Sıkça Sorulan Sorular

E-payment üzerinde güncel döneme ait seçilen hizmet türüne ait (eğitim/ders/sınav/bilimsel hazırlık) tutarlar görülmektedir. Ders ve sınav ödemelerinde (uzatmalı öğrenci), bilimsel hazırlık (lisansüstü öğrenci) için kontrol edilmeli ve buna rağmen çıkan geçmiş bakiyeler için mali işler ile e-posta yoluyla iletişim kurulmalı.

ÖBS de borç bilgisi boş ise uzatmalı, çap gibi ders seçimi gerekli öğrencilerin dersi seçmesi; yabancı ve kapatılan üniversite aktarımlı öğrencilerin ise mali işler ile e-posta yoluyla iletişim kurması gerekir.

ÖBS de 3 tutar yer almaktadır, borç, alacak ve bakiye. Bu noktada bakiye ödenip sisteme girildiğinde sıfırlanmaktadır.

Öğrencinin e-payment üzerinde uzatmalı ise ders/sınav, lisansüstü için bilimsel hazırlık/eğitim ve lisans için eğitim hizmet türlerinde bilgi görülebilir. Yabancı ve kapatılan üniversite aktarımlı öğrencilerin ise öncelikle mali işler ile e-posta yoluyla iletişim kurması gerekir.

E-payment üzerinde ödeme seçeneği tutar ve hizmet türüne göre ayarlıdır.

Tam burslu çap öğrencilerinin “yetersiz ödeme” hatası almamaları için çap derslerini seçerek sıfır (0) şeklinde ücretlendirilmeleri gerekir.

Kredi kartı ödemeleri anlık, OTS ödemeleri banka ile görüşme ardından banka tarafınca, Peşin ödemeler ise hesaplar kontrol edilerek gün içerisinde onaylanmaktadır. Peşin ödemelerde onay sıkıntısı yaşamamak için TC Kimlik No, Ad Soyad gibi bilgiler eksiksiz girilmeli, doğru hesaba doğru alıcı ismiyle gönderildiğinden emin olunmalıdır.

Ödeme onayınız olmadan ÖBS’ de ders seçimi yapamazsınız. Ödeme onayı ile ilgili Mali İşler Daire Başkanlığı ile iletişime geçebilirsiniz. Kontenjan artırımı için ders danışmanınıza bildiriniz, danışmanınız uygun gördüğü takdirde kontenjan artırımı yapılabilir.

Vakıfbank OTS onayı için kredi durumu sorgulaması yapmaktadır. Bu durumda sıkıntı yaşayan kefiller için işlem uzayabilmektedir.

Dekont beraberinde mali işler ile e-posta yoluyla iletişim kurulmalı.

Çift anadal programındaki derslerinizi ÖBS yardım yönergelerinde yer alan ÖBS de ÇAP öğrencilerinin ders seçimi” kılavuzuna uygun olarak alınız.
 
http://obs.ticaret.edu.tr/help/cap_ogrenci_ders_alma.html#/ap-rencilerinin-ders-almas

  • Arama Sekmesinde Şube Arama sekmesine tıklayınız.
  • Yıl, Dönem, Oturum Bilgilerinizi seçtikten sonra Ders almak istediğiniz Anadal Bölümünüzü seçiniz ve Ara sekmesine tıklayınız.
  • İlgili Anadal derslerinizi sepete ekleyiniz.
  • ÇAP yaptığınız Bölümden ders almak için tekrar Yıl, Dönem, Oturum Bilgilerinizi seçtikten sonra Ara sekmesine tıklayınız.
  • ÇAP yapmış olduğunuz bölümünüzdeki dersi sepetinize ekleyiniz.
  • Sepete eklediğiniz derslerinizi Danışmanınıza göndermek için Ders Seçim Listesi’ne tıklayınız.
  • Ders Almaya Git sekmesine tıklayınız.
  • Next sekmesine tıklayınız.
  • Yıl/Dönem, Ders Ekle/Bırak, Danışmana İlet, Sonuç sekmelerinin renkleri yeşile döndüğü zaman başarılı bir şekilde Danışman onayına göndermiş olursunuz.
 
  • Eğer hala sorun devam ediyor ise, Fakülteniz öğrenci işlerine durumunuzu bildirdiğinizde manuel olarak ders işleminiz gerçekleştirilecektir.

