İstanbul Ticaret Üniversitesi Halkla İlişkiler ve Reklamcılık Bölümü tarafından
organize edilen Dijital İletişim Günleri (Digidays), 24-25 Mart 2022 tarihleri arasında
İstanbul Ticaret Üniversitesi İletişim Fakültesi stüdyolarında gerçekleştirildi.
Söyleşiler, TİMM TV Youtube kanalında 2 gün boyunca 09.00- 17.20 arasında canlı
yayınlandı.
Dijital İletişim Günleri’nde (Digidays) Bülent Fidan, Hande Aydın, Serdar Keskin,
Ender Merter, Dr. Pınar Nokay, Doç. Dr. Çetin Şenkul, Cantekin Ertekin, Esra Baykal,
Burcu Erenkuş, Dr. Hakan Odabaşı, Buğrahan Bayat, Yeşim Mutlu, Jülide Kır, Gözde
Göksel, Ulaş Bozan, Alperen Özkan, Gizem Akdoğan, Berrin Tektunalı, Neşet Dereli
ve Tunç Kileciler olmak üzere dijital iletişim dünyasının 20 usta ismi, konuşmacı olarak
yer aldı.
Üniversite’nin marka etkinliği olan Dijital İletişim Günleri (Digidays), Popeyes, Komili,
İlancılık Reklam Ajansı, Think Aloud Research Company ve Vapp Works’ün
sponsorluğuyla gerçekleştirildi.
Programın ilk günü, İletişim Fakültesi Dekanı Prof. Dr. Celalettin Aktaş ve Halkla
İlişkiler ve Reklamcılık Bölüm Başkanı Prof. Dr. Gülay Öztürk’ün açılış konuşmaları
ile başladı.
Prof. Dr. Gülay Öztürk ve Halkla İlişkiler ve Reklamcılık Bölümü öğrencisi Aleyna
Temur’un moderatörlüğünde gerçekleşen ilk oturumuna Marka Uzmanı ve Trend
Araştırmacısı Bülent Fidan konuk oldu. Metaverse ve transhümanizm konuları,
kavramsal olarak ele alındı. Fidan; “Metaverse, göze takılacak bir lens ile veya beyine
takılacak bir çip ile sizi başka bir dünyaya da götürebilir; sadece eğlence amacı ile de
kullanılabilir. Ancak bunlar tamamen imkanlar ile ilgilidir” ifadelerini kullandı. Sanal
alemin gelişmelerini önemli bulduğunu ve gelecekte önemli fırsatlar doğacağını ifade
eden Bülent Fidan, hayatın gerçekliğinden de kopmamak gerektiğini ifade etti.
Öğretim Görevlisi Bilal Ayan’ın moderatörlüğünde gerçekleşen ikinci oturumun
konuğu ise Dijital Stratejist ve Trend Analisti Hande Aydın oldu. Halkla İlişkiler ve
Reklamcılık Bölümü öğrencisi Emircan İzgi’nin sorularıyla katkı sunduğu oturumda,
sosyal medya ve bu alandaki trendler detaylı olarak ele alındı.
Dr. Öğretim Üyesi Erdem Tatlı ile Halkla İlişkiler ve Reklamcılık Bölümü öğrencisi
Ezgi Kara’nın moderatörlüğünde gerçekleşen üçüncü oturumun konuğu Future
Experince Studio Kurucusu Serdar Keskin oldu. Oturumda marka davranışları ele alındı.
Keskin konuşmasında: “Normalde para ile alamayacağınız deneyimleri, NFT ile sanal
alemde yaşayabiliyorsunuz ve bu da deneyimi benzersiz hale getiriyor. Bu sebeple
müşteri deneyimi kavramı açısından öğrencilerin, firmaların ve markaların ilgilenmesi
gereken bir alan haline geldi.” ifadelerini kullandı.
İlancılık Reklam Ajansı Eş Başkanı Ender Merter moderatörlüğünde gerçekleşen
dördüncü oturuma Süleyman Demirel Üniversitesi, Anadolu Kuvatemer Uygulama ve
Araştırma Merkezi Müdürü Doç. Dr. Çetin Şenkul ve Bunge Gıda Pazarlama Lideri Dr.
Pınar Nokay konuk oldu. Halkla İlişkiler ve Reklamcılık Bölümü öğrencisi Emircan
İzgi’nin de sorularıyla, marka olabilmek ve hikayeleştirmenin önemi bağlamında
Komili markasının ve yağlarının hikayesi, Komili’nin dijital iletişim alanında
uyguladığı farklı strateji kurgusu aktarıldı.
