Türkçe Öğretimi Uygulama ve Araştırma Merkezi
Doğa Yürüyüşü

Tatlı Yiyelim Tatlı Konuşalım: Doğa Yürüyüşü

“Tatlı Yiyelim Tatlı Konuşalım” temalı buluşmalarımızı sürdürüyoruz. Üçüncü buluşmamızda Doğu Roma döneminden kalma bir kale olan Yoros Kalesi’ne doğru yol aldık. Ticaret TÖMER kursiyerlerimizle 25 Mayıs 2024 tarihinde yeniden Eminönü İskelesi’nde buluştuk. Bu kez daha uzun bir Boğaz turu yaptık. Beşiktaş, Ortaköy, Arnavutköy, Bebek, Emirgan ve İstinye semtlerini de gördükten sonra Büyükdere İskelesi’nde vapurdan indik.

Tek vapur yolculuğumuz bu değildi elbette. Büyükdere İskelesi’nden Sarıyer İskelesi’ne kadar kısa bir sahil yürüyüşü yapıp Sarıyer’den Anadolukavağı yönüne giden vapura bindik. Yolculuklarımızın her bir dakikasında Boğaz havasının tadını doyasıya çıkardık. Ardından Anadolukavağı semtinde de kısa bir yürüyüş ile çevredeki hediyelik eşya dükkânlarını gördük ve Yoros Kalesi’ne çıkan yokuşları tırmandık. Dinlene dinlene ve sohbetler ede ede yürürken ardımızda bıraktığımız capcanlı Boğaz manzarası gözlerimizi kamaştırdı. Kalenin girişinde ise bizi toplamda üç yüz civarında basamağa sahip merdivenler ve dar patikalar karşıladı. Buralardan da dinlene dinlene çıktık ve enerji tazeleyen ağaçlar ile Boğaz’ın berrak suyunu gördükçe fotoğraflar ve videolar çektik.

En sonunda Yoros Kalesi’ne ulaştık ve kapıdan içeri girdik. Genişçe bir meydan ve yüzyıllara tanıklık eden kale duvarı kalıntıları eşliğinde insanın gönlünü ferahlatan manzaralara baktık. Bir yanımızda Yavuz Sultan Selim Köprüsü diğer yanımızda Beykoz vardı. Kalede dakikalarca dolaştık ve anılar biriktirmeye devam ettik. Daha sonra da kalenin duvarları arasında kalan meydanda oturarak küçük bir sofra kurduk. Bu sofra da keyifli sohbetlere vesile oldu. Akabinde geldiğimiz yolu dönerek Anadolukavağı’nın sahiline kadar ulaştık. Dönüş için planladığımız vapurun gelmesine 45 dakika kaldığını anlayınca sahildeki balık restoranlarından birinde yemek molası verdik. Buradaki yemeklerin lezzeti bir başkaydı. Saat gelince de vapurumuza binerek Sarıyer’e vardık. Sarıyer’den de Eminönü istikametine giden son vapura yetiştik ve daha önce olduğu için birer ikişer dağılarak evlerimize/yurtlarımıza döndük. Bu neşeli günde biriktirdiğimiz hatıralar da çok güzel ve özeldi.

Peki, bir sonraki durak neresi olacak?