İLETİŞİM FAKÜLTESİ HALKLA İLİŞKİLER VE REKLAMCILIK
‘‘Yakın Gelecekte Çok Daha Farklı Şeyleri Konuşuyor Olacağız’’ DIGIDAYS 8.Oturumu Sona Erdi.

 

İstanbul Ticaret Üniversitesi İletişim Fakültesi tarafından düzenlenen ve geleneksel hale gelen DIGIDAYS Dijital İletişim Günleri’nin sekizinci oturumu gerçekleşti. İstanbul Ticaret Üniversitesi İletişim Fakültesi Halkla İlişkiler ve Reklamcılık Bölümü Öğretim Üyesi Dr. Faruk Yazar’ın moderatörlüğünde gerçekleşen oturuma PulpoAR Kurucu Ortağı Buğrahan Bayat konuk oldu. İletişim Fakültesi Halkla İlişkiler ve Reklamcılık Bölümü öğrencisi Özge Bulut’un da sorularıyla katkı sunduğu oturumda ilk olarak PulpoAr’ın kuruluş hikayesi anlatıldı.

‘‘Girişimci Olmaya Karar Verdim’’

Küçük yaşlardan itibaren farklı fikirlere açık biri olarak birçok araştırmalar yaptığını ifade eden Bayat, üniversite hayatında pek çok eğitimler ve etkinlikler düzenlediklerini ve bu çalışmaların kendisinin iletişim becerilerinin gelişmesi konusunda çok önemli olduğunu ifade etti. Katıldığı eğitimlerden çok ilham aldığını ve kendisine mentor olarak birisini seçtiğini ifade etti. Bayat, girişimci olmak isteyenlere ‘‘girişime başlarken kendinize bir mentor edinin’’ ifadelerini kullandı.

‘‘Ben Öğrenmek İstiyorum’’

Karar verip, mentoruyla istişare ettikten sonra şirket kuruluş çalışmalarına başladığını ve bu aşamadan sonra öğrenmenin çok daha önemli bir hale geldiğini ifade eden Bayat, ‘‘Pek çok şirkete dijital dönüşüm konusunda destek verdiğim halde bir yandan da yeni şeyler öğrenmek için başka reklam ajanslarına gidip ‘ben öğrenmek istiyorum’ dedim’’ ifadelerini kullandı.

‘‘Yetenek maçı kazandırır, takım oyunu ise şampiyonluğu’’

Start-up kültüründe takım oyununun önemli olduğunu vurgulayan Buğrahan Bayat, ‘‘Ekip ruhu ile dinamik bir ruh oluşturmak çok önemlidir’’ ifadelerini kullandı. Görev dağılımının önemine değinen Bayat, ‘‘İşinizi kurduğunuzda hangi insanların hangi yetkinlikte çalışabileceklerini iyi analiz etmelisiniz’’ şeklinde konuştu.

‘‘Proje değil Ürün odaklı çalışın’’

Bayat, girişimci olmak isteyenlere ‘‘Proje odaklı değil, ürün odaklı çalışın. Ana hedefiniz ürün geliştirmek olsun’ ifadelerini kullandı. Dijital medya platformlarının ilk çıkardıkları güncellemelere büyük yatırımlar yaptıklarını ifade eden Bayat, ‘‘Facebook, Instagram gibi platformlar geliştirdikleri efekt veya filtrelere büyük yatırım yapıyorlar. Bunları kullanmak ve yaygınlaştırmak adına yapıyorlar. Siz bir dijital ajans olmak istiyorsanız yeni çıkan bu güncellemelerle ilerlerseniz, işiniz çok daha hızlı büyüyecektir’’ şeklinde konuştu.

‘‘Arttırılmış Gerçeklik; Sanal Gerçeklik ve Karma Gerçeklik’’

Facebook tarafından verilen destekle Metaverse kavramının birden büyüdüğünü ve üretilen sanal gözlüklerle bu çalışmaların hız kazandığını ifade eden Bayat,‘‘Arttırılmış ve sanal gerçeklikten sonra şimdi de karma gerçeklik kavramını konuşuyoruz. Dünyada teknoloji sürekli olarak ilerliyor ama her teknolojinin bir olgunlaşma süresi vardır. Bu sebeple Metaverse kavramının gelişmesi birden olmadı, daha uzun bir süre gelişecek.’’ Şeklinde konuştu. PulpoAr olarak dijital dünyaya ve dijital çağa hazır olduklarını söyleyen Bayat, ‘‘Çalışmalarımızda renk tonlarını %70 oranında doğru bir tonlama ile aktarıyoruz. Bu geliştirmeleri yapmaya devam ediyoruz’’ ifadelerini kullandı.

Dijital Paralar ve NFT

Dijital varlıkları önemsediğini vurgulayan Buğrahan Bayat ‘‘Metaverse’in bugüne gelmesinde insanlar dijital varlıklar elde etmesi ve kripto paralara yatırım yapması etkili oldu. NFT ile insanlar dijital eserler sahibi olmaya başladı. Bu sebeple metaverse’e olan ilgiyi de arttırdı. Dijital paralar geleceğin bir gerçeği. Sanal paralar yakın bir gelecekte çok yaygın bir şekilde kullanılacak’’ ifadelerini kullandı.

Programa davet edildiği için teşekkürlerini sunan Bayat, DIGIDAYS’in start-up girişimcileri ve iletişim dünyası adına önemli bir etkinlik olduğunu vurguladı.

Yayını İzlemek İçin Tıklayın