23 Eylül 2020
Üniversitemizin Avrupa Birliği desteği ile Hollanda, İspanya, Macaristan ve Belçika’dan üniversiteler ile birlikte yürüttüğü “FORESIGHT – Future Oriented Education for Students Incorporating GSC in High-paced Times” başlıklı proje kapsamında İngilizce İşletme, İngilizce İktisat ve %30 İngilizce eğitim ve öğretim sunan İşletme Fakültesi lisans programlarında öğrenim görmekte olan 3. ve 4. sınıf öğrencileri için 2020 Güz döneminde İngilizce bir ders olarak FORESIGHT isimli seçimlik bir ders açılacaktır.
Ders içeriğine ilişkin bilgi Ek-1’de sunulmuştur. FORESIGHT Rektörlük dersi 5 AKTS’lik bir ders olarak açılacak olup, 30 öğrencilik bir kontenjana sahip olacaktır.
Ders kapsamında öğrenciler küresel sorunlar, Birleşmiş Milletler sürdürülebilir kalkınma hedefleri gibi konular ile ilgili olarak araştırma çalışmalarında yer alacak, yine aynı çalışma kapsamında küresel sorunlara yerel inovatif çözümler, yeni iş fikirleri ve sosyal girişimcilik gibi alanlarda diğer proje ortağı ülkelerdeki üniversitelerden öğrencilerle ortak projeler geliştireceklerdir.
İlgili öğrencilerden en başarılı 20’si pandemi sürecindeki gelişmelerin olumlu seyretmesi halinde 2021’de İspanya’nın Bilbao kentinde gerçekleştirilecek olan bir haftalık bir çalışma toplantısına da tüm yol ve konaklama masrafları AB tarafından karşılanmak suretiyle katılım sağlayacaklardır.
Derse katılım için tek aşamalı bir değerlendirme yapılacaktır. Bu süreçte dersi seçimlik ders olarak almak isteyen öğrencilerimizin, 2500 kelimeyi geçmeyecek şekilde hazırladıkları İngilizce makaleleri en geç 30 Eylül 2020 saat 17.00’ye kadar abmerkezi@ticaret.edu.tr e-posta adresine göndermeleri gerekmektedir.
Makalelerle ilgili değerlendirme sonucunda projenin yürütüldüğü birim olan Avrupa Birliği Uygulama ve Araştırma Merkezi tarafından değerlendirme yapılacak ve dersi alacak öğrenci listesi belirlenecektir.
Annex – 1: FORESIGHT LECTURE CONTENT
Contact Info
Lecturer : Dr. Oguz Demir
E-mail : odemir@ticaret.edu.tr
Objectives
The objective of this lecture is to provide future analysis skills to the students to identify social and economic innovation opportunities and innovative business model development tools by using and understanding the concepts of grand societal challenges and sustainable development goals.
Expected Outcomes
The students will have the chance to analyse and understand the concept of grand societal challenges and sustainable development goals and their relationship between business and social innovation.
The students will be able to identify the social and business opportunities by studying on the GSCs.
The students will have to chance to use innovative learning and presentation tools to prepare social and business innovation models.
The students will develop their skills in an international co-working environment and benefit from other cultures in Europe.
Weekly Content
Week 1 | Introduction |
Week 2 | Grand Societal Challenges |
Week 3 | Grand Societal Challenges and Sustainable Development Goals |
Week 4 | Social Innovation and Entrepreneurship |
Week 5 | Foresight Methods |
Week 6 | Grand Societal Challenges: Income Inequality and Sustainable Economic Growth |
Week 7 | Discussion Session – Group Workings |
Week 8 | Grand Societal Challenges: Climate Change |
Week 9 | Discussion Session – Group Workings |
Week 10 | Grand Societal Challenges: Migration |
Week 11 | Discussion Session – Group Workings |
Week 12 | Working Group Presentations |
Week 13 | Working Group Presentations |
Week 14 | Final Discussions & Evaluation |
Annex – 2: GUIDELINES FOR APPLICATIONS- ESSAY WRITING
1- There ara four topics and one of those topics should be covered within the essay.
2- These topics are;
3- The students are expected to answer the following questions in their essays.
4- The essay should not be less than 2000 words and should not be more than 2500 words.