İLETİŞİM FAKÜLTESİ GÖRSEL İLETİŞİM TASARIMI
Anasayfa

Bölüm Başkanımız Prof. Dr. Rıdvan Şentürk’e sorduk

Görsel İletişim Tasarımı; öğrencileri araştırmacı ve eleştirel düşünceyle donatan bölüm, teorik ve pratik eğitimleriyle mezunlarını iş dünyasına hazırlıyor. Görsel İletişim Tasarımı Bölüm Başkanı Prof. Dr. Rıdvan Şentürk, bölümün sunduğu kapsamlı lisans ve lisansüstü programları, öğrencilere sağladığı geniş kariyer olanakları ve güçlü sanayi iş birlikleri hakkında bilgi verdi.

İstanbul Ticaret Üniversitesi İletişim Fakültesi Görsel İletişim Tasarımı Bölüm Başkanı Prof. Dr. Rıdvan Şentürk, Görsel İletişim Tasarımı Bölümüne dair sorularımızı cevapladı.

Görsel İletişim Tasarım Bölümünün programları ve bu programların öğrencilere katkıları nelerdir?

Bölümümüzün lisans programı Görsel İletişim Tasarımı adını taşıyor. Görsel İletişim Tasarımı Bölümünde lisans eğitimi veriyoruz ve öğrencilerimizi aynı zamanda hem bir yandan hayata, bir yandan da istekli olanlar ve başarılı olanların hatta lisansüstü programları hazırlamaya çalışıyoruz. Lisansüstü programlarımız da Sinema Yüksek Lisans Programı ile Sinema Doktora Programı adını taşıyor. Sinema Yüksek lisans Programı’nda da Sinema Doktora Programı’nda da her biri kendi seviyesinde olmak üzere Türk sinemasının tarihini, dünya sinemasını, dünya sinemasıyla olan Türk sinemasının ilişkisini, edebiyatla ilişkisini, diğer dallarla ilişkisini, günümüzün çağdaş meseleleriyle olan ilişkisini, cinsiyet meseleleriyle ilgilisi, beden diliyle ilişkisi bakımından estetik ve sanat tartışmaları çerçevesinde sorgulayıcı, eleştirel bir bakış açısını geliştirmeye çalışıyoruz. Her iki programda da bununla ilgili uygun hem hocalarımızın da yetkin çalışmalarının katkı sağladığı programlarımız var, ders içeriklerimiz var. Esas aldığımız konu, aktarmacı, bilgi aktarmacı eğitim sisteminden daha çok araştırmacı ve sorgulamacı eleştirel bakış açısını öne alan öğretim anlayışına geçmeye çalışıyoruz. Yani bilgi aktarmacı eğitim sisteminden ve anlayışından mümkün olduğunca uzaklaşmaya, tartışmayı ve sorgulamayı öncelemeye çalışıyoruz.

Öğrenciler neden Görsel İletişim Tasarım Bölümünü tercih etmeli?

Eğer o öğrenci sanata, düşünmeye, estetiğe, sanatın sosyal ve kültürel ve politik etkilerine ilgi duyuyorsa, sosyal konularda, estetik ve sanatla ilgili konularda düşünmeyi seviyorsa, yetenekleri varsa, grafik çalışmaları, kısa film çalışmaları, video tasarımları, resim tasarımları, reklamcılıkla ilgili alanlarda yetenekleri az buçuk varsa ve seviyorsa bu alanı, o zaman ilgi duyabilir. Öncelikle birinci şartımız bu alanları sevmesi. Bu sevgi varsa ilgi de zaten kendinden doğacaktır ve o zaman onlara bizim bölümün programının onlar için uygun olduğunu düşünürüz. Çünkü biz bizim bölümlerimizde görsel iletişim hemen hemen bütün ilgili konularına, araştırma konularına ve eser üretim alanlarına eğilmeye, yönelmeye çalışıyoruz. Grafikten reklamcılığa, fotoğrafçılığa, video tasarım uygulamalarına, efekt tasarımlarına, ses, yapay zekâ ses tasarımı, yapay zekâ uygulamalarına varıncaya kadar. Ve aynı zamanda tabii ki bütün bu alanların elbette bir de düşüncesi, felsefi tarafı da var. İletişimin kendine göre teorisi tartışması gereken sosyal, kültürel boyutları var. Bunları da aynı zamanda pratik uygulama imkanları verirken teorik kısımlarını da tartışıyoruz. Böylece öğrenciler birçok alanda kendilerine uğraşı imkânı bulabiliyorlar ve meslek imkânı da aynı zamanda bulabiliyorlar. Yani normalde bölümler standart olarak hangi adı taşıyorsa o ad altında meslek imkânı sunarlar. Mühendislik, mimarlık vs. gibi. Ama bizim alanımız öyle değil. Bizim alanımız çok iç içe birbirine geçmiş alanlardan müteşekkil bir alan. Görsel iletişim, hareketli görüntüler ve sabit statik görüntülerin birlikte düşünüldüğü bir alan. Senaryodan grafik tasarımcılığına, reklamcılığa, fotoğrafçılığa, eleştirmenliğe, bir film setinde ışıkçılığa, yönetmenliğe varıncaya kadar birçok meslek imkânı sunuyor. Birçok alanda çalışma imkânı sunuyor. Bu açıdan bakıldığında, diğer bölümlerle karşılaştırıldığında bizim Görsel İlişkim Tasarım Bölümünün öğrencilerine birden fazla çalışma meslek imkânı sunması bakımından bir ayrıcalığı olduğunu düşünüyorum.

Görsel İletişim ve Tasarım Bölümü öğrencileri iş dünyasına nasıl hazırlanıyor?

