1.Oturum
Metaverse ve Transhumanizm Topluma Neler Sunuyor?
İstanbul Ticaret Üniversitesi İletişim Fakültesi tarafından düzenlenen ve geleneksel hale gelen
DIGIDAYS Dijital İletişim Günleri’nin ilk oturumu gerçekleşti. İletişim Fakültesi Reklamcılık ve Halkla
İlişkiler Bölüm Başkanı Prof. Dr. Gülay Öztürk’ün moderatörlüğünde gerçekleşen oturuma Marka
Uzmanı ve Trend Araştırmacısı Bülent Fidan konuk oldu. Halkla İlişkiler ve Reklamcılık Bölümü
öğrencisi Aleyna Temur’un da sorularıyla katkı sunduğu oturumda ilk olarak metaverse ve
transhumanizm kavramsal olarak ele alındı. Dijital dünyanın geldiği noktadan, geleceğe dönük bir
perspektif çizilen oturumda markaları bekleyen fırsatlar ve tehditler ele alındı. Marka Uzmanı ve
Trend Araştırmacısı Bülent Fidan ”Metaverse alım gücü ve maddi imkanlarına göre insanlara farklı
şeyler sunabilir. Günümüzde insanları sadece büyükşehirlerde yaşıyormuş gibi görmek bir yanılgımız.
Anadolu’nun ücra köşelerinde internet erişimi bulunmayan ve dolayısıyla online eğitime katılma şansı
bile bulamayan insanlar var. Pandemide bunları yaşadık. Bu açıdan bakınca insanların metaverse’e
erişmeleri de imkanları oranında değişir. Aynı zamanda metaverse deneyimine de etkileyen bir
süreçten söz ediyoruz. Metaverse, göze takılacak bir lens ile veya beyne takılacak bir çip ile sizi başka
bir dünyaya da götürebilir; sadece eğlence amacı ile de kullanılabilir. Ancak bunlar tamamen imkanlar
ile ilgilidir” ifadelerini kullandı.Sanal alemin gelişmelerini önemli bulduğunu ve gelecekte önemli
fırsatlar doğacağını ifade eden Fidan, hayatın gerçekliğinden de kopmamak gerektiğini ifade etti.
Online eğitimin önemli imkanlar sunduğunu, dünyanın her yerinden insanların bir eğitimde aynı
sınıfta olabilmelerinin büyük bir şans olduğunu sözlerine ekleyen Fidan, ”Ancak ne yazık ki bu online
eğitim süreci bize kampüs hayatının sunduğunu sosyalleşmeyi sunmuyor. Üniversiteler eğitimle
birlikte ve belki de daha çok sosyalleşme ve bağlantı kurma ortamı sunuyor öğrencilere. Kampüsler
aslında paylaşım ortamıdır” ifadelerini kullandı. Pandemi sonrası online-uzaktan çalışma hayatının
sürdürülmesi gerektiğini söyleyen Fidan, insanların ofislerine sürekli olarak değil, haftanın belli
günlerinde dönebileceğini ifade etti. Pandemi döneminde uzaktan çalışma ile insanların İstanbul’u
terk ettiğini ifade eden Fidan, ” İstanbul’un rahatlaması için, insanların sağlıklı ve doğal ortamlarda
çalışması için uzaktan çalışma sürdürülmelidir. Aynı zamanda metaverse gibi sanal alemlerin de
çalışma ortamında disiplinlerarası bir model ile kullanılması gerektiğini düşünüyorum. Metaverse’ü
daha sağlıklı toplum ve daha sürdürülebilir iş modelleri açısından araç olarak görmemiz gerekiyor”
cümlelerini kullandı. Programa davet edildiği için teşekkürlerini sunan Fidan, DIGIDAYS’in markalar ve
iletişim sektörü için önemli bir etkinlik olduğunu vurguladı.
”Başarılı Bir Marka, Girişimci veya Influencer Olmanın Yolu Değişen Dijital Dinamikleri İyi Anlamaktan
Geçiyor!”