ÖBS yardım yönergelerinde yer alan Öğrenci Kullanım Kılavuzuna uygun olarak ders seçim işlemlerinizi gerçekleştirebilirsiniz.
 
http://obs.ticaret.edu.tr/help/pdf/obs_ogrenci_v01.pdf
 
Öğrenci Ders Kayıt Aşamaları
 
İşlem 1: Giriş


1.1. Yeni sekmede çıkan Öğrenci Bilgi Sistemini ana sayfasında “Anasayfa” butonunu
tıklayınız.
1.2. Karşınıza gelen ekranda “Oturum Açma” panelini tıklayınız.
1.3. Oturum açmak için “Kullanıcı Adı” kutucuğuna size verilen e-posta adresini uzantısı
olmaksızın yazınız. Örneğin, size verilen e-posta adresi “ahmet.sener@ticaret.edu.tr”
ise, “Kullanıcı Adı” kutucuğuna “ahmet.sener” giriniz. “Parola” kutucuğuna, eğer
şifrenizi değiştirmediyseniz, T.C. Kimlik Numaranızı yazınız.
1.4. “Oturum Aç” butonunu tıklayınız.
 
İşlem 2: Ders Alma


2.1.Menü çubuğundan “Ders Alma” sekmesini tıklayınız.
2.2.Buradan “Akademik Plan” seçeneğine tıklayınız.
2.3.İlk olarak bölümünüzün yazdığı bağlantıya tıklayınız.


 
  
3. Açılan sayfada, bulunduğunuz bölümün dönemlerini ve dönem başlıklarının altında da
zorunlu, alan içi seçmeli ve alan dışı seçmeli derslerinizi görebilirsiniz.
 

 
4. Derslerin üzerine tıklayarak dersler hakkında ayrıntılı bilgi edinebilirsiniz.
 


 
5. Öğrenci Bilgi Sistemi’ne öğrenci derse değil, dersin açılan şubelerine kaydolur.
Dolayısıyla, her dersin en az bir tane şubesi bulunmaktadır.
5.1. Dersin şubelerini dersin yanındaki büyüteç simgesine tıklayarak görebilirsiniz.
 
 
İşlem 3: Şube Arama



6. Derse ait tanımlanmış şubeler çerçevesinde, karşınıza bir veya daha fazla seçenek
çıkabilir.


 
7. Açılan şubelerin altında bulunan bağlantıyı tıkladığınızda, tıkladığınız şube hakkında
ayrıntılı bilgi edinebilirsiniz.
Dersin şubeleri o dersin fiziksel olarak yapılacaksa nerede yapılacağını, kontenjanını,
doluluk durumunu, AKTS’sini, dersin hangi eğitmen tarafından verildiğini, hangi
zaman ve bölümlerde olduğunu göstermektedir.


8. Herhangi bir dersin şubesine kaydolmak istediğinizde önceliği kendi bölümünüzün
açtığı şubeye vermelisiniz.
8.1. Buradan size uygun olanı belirleyip, belirlediğiniz seçeneğin karşısındaki “Ekle”
butonuna tıklayınız.
8.2. Bu noktadan sonra, Öğrenci Bilgi Sistemini ara yüzünü kullanarak, yeniden
“Akademik Plan” a gelip, diğer dersler için de aynı işlemi yapmanız gerekmektedir.
Böylelikle, seçtiğiniz dersler “Ders Seçim Listesine” eklenmiş olacaktır.
 
İşlem 4: Ders Ekleme



9. Çıkan ekranda ders seçim listenize eklediğiniz zorunlu ve seçmeli derslerin listesini
görebilirsiniz.
 
9.1. Eğer seçtiğiniz dersi “Ders Seçim Listesi”nden çıkartmak istiyorsanız çıkan sayfada
dersin karşısındaki “Kaldır” butonuna tıklayınız.
9.2. “Ders Seçim Listesi”nin içeriğinden emin olduktan sonra ekranın sağ alt köşesinde
bulunan “Next” kutucuğunu tıklayınız.
 
İşlem 5: Danışmana İlet



10. “Danışmana İlet” başlıklı adımda danışman onayına göndereceğiniz derslerin listesini
görebilirsiniz.
Ders seçme işlemini tamamlamak istiyorsanız son adıma geçmek için tekrar ekranın
sağ alt köşesinde bulunan “Next” kutucuğunu tıklayınız.

