İstanbul Ticaret Üniversitesi’nin Genç MÜSİAD ile birlikte düzenlediği Dijital Dönüşüm ve E-İhracat Zirvesi’nde alanlarında önemli isimler katılımcılara değerli bilgiler verdi. Aliexpress Türkiye sorumlusu Yaman Alpata, Türkiye’nin KOBİ’lerine ve ihracatçı adaylarına 230 ülkenin kapısını açtıklarını, dileyen herkesin plotform üzerinden e-ihracat yoluyla yurt dışına mal satabileceğini anlattı.
Son yılların giderek daha da önem kazanan, çok tartışılan iki konusu; Dijital Dönüşüm ve E-İhracat İstanbul Ticaret Üniversitesi’nde masaya yatırıldı. Genç MÜSİAD ile üniversitenin birlikte düzenlediği Dijital Dönüşüm ve E-İhracat Zirvesi’ne alanlarında önemli ve tanınan isimler katıldı.
Açılış konuşmalarını İstanbul Ticaret Üniversitesi Rektör Yardımcıları Prof. Dr. Necip Şimşek ve Prof. Dr. Abdül Halim Zaim tarafından yapılan zirve, Dijital Dönüşüm ve E-İhracat başlıkları altında iki ayrı panel şeklinde öğrencilerin yoğun katılımıyla gerçekleşti.
‘’HERKES İHRACAT YAPABİLİR’’
Sınırları Aşan Ticaret olarak adlandırılan Aliexpress’in Türkiye sorumlusu Yaman Alpata, Türkiye pazarında yüzlerce KOBİ ve üreticiye depolarını açtıklarını ve e-ihracatçı satıcı olarak 230 ülkeye gönderimler yapılmasına aracı olduklarını söyledi. Alibaba çatısı altındaki şirketlerin işlevlerini anlatan Alpata, daha çok KOBİ’lerin ve üreticilerin büyük çaplı satış yapabilecekleri ve üretici ile toptan veya perakende alıcıyı buluşturan bir platform olan alibaba.com’da online mağaza açmanın belli bir bedeli olduğunu, düşük ağırlıklı gönderilerle herkesin tüm dünyaya perakende satış yapabileceği aliexpress.com’da ise online mağaza açmanın bedelsiz olduğuna dikkat çekti.
Dijital satış altyapısının rehberliği için satıcı destek hattı kurduklarını ve böylece satıcıların aklındaki soruların cevaplarını bulabileceğini de belirten Alpata, ‘’KOBİ’lerimizi ve markalarımızı yurtdışı pazarında desteklemek için iyi bir hamle yaptık. E-ihracat ile ilgili süreçler aslında sanılanın aksine gayet kolay. Bu ihracat şeklinde önemli olan lojistik. Aliexpress üzerinden yapılan alışverişlerde satıcının kapısından ürünü alıp alıcının kapısına kadar götürüyoruz. Bu süreç çok önemli ve biz bu süreci tüm dünyada kurduğumuz işbirlikleri sayesinde çok iyi yönetiyoruz’’ dedi.
‘’STRATEJİK GELİŞME ÖNEMLİ’’
Danışmanlık ve yöneticilik yaptığı şirketlerde edindiği ticari tecrübesine yönelik eğitimler veren Levent Bağcı ise startupların ve iş hayatına yeni başlayan iş insanlarının hedeflerine ulaşmalarını sağlamak için stratejik gelişmeye önem vermeleri gerektiğini söyledi. Hedef, vizyon, misyon gibi kavramların içlerini dolu olması gerektiğine dikkat çeken Bağcı, pazarlama stratejileri hakkında da bilgiler verdi. Stratejik gelişmenin mutlak gerekli olduğunu, şirket yapısı ne olursa olsun bunun en önemli aktör olduğunu vurgulayan Levent Bağcı, fikirlerin pazarlanmasındaki süreci ve dış pazarlarda bunun nasıl gerçekleştirilebileceğini anlattı. Bağcı, uluslararası pazarlamanın geliştirilmeye açık olduğunu da vurguladı.
‘’DİJİTAL DÖNÜŞÜM KAÇINILMAZ’’
CDO (Chief Dijital Officer-Dijital dönüşüm lideri) Yöneticisi Bülent Kutlu, Dijital Dönüşüm ve E-İhracat Zirvesi’nde yaptığı konuşmada Startupların önemine değinerek, şirketlerin normal çalışanları işe almak yerine artık Startup olanları almanın daha mantıklı olduğunu düşünmeye başladıklarını söyledi.
Teknolojik dönüşümü verdiği örneklerle destekleyen Kutlu, teknolojik değişme ile teknolojik dönüşüm arasındaki farkın önemini vurguladı. Dönüşümün tamamen vizyon ve sektör olarak dönüşmeyi içerdiğini aktaran Bülent Kutlu, girişimcilerin de neler yapması gerektiğini anlattı, teknoloji odaklı değişimi ve dönüşümü yakalayabilen girişimcilerin süreci kolaylıkla atlatabileceğini aktardı.
‘’YAZILIM DÖNÜŞÜMÜ HAYATİ BİR KONU’’
Hikayeleştirme, oyunlaştırma ve kullanıcı deneyimi ile bilinçaltına yönelik unsurların desteğiyle ürün pazarlaması konularını inceleyen “Dijital Çağda İllüzyonel Pazarlama” kitabının yazarı, CDO Turkey oluşumunda görev alan Dr. Adnan Veysel Ertemel, yazılım şirketlerinin dünya sıralamasındaki yerini ve yükselme süreçleri hakkında önemli bilgiler verdiği konuşmasında; her şirketin yazılım dönüşümlerini yapması gerektiğini anlattı. Dr. Ertemel, 100 yıllık dünya devi bir şirketin zamanla ilk 10’a giren firmalar arasında sıralamada geriye gittiğini, bunu farkettikten sonra kendine yeni bir girişim yolu çizerek dönüşümü yakalayabildiğini örnekle açıkladı. İstanbul Ticaret Üniversitesi öğretim üyesi de olan Dr. Ertemel, ülkemizde de Koç Holding’in dijital dönüşümü yakalayabildiğini ifade etti. Dünyada ilk 10 arasında genelde yazılım şirketleri olduğunun göze çarptığını ifade eden Dr. Adnan Veysel Ertemel, dijital çağa ayak uydurmanın öneminin altını çizdi.
‘’DİJİTAL DÖNÜŞÜM HAYATI ETKİLİYOR’’
Yemeksepeti, Bonus, Bilyoner gibi firmalara kullanıcı deneyimi hizmeti sunan Userspots’un kurucusu Mustafa Dalcı ise yeni girişim fikirlerinde kullanıcı deneyiminin yönlendirici olduğunu belirtti. Kadınların makyaj malzemelerini daha uzun ömürlü olarak saklayabilmeleri için mini bir makyaj buzdolabına ihtiyaç duymalarını ve bunun üretilmesi örneğini veren Dalcı, ‘’Dijital dönüşüm; bankalar, izlediğimiz diziler, uygulamalar vasıtasıyla kullanıcıları ve kullanıcıların hayatını etkiliyor’’ dedi.