İLETİŞİM FAKÜLTESİ HALKLA İLİŞKİLER VE REKLAMCILIK
‘‘Deneyim Kavramını İyi Anlamamız Gerekiyor’’ Digidays 3.Oturumu Sona Erdi.

İstanbul Ticaret Üniversitesi İletişim Fakültesi tarafından düzenlenen ve geleneksel hale gelen Digidays Dijital İletişim Günleri’nin üçüncü oturumu gerçekleşti. İletişim Fakültesi Reklamcılık ve Halkla İlişkiler Bölümü Öğretim Üyesi Dr. Erdem Tatlı’nın moderatörlüğünde gerçekleşen oturuma Future Experince Studio Kurucusu Serdar Keskin konuk oldu. Halkla İlişkiler ve Reklamcılık Bölümü öğrencisi Ezgi Kara’nın da sorularıyla katkı sunduğu oturumda ilk olarak marka davranışları kavramsal olarak ele alındı.

Deneyimsel Pazarlama

Deneyim kavramının önemini anlatan Serdar Keskin, ‘‘Deneyim pazarlaması denildiğinde genellikle perakende deneyimi yani mağaza deneyimi üzerinde konuşuluyor. Ancak web 3.0 ile zamandan ve mekândan bağımsız bir şekilde deneyim yaşayabiliyoruz. Bu deneyimler çok daha kritik bir önem taşıyor. Metaverse ile sanal seminer, fuar, festival gibi etkinliklere katılabiliyorsunuz. Aynı şekilde NFT de önemli bir deneyim sunuyor. Normalde para ile alamayacağınız deneyimleri, NFT ile sanal alemde yaşayabiliyorsunuz ve bu da deneyimi benzersiz hale getiriyor. Bu sebeple müşteri deneyimi kavramı açısından öğrencilerin, firmaların ve markaların ilgilenmesi gereken bir alan haline geldi’’ ifadelerini kullandı.

Sanal platformlarda markaların daha çok yer almaya başladığını ve avatar tasarımları gibi pek çok tasarım ihtiyacının bulunduğunu ifade eden Keskin, ‘‘Günümüzde iletişim öğrencilerinin seçenekleri çok fazla. Kendilerini sanal platformlarda da gösterebilme şansları var. Panik yapmalarına gerek yok çünkü herkes için yeni bir konu. Ancak dijital topluluklarda mutlaka yer almaları ve linklerini geliştirmeleri gerekiyor’’ ifadelerini kullandı.

Deneyim kavramından söz edildiğinde psikoloji ve sosyolojiyi çok iyi bilmek gerektiğini ifade eden Keskin, ‘‘İnsana odaklı bir çalışmadan söz ettiğimizde insan psikolojisini iyi anlamamız gerekiyor. Çünkü o an orada olmak, o anın deneyimini yakalamak ve bu deneyimden yola çıkarak reklam kampanyasını oluşturmak, reklam yazarlığı yapmak çok kritik hale geldi. Örneğin bir statta maç izleyen farklı sosyo-ekonomik durumlara sahip insanlara tek reklam kampanyası ile hitap etmek, onların deneyimini anlamakla mümkün’’ ifadelerini kullandı.

Influencer Pazarlaması

Influencer pazarlamasına da değinen Keskin, ‘‘Çevremde influencer kavramına mesafeli olan markalar olsa da bence niş bir alana seslenen farkındalığı yüksek influencer’lar markalar tarafından daha çok tercih ediliyor. Takipçi sayısına odaklanmadan, az da olsa nitelik olarak iyi bir kitleye sahip influencer’lar o alanla ilgili markaların dikkatini daha çok çekecektir’’ şeklinde konuştu.

Yeni Dünya Sosyalleşmeyi Gerektiriyor

Takım ruhu kavramına değinen Keskin ‘‘ Dijital topluluklarda yer almak, takım ruhunu anlamak, farkındalık kazanmak ve dolayısıyla topluluk içinde bir yaratıcı ruhu ortaya çıkarmak büyük önem arz ediyor. Yeni dünyada kişilerin bireysel yetenekleri ve yaratıcılıkları kadar sosyalleşmek de anlamlı hale geldi. Sanal ağlar bize bu imkanı sonuna kadar sunuyor’’ dedi.

Programa davet edildiği için teşekkürlerini sunan Keskin, Digidays’in markalar, iletişim sektörü ve girişimciler için sosyal medyayı ve dijital dünyayı anlama adına önemli bir etkinlik olduğunu vurguladı.

Yayını İzlemek İçin Tıklayın