Mezuniyet sonrası kariyerlerine iki türlü bakıyoruz. Birincisi bu işin pratik tarafı, ikincisi de teorik, bilgi tarafı. Genellikle eskiden malum olduğu üzere üniversiteden mezun olmuş öğrencilere çok müsbet bakılmazdı. Yani bunlar daha çok işin teorisini bilirler, uygulamada eksik olurlar. Alaylı diye tarif edilen sektörün kesimlerinden yani küçük yaştan itibaren bu mesleklerin içerisine girmiş ve sektörde yetişmiş insanlar daha çok tercih edilir. Üniversite mezunları daha çok çırak muamelesi görülür. Yani bunlar tamam bir şeyler öğrenmişler teorik vesaire ama pratik uygulamaları bunların çok yoktur. Bunlar hani aramıza girse bile uzun bir süre belki bize yardımcı rolünde ancak hizmet edebilirler ve piştikleri oranda uygulamalar süresince piştikleri oranda da belki meslekte ilerlemelerine müsaade ederiz diye bakılıyor idi. Biz teorik derslerimiz var elbette ama %50 veya %50’den daha fazla bir oranda da uygulamalı derslerimiz var. Bu derslerin de çoğaltılması taraftarıyız ve bunu epeyce uzun bir zamandır yapıyoruz. Grafik tasarım alanından reklamcılığa, video uygulamalarına, sosyal medya alanındaki uygulama alanlarına ve animasyona varıncaya kadar birçok ders çeşitliliği ve içerik çeşitliliği sunuyoruz ve bunu hem televizyon stüdyomuzda, hem laboratuvarlarımızda, hocalarımızın eşliğinde uygulatmaya, pratik beceriler kazandırmaya öğrencilerimizle çalışıyoruz. Bu açıdan uygulamalı derslerimizin çokluğu ve çeşitliği bakımından iddialı olduğumuzu söyleyebilirim. Bu yönüyle öğrencilerimizi direkt sektöre, akademik hayata ilerlemeyi düşünmeyen, mesleğe atılmak isteyen öğrencilerimize, sektöre doğrudan hemen katılabilme imkanını vereceğimizi, o yetenekleri, becerileri kazandırabileceğimizi düşünüyorum. Ama bir de tabii ki akademiyi düşünen öğrencilerimiz de oluyor. Yüksek lisans yapmak isteyen, doktor yapmak isteyen öğrencilerimiz de oluyor. Onlara da pratik becerilerin yanında bu sefer daha çok teorik bilgileri, bu alanla ilgili tartışmaları, sorgulaması gereken yanlarını göstermeye çalışıyoruz meseleleri. Düşünen insan profili aynı zamanda amaçlarımızdan bir tanesi programımızın. Kendi düşünen, sorgulayan, araştıran ve kendi tezlerini ortaya koyan insan, akademisyen, düşünen adam profilini de yakalamaya çalışıyoruz.

Görsel İletişim Tasarım Bölümünü İstanbul Ticaret Üniversitesi’nde okumanın avantajları nedir?

Görsel İletişim Tasarım Bölümü okumanın avantajları sosyal medyadan 3D animasyon programlarına, fotoğraftan grafik tasarımlara ve kısa film video uygulamalarına varıncaya kadar birçok alanda hem teorik hem pratik bilgiler edilebilme imkanını sunmuş olması. Aynı zamanda kendi içerisinde entegre edilebilir olması. Eskiden biliyorsunuz üniversiteye giden herkesten belirli bir alanda uzmanlık istenirdi. Üniversiteye gidemeyen, kalifiye olamayan gençler iş bulmaya gittiklerinde ne yaparsın diye sorduklarında eğer kalifiye olduğu bir alan yoksa “Her şeyi yaparım abi” derlerdi ve iş bulamazlardı. Fakat devir değişti artık. Şimdi artık özellikle bizim gibi medya alanında öğrenci yetiştiren bölümlerden mezun olanların her şeyi yapabilirim, her şeyi yaparım demesi gerek. Ben sadece ışık bilirim, ben sadece fotoğraf çekmeyi bilirim demek yetmiyor. Bunların birçoğunu bilmek gerekiyor ve bunlar arasında da entegrasyonu, aralarındaki ilişkiyi kurabilmek, buradan yeni kombinasyonlar üretebilmek gerekiyor. Büyük şirketler, büyük reklam şirketleri, film şirketleri, televizyonla ilgili alanlardaki prodüksiyon şirketleri işe almak istedikleri öğrencilerden ya da kişilerden birden fazla alanda yetkin olmalarını istiyor. Tek bir alanda yetkin olmak onlar için artık yeterli değil. Hele yapay zekâ programlarının geliştiği ve gelişmekte olduğu ve çok yakın bu sürede hızla gelişeceği bir dönemde tek bir alanda bir şeyler yapabiliyor olmak çok bir şey ifade etmeyecek. Biz de bu zamanın şartlarına ve gelecekte teknolojik gelişmelerin bize gösterdiği ufka bakarak bu çok yönlülüğü öğrencilerimize kazandırmaya çalışıyoruz.

Görsel İletişim Tasarım Bölümü iş birlikleri ve partnerliklerinin öğrenci ve akademisyenlere faydaları nelerdir?

