İLETİŞİM FAKÜLTESİ HALKLA İLİŞKİLER VE REKLAMCILIK
“2. International Conference on New Trends in Communication” Sona Erdi.

İstanbul Ticaret Üniversitesi İletişim Fakültesi Halkla İlişkiler ve Reklamcılık bölümü tarafından 2.’si gerçekleştirilen “International Conference On New Trends in Communication” başlıklı konferansın bu yılki teması “Eğlence ve Ürün Yerleştirme” oldu. Konferansa hem sektör temsilcileri hem de akademisyenler katıldı.

Konferans, Halkla İlişkiler ve Reklamcılık Bölüm Başkanı Doç. Dr. Gülay Öztürk, İletişim Fakültesi Dekan Yardımcısı Doç Dr. Gözde Öymen, Radyo Televizyon Üst Kurulu üyesi Taha Yücel ,Dr. Öğretim Üyesi Ebru Ulusoy Akgün ve 3P Ürün Yerleştirme Ajansı Başkanı Mehmet Akif Ebiçlioğlu’nun yaptığı açılış konuşmalarıyla başladı. Daha sonra panel ile devam eden bildiri sunumları oturumlar halinde sona erdi.

“Dünyadaki içeriğin yüzde 25 ‘ini biz karşılıyoruz.”

“Türkiye’de Ürün Yerleştirme Neden Önemli?” başlıklı panel İlancılık Reklam Ajansı Eş Başkanı Ender Merter moderatörlüğünde gerçekleşti. RTÜK İzleme ve Değerlendirme Dairesi Daire Başkan Yardımcısı Murat Ellialtı, ürün yerleştirmenin sadece yayıncılıkta değil; opera, tiyatro, kitap gibi çok çeşitli alanlarda gerçekleştirildiğini ve amacının ise markanın hatırlanma oranını yükseltmesi olduğunu ifade etti.

RATEM Başkanı Yusuf Gürsoy konuşmasında; “ürün yerleştirme önemli bir kavram, Türkiye’de hala farkına varamadık. Biz aslında dünyada elde edilen içeriklerin %25’ini üretiyoruz. Bu içerikle markaları taşıma kapasitemiz ve avantajımız var” diyerek rakamlarla ürün yerleştirmeden bahsetti.

Ekonomi Bakanlığı Hizmetler ve Devlet Yardımları Dairesi Başkanı Alperen Kaçar ise, ekonomi bakanlığı olarak sektörü nasıl desteklemeleri gerektiği üzerinde durduklarını belirtti.

“Sektörün derdi ürün kullanımını anlatmak olmalıdır.”

BPN İstanbul CEO’su Nüzhet Algüneş, P&G üzerinden örnek vererek ürün tanıtımı ve kullanımının farklı iletişim çalışmaları olduğunu söyledi. Algüneş, tanımlı reklamın ürün yerleştirmeye göre daha ucuz olduğunu ve sonucunu ölçmenin mümkün olduğunu belirterek ürün yerleştirmeye başka bir bakış açısı getirdi.

İkinci panelde “Markalar ve Ürün Yerleştirme” konularından söz edildi. 3P Ürün Yerleştirme Ajansı Başkanı Mehmet Akif Ebiçlioğlu, “Dünyada en çok içerik üreten ikinci ülkeyiz. İçerik tüketiminin yüzde 25’ini karşılıyoruz. Bu yüzden iki önerimiz var, birincisi RTÜK ürün yerleştirmeden ücret almasın ve dizi öncesinde sunar/ sundu reklamını alan markalar oraya ürün yerleştirme yapabilsin” dedi.

RVD – Pınar Grubu Yeşim Koçyiğit, çoğalan mecra ile birlikte reklam atlamalarının söz konusu olduğunu söyledi. Klasik reklam ile devam etmeyeceklerini belirten Koçyiğit, akşam televizyonda markanın kendisinden bahsedilmesinin cezbedici olduğunu fakat maliyeti sebebiyle sık sık kullanılamadığını belirtti.

Vodafone Senior Media Manager Ayşe Ketenci ise Vodafone bünyesinde derin ve sofistike içerik kurgulamaya başladıklarını ve reklam verenler açısından daha geniş çerçeveden baktıklarını belirtti. Dijitalleşme gelişse dahi hala televizyon reklamının reytinginin çok yüksek olduğunu söyleyen Ketenci, soyut markaların ürün yerleştirme yaparken daha yaratıcı olduklarını ve zoru düşündüklerini söyledi.

2 gün boyunca süren konferans 32 bildirinin sunulmasıyla beraber sona erdi.