İstanbul Ticaret Üniversitesi İletişim Fakültesi tarafından düzenlenen ve geleneksel hale gelen
DIGIDAYS Dijital İletişim Günleri’nin ikinci oturumu gerçekleşti. İletişim Fakültesi Reklamcılık ve Halkla
İlişkiler Bölümü Öğretim Görevlisi Bilal Ayan’ın moderatörlüğünde gerçekleşen oturuma Dijital
Stratejist ve Trend Analisti Hande Aydın konuk oldu. Halkla İlişkiler ve Reklamcılık Bölümü öğrencisi
Emircan İzgi’nin de sorularıyla katkı sunduğu oturumda ilk olarak sosyal medya kavramsal olarak ele
alındı. Dijital dünyanın toplumsal davranışlara olan etkisinden söz edildi. Keşif Ticareti Nedir?Dijital
Stratejist ve Trend Analisti Hande Aydın ” Üzerinde durmamız gereken kavram bence keşif ticareti.
Örneğin siyah bir kot pantolona ihtiyacınız var. Gerçek dünyada bunu gidip mağazaya alırsınız. Yeni
ürün keşfetme olanağınız daha düşüktür. Ancak online alışveriş yaptığınızda veya sosyal medyada
vakit geçirdiğinizde ihtiyacınız olmayan başka ürünler almaya başlıyorsunuz. Satın alma motivasyonu
bu noktada ihtiyaçtan çok; keşif, ilham alma, yeni ürün keşfetme gibi farklı nedenlere dayanıyor.
Buna Instagram ‘keşif ticareti’ derken Tiktok ‘shopper carement’ olarak adlandırıyor. Dünyada yapılan
araştırmalarda insanların Tiktok’ta yeni ürün keşfetme oranının %67 olduğu ortaya çıktı. Yani 100
kişiden 67’si daha önce görmediği bir ürünü Tiktok’ta keşfetmiş. Tiktok’ta ürünü gördükten sonra
satın alanların %71’i bunun planlı olmadığını belirtiyor. Yani Tiktok’ta görmesi satın alma davranışını
bu kadar yüksek oranda etkilemiş. Dolayısıyla bu kavramları anlamak tüketiciyi anlamak demektir.
İster içerik üretici olun, ister marka, ister satış platformu; sosyal medyada başarılı olmak isteyen
herkes bu stratejileri bilmeli ve ona göre davranmalıdır. Platformlar da güncelleniyor, içerikler de
etkileniyor sosyal medya ile. Bu çok dinamik bir süreç’’ ifadelerini kullandı.FOMO (Fear of Missing
Out)Tüketicinin psikolojik verilerini iyi anlamak tüketiciyi anlamayı kolaylaştırır diyen Aydın,
‘‘Günümüzde ticarette başarılı olmak isteyenler, psikoloji ve sosyoloji bilmelidir. Tüketicinin sürekli
değişen dinamikleri temelde psikolojik etmenlere dayanıyor. Bunlardan birisi tüketicinin sahip olduğu
FOMO (Fear of Missing Out), fırsatları kaçırma korkusu. Bu sebeple satış stratejilerinden birisi ‘bu
fırsatı sakın kaçırmayın’ sloganı üzerine kurulu’’ ifadelerini kullandı.Influencer Kavramı ve Virtual
InfluencerDaha uzun dönemli kaliteli içerik üreten influencer’lara ihtiyaç olduğunu ve bunun da
ötesinde günümüzde sanal influencer’ların var olduğunu ifade eden Aydın, ‘‘sosyal medyanın
dinamiğine uygun içerik üreten influencerlar gelecekte daha çok söz sahibi olacak. Influencer
dediğimiz profillerin sürekli link vermekten öteye geçmeleri gerekiyor. Markalar virtual influencer
yaratmaya başladı. Sanal bir persona yaratıp onun üzerinden tüketici davranışlarını etkileme çabası
olarak ifade edebilirim’’ cümlelerini kullandı.NFT (non-fungible token)Pazarlama ve iletişim stratejileri
açısından NFT (non-fungible token) konusuna da değinilen oturumda Hande Aydın, ‘‘NFT’ye iki açıdan
yaklaşmak istedim. Günümüzün markası oluyor NFT’ler. Yaratılan karakterler ve onlarla ilgili ürünler
var ve insanların ‘ bu ürün bende de olmalı’ düşüncesi ortaya çıktı. Bu da bir tür FOMO aslında. Öte
yandan günümüzde ve gelecek dönemde pazarlamasını konuşacağımız şeyler NFT’ler olacak. Burada
tamamıyla farklı bir yaklaşıma ihtiyaç var. Örneğin Discord, gaming şirketleri dışında pek kimsenin
kullanmadığı bir platformken şimdi NFT dünyasında önemli bir platform haline geldi. Yakında
Instagram’da da NFT projelerinin sergilenebileceği açıklandı. Bu açıdan NFT dünyası gelecekte daha
çok gündemimizde olacak’’ ifadelerini kullandı.Programa davet edildiği için teşekkürlerini sunan
Aydın, DIGIDAYS’in markalar, iletişim sektörü ve girişimciler için tüketiciyi ve toplumu anlama adına
önemli bir etkinlik olduğunu vurguladı.