 

11. Ders seçme işlemini, danışman onayına göndermek üzere tamamlamış bulunmaktasınız. Derslerin danışman onay durumunu sistemden kontrol edebilirsiniz.

Öğrenci belgesi alabilmek ve YÖKSİS`te aktif öğrenci olabilmek için her kayıt yenileme döneminde öğrenci bilgi sisteminden “Yüksek Lisans Tezi/Doktora Tezi” ni ders olarak alabilirsiniz.

Danışmanınızın ismi ÖBS’de (Ders İşlemleriDers Programı sekmesinin sol alt kısmında) yazılıdır.

Uzatmalı öğrenciler için ders/sınav hesaplamasında fakülte kriterleri esastır, bu noktada kişisel hesaptan farklı tutarlar görülebilir. Bu konu fakülte ile görüşülebilir. Diğer durumlarda ücretin “fazla” görülmesi geçmiş borçlara işaret etmektedir.

Çakışan derslerin alınmaması esastır. Özel bir durumunuz var ise, ilgili Fakülte/Enstitü Dekanlığı/Müdürlüğü’ne bildiriniz.

Hesap bilgilendirilmesi VakıfBank tarafından yapılmaktadır, VakıfBank üzerinden yatırılan tutarlar çekilebilir.

Diğer öğrencilerden bağımsız olarak yatmayan tercih bursları için Öğrenci İşleri ile iletişime geçilebilir.

Öğrenci Bilgi Sistemi Sorun Bildir bölümünden sorununuzu ticket ile bildiriniz.

ÖBS’ de yer alan danışmanınızın ismini kontrol ediniz, eğer danışmanınız sistemde doğru ise Öğrenci Bilgi Sistemine ticket ile sorununuzu bildiriniz.

Kayıt yenileme yapılmayan her yarıyıl öğrencinin eğitim süresinden sayılır. YÖKSİS`te pasif öğrenci olarak gözükür ve öğrenci belgesi alamazsınız.

Kayıt dondurma işlemleri fakülte ve enstitülerce yürütülmektedir. Öğrenci geçerli mazeretini ilgili fakülte/enstitüye ibraz etmesi gerekmektedir.

Kayıt dondurma işleminin ek bir ücreti yoktur.

Lisans öğrencileri kayıt dondurma tarihine kadarki eğitim-öğretim ücretlerini ödemekle yükümlüdür, ileriki tarihlere ait ödemeleri için iade alabilirler. Lisansüstünde kayıt donduracak öğrenci, o döneme ilişkin yapmış olduğu ödeme iade edilmez. Bir sonra ki eğitim dönemi ücretine sayılır.

Kayıt sildirme işlemleri fakülte ve enstitülerce yürütülmektedir. Öğrencinin ilgili fakülte/enstitüye başvuru yapması gerekmektedir. Mali İşler ve Kütüphaneden ilişik kesme için onay alınır.

Burs Yönergesi doğrultusunda; Burs ve İndirimlerin sona erme halleri
MADDE 16- Burs ve indirimler, aşağıdaki belirtilen hallerde sona erer:
a) Burs/indirim almaya hak kazandıran durumun devam etmemesi,
b) Öğrencinin normal öğrenim süresinde öğrenimini başarı ile tamamlayamaması (Şehit Çocuğu ile Gazi ve Gazi Çocuğu indirimi hariç),
c) Bir dönem uzaklaştırma ve daha ağır disiplin cezası almış olması,
d) Tercih Bursu ve Yurt Desteği akademik yılsonunda GNO 2,00`nin altına düşmesi halinde kesilir. Kayıt dondurma yapılan yarıyılda bu burs/indirim ödenmez. Kayıt yaptırdığı halde öğrenim borcu olan öğrencilere, borçluluk durumu devam ettiği sürece, tercih bursu ödenmez.

  • Eğer bu şartların dışında tercih bursunuz kesilmiş ise Öğrenci İşleri Daire Başkanlığına durumu ticket ile bildiriniz.

Ders alma tarihleri arasında ekranınızda ders alma kapalıdır uyarısı veriyorsa danışmanınız atanmamıştır. Aksi takdirde ders almalar kapalıdır. Danışmanın atanması ile ilgili lisansüstü öğrencisi iseniz, Öğrenci İşleri Daire Başkanlığına durumu ticket ile bildiriniz. Lisans öğrencisi iseniz Fakülte öğrenci işlerine durumu bildiriniz.