Birincisi zaten malum olduğu üzere biz İstanbul Ticaret Odası’nın üniversitesiyiz. İstanbul Ticaret Odası’nın kendi elbette dünyanın en büyük odalarından bir tanesi ve sayısız sektörü kendi içerisinde barındırıyor. Buralarda hem staj yapma hem başarılı öğrencilerimizin irtibat kurarak iş bulma imkanları kayda değer mutlaka. Ama onun dışında ayrıca biz bir takım büyük firmalarla reklam, film üretimi, sosyal medya alanlarında etkin büyük firmalarla da iş birliği yapıyoruz. Bu iş birliğimiz sayesinde öğrencilerimiz şimdiye kadar bu türden tecrübelerimiz var. Yani bu bir ihtimal değil. Olmuş, gerçekleşmiş bir şeydir. Hem staj imkânı orada bulunuyorlar hem de staj süreleri boyunca eğer çok gerçekten kendilerini ispatlayabilirlerse yeteneklerini, becerilerini orada iş bulma imkanını yakalayabiliyorlar. Ayrıca irtibatlı diyalogda halinde olduğumuz başka animasyon şirketleri, televizyon alanında prodüksiyon yapan şirketler, sinema filmleri alanında çalışan şirketlerle irtibatlarımız var. Çok yetenekli, seçkin öğrencilerimizi oralara yönlendiriyoruz. Piyasaya kazandırmaya çalışıyoruz.

Görsel İletişim Tasarımı Bölümü eğitimlerinde teknolojinin rolü nedir?

Günümüzde artık sadece bizim alanlarda değil, diğer alanlarda da teknolojiden azade, teknolojiyi dikkate almak için eğitim, üretim yapmak, meslek hayatında bir yerlere gelmek, yenilik ortaya koymak artık pek mümkün değil. Bilgisayarın kendisinin bütün öğrenme faaliyetlerin, teknik ve sanatsal etkinliklerin, üretimlerin merkezine dönüştüğü, merkezi haline geldiği, yani bilgisayarsız hiçbir şey üretemediğimiz bir dünyada teknolojiyi göz ardı etmek elbette akıllılık olmaz. Bir de bunun üstüne şimdi bilgisayardaki yazılım programlarının üzerine yapay zekâ ekleniyor. Yapay zekâ ile birlikte bilgisayarın da işlevi ve niteliği değişecekmiş gibi gözüküyor. Fotoğraftan grafik animasyonlara varıncaya kadar sabit ve hareketli bütün görüntülere, metin diline, sese ve müziğe varıncaya kadar her şey üzerinde oynanabilir ve yeniden üretilebilir hale geliyor. Bunların bize gelecekte hem düşünce dünyamıza hem sanat dünyamıza neler getireceğini hep birlikte tabii ki tartışacağız, göreceğiz. Ama bu şu demektir, üniversite bölümlerinin ki bizim bölümümüzde başta olmak üzere bu gidişata uyum sağlaması ve bu imkanları mutlaka değerlendirmesi ve müfredatına entegre etmesi şarttır. Biz de bu çabaya içerisindeyiz.

Görsel İletişim ve Tasarım Bölümü gelecek hedefleri nelerdir?

Öncelikli hedefler hızlı gelişen teknolojik yeniliklerin takibini çok iyi yapmak. Çağımız nereye gidiyor? Dünya nereye gidiyor? İnsanlık nereye gidiyor? İletişim sektörü televizyonuyla, sosyal medyasıyla, sinemasıyla nereye doğru evriliyor? Yeni gelişen, yapay zekâ gibi teknolojik yenilikler bu yönelişte nasıl belirleyici bir rol oynayacak? Bütün bunların hepsini önceden görmek, tasarımlamak, dikkate almak ve hem müfredatı hem de ders içeriklerini buna uygun şekilde güncellemek, öğrencilerimizin çağın nabzını yakalamasına imkân sunmak.

