İletişim Bilimi ve İnternet Enstitüsü
Sinema Doktora

Sinema doktora programımız alanında akademik/akademi dışı araştırmalara ve düşünce birikimine katkı sağlayacak, sinemayı kendi tarihi içinde ve gelecek perspektifiyle yorumlayacak, muhakeme edecek, alternatif bakış açılarına işaret edecek, alan literatürünü zenginleştiren eserler üretecek araştırmacıların yetişmesine katkı sağlamayı amaçlamaktadır.

Bu çerçevede doktora programımız, sinemanın tarihi, teknolojik, estetik, etik, epistemolojik, ontolojik, toplumsal ve kültürel boyutlarını derinlemesine kavramak ve sorgulamak için gerekli akademik formasyonu sunmayı hedeflemektedir. Program ayrıca, bir yandan sinemanın yönelttiği sorulara eğilirken, öte yandan hem dünya sineması hem de Türk sinema tarihinin gelişim süreçlerine ilişkin eleştirel bir bakış sunmaktadır.

Bu minvalde, tarihsel gelişim sürecine hâkim, aktüel gelişmeleri takip eden, yeniliklere açık eleştirel bir gelecek vizyonu geliştiren akademisyenler yetiştirebilmek amacıyla oluşturulan müfredatımız, sinemanın klasik ve dijital dönemlerini karşılaştırmalı ve bütüncül bir yöntemle sorgulamaya imkân sunacak araştırma alanlarına yönelmektedir.

Program, sinemadan önce ve sonra gelişen medyatik mecraları ve aralarındaki karşılıklı etkileşimlerin değerlendirilmesini gerektiren bir bakış açısı sunmaktadır. Sinema ile birlikte ve daha sonra medyatik araçlar matriksi içinde gerçekleşen geleneksel kavram, norm, değer ve ilkelerin dönüşüm süreçlerini gelecek perspektifi ve bütüncül bir yaklaşımla muhakeme edebilecek felsefi bakış açısını gerekli kılmaktadır.

Her halükarda programımız, sadece farklı disiplinler arasındaki karşılıklı etkileşim sınırları arasında dolaşmakla yetinmeyen, ötesine geçerek disiplinler üstü bütüncül bakış açılarının imkânlarını yoklayacak yaklaşımlara önem atfetmektedir.

ENSTİTÜ HABERLERİ
ENSTİTÜ ETKİNLİKLERİ
ÖĞRENCİ YORUMLARI
Fatma Nur Ertüzün
Medya ve İletişim Çalışmaları Yüksek Lisans Programı Öğrencisi, A&B İletişim, Intorn
İstanbul Ticaret Üniversitesi İletişim Bilimleri ve İnternet Enstitüsü’nde Medya ve İletişim Çalışmaları Tezli Yüksek Lisans programında eğitimime devam etmekteyim. İletişim araştırmalarının tarihi yakın bir geçmişe dayanması sebebiyle, Üniversitemizin alana özel açmış olduğu ilk olma özelliği taşıyan İletişim Bilimleri ve İnternet Enstitümüz, bu alanda araştırma yapmak isteyen bizler için büyük bir şans. Kütüphanemizin geniş veritabanı da araştırma çalışmalarımıza çok büyük fayda sağlıyor. Hocalarımızın desteği, her daim ulaşılabilirlikleri, uzmanlıkları ve alanlarındaki yetkinlikleri ile de verimli bir eğitim - araştırma süreci geçirmekteyim.    
Murat Özdemir
Medya ve İletişim Çalışmaları Doktora Programı Öğrencisi
Medya ve iletişim araştırmalarının yanı sıra disiplinler arası çalışmalara da öncülük eden bir bölüme mensup olmanın gururunu yaşıyorum. Bölüm hocalarımızın verdikleri okuma listelerinin yanı sıra derslerde konularla ilgili yaptığımız sınıf içi tartışmalar, akademik olarak bizlere artı katan en önemli unsurlar. Aynı zamanda bu tartışma ve çalışmalar sonucunda öğrenciler olarak bilimsel yayınlara imza atmamız da bu sürecin olumlu bir çıktısı. Akademik olarak kendini geliştirmek ve ufkunu açmak isteyen herkesin rahatlıkla tercih edebileceği bir disiplinler arası bölüm.
Merve Dinç
Medya ve İletişim Çalışmaları Yüksek Lisans Programı Öğrencisi, Doğuş Teknoloji, Sr. Ux&Service Designer
Profesyonel olarak kullanıcı deneyimi ve servis tasarımcısı olarak çalışıyorum. İletişimi daha derinden öğrenmek, bu konuda uzmanlaşmak ve iyi bir iletişimci olmak amacıyla İstanbul Ticaret Üniversitesi, Medya ve İletişim Çalışmaları bölümüne girdim. Pandemi döneminde online olarak derslere girmeme rağmen tüm dersler ve hocalarımdan %100 verim aldığımı söyleyebilirim. Alanında uzman hocalarım sayesinde iletişim biliminin kuramları, teorisyenler, yeni medya ve daha bir çok alanda detaylı bilgi sahibi oldum. Tez sürecimi de öğrendiğim bu bilgiler ışığında heyecanla ilerletiyorum.    
Bilgehan Aras
Sinema Yüksek Lisans Programı Öğrencisi, Baras Medya Content ve Design Ajansı Sahibi, Arka Pencere Mecmua Sinema Dergisi Genel Yayın Yönetmeni
Ticaret Üniversitesi  Sinema Yüksek Lisans programını tercih etmemdeki en önemli etken sosyal medyadaki ve web sitesindeki yaklaşımlarıyla doğrudan ilgiliydi. Lisans eğitimini de sinema üzerine yapmış biri olarak, program içeriğini oldukça zengin ve çalışmaktan keyif alabileceğim bir süreç olarak gördüm. Alanında uzman ve ciddi bir birikime sahip olan hocaların yönlendirmesi ve içeriğe hakimiyetleri doğru bir okul ve doğru bir bölüm seçtiğim fikrini güçlendirdi. Yüksek Lisansın yeteceği fikrine sahipken, hocaların yaklaşımı sayesinde doktora programlarını da ciddi bir şekilde gündemime aldım. Uzun, yorucu ve zor bir süreç olduğunun farkındalığıyla hareket etmemizi salık veren hocalar aynı ölçüde sizin gelişiminize doğrudan katkı veriyor. Bunu yaparken de oldukça pozitif bir yaklaşımla yardımcı olunuyor.          
Kapat X