‘‘Deneyim Kavramını İyi Anlamamız Gerekiyor’’
İstanbul Ticaret Üniversitesi İletişim Fakültesi tarafından düzenlenen ve geleneksel hale gelen
DIGIDAYS Dijital İletişim Günleri’nin üçüncü oturumu gerçekleşti. İletişim Fakültesi Reklamcılık ve
Halkla İlişkiler Bölümü Öğretim Üyesi Dr. Erdem Tatlı’nın moderatörlüğünde gerçekleşen oturuma
Future Experince Studio Kurucusu Serdar Keskin konuk oldu. Halkla İlişkiler ve Reklamcılık Bölümü
öğrencisi Ezgi Kara’nın da sorularıyla katkı sunduğu oturumda ilk olarak marka davranışları kavramsal
olarak ele alındı.Deneyimsel PazarlamaDeneyim kavramının önemini anlatan Serdar Keskin,
‘‘Deneyim pazarlaması denildiğinde genellikle perakende deneyimi yani mağaza deneyimi üzerinde
konuşuluyor. Ancak web 3.0 ile zamandan ve mekândan bağımsız bir şekilde deneyim
yaşayabiliyoruz. Bu deneyimler çok daha kritik bir önem taşıyor. Metaverse ile sanal seminer, fuar,
festival gibi etkinliklere katılabiliyorsunuz. Aynı şekilde NFT de önemli bir deneyim sunuyor.
Normalde para ile alamayacağınız deneyimleri, NFT ile sanal alemde yaşayabiliyorsunuz ve bu da
deneyimi benzersiz hale getiriyor. Bu sebeple müşteri deneyimi kavramı açısından öğrencilerin,
firmaların ve markaların ilgilenmesi gereken bir alan haline geldi’’ ifadelerini kullandı.Sanal
platformlarda markaların daha çok yer almaya başladığını ve avatar tasarımları gibi pek çok tasarım
ihtiyacının bulunduğunu ifade eden Keskin, ‘‘Günümüzde iletişim öğrencilerinin seçenekleri çok fazla.