BÖLÜM HABERLERİ
BÖLÜM ETKİNLİKLERİ
MEZUN YORUMLARI
Melike Saraçaydın Duyar
8 Bitiz Dijital Reklam Ajansı - Sosyal Medya Uzmanı
Ben Melike Saraçaydın Duyar, İstanbul Ticaret Üniversitesi İletişim Fakültesi Medya ve İletişim Sistemleri Bölümü 2016 Lisans ve ardından 2020 yılı Tezli Halkla İlişkiler Yüksek Lisans programından mezun oldum. Bu eğitim sürecimi her açıdan çok verimli geçirdim. Gerek iletişim uygulamaları gerekse okul kulüplerinde aktif görevler alarak okulumuzun sağladığı imkanlardan yararlandım. Şuanda bir medya ajansında sosyal medya uzmanı olarak çalışmaktayım. Hem kurumsal hayatı deneyimledim hem de ajans sektöründe aktif bir çalışma hayatım oldu. Eğitim hayatım boyunca öğrendiğim teorik bilgiler, aktif kulüp çalışmalarım, medya atölyesinde deneyimlediğim çalışma alanları iş hayatımı çok olumlu etkiledi. İstanbul Ticaret Üniversitesi’nde eğitim aldığım için kendimi şanslı hissediyorum. Eğitim hayatı devam eden öğrencilerimizin okulun sağladığı hem eğitim anlamında hem de sosyal aktivitelerdeki tüm etkinlikleri değerlendirmelerini öneririm.
Ayşenur Kavasçinay
Ayşenur Kavasçinay (2019), Neva Sigorta - Yönetici
2015 yılında İstanbul Ticaret Üniversitesi, Medya ve İletişim bölümünü stüdyosunu gördükten sonra tercih ettim. Bir televizyon stüdyosundan farkı olmayan stüdyosu lisans süresince en çok vakit geçirdiğimiz, kendimizi geliştirme imkanını pratik yaparak kazanmamızı sağlayan yer oldu. Bu süreçte bizi içerikler üretmemiz için teşvik eden Nurullah hocamız ve Kadir hocamızın üzerimizde emeği çoktur. Daha çok teorik eğitimlerimizi aldığımız hocalarımız Zeliha hoca ve Oya hoca da alanlarında çok başarılı ve öğrencilerini destekleyen akademisyenlerdir. Danışman hocalar öğrencileri ile yakından ilgileniyor, danışman hocam Berk hoca ve tez danışmanım Ayşegül hoca da daima teşvik edici ve yol gösterici olmuşlardır. Tüm bunların yanı sıra MAC atölyeleri, fotoğraf stüdyoları ve medya atölyesi de pratik eğitimimiz gelişmesindeki önemli etkenlerdendir. Mezun olduktan sonra birçok iş deneyim istiyor ve okulda ürettiğimiz içerikler ise portfolyomuza ekleyebileceğimiz çok değerli işler haline geliyor. Öte yandan öğrenci toplulukları birçok alanda eğitimleri okulumuza getirerek eğitim/katılım sertifikaları almamızı sağlayarak gelişimimize katkıda bulunmuştur. Bugün ise okulumdan ve hocalarımdan kopamadığım içim yüksek lisansıma da İstanbul Ticaret Üniversitesi’nde devam etmekteyim.
İhsan Bıyıkbeyi
Medya ve İletişim Lisans Programı (2006), Ada Karaköy Hotel - CEO
Her şeyden önce, İstanbul Ticaret Üniveresitesi’nin ilk mezunlarından biri olma ayrıcalığını yaşıyorum, benim için ilk olmak önemlidir ve bunu her yerde gururla belirtebilmek. Klişe olacak ama gerçekten hayatımın en güzel dört senesini Üniversitemde geçirdim. Okulda ilk günümde tanıdığım kimse yoktu fakat dört sene içerisinde kantinden, katıldığım derslere kadar girdiğim her ortamdan kıymetli arkadaşlıklar edinerek çıktım. Bunun çok değerli olduğunu düşünüyorum. Gelgelelim bölümümü nasıl seçtiğime; Lisede okurken medya ve iletişim alanına ilgi duyduğumu fark ettim. Burada geçirdiğim üç sene boyunca dersler dışında medya ve iletişimle ilgilendim. Küçüklüğümden beri hafta sonları kahvaltıdan sonra babamla yaptığımız ilk şey gazete okumaktı. İçten içe medya ile ilgili olduğumun her zaman farkındaydım ama nedense bir türlü bu yönde somut bir adım atmamıştım. Babam sayesinde bu ilgime eğilmeye başladım, lisede sanat kulübüne yöneldim ve orada edebiyat öğretmenimizin desteğiyle okul gazetesinde çevre ve sanat haberleri yazmaya başladım, tabiki amatör olarak, fark ettim ki beni yazmak ve bu alanda üretmek hem rahatlatıyor hem de çok mutlu ediyor. Aslında Ticaret Üniversitesi’ne gelmem tesadüfler sonucunda gerçekleşti. Yeni bir Üniversite olması sebebiyle tercih edip etmeme konusunda çelişkilerim olmadı değil, fakat; verdikleri eğitimin teknolojik gelişmelere paralel olmasının yanı sıra kültür ve sanat faaliyetleri ile küresel ölçekte araştırma yapabilme imkânlarının çeşitliliği gibi sayısız fırsatları sunması nedeniyle ilk tercihim İstanbul Ticaret Üniversitesi oldu. Okuldaki ilk senemde Fikir ve Sanat Kulübüne üye oldum bazı makaleleri inceleyerek çevre ve sanat haberleri yazdım.  Dünyaya bakış açımı bu Kulüp oldukça değiştirdi. Sonraki yıl ise işi daha büyüterek aile şirketimizin kurumsal iletişim biriminde yazı işleri sorumluluğu ve editörlük gibi çeşitli görevler üstlendim. İstanbul Ticaret Üniversitesi’nin bana verdiği destek ve referanslarla üçüncü sınıfın yazında medyanın TV tarafını görmek için çeşitli medya kuruluşlarında staj yaptım. Burada çalışmak benim için üniversite hayatımın en önemli deneyimlerinden biriydi. Şu an… Günümüzde Laleli Gönen Hotel ve Ada Karaköy Hotel’de CEO’luk pozisyonunda çalışıyor ve Türkiye’nin ileri gelen STK’larında yönetim kurulu üyeliklerim bulunuyor. Hala bazı yayın organlarında görsel ve işitsel olarak aktifim; fırsat buldukça da bazı yerel dergilerin köşe yazarlarına sektörle alakalı destek vermeye çalışıyorum. Bugüne kadar kendime olan özgüvenimi ve iş hayatımda ki yönlerimi keşfetmem de Türkiye’nin en büyük ve köklü Üniversitelerinden biri olan İstanbul Ticaret Üniversitesi’nin bana verdiği  katkı yadsınamaz. İyi ki bu ailenin bir parçası olmuşum.    
Aybike Kaçalin Meteoğlu
Medya ve İletişim Lisans Programı (2011), Influencer - @aybikemmteoglu
2006-2011 yılları arasında İstanbul Ticaret Üniversitesi, Medya ve İletişim Sistemleri bölümünde eğitim gördüm. Üniversiteye girmeden önce yaptığım araştırmalar bölümde okurken beni hiç yanıltmadı. Mesleki hayatıma kattıkları ve ileri görüşlü eğitimi beni hayalini kuramadığım tecrübelere sürükledi. Ben okurken henüz adı bile olmayan sosyal medya hayatına, dijital haberciliğe, yeni nesil haberleşmeye bizi hazırladı. Aynı zamanda okulda okurken bize çalışma imkanları, staj imkanları sundu. Ben hem bölümde okuyor, hem öğrenci asistanlığı yapıyor, hem de İstanbul Ticaret Odasının organizasyonlarında kendimi geliştirme imkanı buluyordum. Ayrıca gerek öğretmenlerimizle gerek okulumuzun hazırladığı olanaklarla okul dışında da her gün mesleki hayata dair biraz daha bilgi ediniyordum. Mezun olduğumda işim hazırdı. Ayrıca ben okurken henüz meslek olmayan ama yaptığım influencerlık için tek kaynağın okulumda gördüklerim olduğunu söylemeden de geçemeyeceğim. Bir süre ara verdiğim işime üç çocuğumu büyüttükten sonra dönmek için can atıyorum. Kim bilir belki de üniversitede yeniden karşılaşabiliriz. İstanbul Ticaret Üniversitesinde okumak bir ayrıcalıktır.
Didem Başaran Caner
Halkla İlişkiler ve Reklamcılık Lisans Programı (2017), Trendyol - İnsan Kaynakları Uzmanı
Ben Didem Başaran Caner, 2017 Halkla İlişkiler ve Reklamcılık Bölümü Lisans ve ardından 2019 yılı İnsan Kaynakları Yöneticiliği Yüksek Lisans programından mezun oldum. Bu 6 yıllık serüveni her açıdan çok verimli geçirdim. Okulumuzu diğer üniversitelerden ayıran en önemli fark öğretim üyelerinin biz öğrencilerle arasındaki yakın iletişimdi. Her zaman kapıları bizlere açıktı hiçbir zaman ulaşılmaz olmadılar aksine beraber oturup kahve içecek, sorularımıza daima cevap alabileceğimiz bir yakınlığımız oldu. Bunun dışında esnek seçmeli ders programı, farklı disiplinlerden dersler alarak bizlerin gelişimine çok fazla olanak sağlıyordu. Aynı şekilde iş hayatına adım atmamızda da oldukça etkili olan Kariyer Merkezimiz vardı. CV hazırlama, staj bulma, kariyer şekillendirme noktasında oldukça destek görüp fayda sağladık diyebilirim. Ben bugün hedeflediğim yolun önemli bir noktasındayım. Bu yolda ilerlerken geriye dönüp baktığımda, Üniversitemizdeki 6 yıllık öğrencilik hayatımın her dakikasını, bugün gibi daima güzelliklerle hatırlayacağımdan eminim.  
Nazlıhan Topaloğlu
Görsel İletişim Tasarımı Lisans Programı (2018), Quickly Yazılım ve Kurumsal Hizmetler - Art Director
2018 yılı İletişim Fakültesi, Görsel İletişim Tasarımı bölümü mezunuyum. İstanbul Ticaret Üniversitesinin bana kattığı birçok şey var ama benim için en önemlisi hocalarımızla aramızda olan samimiyet, arkadaşlık ilişkisidir. Bir hocanın yapabileceği en güzel şeyi onlar yaptı. Stresli günlerimizde, sınav zamanlarımızda bizleri rahatlattılar hayatımızla ilgili vermemiz gereken kararlarda bile bize hep yol gösterdiler. Özellikle canım Zafer Hocam harika bir insan, arkadaş, hocadır. İstanbul Ticaret Üniversitesi’nin İletişim Fakültesine kattığı imkânlar çok fazlaydı. Özellikle diğer birkaç üniversite ile kıyaslayınca gözle görülür durumdaydı. Stüdyolarımızda rahatça çekimler yapabildik ve dışarıda çekmemiz gereken video veya fotoğraf için stüdyodan malzemeler kiralayabiliyorduk. Radyo bölümünde stüdyoda stajyerlik yapan bir arkadaşım bile vardı. Kütüphaneyi sınırsız bir şekilde kullanıyorduk. Vize ve final öncelerinde kütüphanede günlerce ders çalışıp veya kurgu yapıp sabahlıyorduk çünkü kütüphanenin bize sağladığı imkânlar çoktu. Kitap çeşitliliğinde zaten bahsetmiyorum sınırsızdı. 2018 yılında mezun oldum. Ben zaten üniversite de okurken 3. Sınıftan itibaren Türkiye’nin en iyi kanalında uzun dönem stajyerlik yaptım. Okulda öğrendiğim bilgilerimi stajyerlik yaparak kendimi daha da geliştirdim daha sonrasında bir hocamın yönlendirmesiyle İrlanda’ya eğitim almaya gittim ve kısa bir süre İrlanda’da reklam ajansında stajyerlik yaptım. Türkiye’ye döndüğümde ise iyi bir Reklam Ajansında Grafik tasarım alanında çalışma hayatıma devam ettim. İş hayatına stajyerlikten itibaren adım attığımda tasarım programlarını rahatça kullanabiliyordum çünkü derslerimizde tasarım programlarını kullanıyorduk ve sınavlarımız çoğunlukla uygulamalı oluyordu. Sınavlar uygulamalı olacağı için bol bol pratik yapıp çalışıyorduk bu sayede iş hayatında bir adım daha öndeydik. Stajyerlikte de öğrendiklerimizi ispat edip bilgimize bilgi kattıktan sonra stajyerlik sonrası işe giriş ve iş hayatım daha kolay geçti. Takıldığım, yorulduğum, zorlandığım yerler zaman zaman oluyordu ancak işin içinden çıkamadığım zamanlarda görüştüğüm hocamı arayıp bilgi bile alıyordum nasıl yapabilirim, nasıl olur vs diye sorular soruyordum. Sağ olsunlar hiçbir zaman desteklerini çekmediler ne zaman arasam, bilgi istesem ulaşabildim. Açıkçası ben çok tembel, çalışmayan, disiplinsiz bir lise öğrencisiydim. Lisede sınıfta bile kalmıştım. Üniversiteye ilk girdiğimde burssuz ücretli olarak girmiştim ailemin benden çok bir beklentisi yoktu. Üniversitenin ilk gününden eğitimli, donanımlı hocalarımızı ve uygulamalı eğlenceli dersleri de görünce tamam dedim bu okul diye emin oldum. O kadar çok sevmiştim ki 1. Sınıfın ikinci döneminden sonra başarı bursu elde etmiştim ve koskoca 4 seneyi Görsel İletişim Tasarım bölümü üçüncülük ile bitirdim. İstanbul Ticaret Odası destekli olduğumuz için oraya gidip İbrahim Çağlar ile görüşmek istemiştim, randevusuz gitmiştim beni direkt yanına aldı. Kendisinden fikirler almıştım, yol göstermesini istemiştim. O kadar işinin arasında benimle saatlerce konuşmuştu ve beni dinlemişti. Bu kadar güzel bir imkânı da üniversitem sayesinde elde etmiştim. Toprağı bol olsun, mükemmel insan seni ve fikirlerini asla unutmayacağım. Şimdi orada okuyan arkadaşlarıma verebileceğim en iyi tavsiye çok sevin ve peşinden gidin. Başarmak içinde sevmemiz gerekiyor. Erasmus yapın, work and travel yapın, imkânları sonuna kadar kullanın. Çekinmeden, utanmadan, isteklerinizi söyleyin! Karşınız da bu imkânları karşılayacak harika bir okulunuz var… Bir daha üniversite yıllarınıza ve yaşınıza geri dönemeyeceksiniz o yüzden sonuna kadar size verilen tüm imkânlarınızı kullanın. Nazlıhan Topaloğlu
Kapat X


