Haberler

Metaverse ve Transhumanizm Topluma Neler Sunuyor? Digidays 1.Oturumu Sona Erdi.

İstanbul Ticaret Üniversitesi İletişim Fakültesi tarafından düzenlenen ve geleneksel hale gelen Digidays Dijital İletişim Günleri’nin ilk oturumu gerçekleşti. İletişim Fakültesi Reklamcılık ve Halkla İlişkiler Bölüm Başkanı Prof. Dr. Gülay Öztürk’ün moderatörlüğünde gerçekleşen oturuma Marka Uzmanı ve Trend Araştırmacısı Bülent Fidan konuk oldu.

Halkla İlişkiler ve Reklamcılık Bölümü öğrencisi Aleyna Temur’un da sorularıyla katkığı sunduğu oturumda ilk olarak metaverse ve transhumanizm kavramsal olarak ele alındı. Dijital dünyanın geldiği noktadan, geleceğe dönük bir perspektif çizilen oturumda markaları bekleyen fırsatlar ve tehditler ele alındı.

Marka Uzmanı ve Trend Araştırmacısı Bülent Fidan ”Metaverse alım gücü ve maddi imkanlarına göre insanlara farklı şeyler sunabilir. Günümüzde insanları sadece büyükşehirlerde yaşıyormuş gibi görmek bir yanılgımız. Anadolu’nun ücra köşelerinde internet erişimi bulunmayan ve dolayısıyla online eğitime katılma şansı bile bulamayan insanlar var. Pandemide bunları yaşadık. Bu açıdan bakınca insanların metaverse’e erişmeleri de imkanları oranında değişir. Aynı zamanda metaverse deneyimine de etkileyen bir süreçten söz ediyoruz. Metaverse, göze takılacak bir lens ile veya beyne takılacak bir çip ile sizi başka bir dünyaya da götürebilir; sadece eğlence amacı ile de kullanılabilir. Ancak bunlar tamamen imkanlar ile ilgilidir” ifadelerini kullandı.

Sanal alemin gelişmelerini önemli bulduğunu ve gelecekte önemli fırsatlar doğacağını ifade eden Fidan, hayatın gerçekliğinden de kopmamak gerektiğini ifade etti. Online eğitimin önemli imkanlar sunduğunu, dünyanın her yerinden insanların bir eğitimde aynı sınıfta olabilmelerinin büyük bir şans olduğunu sözlerine ekleyen Fidan, ”Ancak ne yazık ki bu online eğitim süreci bize kampüs hayatının sunduğunu sosyalleşmeyi sunmuyor. Üniversiteler eğitimle birlikte ve belki de daha çok sosyalleşme ve bağlantı kurma ortamı sunuyor öğrencilere. Kampüsler aslında paylaşım ortamıdır” ifadelerini kullandı.

Pandemi sonrası online-uzaktan çalışma hayatının sürdürülmesi gerektiğini söyleyen Fidan, insanların ofislerine sürekli olarak değil, haftanın belli günlerinde dönebileceğini ifade etti. Pandemi döneminde uzaktan çalışma ile insanların İstanbul’u terk ettiğini ifade eden Fidan, ” İstanbul’un rahatlaması için, insanların sağlıklı ve doğal ortamlarda çalışması için uzaktan çalışma sürdürülmelidir. Aynı zamanda metaverse gibi sanal alemlerin de çalışma ortamında disiplinler arası bir model ile kullanılması gerektiğini düşünüyorum. Metaverse’ü daha sağlıklı toplum ve daha sürdürülebilir iş modelleri açısından araç olarak görmemiz gerekiyor” cümlelerini kullandı.

Programa davet edildiği için teşekkürlerini sunan Fidan, Digidays’in markalar ve iletişim sektörü için önemli bir etkinlik olduğunu vurguladı.

Yayının Tamamını İzlemek İçin Tıklayın.

 

DİĞER Haberler

11 Temmuz 2024
Halkla İlişkiler ve Reklamcılık Bölümü Tarafından “100 Yıllık Markanın Yeniden Yazılan Hikayesi” Etkinliği Gerçekleştirildi! 10 Temmuz 2024
ADforce Etkinliği Gerçekleştirildi! 9 Temmuz 2024
Bölüm Başkanımız Prof. Dr. Nurettin Güz’e sorduk 20 Mayıs 2024
Üniversitemizin Medya ve İletişim ile Halkla İlişkiler ve Reklamcılık Bölümlerine İLEDAK Akreditasyonu 14 Kasım 2023
3. Influencer Festivali Gerçekleşti – Cumhuriyetimizin 100. Yılı Özel Etkinliği 6 Kasım 2023
Üçüncü “Influencer Fest” Başlıyor ! 2 Mayıs 2023
İstanbul Ticaret Üniversitesi İletişim Fakültesi’nde DİGİDAYS 2023 Başlıyor! 5 Aralık 2022
Halkla İlişkiler ve Reklamcılık Bölümü Tarafından İkincisi Düzenlenen “Influencer Fest” İstanbul Ticaret Üniversitesinde Gerçekleştirildi 26 Kasım 2022
Influencer Fest 28 Kasım’da Başlıyor! 27 Ekim 2022
Deneyimde Rönesans: Yeniden Doğuş, Öze Dönüş