Fatma Nur Ertüzün
Medya ve İletişim Çalışmaları Yüksek Lisans Programı Öğrencisi, A&B İletişim, Intorn
İstanbul Ticaret Üniversitesi İletişim Bilimleri ve İnternet Enstitüsü’nde Medya ve İletişim Çalışmaları Tezli Yüksek Lisans programında eğitimime devam etmekteyim. İletişim araştırmalarının tarihi yakın bir geçmişe dayanması sebebiyle, Üniversitemizin alana özel açmış olduğu ilk olma özelliği taşıyan İletişim Bilimleri ve İnternet Enstitümüz, bu alanda araştırma yapmak isteyen bizler için büyük bir şans. Kütüphanemizin geniş veritabanı da araştırma çalışmalarımıza çok büyük fayda sağlıyor. Hocalarımızın desteği, her daim ulaşılabilirlikleri, uzmanlıkları ve alanlarındaki yetkinlikleri ile de verimli bir eğitim - araştırma süreci geçirmekteyim.    
Kapat X


Murat Özdemir
Medya ve İletişim Çalışmaları Doktora Programı Öğrencisi
Medya ve iletişim araştırmalarının yanı sıra disiplinler arası çalışmalara da öncülük eden bir bölüme mensup olmanın gururunu yaşıyorum. Bölüm hocalarımızın verdikleri okuma listelerinin yanı sıra derslerde konularla ilgili yaptığımız sınıf içi tartışmalar, akademik olarak bizlere artı katan en önemli unsurlar. Aynı zamanda bu tartışma ve çalışmalar sonucunda öğrenciler olarak bilimsel yayınlara imza atmamız da bu sürecin olumlu bir çıktısı. Akademik olarak kendini geliştirmek ve ufkunu açmak isteyen herkesin rahatlıkla tercih edebileceği bir disiplinler arası bölüm.
Kapat X


Merve Dinç
Medya ve İletişim Çalışmaları Yüksek Lisans Programı Öğrencisi, Doğuş Teknoloji, Sr. Ux&Service Designer
Profesyonel olarak kullanıcı deneyimi ve servis tasarımcısı olarak çalışıyorum. İletişimi daha derinden öğrenmek, bu konuda uzmanlaşmak ve iyi bir iletişimci olmak amacıyla İstanbul Ticaret Üniversitesi, Medya ve İletişim Çalışmaları bölümüne girdim. Pandemi döneminde online olarak derslere girmeme rağmen tüm dersler ve hocalarımdan %100 verim aldığımı söyleyebilirim. Alanında uzman hocalarım sayesinde iletişim biliminin kuramları, teorisyenler, yeni medya ve daha bir çok alanda detaylı bilgi sahibi oldum. Tez sürecimi de öğrendiğim bu bilgiler ışığında heyecanla ilerletiyorum.    
Kapat X


Bilgehan Aras
Sinema Yüksek Lisans Programı Öğrencisi, Baras Medya Content ve Design Ajansı Sahibi, Arka Pencere Mecmua Sinema Dergisi Genel Yayın Yönetmeni
Ticaret Üniversitesi  Sinema Yüksek Lisans programını tercih etmemdeki en önemli etken sosyal medyadaki ve web sitesindeki yaklaşımlarıyla doğrudan ilgiliydi. Lisans eğitimini de sinema üzerine yapmış biri olarak, program içeriğini oldukça zengin ve çalışmaktan keyif alabileceğim bir süreç olarak gördüm. Alanında uzman ve ciddi bir birikime sahip olan hocaların yönlendirmesi ve içeriğe hakimiyetleri doğru bir okul ve doğru bir bölüm seçtiğim fikrini güçlendirdi. Yüksek Lisansın yeteceği fikrine sahipken, hocaların yaklaşımı sayesinde doktora programlarını da ciddi bir şekilde gündemime aldım. Uzun, yorucu ve zor bir süreç olduğunun farkındalığıyla hareket etmemizi salık veren hocalar aynı ölçüde sizin gelişiminize doğrudan katkı veriyor. Bunu yaparken de oldukça pozitif bir yaklaşımla yardımcı olunuyor.          

FOTOĞRAF GALERİSİ
VİDEO GALERİ
ENSTİTÜ DURULARI
15
Şub
Koronatopik Yeni Dünyada Yeni Marka İletişimi
29
Ara
I. Ulusal İletişim Bilimi Ve İnternet Enstitüsü Lisansüstü Araştırmalar Kongresi Bildi ...
29
Ara
Kurumsal İletişim Yüksek Lisans Final Programı
29
Ara
Halkla İlişkiler ve Reklamcılık Doktora Final Sınavları Programı
21
Ara
Sınav Duyurusu