İLETİŞİM FAKÜLTESİ HALKLA İLİŞKİLER VE REKLAMCILIK
‘‘Kadim Bilgiyi Okumak: Anıt Zeytin Ağaçları ile Oluşan Farkındalık’’ Digidays 4.Oturumu Sona Erdi.

İstanbul Ticaret Üniversitesi İletişim Fakültesi tarafından düzenlenen ve geleneksel hale gelen Digidays Dijital İletişim Günleri’nin dördüncü oturumu gerçekleşti. İlancılık Reklam Ajansı Eş Başkanı Ender Merter’in moderatörlüğünde gerçekleşen oturuma Süleyman Demirel Üniversitesi, Anadolu Kuveterner Uygulama ve Araştırma Merkezi Müdürü Doç. Dr. Çetin Şenkul, Bunge Gıda Pazarlama Lideri Dr. Pınar Nokay konuk oldu. Halkla İlişkiler ve Reklamcılık Bölümü öğrencisi Emircan İzgi’nin de sorularıyla katkı sunduğu oturumda ilk olarak günümüzde marka iletişiminin değişen boyutları anlatılarak başladı.

Anıt Ağaçlar Projesi

Çok önem verdikleri bir proje olarak Anıt Ağaçlar projesini anlatan, Bunge Gıda Pazarlama Lideri Dr. Pınar Nokay ‘‘Türkiye’deki anıtsal ağaçları korumak için gayret ediyoruz ve bakanlıkla birlikte çalışmalar yapıyoruz. Bu anlamda Türkiye’nin anıt ağaçları haritasını çıkarıyoruz. Bunu çok önemsiyoruz. Çünkü kadim bilginin korunması ve gelecek nesle aktarılması gerekiyor’’ ifadelerini kullandı. ‘‘Altın sıvı olarak ifade edebileceğim zeytinyağını anlatmak gerekiyor topluma. Bunu anlatmazsak, unutuluyor. Zeytin ağaçları konusunda çok büyük bir farkındalık yapılması gerekiyor’’ diyen Bunge Gıda Pazarlama Lideri Dr. Pınar Nokay, ‘‘Türkiye’nin 144 yıllık köklü markalarından olan Komili ile tarihe tanıklık etmiş anıt zeytin ağaçlarının tespit edilmesini sağlıyor ve insanlara tarihi bir yolculuk deneyimi yaşatmak için Zeytin yolu projesini hayata geçirmeyi planlıyoruz. Şu ana kadar yaklaşık 20 milyon ağacı taradık’’ cümlelerini kullandı.

Kadim Bilginin Değerini Fark Edelim

Süleyman Demirel Üniversitesi, Anadolu Kuveterner Uygulama ve Araştırma Merkezi Müdürü Doç. Dr. Çetin Şenkul ise ‘‘Anadolu yaşanılabilir bilginin en eski örneklerini bize sunan, kadim bir coğrafya. Dünyada ilk yerleşimin ve tarımın başladığı bir coğrafyadan söz ediyoruz. Çevre ve toplum adına konuyu geçmişe taşıyarak, çevre-toplum ilişkisini anlamamız gerekiyor. İlk sosyal organizasyonların yapıldığı bu coğrafyadaki yaşam kültürünün korunması ve günümüze kadar gelmiş olması çok kıymetlidir. İnsanlık mirasını sadece Anadolu üzerinden okuyabiliriz çünkü bu kadim kültür korunmuş. Kültepe buna bir örnektir. Bu döneme ait belgelerde zeytin ve zeytinyağının değerini okuyabiliyoruz. Sadece Kültepe’de 26 bin yazılı belge var. Göbeklitepe’de bize çok şeyler anlatıyor. Zeytin yağı ve zeytin ile ilgili Anadolu yapılmış çalışmalara bakıldığında çok derin bir birikim ve kültüre sahip olduğunu görmekteyiz. 3200 yıl öncesine ait verilerde %50’ye yakın zeytin tarımının yapıldığını görmekteyiz’’ ifadelerini kullandı.

Endemik Bitkilerin Önemi

Anadolu’nun endemik bitkiler açısından zengin bir coğrafya olduğunu ifade eden Doç. Dr. Çetin Şenkul, iletişim perspektifinden konuyu değerlendirdi. ‘‘Anadolu’da yaşamış önceki nesiller bitki ile su ve toprak ile iletişimi güçlü insanlardı. Bütün bitkileri nerdeyse bilirler ve neye faydalı olduğu konusunda bilgi sahibiydiler. Günümüz insanı bu konuda zayıf ne yazık ki. Öğrencilere de bu konuda önerilerimiz oluyor. Zeytin ile başlayabilirsiniz ve doğayı daha yakından anlayabilirsiniz’’ şeklinde konuştu.

Türkiye’nin 190 milyon ağacının olduğu ve dünyada bu anlamda önde gelen bir ülke olduğunu vurgulayan uzmanlar, bilinç ve farkındalık anlamında aynı düzeyde olunmadığını vurguladı. Türkiye’nin sahip olduğu değerin farkında olduğunu belirten Nokay, markaların toplumsal hassasiyetlerle ilgili çalışmalar yapmasının önemini vurguladı.

Programa davet edildiği için teşekkürlerini sunan Nokay ve Şenkul, Digidays’in markalar, iletişim sektörü ve girişimciler için farkındalık yaratılması adına önemli bir etkinlik olduğunu vurguladı.

 

Yayını İzlemek İçin Tıklayın