İLETİŞİM FAKÜLTESİ HALKLA İLİŞKİLER VE REKLAMCILIK
‘‘İnsanları Mutlu Eden ve Eğlendiren İçerikler Öne Çıkıyor’’ DIGIDAYS 9.Oturumu Sona Erdi.

‘‘İnsanları mutlu eden ve eğlendiren içerikler öne çıkıyor’’ DIGIDAYS 9.Oturumu Sona Erdi.

İstanbul Ticaret Üniversitesi İletişim Fakültesi tarafından düzenlenen ve geleneksel hale gelen DIGIDAYS Dijital İletişim Günleri’nin dokuzuncu oturumu gerçekleşti. İstanbul Ticaret Üniversitesi İletişim Fakültesi Halkla İlişkiler ve Reklamcılık Bölümü Öğretim Üyesi Doç. Dr. Hilal Özdemir Çakır’ın moderatörlüğünde gerçekleşen oturuma Fotoğrafçı, Dijital İçerik Üreticisi Yeşim Mutlu konuk oldu. İletişim Fakültesi Halkla İlişkiler ve Reklamcılık Bölümü öğrencisi Kaan Mete’nin de sorularıyla katkı sunduğu oturumda ilk olarak yeni nesil yayıncılık kavramına değinildi.

‘‘Etkileşime Dayalı ve Bağımsız’’

Dijitalleşme ile herkesin bir içerik üreticisi olduğunu söyleyen Yeşim Mutlu, ‘‘Yeni nesil yayıncılık içerik üretimi ve etkileşime dayalı bağımsız bir yayıncılık’’ ifadelerini kullandı. Geleneksel medya aracı olan Radyo’yu dinleyerek büyüdüğünü ve dedesinin dinlediği radyo yayınlarının hayranı olduğunu ifade eden Mutlu, ‘Radyo dinlediğim ajanslar ve arkası yarın programları benim merakımı kamçıladı ve yayıncılığa olan ilgimi arttırdı’ ifadelerini kullandı. İlerleyen süreçte radyo programcısı olarak yayın hayatına başladığını ve dergi yazıları kaleme aldığını ifade eden Mutlu, Web site ve Blog sayfa yayınları ile dijital içerik üretimine adım attığını vurguladı. Mutlu, günümüzde sosyal medyadan özgür ve bağımsız bir yayıncılık gerçekleştirdiğini sözlerine ekledi.

‘‘Dijital Dönüşüm Kabul Görmeye Başladı’’

Geçmişte dijital dönüşüm sürecine herkes tarafından çok sıcak bakılmadığını ifade eden Mutlu, ‘‘Günümüzde artık dijital iletişim çalışmaları arttı ve herkesin de ilgisi bu yöne evrildi. Geleneksel medya platformları da dijitale odaklanmış durumda. Dolayısıyla dijitalleşme ve bu dönüşüm süreci toplumda kabul görmeye başladı’’ ifadelerini kullandı.

‘‘Kıymetli Olan İçerik’’

Kıymetli olanın içerik olduğunu ifade eden Mutlu, ‘‘Sosyal medyada çöp içerikler de olsa da kaliteli içerikler de söz konusu. Dijital yayıncılar içeriklerine dikkat etmeliler. Her mecrada aynı içerikler yayınlanmıyor. Platforma göre içerik planlaması yapmak ve markayı dijitalde stratejik olarak konumlandırmak çok önemli’’ şeklinde konuştu.

‘‘Olumsuz Tarafları da Var Elbette’’

Sosyal medyada içerik üreten yeni nesil yayıncıların bazen etik değerlere uymayabildiğini ifade eden Mutlu ‘‘Sahte ve yalan içerikler üretenler oluyor. Bu sebeple kimi ve neyi takip ettiğinize dikkat etmeniz gerekiyor’’ ifadelerini kullandı. Dijitalleşme çalışmalar başlığı altından ifade edilen ‘yapay zeka, deepfake, metaverse’ gibi teknolojilerin gelecekte büyük riskler doğurabileceğini ifade eden Mutlu, ‘‘İnsanı korkutan teknolojiler gelişiyor. Bunları insanlığın yararına kullanırsak çok harika elbette, ancak olumsuz kullanıldığını düşünmek bile istemiyorum’’ şeklinde konuştu.

‘‘Podcastler Çok Değerli’’

Podcast konusundaki soruyu da cevaplayan Mutlu, ‘‘Radyonun dijital platformlarda yayınlanması olarak ifade edebileceğim podcast, son dönemde popüler hale geldi. Ben de eskiden beri pek çok podcast içeriği takip ediyorum. İstanbul Ticaret Üniversitesi’nin de podcast stüdyosu olduğunu biliyoruz. Umarım bu alanda içerik üreticilerin sayısı artar. Üniversiteniz öğrencileri de içerik üretir de biz de dinleriz’’ şeklinde konuştu.

‘‘İnsanlar Eğlence İçeriklerine İlgi Duyuyor’’

Yeşim Mutlu, dijital platformlarda eğlence içeriklerinin daha çok ilgi gördüğünü ve insanların eğlenmek için sosyal medyada takıldığını söyledi. Üniversiteye gelirken aracının lastik basınç uyarısı verdiğini, en yakın benzin istasyonunda lastiklerine hava bastırdığını ifade eden Yeşim Mutlu, ”hiç bir şey beni demoralize edemez, hemen çözüm ararım” şeklinde konuştu. Pek çok influencer’ın yaşadıkları her şeyi paylaştığına dikkati çeken Mutlu, ”Ben lastiğim patladı ay ne olacak filan diye paylaşım yapsam bin mesaj gelirdi. Ama ben dram kraliçesi olmak istemiyorum” ifadelerini kullandı.

”Yazmak dijitalde de keyifli” 

Geçmişte dergi ve gazete yazıları yazmış olan Mutlu, ”Dijital platformlarda ve web sitelerinde yazı yazmak artık çok kolay. Herkes yazabilir. Ancak önemli olan duygularını doğru ifade eden ve insanları etkileyen yazılar yazabilmek. Etik değerlere sahip olabilmek ve yazı kültürüne hakim olmak sizi bu alanda başarılı kılar” ifadelerini kullandı.

Programa davet edildiği için teşekkürlerini sunan Mutlu, DIGIDAYS’in influencerlar, markalar, akademi-sektör iş birlikleri ve iletişim dünyası adına önemli bir etkinlik olduğunu vurguladı.

Yayını İzlemek İçin Tıklayın