İLETİŞİM FAKÜLTESİ HALKLA İLİŞKİLER VE REKLAMCILIK
‘‘Girişimcilik Cesaretle Olur, Kavramsal Tanımlama ve Tarifle Değil’’ DIGIDAYS 5.Oturumu Sona Erdi.

‘‘Girişimcilik Cesaretle Olur, Kavramsal Tanımlama ve Tarifle Değil’’ DIGIDAYS 5.Oturumu Sona Erdi.

İstanbul Ticaret Üniversitesi İletişim Fakültesi tarafından düzenlenen ve geleneksel hale gelen DIGIDAYS Dijital İletişim Günleri’nin beşinci oturumu gerçekleşti. Doç. Dr. Gözde Öymen’in moderatörlüğünde gerçekleşen oturuma Founder IT Govemance Turkey Kurucularından Cantekin Ertekin konuk oldu. İstanbul Ticaret Üniversitesi İletişim Fakültesi Halkla İlişkiler ve Reklamcılık Bölümü öğrencisi Kaan Mete de sorularıyla katkı sunduğu oturumda ilk olarak sosyal girişimciliğin önemine değinildi.

Girişimci Kimdir?

Girişimci olmak için standart girişimcilik kalıplarında takılı kalmamak gerektiğini ifade eden Ertekin, ‘‘Girişimci dediğimiz insanlar, bu tanımı anlamak yerine bu tanımın içini dolduracak cesarete sahip olan insanlardır. Kuramsal tanımlamaya fazla odaklanmak yerine kendi hikayenizi yazmaya cesaretli olmak sizi girişimci ve kendi hayatınızın kahramanı yapar. Genel geçer tanımlamalarla işiniz olmamalı, öz benlik ve özgüven çok önemli’’ ifadelerini kullandı.

İnsanların ihtiyaçları devam ettiği sürece, insanlar dijitali daha fazla kullanacaklar. Bu anlamda dijitalde var olmak için de fırsatlar giderek artacak diyen Ertekin, ‘‘İhtiyaçlar, inovasyonu meydana getiriyor. Dijital dünyada Pandemi sayesinde 5 yıllık ilerlemeyi 1 yılda aldık. Büyük şirketlerin artık online ve uzaktan çalışma modellerini tercih ettiği bir dönemde yaşıyoruz’’ şeklinde konuştu. İnterdisipliner bir modelle çalışmanın önemine değinerek, sürdürülebilir iş modelleri kurmak ve bunu ilerletmek çok mühim diyen Ertekin, dijitalleşen dünyada teknolojik trendleri yakalamak ve gelişimi sürdürmek dışında bir çıkış yolu bulunmadığını ifade etti.

Datanın Önemi

Günümüzde dijital ortamda yapılan analizlerin önemli olduğunu vurgulayan Ertekin, ‘‘Datalar kritik önem taşıyor. Yatırımcılarla görüşmeye gittiğinizde sunduğunuz veriler, elde ettiğiniz veriler sizi anlatır. Bu sebeple mutlaka uzun vadeli iş planı ve çalışma modeli kurarken; verilerin analitiğini göz ardı etmemelisiniz’’ dedi.

Türkiye’de Girişimcilik

Türkiye’de gençlerin son dönemde girişimciliğe olan ilgisinin arttığını ifade eden Ertekin, ”Rekabet kurumları güçlendirir. Bu sebeple girişimcilik ekosistemine sürekli dahil olan yeni start-up firmalarını önemsiyoruz. Ülkemiz bu alanda yeni bir takım kanuni düzenlemeler yapıyor. Ekosistemdeki bütün oyunculara her zaman ihtiyaç vardır, bu sebeple girişimcilik ekosisteminin her noktasındaki kişilere destek olunmalı” ifadelerini kullandı.

Programa davet edildiği için teşekkürlerini sunan Ertekin, DIGIDAYS’in markalar, iletişim sektörü ve girişimciler için sosyal farkındalık kazanılması adına önemli bir etkinlik olduğunu vurguladı.

Yayını İzlemek İçin Tıklayın