İNSAN VE TOPLUM BİLİMLERİ FAKÜLTESİ EĞİTİM BİLİMLERİ
Pedagojik Formasyon Yönergesi

İSTANBUL TİCARET ÜNİVERSİTESİ

PEDAGOJİK FORMASYON EĞİTİMİ AÇMA VE UYGULAMA ESASLARI YÖNERGESİ Senato: …/…/ 2023

 

BİRİNCİ BÖLÜM

Amaç, Kapsam, Dayanak ve Tanımlar

Amaç

MADDE 1 (1) Bu Yönergenin amacı; Millî Eğitim Bakanlığı Talim ve Terbiye Kurulunun (TTK) 20.02.2014 tarihli ve 09 sayılı kararına, 29.12.2022 tarihli Yükseköğretim Genel Kurulu toplantısında alınan kararlara ve Yükseköğretim Kurulu Başkanlığının 03.01.2023 tarih ve 260 sayılı yazısına istinaden yükseköğretim programlarında Pedagojik Formasyon Eğitiminin uygulanmasına ilişkin esasları belirlemektir.  

Kapsam

MADDE 2 (1) Bu Uygulama Esasları, Millî Eğitim Bakanlığı Talim ve Terbiye Kurulunun (TTK) 20.02.2014 tarihli ve 09 sayılı kararı, 29.12.2022 tarihli Yükseköğretim Genel Kurulu toplantısında alınan kararlar ve Yükseköğretim Kurulu Başkanlığının 03.01.2023 tarih ve 260 sayılı ve 07.02.2023 tarihli ve E-75850160-104.01.07.01-9455 sayılı yazıları uyarınca, örgün öğretim programlarında öğrenim görmekte olan İstanbul Ticaret Üniversitesi öğrencileri için Pedagojik Formasyon Eğitiminin düzenlenmesine ve uygulanmasına ilişkin akademik ve idari hususları kapsar.

Dayanak

MADDE 3 (1) Bu Uygulama Esasları, Millî Eğitim Bakanlığı Talim ve Terbiye Kurulunun (TTK) 20.02.2014 tarihli ve 09 sayılı kararına, 27.09.2021 ve 29.12.2022 tarihli Yükseköğretim Genel Kurulu toplantılarında Yükseköğretim Kurulu tarafından izin verilen üniversitelerce uygulanacak Pedagojik Formasyon Eğitimi Sertifika Programına İlişkin Çerçeve Usul ve Esaslara, Yükseköğretim Kurulu Başkanlığının 03.01.2023 tarih ve 260 sayılı yazısına ve Yükseköğretim Kurulunun ve İstanbul Ticaret Üniversitesinin diğer mevzuat hükümlerine dayanılarak hazırlanmıştır.

Tanımlar

MADDE 4 (1) Bu Uygulama Esaslarında geçen;

AKTS: Avrupa Kredi Transfer Sistemini,

MEB: Millî Eğitim Bakanlığını,

GNO: Genel Not Ortalamasını,

ÖBS: Öğrenci Bilgi Sistemi

Pedagojik Formasyon Birimi: Bir Rektör yardımcısı başkanlığında İnsan ve Toplum Bilimleri Fakültesi Dekanı, Eğitim Bilimleri Bölüm Başkanı, Mali İşler Daire Başkanlığından bir personel ve bir Raportörden oluşan birim,

Pedagojik Formasyon Eğitimi: Öğretmenlik mesleğine kaynaklık eden İstanbul Ticaret Üniversitesi lisans programları için düzenlenen eğitimi,

Rektörlük: İstanbul Ticaret Üniversitesi Rektörlüğünü

SENATO: İstanbul Ticaret Üniversitesi Senatosunu,

ÜNİVERSİTE: İstanbul Ticaret Üniversitesini,

FAKÜLTE: İstanbul Ticaret Üniversitesine bağlı Fakülteleri,

Öğretim Elemanı: Pedagojik Formasyon Eğitimi kapsamında ders verecek öğretim elemanlarını,

TTK: Talim ve Terbiye Kurulunu,

YÖK: Yükseköğretim Kurulunu ifade eder.

