MİMARLIK VE TASARIM FAKÜLTESİ TEKSTİL VE MODA TASARIMI
Bahar Konferansları 7- Moda Pazarlamasında Tüketici Beklentisini Tespit Etme ve İnovasyonun Önemi

23 Mayıs 2024 tarihinde Pınar Su ve İçecek CMO’su Nazlı Ercilli Soylu ile Bahar konferansları kapsamında “Moda Pazarlamasında Tüketici Beklentisini Tespit Etme ve İnovasyonun Önemi” konulu seminer gerçekleştirildi. Soylu, öncelikle perakende sektöründe ve üründe inovasyonunun öneminden bahsetti. Sektörlerin ancak bir yenilik olduğunda müşterilerde ilgi uyandırdığını, şirketlerin ise inovasyon ekiplerine bir yatırım olarak bakmaları gerektiğini ifade etti. Pazarlamada yapay zekâ ile uyumlanmanın stratejik bir zorunluluk olduğunu söyledi ve moda perakendeciliğinde yapay zekanın nasıl uygulanacağı konusunda bilgi verdi. Dijital ve fiziksel deneyimleri birleştirmenin bir öncelik olduğundan, duyarlı e- ticaret platformları, bütünleşik müşteri profilleri, tıkla al hizmetleri, mağaza içi teknoloji entegrasyonu gibi yollarla bunun sağlanabileceğini anlattı. Moda perakendeciliğinde inovasyon trendleri olan modada sürdürülebilirlik, dijital ve AR deneyimler, yapay zekâ ve veri analizi, giyilebilir teknoloji, 3D baskı, blockchain ve tedarik zinciri şeffaflığı, ikinci el ve vintage moda, lojistik ve hızlı teslimat inovasyonları başlıklardan bahsetti.  Seminer sonunda Tekstil ve Moda Tasarımı Bölüm Başkanı Doç. Dr. Irmak Bayburtlu Çetinsoy Nazlı Ercilli Soylu’ya teşekkür sertifikası takdiminde bulundular.