İstanbul Ticaret Üniversitesi’nden Reklamda Toplumsal Cinsiyet Eşitliği Platformu’na Destek

Haber Tarihi: 13.11.2018
Reklamverenler Derneği (RVD) Reklamda Toplumsal Cinsiyet Eşitliği Platformu’nun, toplumsal cinsiyet eşitsizliğine yönelik çözümler üretme hedefiyle hayata geçirdiği ilk proje, Kristal Elma Yaratıcılık Festivali’nde paylaşıldı.

Bomontiada’da gerçekleştirilen festivalde, “Türkiye’deki Effie Ödüllü Televizyon Reklamlarının 10 Yıllık Toplumsal Cinsiyet Eşitliği Karnesi Araştırması” raporu sunuldu. Bahçeşehir Üniversitesi İletişim Fakültesi Reklamcılık Bölümü öğretim üyeleri Dr. Gül Şener ve Dr. Eda Öztürk tarafından yürütülen çalışma kapsamında, 2007-2018 yılları arasındaki 9 Effie Yarışması’nda ödül kazanmış toplam 489 televizyon reklamı analiz edildi. Araştırmanın sonuçları reklamlardaki temsillerin hâlâ cinsiyet eşitliğinden uzak olduğunu ortaya koydu.


Reklam Özdenetim Kurulu (RÖK) üyesi, aynı zamanda İstanbul Ticaret Üniversitesi İletişim Fakültesi Halkla İlişkiler ve Reklamcılık Bölüm Başkanı Doç. Dr. Gülay Öztürk’ün temsilen katıldığı etkinlikte üniversitemiz, Reklamda Toplumsal Cinsiyet Eşitliği Platformu’nun ortak paydaşları yanında yer aldı. Öztürk konuyla ilgili, “İstanbul Ticaret Üniversitesi olarak, reklamlarda cinsiyet eşitliğinin sağlanması konusunda çalışmalarımız ve desteklerimiz devam edecektir.” dedi.


RVD Yönetim Kurulu Başkanı Ahmet Pura’nın kapanış konuşmasıyla sonlanan etkinlikte Pura, toplumsal cinsiyet eşitliği ve reklamdaki dönüşümün sağlanması konusunda Türkiye’nin Dünya Reklamverenler Federasyonu (WFA) tarafından desteklendiğini belirtti. Reklamverenler Derneği öncülüğünde; Reklam Özdenetim Kurulu, reklam ajansları, araştırma şirketleri, markalar ve iki üniversitenin işbirliğiyle oluşturulan bu platformun Türkiye ve dünyadaki diğer çalışmalara örnek olabileceğini vurgulayarak tüm katılımcılara teşekkürlerini iletti.