Doç. Dr. Gözde Öymen’in moderatörlüğünde gerçekleşen beşinci oturuma, Founder IT
Govermance Turkey Kurucularından Cantekin Ertekin konuk oldu. Halkla İlişkiler ve
Reklamcılık Bölümü öğrencisi Kaan Mete’nin sorularıyla sosyal girişimciliğin önemine
değinildi. Girişimci olmak için standart girişimcilik kalıplarında takılı kalmamak
gerektiğini ifade eden Cantekin Ertekin: ‘‘Girişimci dediğimiz insanlar, bu tanımı
anlamak yerine bu tanımın içini dolduracak cesarete sahip olan insanlardır.” ifadelerini
kullandı.
Think Aloud Stratejik Danışmanlık & Araştırma Stratejik Planlama ve İçgörü
Danışmanı Esra Baykal’ın moderatörlüğünde gerçekleşen altıncı oturumun konuğu ise
Vapp Works Co-Founder Burcu Erenkuş oldu. Halkla İlişkiler ve Reklamcılık Bölümü
öğrencisi Ezgi Kara’nın sorularıyla katkı sunduğu oturumda, etki ajansı kavramının ne
olduğuna ve kampanya kurgularında dijitalde nelere dikkat edilmesi gerektiğine, bolca
örnekler verilerek değinildi.
İlk günün son oturumu; Prof. Dr. Gülay Öztürk ile Halkla İlişkiler ve Reklamcılık
Bölümü öğrencisi Özge Bulut’un moderatörlüğünde gerçekleşti. Son oturuma MİAD
Genel Sekreteri Dr. Hakan Odabaşı konuk oldu. Markalar dünyasında dijital iknanın
neden önemli olduğu aktarıldı.
İkinci günün ilk oturumu, Dr. Öğretim Üyesi Faruk Yazar ile Halkla İlişkiler ve
Reklamcılık Bölümü öğrencisi Özge Bulut’un moderatörlüğüyle başladı. PulpoAR
Kurucu Ortağı Buğrahan Bayat, PulpoAr’ın kuruluş hikayesi anlattı. Küçük yaşlardan
itibaren farklı fikirlere açık biri olarak birçok araştırma yaptığını ifade eden Bayat;
üniversite hayatında pek çok eğitim ve etkinlik düzenlediklerini, bu çalışmaların
kendisinin iletişim becerilerini geliştirme konusunda çok önemli olduğunu ifade etti.
Bayat, girişimci olmak isteyenlere ‘‘Girişime başlarken kendinize bir mentor edinin’’
şeklinde tavsiye verdi.
Doç. Dr. Hilal Özdemir Çakır ile Halkla İlişkiler ve Reklamcılık Bölümü öğrencisi Kaan
Mete’nin moderatörlüğünde devam eden ikinci oturuma, Fotoğrafçı ve aynı zamanda
Dijital İçerik Üreticisi Yeşim Mutlu konuk oldu. Yeni nesil yayıncılık kavramı üzerine
nelere dikkat edilmesi gerektiğine dikkat çekildi.
İkinci günün üçüncü oturumunda Prof. Dr. Gülay Öztürk ile Halkla İlişkiler ve
Reklamcılık Bölümü öğrencisi Aleyna Temur’un konukları, Dijital İçerik Üreticisi
Jülide Kır ve Influencer Gözde Göksel oldu. Oturumda, Influencer pazarlamada kişisel
bir markanın nasıl yaratıldığı konuşuldu.