İTO Üyelik indirimi sadece İstanbul Ticaret Odası Üyeleri ile eş ve çocuklarına uygulanmaktadır.

Üniversitemizin kısmen (%30)  veya tamamen (%100) yabancı dil ile eğitim ve öğretim yapan programlarına kayıt yaptıran öğrencilerimiz için yabancı dil hazırlık eğitimi zorunlu olup, İSTANBUL TİCARET ÜNİVERSİTESİ YABANCI DİL HAZIRLIK EĞİTİM ÖĞRETİM VE SINAV YÖNETMELİĞİ’ ne göre muafiyet şartları aşağıda açıklanmıştır.
 
Yeterlik ve seviye tespit
MADDE 8 – 
(1) Üniversitenin kısmen veya tamamen bir yabancı dil ile eğitim ve öğretim yapan programlarına kayıt yaptıran öğrencilere, her akademik yılın başında, Hazırlık Programı Koordinatörlüğünce düzenlenen, öğretimde kullanılacak yabancı dilde bir yeterlik sınavı uygulanır. Yeterlik sınavında başarı puanı, 100 tam puan üzerinden en az 65 puandır. Başarılı olan öğrenciler, hazırlık programından muaf tutulur.
(2) Yeterlik sınavından 100 tam puan üzerinden 65 puandan daha az alan öğrencilere, Hazırlık Programı Koordinatörlüğünün hazırladığı, zorunlu ikinci aşama seviye tespit sınavı uygulanır. Öğrenciler, bu sınavdan aldıkları puanlara göre Hazırlık Programı Koordinatörlüğünce uygun yabancı dil kurlarına yerleştirilir.
(3) Seviye tespit sınavının hiçbir aşaması için mazeret sınavı düzenlenmez.
(4) Birinci yarıyıl sonunda, dördüncü kuru başarıyla bitiren öğrenciler, ikinci dönemde kendi program veya bölüm derslerine başlayabilir. Dil programları, haftalık ders saatleri ve kur değiştirme kuralları, Yabancı Dil Hazırlık Öğretimi Programı Kurulu tarafından belirlenir.
 
Dış sınavlarla yeterlik
MADDE 9 – 
(1) Üniversite programlarına kayıt yaptıran öğrenciler, akademik yılın başında, Hazırlık Programı Koordinatörlüğünce düzenlenen yabancı dil yeterlik sınavı yerine ÖSYM tarafından eşdeğerliği kabul edilen uluslararası sınavlardan, her yıl Senatonun belirleyeceği taban puanı almaları ve geçerlilik süreleri içerisinde bu sınavların orijinal sonuç belgesini en geç kayıt esnasında Üniversiteye teslim etmeleri koşuluyla hazırlık programından muaf tutulurlar.
(2) En az son üç yılında, öğrenimde kullanılacak yabancı dilin ana dil olarak konuşulduğu bir ülkede, o ülke vatandaşlarının devam ettiği eğitim kurumlarında öğrenim görüp, ortaöğretimini bu kurumlarda tamamlayanlar ve son iki yıl içinde 8 inci maddede belirtilen yeterlik sınavından başarılı olanlar ile bu maddeye göre yabancı dil kurları yeterli bulunanlar sınavlardan muaftırlar. Bu öğrenciler, doğrudan lisans diploma programlarına başlar.
 


https://ticaret.edu.tr/tr/Sayfa/Akademik/HazirlikOkulu/Yeterlilik%20ve%20Yerle%C5%9Ftirme%20S%C4%B1navlar%C4%B1

Daha detaylı bilgi için Hazırlık Koordinatörlüğü ile görüşebilirsiniz.

Anketin uygulanması ile teknik sorun yaşıyorsanız, Öğrenci Bilgi Sistemine ticket ile sorununuzu bildiriniz.

Tecil süresi biten öğrenciler lisansüstü programlara başvuru yapabilir ancak doğacak sorunlardan üniversitemiz herhangi bir sorumluluk almamaktadır. Bakaya askerlik durumu çözüldüğünde ve öğrenci işlerine belgelendiğinde yeniden sevk tehiri için üniversitemiz talepte bulunmaktadır.

E-devlette kayıtlı gözükmüyorsanız durumunuzu öğrenci işlerine ticket ile bildiriniz.