Kendilerini sanal platformlarda da gösterebilme şansları var. Panik yapmalarına gerek yok çünkü
herkes için yeni bir konu. Ancak dijital topluluklarda mutlaka yer almaları ve linklerini geliştirmeleri
gerekiyor’’ ifadelerini kullandı.Deneyim kavramından söz edildiğinde psikoloji ve sosyolojiyi çok iyi
bilmek gerektiğini ifade eden Keskin, ‘‘İnsana odaklı bir çalışmadan söz ettiğimizde insan psikolojisini
iyi anlamamız gerekiyor. Çünkü o an orada olmak, o anın deneyimini yakalamak ve bu deneyimden
yola çıkarak reklam kampanyasını oluşturmak, reklam yazarlığı yapmak çok kritik hale geldi. Örneğin
bir statta maç izleyen farklı sosyo-ekonomik durumlara sahip insanlara tek reklam kampanyası ile
hitap etmek, onların deneyimini anlamakla mümkün’’ ifadelerini kullandı.Influencer
PazarlamasıInfluencer pazarlamasına da değinen Keskin, ‘‘Çevremde influencer kavramına mesafeli
olan markalar olsa da bence niş bir alana seslenen farkındalığı yüksek influencer’lar markalar
tarafından daha çok tercih ediliyor. Takipçi sayısına odaklanmadan, az da olsa nitelik olarak iyi bir
kitleye sahip influencer’lar o alanla ilgili markaların dikkatini daha çok çekecektir’’ şeklinde
konuştu.Yeni Dünya Sosyalleşmeyi GerektiriyorTakım ruhu kavramına değinen Keskin ‘‘ Dijital
topluluklarda yer almak, takım ruhunu anlamak, farkındalık kazanmak ve dolayısıyla topluluk içinde
bir yaratıcı ruhu ortaya çıkarmak büyük önem arz ediyor. Yeni dünyada kişilerin bireysel yetenekleri
ve yaratıcılıkları kadar sosyalleşmek de anlamlı hale geldi. Sanal ağlar bize bu imkanı sonuna kadar
sunuyor’’ dedi.Programa davet edildiği için teşekkürlerini sunan Keskin, DIGIDAYS’in markalar,
iletişim sektörü ve girişimciler için sosyal medyayı ve dijital dünyayı anlama adına önemli bir etkinlik
olduğunu vurguladı.
‘‘Kadim Bilgiyi Okumak: Anıt Zeytin Ağaçları ile Oluşan Farkındalık’’
İstanbul Ticaret Üniversitesi İletişim Fakültesi tarafından düzenlenen ve geleneksel hale gelen
DIGIDAYS Dijital İletişim Günleri’nin dördüncü oturumu gerçekleşti. İlancılık Reklam Ajansı Eş Başkanı
Ender Merter’in moderatörlüğünde gerçekleşen oturuma Süleyman Demirel Üniversitesi, Anadolu
Kuveterner Uygulama ve Araştırma Merkezi Müdürü Doç. Dr. Çetin Şenkul, Bunge Gıda Pazarlama
Lideri Dr. Pınar Nokay konuk oldu. Halkla İlişkiler ve Reklamcılık Bölümü öğrencisi Emircan İzgi’nin de
sorularıyla katkı sunduğu oturumda ilk olarak günümüzde marka iletişiminin değişen boyutları
anlatılarak başladı.Anıt Ağaçlar ProjesiÇok önem verdikleri bir proje olarak Anıt Ağaçlar projesini
anlatan, Bunge Gıda Pazarlama Lideri Dr. Pınar Nokay ‘‘Türkiye’deki anıtsal ağaçları korumak için
gayret ediyoruz ve bakanlıkla birlikte çalışmalar yapıyoruz. Bu anlamda Türkiye’nin anıt ağaçları
haritasını çıkarıyoruz. Bunu çok önemsiyoruz. Çünkü kadim bilginin korunması ve gelecek nesle
aktarılması gerekiyor’’ ifadelerini kullandı. ‘‘Altın sıvı olarak ifade edebileceğim zeytinyağını anlatmak
gerekiyor topluma. Bunu anlatmazsak, unutuluyor. Zeytin ağaçları konusunda çok büyük bir
farkındalık yapılması gerekiyor’’ diyen Bunge Gıda Pazarlama Lideri Dr. Pınar Nokay, ‘‘Türkiye’nin 144
yıllık köklü markalarından olan Komili ile tarihe tanıklık etmiş anıt zeytin ağaçlarının tespit edilmesini
sağlıyor ve insanlara tarihi bir yolculuk deneyimi yaşatmak için Zeytin yolu projesini hayata geçirmeyi
planlıyoruz. Şu ana kadar yaklaşık 20 milyon ağacı taradık’’ cümlelerini kullandı.Kadim Bilginin
Değerini Fark EdelimSüleyman Demirel Üniversitesi, Anadolu Kuveterner Uygulama ve Araştırma
Merkezi Müdürü Doç. Dr. Çetin Şenkul ise ‘‘Anadolu yaşanılabilir bilginin en eski örneklerini bize
sunan, kadim bir coğrafya. Dünyada ilk yerleşimin ve tarımın başladığı bir coğrafyadan söz ediyoruz.
