bir disiplinler arası bölüm.
Kapat X


Merve Dinç
Medya ve İletişim Çalışmaları Yüksek Lisans Programı Öğrencisi, Doğuş Teknoloji, Sr. Ux&Service Designer
Profesyonel olarak kullanıcı deneyimi ve servis tasarımcısı olarak çalışıyorum. İletişimi daha derinden öğrenmek, bu konuda uzmanlaşmak ve iyi bir iletişimci olmak amacıyla İstanbul Ticaret Üniversitesi, Medya ve İletişim Çalışmaları bölümüne girdim. Pandemi döneminde online olarak derslere girmeme rağmen tüm dersler ve hocalarımdan %100 verim aldığımı söyleyebilirim. Alanında uzman hocalarım sayesinde iletişim biliminin kuramları, teorisyenler, yeni medya ve daha bir çok alanda detaylı bilgi sahibi oldum. Tez sürecimi de öğrendiğim bu bilgiler ışığında heyecanla ilerletiyorum.    
Kapat X


Bilgehan Aras
Sinema Yüksek Lisans Programı Öğrencisi, Baras Medya Content ve Design Ajansı Sahibi, Arka Pencere Mecmua Sinema Dergisi Genel Yayın Yönetmeni
Ticaret Üniversitesi  Sinema Yüksek Lisans programını tercih etmemdeki en önemli etken sosyal medyadaki ve web sitesindeki yaklaşımlarıyla doğrudan ilgiliydi. Lisans eğitimini de sinema üzerine yapmış biri olarak, program içeriğini oldukça zengin ve çalışmaktan keyif alabileceğim bir süreç olarak gördüm. Alanında uzman ve ciddi bir birikime sahip olan hocaların yönlendirmesi ve içeriğe hakimiyetleri doğru bir okul ve doğru bir bölüm seçtiğim fikrini güçlendirdi. Yüksek Lisansın yeteceği fikrine sahipken, hocaların yaklaşımı sayesinde doktora programlarını da ciddi bir şekilde gündemime aldım. Uzun, yorucu ve zor bir süreç olduğunun farkındalığıyla hareket etmemizi salık veren hocalar aynı ölçüde sizin gelişiminize doğrudan katkı veriyor. Bunu yaparken de oldukça pozitif bir yaklaşımla yardımcı olunuyor.          

FOTOĞRAF GALERİSİ
VİDEO GALERİ
ENSTİTÜ DURULARI
15
Şub
Koronatopik Yeni Dünyada Yeni Marka İletişimi
29
Ara
I. Ulusal İletişim Bilimi Ve İnternet Enstitüsü Lisansüstü Araştırmalar Kongresi Bildi ...
29
Ara
Kurumsal İletişim Yüksek Lisans Final Programı
29
Ara
Halkla İlişkiler ve Reklamcılık Doktora Final Sınavları Programı
21
Ara
Sınav Duyurusu