Prof. Dr. Gülay Öztürk’ün moderatörlüğünde gerçekleştirilen diğer oturuma ise, The
Zero Point Project Ajans Başkanı Ulaş Bozan ve Johnson & Johnson Tüketici Ürünleri
Grubu Pazarlama Direktörü Alperen Özkan konuk oldu. Halkla İlişkiler ve Reklamcılık
Bölümü öğrencisi Emircan İzgi’nin de sorularıyla, NFT (Nun-Fungible Token)
kavramının önemine değinen Ulaş Bozan: ‘‘NFT ve Metaverse kavramları hala birçok
markanın korkarak ve temkinli yaklaştığı konular ancak dünya genelinde sadece
pazarlama değil yatırım da bu alana yöneliyor. Çok yeni bir dünya olduğu için, yeni
içinde korkuyu da barındırıyor. Ancak günün sonunda hemen hemen her markayı
Metaverse içinde göreceğimizi düşünüyorum.’’ dedi. Alper Özkan ise, insanların dijital
bir sanat eserine sahip olmak istediklerini ifade etti. Özkan; “Gerçek bir sanat eserine
sahip olmanın getirdiği sahiplik duygusu, dijitalde de yaşanıyor.” dedi. 2021 yazında
Türkiye’de yaşanan orman yangınlarına ilişkin, markaların yaklaşımlarını değerlendiren
Alperen Özkan, ‘Beeing Hope – Arılara Umut Ol’ projesinden söz etti. Alperen Özkan
“Bir marka olarak söz gelimi orman yangınları ile ilgili sanatçıları felaket bölgesine
götürüp çeşitli sanat eserleri üretmelerini sağlamak ve bu eserleri NFT ile satışa
çıkarmak, hem tüm insanların sürece katılması ve bilinç kazanması hem de yangın
bölgesine destek olunması amaçlarına hizmet etmiş olur.” ifadelerini kullandı.
Arş. Gör. Gurur Öyküm Güven’in moderatörlüğünde gerçekleşen beşinci oturumun
konukları, Çevre Mühendisi Gizem Akdoğan ve GCL Geri Kazanım Rafineri A.Ş.
Yönetim Kurulu Üyesi Berrin Tektunalı oldu. Halkla İlişkiler ve Reklamcılık Bölümü
öğrencisi Özge Bulut’un da katkı sunduğu oturumda e-atık/elektronik atık tanımına,
dijital ürünlerin geri dönüşümüne ve bu noktada gerçekleştirilen otizmde farkındalık
projesi anlatıldı. Tüm izleyenlere, farkındalık yaratılması konusunda destek çağrısı
yapıldı.
Doç. Dr. Ayşe Simin Kara moderatörlüğünde gerçekleşen altıncı oturuma Inflow
Network & GAIA Yönetim Kurulu Başkanı Neşet Dereli konuk oldu. Halkla İlişkiler
ve Reklamcılık Bölümü öğrencisi Ezgi Kara’nın da katkı sunduğu oturumda ilk olarak
reklamcılık kavramına değinildi. Geleceğin reklamcıları ve medya profesyonellerinin
yetiştirilmesi anlamında İstanbul Ticaret Üniversitesi’nin çalışmalarını takdirle
karşıladığını, öğrencilerin hem kamera arkasında hem de kamera önünde çalıştıklarını
gözlemlediğini ifade eden Neşet Dereli, ‘‘Hem teorik hem pratik anlamda multidisipliner bir yaklaşımla öğrencilerin yetişmesini çok önemli buluyorum. Küresel çapta
kampanyalar yaparken, kendisini multi-disipliner anlamda yetiştirmiş personelleri
önceliyoruz.’’ şeklinde konuştu.
Etkinliğin son oturumunda, Araştırma Görevlisi Gurur Öyküm Güven ile Halkla
İlişkiler ve Reklamcılık Bölümü öğrencisi Aleyna Temur’un konuğu R2D2 Reklam
Ajansı Başkanı Tunç Kileciler konuk oldu. Oturumda B2B kavramına değinilerek B2C
ile arasındaki farklara değinildi. 2010’lu yıllardan itibaren markaların pazarlama ve
tanıtım anlamında içerik geliştirmelerinden, üretim süreçlerine kadar son derece hızlı
bir değişim ve dijitalleşme süreci yaşandığını ifade eden Tunç Kileciler, ‘‘Dijitali
yakalamak için sürekli yenilenmek zorundayız. Her gün yeni şeyler öğreniyoruz.
Amacımız endüstriyel pazarlarda hizmet veren firmalara çağdaş reklam yöntemini
anlatmak ve bu hizmeti onlara vermek’’ şeklinde konuştu.
“Dijital Bizim İşimiz” mottosuyla yola çıkılan Digidays 2022, Arş.Gör. Gurur Öyküm
Güven’in kapanış konuşması ile son buldu.
Digidays etkinliğimizi kaçıranlar ve tekrar izlemek isteyenler, yayın kaydı ve
haberlerimize Timm TV YouTube kanalından, Pradist blog ve sosyal medya
hesaplarından ulaşabilir.
https://www.youtube.com/c/T%C4%B0MMTV/videos
https://www.youtube.com/c/PRAD%C4%B0STANBUL/videos
Linkedin: pradistanbul
Instagram: pradistanbul
Twitter: prad_istanbul
YouTube: Prad İst
İletişim&Bilgi İçin: pradistanbul@gmail.com