İstanbul Ticaret Üniversitesi İletişim Fakültesi tarafından düzenlenen ve geleneksel hale gelen DIGIDAYS Dijital İletişim Günleri’nin onuncu oturumu gerçekleşti. İstanbul Ticaret Üniversitesi İletişim Fakültesi Halkla İlişkiler ve Reklamcılık Bölüm Başkanı Prof. Dr. Gülay Öztürk’ün moderatörlüğünde gerçekleşen oturuma Dijital İçerik Üreticisi Jülide Kır ve Influencer Gözde Göksel konuk oldu. İletişim Fakültesi Halkla İlişkiler ve Reklamcılık Bölümü öğrencisi Aleyna Temur’un da sorularıyla katkı sunduğu oturumda ilk olarak konukların influencer olma yolundaki deneyimleri ve kişisel hikayeleri konuşuldu.
‘‘Amacım Influencer olmak değildi’’
Eşiyle birlikte severek yaptıkları bir şey olan görsel içerik üretiminin kendisine keyif verdiğini ifade eden Göksel, ‘‘Amacım en başta Influencer olmak değildi. Fotoğraf ve video çekmeyi sevdiğimiz için bununla ilgileniyorduk, deneyimlerimizi dijitale aktarmakla başladı süreç’’ ifadelerini kullandı.
‘‘Mikro Influencerlar Daha Değerli’’
Influencer pazarlamacılığı alanında Yüksek Lisans Tezi hazırlamak amacında olduğunu ifade eden Kır, ‘‘Dijital dünyada bir markanın duyurulması konusunda mikro influencer’lar daha etkili oluyor. Markalar bunun farkına varmaya başladı. Az da olsa nitelikli, belli bir konuya ilgili bir kitle daha önemli hale geliyor’’ ifadelerini kullandı.
‘‘Kullanmadığım Ürünü Tanıtmıyorum’’
Influncer olarak bir markanın ürünlerine önce kendisinin güvendiğini, sonrasında takipçilerine önerdiğini ifade eden Göksel, ‘‘Bir markadan ürünlerini kullanıp sonuçlarını görmek için vakit istiyorum. Güvenemediğim markaların reklamını yapmak istemiyorum. Bu klişe bir söylem olabilir ama ‘kullanmadığım ürünü tanıtmıyorum’ İşin içine maddi çıkar girince herkes bu etik değere sadık kalamıyor’’ şeklinde konuştu. Bu konuda görüşlerini dile getiren Kır da ‘‘Ürün tanıtımı isteyen markalara en az 2 hafta ürün deneyimi süresi istiyorum. Reklam da olsa insanlara kendi güvenimi sunduğum için dikkatli davranıyorum’’ dedi.
‘‘Kişisel Markanın İnşası’’
Dijitalde marka yaratmanın ve içerik üretmenin kolay bir iş olmadığını ifade eden Göksel, ‘‘İçerik üretenlere gerçekten çok saygılıyım. Hedef kitlenizi iyi tanımak ve sosyal medya akımlarını iyi takip etmek gerekiyor’’ şeklinde konuştu ve Cgwonderland markasının ortaya çıkış sürecini anlattı.
Dijital alanın özgür bir alan olduğunu ve insanların da takip etmekte özgür olduklarını ifade eden Kır ‘‘İçeriğin kalitesini kendiniz belirliyorsunuz. İnsanların sizi takip etmeleri, tamamen özgür tercihleri olduğu için trendleri iyi yakalamalısınız. İyi bir marka iyi bir içeriği oluşturur, iyi bir içerik iyi bir markayı oluşturur. Buradan hareketle, markadan çok içerik üreticiye de büyük iş düşüyor. Sabretmeli ve sürekli çalışmalı. Verdiği sözlere sadık olmalı. Bu sebeple influencer olmak bazen mesaili çalışmaktan daha zor hale gelebiliyor’’ ifadelerini kullandı.
İçerikte Kalite
İyi ve kaliteli içeriklerin bir şekilde keşfedileceğini ve giderek daha fazla ilgi göreceğini düşündüğünü söyleyen Göksel, ‘‘Toplumun giderek geliştiğini düşünüyorum. Bu sebeple içerik üretici kadar tüketici de gelişiyor. Zaman içinde kaliteli içerik üreticilerine olan talebin artacağına inanıyorum’’ ifadelerini kullandı.
Aleyna Temur’un ‘‘içerik üretici olmak isteyenlere ne gibi tavsiyeleriniz olur?’’ sorusu üzerine Göksel, ‘‘Kendinizi sürekli geliştirerek başkalarını taklit etmek yerine kendi içeriklerinizi özgün bir şekilde oluşturabilmelisiniz’’ şeklinde konuştu. Kır ise ‘‘Odaklanılması gereken iyi içeriktir. Elbette görsel estetik ve teknik kalite de önemli ama sonuçta Instagram’da içerikler çok anlık tüketiliyor. Teknik detayları muhteşem olmasa da iyi bir içeriğiniz varsa bu Instagram için ideal olandır. Çünkü hızlıca bakılıp geçiliyor genellikle. Bu sebeple insanları yakalayacak iyi içerik olmalı’’ ifadelerini kullandı.
Programa davet edildikleri için teşekkürlerini sunan Kır ve Göksel, DIGIDAYS’in influencerlar, markalar, akademi-sektör iş birlikleri ve iletişim dünyası adına önemli bir etkinlik olduğunu vurguladı.