Çevre ve toplum adına konuyu geçmişe taşıyarak, çevre-toplum ilişkisini anlamamız gerekiyor. İlk
sosyal organizasyonların yapıldığı bu coğrafyadaki yaşam kültürünün korunması ve günümüze kadar
gelmiş olması çok kıymetlidir. İnsanlık mirasını sadece Anadolu üzerinden okuyabiliriz çünkü bu kadim
kültür korunmuş. Kültepe buna bir örnektir. Bu döneme ait belgelerde zeytin ve zeytinyağının
değerini okuyabiliyoruz. Sadece Kültepe’de 26 bin yazılı belge var. Göbeklitepe’de bize çok şeyler
anlatıyor. Zeytin yağı ve zeytin ile ilgili Anadolu yapılmış çalışmalara bakıldığında çok derin bir birikim
ve kültüre sahip olduğunu görmekteyiz. 3200 yıl öncesine ait verilerde %50’ye yakın zeytin tarımının
yapıldığını görmekteyiz’’ ifadelerini kullandı.Endemik Bitkilerin ÖnemiAnadolu’nun endemik bitkiler
açısından zengin bir coğrafya olduğunu ifade eden Doç. Dr. Çetin Şenkul, iletişim perspektifinden
konuyu değerlendirdi. ‘‘Anadolu’da yaşamış önceki nesiller bitki ile su ve toprak ile iletişimi güçlü
insanlardı. Bütün bitkileri nerdeyse bilirler ve neye faydalı olduğu konusunda bilgi sahibiydiler.
Günümüz insanı bu konuda zayıf ne yazık ki. Öğrencilere de bu konuda önerilerimiz oluyor. Zeytin ile
başlayabilirsiniz ve doğayı daha yakından anlayabilirsiniz’’ şeklinde konuştu.Türkiye’nin 190 milyon
ağacının olduğu ve dünyada bu anlamda önde gelen bir ülke olduğunu vurgulayan uzmanlar, bilinç ve
farkındalık anlamında aynı düzeyde olunmadığını vurguladı. Türkiye’nin sahip olduğu değerin farkında
olduğunu belirten Nokay, markaların toplumsal hassasiyetlerle ilgili çalışmalar yapmasının önemini
vurguladı.Programa davet edildiği için teşekkürlerini sunan Nokay ve Şenkul, DIGIDAYS’in markalar,
iletişim sektörü ve girişimciler için farkındalık yaratılması adına önemli bir etkinlik olduğunu vurguladı.
‘‘Girişimcilik Cesaretle Olur, Kavramsal Tanımlama ve Tarifle Değil’’
‘‘Girişimcilik Cesaretle Olur, Kavramsal Tanımlama ve Tarifle Değil’’ DIGIDAYS 5.Oturumu Sona
Erdi.İstanbul Ticaret Üniversitesi İletişim Fakültesi tarafından düzenlenen ve geleneksel hale gelen
DIGIDAYS Dijital İletişim Günleri’nin beşinci oturumu gerçekleşti. Doç. Dr. Gözde Öymen’in
moderatörlüğünde gerçekleşen oturuma Founder IT Govemance Turkey Kurucularından Cantekin
Ertekin konuk oldu. İstanbul Ticaret Üniversitesi İletişim Fakültesi Halkla İlişkiler ve Reklamcılık
Bölümü öğrencisi Kaan Mete de sorularıyla katkı sunduğu oturumda ilk olarak sosyal girişimciliğin
önemine değinildi.Girişimci Kimdir?Girişimci olmak için standart girişimcilik kalıplarında takılı
kalmamak gerektiğini ifade eden Ertekin, ‘‘Girişimci dediğimiz insanlar, bu tanımı anlamak yerine bu
tanımın içini dolduracak cesarete sahip olan insanlardır. Kuramsal tanımlamaya fazla odaklanmak
yerine kendi hikayenizi yazmaya cesaretli olmak sizi girişimci ve kendi hayatınızın kahramanı yapar.