 

İKİNCİ BÖLÜM

Genel Kurallar, Başvuru, Kayıt ve Dersler

Genel kurallar

MADDE 5 (1) MEB Talim ve Terbiye Kurulunun Öğretmenlik Alanları, Atama ve Ders Okutma Esasları uyarınca (20.02.2014 tarihli ve 9 sayılı karar) formasyon eğitimi alınabilen fakültelerin/yüksekokulların örgün öğretim programına kayıtlı ve programın öğretim süresi içerisinde öğrencilere pedagojik formasyon eğitimi verilir.

(2) Pedagojik formasyon eğitimi ücretli olup dersleri almak, öğrencilerin talebine bağlıdır. Zorunlu değildir. Dolayısıyla lisans öğrencilerinin normal öğretim süresi içerisinde ödemesi gereken yıllık ücrete ilave olarak ; pedagojik formasyon eğitimi ile ilgili aldıkları her bir ders için, ilgili akademik yılda İstanbul Ticaret Üniversitesi Mütevelli Heyeti tarafından kabul edilip onaylanan ders başına ücreti ve sadece sınava girmeleri durumunda sınav ücretini öderler. Mezun durumunda olan veya uzatma dönemine giren lisans öğrencileri de talep etmesi durumunda pedagojik formasyon eğitimi ile ilgili ders seçimi yapabilirler ve normal öğrenim süresi içinde ders seçip ödeme yapan öğrenciler gibi her bir ders için ilgili akademik yılda İstanbul Ticaret Üniversitesi Mütevelli Heyeti tarafından kabul edilip onaylanan ders başına ücreti ve sadece sınava girmeleri durumunda sınav ücretini öderler.

Pedagojik formasyon eğitimine ilişkin yapılacak ödemeler, Üniversitenin belirteceği banka hesabına def’aten (bir defada) transfer veya kredi kartı ile tek çekim şeklinde yapılır.

Pedagojik formasyon eğitimi alacak öğrencilerin seçmiş olduğu dersler ile sınav bilgileri, Öğrenci İşleri Daire Başkanlığı tarafından Mali İşler Daire Başkanlığına bildirildikten sonra, ders seçen ve/veya sınava giren öğrencilerin mali işlemleri manuel yapılarak takip edilir.

Öğrencilerin Pedagojik formasyon eğitimine ilişkin olarak seçtikleri ders ve/veya girecekleri sınav ücretlerine, öğrencilerin mevcut durumda sahip oldukları ve/veya sonradan sahip olacakları burs ve indirimler kesinlikle uygulanamaz. Pedagojik formasyon eğitimine ilişkin tüm ödemeler, öğrencilerin burs ve indirimlerinden bağımsız olarak yapılır.

Öğrencinin ödemeyi gösterir dekont vb evrakı, ders kaydı yapan Birime ibrazı akabinde pedagojik formasyon eğitimine ilişkin olarak ilgili birim tarafından öğrencilerin ders kayıtları tamamlanır ve ders kayıtları sonrasında Mali İşler Daire Başkanlığı ile mutabakat gerçekleştirilir.