Melike Saraçaydın Duyar
8 Bitiz Dijital Reklam Ajansı - Sosyal Medya Uzmanı
Ben Melike Saraçaydın Duyar, İstanbul Ticaret Üniversitesi İletişim Fakültesi Medya ve İletişim Sistemleri Bölümü 2016 Lisans ve ardından 2020 yılı Tezli Halkla İlişkiler Yüksek Lisans programından mezun oldum. Bu eğitim sürecimi her açıdan çok verimli geçirdim. Gerek iletişim uygulamaları gerekse okul kulüplerinde aktif görevler alarak okulumuzun sağladığı imkanlardan yararlandım. Şuanda bir medya ajansında sosyal medya uzmanı olarak çalışmaktayım. Hem kurumsal hayatı deneyimledim hem de ajans sektöründe aktif bir çalışma hayatım oldu. Eğitim hayatım boyunca öğrendiğim teorik bilgiler, aktif kulüp çalışmalarım, medya atölyesinde deneyimlediğim çalışma alanları iş hayatımı çok olumlu etkiledi. İstanbul Ticaret Üniversitesi’nde eğitim aldığım için kendimi şanslı hissediyorum. Eğitim hayatı devam eden öğrencilerimizin okulun sağladığı hem eğitim anlamında hem de sosyal aktivitelerdeki tüm etkinlikleri değerlendirmelerini öneririm.
Kapat X