Genel geçer tanımlamalarla işiniz olmamalı, öz benlik ve özgüven çok önemli’’ ifadelerini
kullandı.İnsanların ihtiyaçları devam ettiği sürece, insanlar dijitali daha fazla kullanacaklar. Bu
anlamda dijitalde var olmak için de fırsatlar giderek artacak diyen Ertekin, ‘‘İhtiyaçlar, inovasyonu
meydana getiriyor. Dijital dünyada Pandemi sayesinde 5 yıllık ilerlemeyi 1 yılda aldık. Büyük
şirketlerin artık online ve uzaktan çalışma modellerini tercih ettiği bir dönemde yaşıyoruz’’ şeklinde
konuştu. İnterdisipliner bir modelle çalışmanın önemine değinerek, sürdürülebilir iş modelleri kurmak
ve bunu ilerletmek çok mühim diyen Ertekin, dijitalleşen dünyada teknolojik trendleri yakalamak ve
gelişimi sürdürmek dışında bir çıkış yolu bulunmadığını ifade etti.Datanın ÖnemiGünümüzde dijital
ortamda yapılan analizlerin önemli olduğunu vurgulayan Ertekin, ‘‘Datalar kritik önem taşıyor.
Yatırımcılarla görüşmeye gittiğinizde sunduğunuz veriler, elde ettiğiniz veriler sizi anlatır. Bu sebeple
mutlaka uzun vadeli iş planı ve çalışma modeli kurarken; verilerin analitiğini göz ardı etmemelisiniz’’
dedi.Türkiye’de GirişimcilikTürkiye’de gençlerin son dönemde girişimciliğe olan ilgisinin arttığını ifade
eden Ertekin, ”Rekabet kurumları güçlendirir. Bu sebeple girişimcilik ekosistemine sürekli dahil olan
yeni start-up firmalarını önemsiyoruz. Ülkemiz bu alanda yeni bir takım kanuni düzenlemeler yapıyor.
Ekosistemdeki bütün oyunculara her zaman ihtiyaç vardır, bu sebeple girişimcilik ekosisteminin her
noktasındaki kişilere destek olunmalı” ifadelerini kullandı. Programa davet edildiği için teşekkürlerini
sunan Ertekin, DIGIDAYS’in markalar, iletişim sektörü ve girişimciler için sosyal farkındalık kazanılması
adına önemli bir etkinlik olduğunu vurguladı.
‘‘Önce Strateji Sonra Fikir, Prodüksiyon ve Yazılım: Hızlı Bir Marka Etkisi Yaratmak’’
İstanbul Ticaret Üniversitesi İletişim Fakültesi tarafından düzenlenen ve geleneksel hale gelen
DIGIDAYS Dijital İletişim Günleri’nin altıncı oturumu gerçekleşti. Think Aloud Stratejik Danışmanlık &
Araştırma Stratejik Planlama ve İçgörü Danışmanı Esra Baykal’ın moderatörlüğünde gerçekleşen
oturuma Vapp Works Co-Founder Burcu Erenkuş konuk oldu. İstanbul Ticaret Üniversitesi İletişim
Fakültesi Halkla İlişkiler ve Reklamcılık Bölümü öğrencisi Ezgi Kara da sorularıyla katkı sunduğu
oturumda ilk olarak etki ajansı kavramının ne olduğuna değinildi.Fikir ve Marka TasarımıMarkaların
etki anlamında tasarlanması ve reklam kampanyalarının planlanmasından önce stratejik çalışmaların
yürütüldüğünü ifade eden Erenkuş, ‘‘Markalar için strateji olmadan fikir üretilmesi mümkün olmuyor.
