İLETİŞİM FAKÜLTESİ HALKLA İLİŞKİLER VE REKLAMCILIK
‘‘Yeni Nesil Reklamcı Multidisipliner Olmalı’’ DIGIDAYS 13.Oturumu Sona Erdi.

‘‘Yeni Nesil Reklamcı Multidisipliner Olmalı’’ DIGIDAYS 13.Oturumu Sona Erdi.

İstanbul Ticaret Üniversitesi İletişim Fakültesi tarafından düzenlenen ve geleneksel hale gelen DIGIDAYS Dijital İletişim Günleri’nin on üçüncü oturumu gerçekleşti. İstanbul Ticaret Üniversitesi İletişim Fakültesi Halkla İlişkiler ve Reklamcılık Bölümü Öğretim Üyesi Doç Dr. Ayşe Simin Kara moderatörlüğünde gerçekleşen oturuma Inflow Network & GAIA Yönetim Kurulu Başkanı Neşet Dereli konuk oldu. İletişim Fakültesi Halkla İlişkiler ve Reklamcılık Bölümü öğrencisi Ezgi Kara’nın da sorularıyla katkı sunduğu oturumda ilk olarak reklamcılık kavramına değinildi.

‘‘2022 Dünya Kupası En Son ve En Büyük Projemiz’’

Dereli, ‘‘Dünya kupası deyince dünyanın en prestijli organizasyonu olduğunu düşündüğümüzde çok ciddi bir başarı elde ettik. Gerçekten iyi bir sunum hazırladık. Şu anda Doha ofisimizden koordineli şekilde Dünya Kupası’nın tanıtıma çalışıyoruz’’ ifadelerini kullandı. Inflow Network adına yaptıkları küresel çalışmalardan söz eden Dereli, ‘‘markaların fikri üretecek ve geliştirecek, ilerleyen süreçte dijital ortamda ve geleneksel medyada yer almalarını ve doğru şekilde konumlanmalarını sağlayacak reklam kampanyalarını entegre edecek bütünsel bir çalışma yapıyoruz’’ şeklinde konuştu.

 

 

‘‘Ticaret Üniversitesi Takdire Şayan’’

Geleceğin reklamcıları ve medya profesyonellerinin yetiştirilmesi anlamında İstanbul Ticaret Üniversitesi’nin çalışmalarını takdirle karşıladığını, öğrencilerin hem kamera arkasında hem de kamera önünde çalıştıklarını gözlemlediğini ifade eden Dereli, ‘‘Hem teorik, hem pratik anlamda multi-disipliner bir yaklaşımla öğrencilerin yetişmesini çok önemli buluyorum. Küresel çapta kampanyalar yaparken, kendisini multi-disipliner anlamda yetiştirmiş personelleri önceliyoruz’’ şeklinde konuştu.

Reklamcıda Olması Gereken 5 Özellik

1 Legocentric: Ortak Akıla Saygılı

Reklam sektöründe bireysellik yerine ortak akıl ile işlerin yürütülmesi gerektiğini ifade eden Dereli, online ortamda global bir çalışma grubu oluşturabildiğini hatırlatarak ‘‘Yeni nesil bir ajansta çalışacak bir insanın ortak bir grup içinde çalışma kültürüne sahip olması gerekir ve egolu kibirli olmaması icap eder’’ ifadelerini kullandı.

2 Multi-Disipliner: Farklı Alanlara Yatkınlığı Olan

‘Bir reklam ajansında örneğin edebiyat ve müzik gibi farklı alanlara ilgi ve becerisi bulunan insanları önemsiyorum’ diyen Dereli, ‘‘insanın farklı alanlardaki becerileri onun motivasyonunu ve bakış açısını zenginleştiriyor’’ ifadelerini kullandı.

3 Aware: Farkındalık Sahibi Olan

Yeni nesil reklamcının toplumsal hassasiyetleri ve dünyadaki gelişmeleri takip eden birisi olması gerektiğini ifade eden Dereli, ‘‘Yeni reklamcıların gerçekten odaklandıkları bir sosyal sorumluluk projesi olması gerekir’’ dedi.

4 Curious: Meraklı Olan

Yeni nesillerin her şeye kolay ulaştıkları için araştırma ve merak etme konusunda zayıf kaldıklarını ifade eden Dereli, ‘‘Hayata dair meraklarını koruyan gençler, mutlaka bir yerlere geleceklerdir. Örneğin bir sokakta yürürken gördüğünüz eski bir binanın tarihçesini merak etmek, onu araştırmak ve sebep sonuç ilişkileri kurmak geleneksel anlamda yaratıcılığınızı besler’’ ifadelerini kullandı.

5 – Unique: Eşsiz Olan

Yeni nesil reklamcının diğer insanlardan farklı bir ilgi alanı ve hobisinin bulunması gerektiğini ifade eden Dereli, ‘‘İnsanın zihin ve beden sağlığını koruyabilmesi için, mutlaka ilgiyle yöneldiği bir alan bulunması gerekir. Başka türlü zihnini rahatlatması ve daha iyi odaklanması zorlaşır’’ şeklinde konuştu.

Programa davet edildiği için teşekkürlerini sunan Dereli, DIGIDAYS’in öğrenciler, markalar, akademi-sektör iş birlikleri ve iletişim dünyası adına önemli bir etkinlik olduğunu vurguladı.

Yayını İzlemek İçin Tıklayın