Ayşenur Kavasçinay
Ayşenur Kavasçinay (2019), Neva Sigorta - Yönetici
2015 yılında İstanbul Ticaret Üniversitesi, Medya ve İletişim bölümünü stüdyosunu gördükten sonra tercih ettim. Bir televizyon stüdyosundan farkı olmayan stüdyosu lisans süresince en çok vakit geçirdiğimiz, kendimizi geliştirme imkanını pratik yaparak kazanmamızı sağlayan yer oldu. Bu süreçte bizi içerikler üretmemiz için teşvik eden Nurullah hocamız ve Kadir hocamızın üzerimizde emeği çoktur. Daha çok teorik eğitimlerimizi aldığımız hocalarımız Zeliha hoca ve Oya hoca da alanlarında çok başarılı ve öğrencilerini destekleyen akademisyenlerdir. Danışman hocalar öğrencileri ile yakından ilgileniyor, danışman hocam Berk hoca ve tez danışmanım Ayşegül hoca da daima teşvik edici ve yol gösterici olmuşlardır. Tüm bunların yanı sıra MAC atölyeleri, fotoğraf stüdyoları ve medya atölyesi de pratik eğitimimiz gelişmesindeki önemli etkenlerdendir. Mezun olduktan sonra birçok iş deneyim istiyor ve okulda ürettiğimiz içerikler ise portfolyomuza ekleyebileceğimiz çok değerli işler haline geliyor. Öte yandan öğrenci toplulukları birçok alanda eğitimleri okulumuza getirerek eğitim/katılım sertifikaları almamızı sağlayarak gelişimimize katkıda bulunmuştur. Bugün ise okulumdan ve hocalarımdan kopamadığım içim yüksek lisansıma da İstanbul Ticaret Üniversitesi’nde devam etmekteyim.
Kapat X


