İLETİŞİM FAKÜLTESİ HALKLA İLİŞKİLER VE REKLAMCILIK
‘‘Önce Strateji Sonra Fikir, Prodüksiyon ve Yazılım: Hızlı Bir Marka Etkisi Yaratmak’’ DIGIDAYS 6.Oturumu Sona Erdi.

İstanbul Ticaret Üniversitesi İletişim Fakültesi tarafından düzenlenen ve geleneksel hale gelen DIGIDAYS Dijital İletişim Günleri’nin altıncı oturumu gerçekleşti. Think Aloud Stratejik Danışmanlık & Araştırma Stratejik Planlama ve İçgörü Danışmanı Esra Baykal’ın moderatörlüğünde gerçekleşen oturuma Vapp Works Co-Founder Burcu Erenkuş konuk oldu. İstanbul Ticaret Üniversitesi İletişim Fakültesi Halkla İlişkiler ve Reklamcılık Bölümü öğrencisi Ezgi Kara da sorularıyla katkı sunduğu oturumda ilk olarak etki ajansı kavramının ne olduğuna değinildi.

Fikir ve Marka Tasarımı

Markaların etki anlamında tasarlanması ve reklam kampanyalarının planlanmasından önce stratejik çalışmaların yürütüldüğünü ifade eden Erenkuş, ‘‘Markalar için strateji olmadan fikir üretilmesi mümkün olmuyor. Ajansımızda reklam, prodüksiyon ve yazılım departmanları gerektiğinde birlikte çalışıyor. Bu hem zamansal olarak hem de işin kalitesi anlamında büyük fark yaratıyor. Birlikte bir strateji doğrultusunda fikir ve prodüksiyon oluşturulması farklı uzmanlıkları tek çatı altında toplamakla mümkün oluyor. Burada hem bütçe hem de zaman anlamında büyük kolaylık sağlanıyor’’ ifadelerini kullandı.

İletişimde Duyarlılık

İnsanlara bir markayı sunarken, onların ilgi alanlarına ve hassasiyetlerine de dikkat edildiğini vurgulayan Erenkuş, ‘‘İletişim hassas bir süreçtir. Duyarlı olmak ve toplumun hassasiyetlerine odaklanmak önem arz ediyor. En son projemizde gülümsemeyi yaymak ve bütün insanları gülümsetmek adına işaret dilini kullandık. İşitme engelli influencerlar ile filmler çektik. Bu anlamda etkili bir iletişim çalışması yaptık’’ ifadelerini kullandı.

Markalar Nelere Dikkat Etmeli?

Markaların toplumu çok fazla etkileyen yapılar olduğunu ifade eden Erenkuş, markalara şu önerilerde bulundu: ‘‘Markalar ne konuşacaklarına çok dikkat etmeliler ve toplumu pozitif yönde etkiliyor olmalılar. Bunun en temelinde sürdürülebilirlik var. Markalar insana ve dünyaya dokunan işler yapıyor olmalılar. Kadınlarla ilgili güçlendirme, destek çalışmaları gerçekleştirmeliler. Samimi ve güven verici olmalılar’’

Programa davet edildiği için teşekkürlerini sunan Erenkuş, DIGIDAYS’in markalar, iletişim sektörü ve girişimciler için bilinçli bir akademi-sektör birlikteliği adına önemli bir etkinlik olduğunu vurguladı.

Yayını İzlemek İçin Tıklayın