
“SEKTÖRDEN KAMPÜSE, İLHAM VEREN BULUŞMA”
İstanbul Ticaret Üniversitesi mezunu ve TBWA/ISTANBUL reklam ajansında marka direktörü Sıla Gözüm, değerli deneyimlerini ve ajans işleyişini öğrencilerle paylaşarak ilham veren bir buluşmaya imza attı.
16 Mayıs 2025 tarihinde İstanbul Ticaret Üniversitesi Sütlüce kampüsünde Dr. Öğr. Üyesi Erdem Tatlı’nın ‘Reklam Yönetimi’ dersine konuk olarak gelen TBWA/ISTANBUL marka direktörü Sıla Gözüm, sektör deneyimlerine dair değerli bilgiler paylaşarak reklam sektörünün dinamiklerini ele alan kapsamlı bir sunum gerçekleştirdi.
İstanbul Ticaret Üniversitesi İletişim Fakültesi Görsel İletişim Tasarımı Bölümü’nden 2012 yılında mezun olarak bugüne kadar olan kariyer yolculuğunu anlatan Sıla Gözüm; kampanya oluşum süreçleri hakkında detaylı bilgiler vererek “brief” ve “debrief” kavramları, ajans işleyişi, celebrity süreçleri, yaratıcı fikirlerin nasıl somut projelere dönüştüğü ve hangi aşamalardan geçtiği gibi önemli noktalardan bahsetti. Yapay zekanın iş hayatındaki konumu ve etkisi gibi başlıklara değinerek öğrencilerin dikkat etmesi gereken temel aşamaları ifade etti. Aynı zamanda hazırlamış oldukları Molped’in ödüllü “Bu Kız” kampanya reklamını izleterek, sunum sonunda öğrencilerin hem ajans yapısı hem de meslek hakkındaki sorularını içtenlikle yanıtladı.
“Hayatta her şey emek ister.”
Sıla Gözüm ‘ün yıllar sonra mezun olduğu sıralardan tecrübeleriyle katkı sağlamak üzere geri dönmesi, pratik bilgilerin aktarılması ile öğrencilerin kendilerini sektöre hazırlayabilmelerini sağladı. Bu etkinlik ile hem geçmişin hatıraları hem de geleceğin umutları aynı ortamda buluşarak; öğrenciler için motivasyon kaynağı, yol gösterici bir sunum ve konuşmacı olarak zihinlere kazındı. Öğrencilerden gelen sorular üzerine yabancı dil bilmenin özellikle global projelerdeki gerekliliğini vurgulayarak, aynı zamanda tasarım programlarını yetkin bir şekilde kullanabiliyor olmanın ve öğrencilerin bu alanda kendilerini geliştirmelerinin, iletişimsel boyutta kişinin kendisini iyi ifade edebiliyor olmasının meslekleri için gerekli adımlardan biri olduğunu belirtti. Gözüm, öğrencilerin yaratıcı fikirlere açık olması ve daima kendilerini geliştirmeleri gerektiğini, hayatta her şeyin emek istediğini vurguladı. Üniversite ile sektör arasında kurulan bu köprüyle iş dünyasına birçok umut ışığı taşındı…
Haber: Elif Korkmaz