İhsan Bıyıkbeyi
Medya ve İletişim Lisans Programı (2006), Ada Karaköy Hotel - CEO
Her şeyden önce, İstanbul Ticaret Üniveresitesi’nin ilk mezunlarından biri olma ayrıcalığını yaşıyorum, benim için ilk olmak önemlidir ve bunu her yerde gururla belirtebilmek. Klişe olacak ama gerçekten hayatımın en güzel dört senesini Üniversitemde geçirdim. Okulda ilk günümde tanıdığım kimse yoktu fakat dört sene içerisinde kantinden, katıldığım derslere kadar girdiğim her ortamdan kıymetli arkadaşlıklar edinerek çıktım. Bunun çok değerli olduğunu düşünüyorum. Gelgelelim bölümümü nasıl seçtiğime; Lisede okurken medya ve iletişim alanına ilgi duyduğumu fark ettim. Burada geçirdiğim üç sene boyunca dersler dışında medya ve iletişimle ilgilendim. Küçüklüğümden beri hafta sonları kahvaltıdan sonra babamla yaptığımız ilk şey gazete okumaktı. İçten içe medya ile ilgili olduğumun her zaman farkındaydım ama nedense bir türlü bu yönde somut bir adım atmamıştım. Babam sayesinde bu ilgime eğilmeye başladım, lisede sanat kulübüne yöneldim ve orada edebiyat öğretmenimizin desteğiyle okul gazetesinde çevre ve sanat haberleri yazmaya başladım, tabiki amatör olarak, fark ettim ki beni yazmak ve bu alanda üretmek hem rahatlatıyor hem de çok mutlu ediyor. Aslında Ticaret Üniversitesi’ne gelmem tesadüfler sonucunda gerçekleşti. Yeni bir Üniversite olması sebebiyle tercih edip etmeme konusunda çelişkilerim olmadı değil, fakat; verdikleri eğitimin teknolojik gelişmelere paralel olmasının yanı sıra kültür ve sanat faaliyetleri ile küresel ölçekte araştırma yapabilme imkânlarının çeşitliliği gibi sayısız fırsatları sunması nedeniyle ilk tercihim İstanbul Ticaret Üniversitesi oldu. Okuldaki ilk senemde Fikir ve Sanat Kulübüne üye oldum bazı makaleleri inceleyerek çevre ve sanat haberleri yazdım.  Dünyaya bakış açımı bu Kulüp oldukça değiştirdi. Sonraki yıl ise işi daha büyüterek aile şirketimizin kurumsal iletişim biriminde yazı işleri sorumluluğu ve editörlük gibi çeşitli görevler üstlendim. İstanbul Ticaret Üniversitesi’nin bana verdiği destek ve referanslarla üçüncü sınıfın yazında medyanın TV tarafını görmek için çeşitli medya kuruluşlarında staj yaptım. Burada çalışmak benim için üniversite hayatımın en önemli deneyimlerinden biriydi. Şu an… Günümüzde Laleli Gönen Hotel ve Ada Karaköy Hotel’de CEO’luk pozisyonunda çalışıyor ve Türkiye’nin ileri gelen STK’larında yönetim kurulu üyeliklerim bulunuyor. Hala bazı yayın organlarında görsel ve işitsel olarak aktifim; fırsat buldukça da bazı yerel dergilerin köşe yazarlarına sektörle alakalı destek vermeye çalışıyorum. Bugüne kadar kendime olan özgüvenimi ve iş hayatımda ki yönlerimi keşfetmem de Türkiye’nin en büyük ve köklü Üniversitelerinden biri olan İstanbul Ticaret Üniversitesi’nin bana verdiği  katkı yadsınamaz. İyi ki bu ailenin bir parçası olmuşum.    
Kapat X


Aybike Kaçalin Meteoğlu
Medya ve İletişim Lisans Programı (2011), Influencer - @aybikemmteoglu
2006-2011 yılları arasında İstanbul Ticaret Üniversitesi, Medya ve İletişim Sistemleri bölümünde eğitim gördüm. Üniversiteye girmeden önce yaptığım araştırmalar bölümde okurken beni hiç yanıltmadı. Mesleki hayatıma kattıkları ve ileri görüşlü eğitimi beni hayalini kuramadığım tecrübelere sürükledi. Ben okurken henüz adı bile olmayan sosyal medya hayatına, dijital haberciliğe, yeni nesil haberleşmeye bizi hazırladı. Aynı zamanda okulda okurken bize çalışma imkanları, staj imkanları sundu. Ben hem bölümde okuyor, hem öğrenci asistanlığı yapıyor, hem de İstanbul Ticaret Odasının organizasyonlarında kendimi geliştirme imkanı buluyordum. Ayrıca gerek öğretmenlerimizle gerek okulumuzun hazırladığı olanaklarla okul dışında da her gün mesleki hayata dair biraz daha bilgi ediniyordum. Mezun olduğumda işim hazırdı. Ayrıca ben okurken henüz meslek olmayan ama yaptığım influencerlık için tek kaynağın okulumda gördüklerim olduğunu söylemeden de geçemeyeceğim. Bir süre ara verdiğim işime üç çocuğumu büyüttükten sonra dönmek için can atıyorum. Kim bilir belki de üniversitede yeniden karşılaşabiliriz. İstanbul Ticaret Üniversitesinde okumak bir ayrıcalıktır.
Kapat X


Didem Başaran Caner
Halkla İlişkiler ve Reklamcılık Lisans Programı (2017), Trendyol - İnsan Kaynakları Uzmanı
Ben Didem Başaran Caner, 2017 Halkla İlişkiler ve Reklamcılık Bölümü Lisans ve ardından 2019 yılı İnsan Kaynakları Yöneticiliği Yüksek Lisans programından mezun oldum. Bu 6 yıllık serüveni her açıdan çok verimli geçirdim. Okulumuzu diğer üniversitelerden ayıran en önemli fark öğretim üyelerinin biz öğrencilerle arasındaki yakın iletişimdi. Her zaman kapıları bizlere açıktı hiçbir zaman ulaşılmaz olmadılar aksine beraber oturup kahve içecek, sorularımıza daima cevap alabileceğimiz bir yakınlığımız oldu. Bunun dışında esnek seçmeli ders programı, farklı disiplinlerden dersler alarak bizlerin gelişimine çok fazla olanak sağlıyordu. Aynı şekilde iş hayatına adım atmamızda da oldukça etkili olan Kariyer Merkezimiz vardı. CV hazırlama, staj bulma, kariyer şekillendirme noktasında oldukça destek görüp fayda sağladık diyebilirim. Ben bugün hedeflediğim yolun önemli bir noktasındayım. Bu yolda ilerlerken geriye dönüp baktığımda, Üniversitemizdeki 6 yıllık öğrencilik hayatımın her dakikasını, bugün gibi daima güzelliklerle hatırlayacağımdan eminim.  
Kapat X