Ajansımızda reklam, prodüksiyon ve yazılım departmanları gerektiğinde birlikte çalışıyor. Bu hem
zamansal olarak hem de işin kalitesi anlamında büyük fark yaratıyor. Birlikte bir strateji
doğrultusunda fikir ve prodüksiyon oluşturulması farklı uzmanlıkları tek çatı altında toplamakla
mümkün oluyor. Burada hem bütçe hem de zaman anlamında büyük kolaylık sağlanıyor’’ ifadelerini
kullandı.İletişimde Duyarlılıkİnsanlara bir markayı sunarken, onların ilgi alanlarına ve hassasiyetlerine
de dikkat edildiğini vurgulayan Erenkuş, ‘‘İletişim hassas bir süreçtir. Duyarlı olmak ve toplumun
hassasiyetlerine odaklanmak önem arz ediyor. En son projemizde gülümsemeyi yaymak ve bütün
insanları gülümsetmek adına işaret dilini kullandık. İşitme engelli influencerlar ile filmler çektik. Bu
anlamda etkili bir iletişim çalışması yaptık’’ ifadelerini kullandı. Markalar Nelere Dikkat
Etmeli?Markaların toplumu çok fazla etkileyen yapılar olduğunu ifade eden Erenkuş, markalara şu
önerilerde bulundu: ‘‘Markalar ne konuşacaklarına çok dikkat etmeliler ve toplumu pozitif yönde
etkiliyor olmalılar. Bunun en temelinde sürdürülebilirlik var. Markalar insana ve dünyaya dokunan
işler yapıyor olmalılar. Kadınlarla ilgili güçlendirme, destek çalışmaları gerçekleştirmeliler. Samimi ve
güven verici olmalılar’’Programa davet edildiği için teşekkürlerini sunan Erenkuş, DIGIDAYS’in
markalar, iletişim sektörü ve girişimciler için bilinçli bir akademi-sektör birlikteliği adına önemli bir
etkinlik olduğunu vurguladı.
‘‘İkna Teknolojileri Dijitalde Daha Yoğun Kullanılıyor’’
‘‘İkna Teknolojileri Dijitalde Daha Yoğun Kullanılıyor’’ DIGIDAYS 7.Oturumu Sona Erdi.İstanbul Ticaret
Üniversitesi İletişim Fakültesi tarafından düzenlenen ve geleneksel hale gelen DIGIDAYS Dijital İletişim
Günleri’nin yedinci oturumu gerçekleşti. İletişim Fakültesi Reklamcılık ve Halkla İlişkiler Bölüm Başkanı
Prof. Dr. Gülay Öztürk’ün moderatörlüğünde gerçekleşen oturuma MİAD Genel Sekreteri Dr. Hakan
Odabaşı konuk oldu. İstanbul Ticaret Üniversitesi İletişim Fakültesi Halkla İlişkiler ve Reklamcılık
Bölümü öğrencisi Özge Bulut da sorularıyla katkı sunduğu oturumda ilk olarak ikna kavramının ne
olduğuna değinildi.İkna ve Etki Unsurları‘Dijital ikna’ üzerinde uzun zamandır çalışma yapılmasına
rağmen çok bilinen bir kavram değil diyen Odabaşı ‘‘Dijital ikna anlamında söylenmesi gereken bir
husus özellikle sosyal medya platformlarında ikna teknolojileri kullanılıyor. Bunu dünya çapında
yapılan araştırmalar ortaya koyuyor. Geleneksel satıştan dijital satışa ağırlık veren firmalar söz
konusu. Bilinçli veya bilinçsizce yapılan birtakım çalışmalarla ürünün geliştirilmesinden sunumuna
kadar ikna teknikleri kullanılıyor. Uluslararası danışmanlık şirketleri de big data’nın bu anlamdaki
öneminden söz ediyor’’ ifadelerini kullandı.Programa davet edildiği için teşekkürlerini sunan Odabaşı,
DIGIDAYS’in markalar ve iletişim dünyası adına önemli bir etkinlik olduğunu vurguladı.