MİMARLIK VE TASARIM FAKÜLTESİ İÇ MİMARLIK VE ÇEVRE TASARIMI İngilizce Destekli
İstanbul Macar Kültür Merkezi “Parallel Realities” Sergisi Gezisi

Digital Communication Media– Balassi Enstitüsü Paralel Gerçeklikler Sergisi Gezisi

İç Mimarlık ve Çevre Tasarımı Bölümü 1.sınıf öğrencileri Balassi Enstitüsü – Macar Kültür Merkezi’nde açılan ve küratörlüğü Andrea Kovács tarafından yapılan ‘Parallel Realities’ – Paralel Gerçeklikler sergisini ziyaret etti. Sergi ziyareti, 18 Şubat 2020 Salı günü, Digital Communication Media dersi kapsamında, ders yürütücüleri Öğr. Gör. Gökhan KIYICI ve dersin asistanları Arş. Gör. Damla HOCAOĞLU, Arş. Gör. Feyza İLTER ve Arş. Gör. Umutcan PEKTETİK organizasyonu ve eşliğinde gerçekleştirildi.

Gezi kapsamında, öğrencilerle birlikte sergi tanıtımında da belirtilen ‘gerçeklik algısı, çevre ve doğaya farklı bakışlar’ sanat ve yeni teknolojiler aracılığında ortaya konan işler üzerinden incelendi. Öğrencilerin, 21.yüzyılın gerektirdiği bilgi ve beceriler ile tanışmalarını amaçlayan geziye katılan her öğrenci, deneyimlenmesi etkileşimli metoda dayanan sanat yapıtlarını bizzat deneyerek, tecrübe ve görgülerini geliştirdiler. Öğrencilerimiz sesli ve görsel medyaları keyif alarak deneyimlediler, dijital ortamda üretilmiş oyunların analog çıktıları olan bulmacaları başarıyla tamamladılar. Sergi sırasında ‘Augmented Reality’ (Arttırılmış Gerçeklik) başta olmak üzere, 3 boyutlu yazıcılar ile üretilen işlere dair dâhil oldukları tüm deneyimler, öğrencilerimizin gelecekteki meslek kariyerleri açısından güncel teknolojik gelişmelerle tanışmalarını sağladı. Ayrıca Kültür Merkezi’nin yetkilileri tarafından sunulan ve isimsiz olarak doldurulması beklenen anketler sergi sonunda doldurarak ve sergi için önemli bir geribildirim sağlamışlardır.

Serginin organize edildiği Digital Communication Media dersi için öğrencilerden deneyimleriyle ilgili değerlendirme metinleri hazırlayıp sınıf içinde sunmaları ve tartışmaya açmaları beklenmektedir. İç Mimarlık ve Çevre Tasarım Bölümü birinci sınıf dersi olan bu derste, içerisinde bulunduğumuz dijital kültürün her bir bireyden beklediği dijital okuryazarlık gerçeğini, öğrencilerin tasarım eğitimine entegre ederek, onları bu yüzyılda ortaya çıkan yeni üretim biçimleri, yeni iletişim kanalları ve yeni eğitim metotları ile tanıştırmayı amaçlanmakta ve kendilerini gelecekte de bu doğrultuda geliştirebilmeleri adına ufuklarını genişletmeye çalışılmakta. Bu amaçla, ders kapsamında öğrencilerden, ilgili alanın terminolojisine dair oluşturmalarını beklenen ‘Dijital İletişim Medya Sözlüğü’nün dönem sonunda çeşitli ortamlarda yayımlanması hedeflenmekte.