Nazlıhan Topaloğlu
Görsel İletişim Tasarımı Lisans Programı (2018), Quickly Yazılım ve Kurumsal Hizmetler - Art Director
2018 yılı İletişim Fakültesi, Görsel İletişim Tasarımı bölümü mezunuyum. İstanbul Ticaret Üniversitesinin bana kattığı birçok şey var ama benim için en önemlisi hocalarımızla aramızda olan samimiyet, arkadaşlık ilişkisidir. Bir hocanın yapabileceği en güzel şeyi onlar yaptı. Stresli günlerimizde, sınav zamanlarımızda bizleri rahatlattılar hayatımızla ilgili vermemiz gereken kararlarda bile bize hep yol gösterdiler. Özellikle canım Zafer Hocam harika bir insan, arkadaş, hocadır. İstanbul Ticaret Üniversitesi’nin İletişim Fakültesine kattığı imkânlar çok fazlaydı. Özellikle diğer birkaç üniversite ile kıyaslayınca gözle görülür durumdaydı. Stüdyolarımızda rahatça çekimler yapabildik ve dışarıda çekmemiz gereken video veya fotoğraf için stüdyodan malzemeler kiralayabiliyorduk. Radyo bölümünde stüdyoda stajyerlik yapan bir arkadaşım bile vardı. Kütüphaneyi sınırsız bir şekilde kullanıyorduk. Vize ve final öncelerinde kütüphanede günlerce ders çalışıp veya kurgu yapıp sabahlıyorduk çünkü kütüphanenin bize sağladığı imkânlar çoktu. Kitap çeşitliliğinde zaten bahsetmiyorum sınırsızdı. 2018 yılında mezun oldum. Ben zaten üniversite de okurken 3. Sınıftan itibaren Türkiye’nin en iyi kanalında uzun dönem stajyerlik yaptım. Okulda öğrendiğim bilgilerimi stajyerlik yaparak kendimi daha da geliştirdim daha sonrasında bir hocamın yönlendirmesiyle İrlanda’ya eğitim almaya gittim ve kısa bir süre İrlanda’da reklam ajansında stajyerlik yaptım. Türkiye’ye döndüğümde ise iyi bir Reklam Ajansında Grafik tasarım alanında çalışma hayatıma devam ettim. İş hayatına stajyerlikten itibaren adım attığımda tasarım programlarını rahatça kullanabiliyordum çünkü derslerimizde tasarım programlarını kullanıyorduk ve sınavlarımız çoğunlukla uygulamalı oluyordu. Sınavlar uygulamalı olacağı için bol bol pratik yapıp çalışıyorduk bu sayede iş hayatında bir adım daha öndeydik. Stajyerlikte de öğrendiklerimizi ispat edip bilgimize bilgi kattıktan sonra stajyerlik sonrası işe giriş ve iş hayatım daha kolay geçti. Takıldığım, yorulduğum, zorlandığım yerler zaman zaman oluyordu ancak işin içinden çıkamadığım zamanlarda görüştüğüm hocamı arayıp bilgi bile alıyordum nasıl yapabilirim, nasıl olur vs diye sorular soruyordum. Sağ olsunlar hiçbir zaman desteklerini çekmediler ne zaman arasam, bilgi istesem ulaşabildim. Açıkçası ben çok tembel, çalışmayan, disiplinsiz bir lise öğrencisiydim. Lisede sınıfta bile kalmıştım. Üniversiteye ilk girdiğimde burssuz ücretli olarak girmiştim ailemin benden çok bir beklentisi yoktu. Üniversitenin ilk gününden eğitimli, donanımlı hocalarımızı ve uygulamalı eğlenceli dersleri de görünce tamam dedim bu okul diye emin oldum. O kadar çok sevmiştim ki 1. Sınıfın ikinci döneminden sonra başarı bursu elde etmiştim ve koskoca 4 seneyi Görsel İletişim Tasarım bölümü üçüncülük ile bitirdim. İstanbul Ticaret Odası destekli olduğumuz için oraya gidip İbrahim Çağlar ile görüşmek istemiştim, randevusuz gitmiştim beni direkt yanına aldı. Kendisinden fikirler almıştım, yol göstermesini istemiştim. O kadar işinin arasında benimle saatlerce konuşmuştu ve beni dinlemişti. Bu kadar güzel bir imkânı da üniversitem sayesinde elde etmiştim. Toprağı bol olsun, mükemmel insan seni ve fikirlerini asla unutmayacağım. Şimdi orada okuyan arkadaşlarıma verebileceğim en iyi tavsiye çok sevin ve peşinden gidin. Başarmak içinde sevmemiz gerekiyor. Erasmus yapın, work and travel yapın, imkânları sonuna kadar kullanın. Çekinmeden, utanmadan, isteklerinizi söyleyin! Karşınız da bu imkânları karşılayacak harika bir okulunuz var… Bir daha üniversite yıllarınıza ve yaşınıza geri dönemeyeceksiniz o yüzden sonuna kadar size verilen tüm imkânlarınızı kullanın. Nazlıhan Topaloğlu

FOTOĞRAF GALERİSİ
VİDEO GALERİ
BÖLÜM DUYURULARI
11
Haz
Görsel İletişim Tasarımı 2023-2024-Bahar Dönemi Final Sınav Programı -Revize-30.05.2024
10
May
Görsel İletişim Tasarımı 2023-2024 Akademik Yılı Güz Yarıyılı Final Sınav Programı
3
Tem
2022 – 2023 Bahar Dönemi Bütünleme Sınav Programı
31
May
2022 – 2023 Bahar Dönemi Final Programı
7
Nis
2022 – 2023 Bahar Dönemi Vize Programı