  • Öğretim süresi 4 yıl olan ve pedagojik formasyon eğitimi alınabilen lisans programlarında toplam AKTS 300’ü aşamaz.
  • Pedagojik formasyon eğitimi sadece ana dal programı için geçerlidir. Öğrenci çift ana dal yaptığı program için başvuruda bulunamaz.
  • Pedagojik Formasyon Eğitimine başvurular üçüncü yarıyılın başından itibaren yapılır. Formasyon eğitimi alınabilen alanlardaki fakültelerde bu programlara kayıtlı 2, 3 ve 4. Sınıf öğrencileri başvuru yapabilecektir.
  • Pedagojik Formasyon Eğitiminin tamamı seçmeli derslerden oluşur.
  • Pedagojik Formasyon Eğitiminin dili Türkçedir.
  • Dersler mesai saatleri içinde yapılabileceği gibi mesai saatleri dışında ve hafta sonları da yapılabilir.
  • Öğrenciler Pedagojik Formasyon Eğitimi seçmeli derslerini akademik yarıyıl sistemine göre alırlar. Pedagojik formasyon eğitimi dersleri öğrencilerin transkriptlerinde ilgili yarıyıla işlenerek gösterilir.
  • Yükseköğretim Kurumlarında Uzaktan Öğretime İlişkin Usul ve Esaslar uyarınca her öğretim programdaki her bir yarıyıldaki derslerin AKTS kredilerine göre en fazla %30’u uzaktan öğretimle verilebilmektedir. İlgili dönemde seçmeli ders olarak açılacak olan pedagojik formasyon dersleri bu uygulama kapsamında (Özel öğretim yöntemleri ve Öğretmenlik Uygulaması dersi gibi uygulamalı dersler hariç) değerlendirilecektir.
  • Öğretim elemanı eğitim bilimleri ve öğretmen yetiştirme alanındaki uzmanlık alanı ve yeterliği dikkate alınarak görevlendirilir. Pedagojik Formasyon Eğitimi derslerini verecek öğretim elemanlarının doktora veya doçentliğini ilgili alanda almış olması gerekir. Öğretim elemanlarının görevlendirilmesi İstanbul Ticaret Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Bölümü Başkanlığı tarafından planlanır, Rektörlük oluruna sunulur. Özel Öğretim Yöntemleri derslerini yürütmede, doktorasını veya doçentliğini eğitim programları ve öğretim alanında almış öğretim elemanları, ilgili alanın öğretimine ilişkin dersleri lisansüstü düzeyde almışlarsa, pedagojik formasyon eğitimcisi şartını yerine getirmek için ikame edilebilir.

 

 

Başvuru ve kayıt

MADDE 6 (1) Pedagojik formasyon dersleri seçmeli ders olarak formasyon eğitimi alabilen bölümler için ÖBS’de  tanımlanır. Öğrenci bölüm zorunlu ve seçmeli derslerinin haricinde seçmeli ders olarak Pedagojik formasyon derslerini de seçebilecektir.

(2) Pedagojik Formasyon Eğitimi derslerinin eklenmesi ve ilgili danışman tarafından onaylanması akademik takvimde belirtilen tarihler aralığında gerçekleşecektir.

Dersler ve başarı değerlendirme

MADDE 7 (1) Dersler güz ve bahar dönemi olarak aşağıdaki listeden belirlenip ilan edilir ve öğrencilerin seçmeleri için sistemde ilgili dönemlerde tanımlanır.

  • Pedagojik formasyon eğitimi dersleri aşağıdaki tabloda yer almaktadır.
Seçmeli Dersler
Ders Kodu Ders Adı T U K AKTS
PEF 109 Eğitime Giriş 3 0 3 4
PEF 104 Öğretim İlke ve Yöntemleri 3 0 3 4
PEF 105 Sınıf Yönetimi 2 0 2 3
PEF 106 Özel Öğretim Yöntemleri 3 0 3 4
PEF 131 Rehberlik ve Özel Eğitim 3 0 3 4
PEF 102 Eğitimde Ölçme ve Değerlendirme 3 0 3 4
PEF 101 Eğitim Psikolojisi 3 0 3 4
PEF 107 Öğretim Teknolojileri 2 0 2 3
PEF 108 Öğretmenlik Uygulaması 1 8 5 10
  TOPLAM 23 8 27        40

 

  • Pedagojik formasyon eğitimi kapsamında alınan derslerin kredisi (40 AKTS), öğrencinin öğretim programında yer alan derslerin kredisine (240 AKTS) dahil değildir. Öğrenciler kayıtlı olduğu programın gerektirdiği zorunlu ve seçmeli dersleri almak zorundadır.
  • İstanbul Ticaret Üniversitesi Ön Lisans ve Lisans Eğitim Öğretim ve Sınav Yönetmeliği gereğince devam zorunluluğu arandığından, örgün öğretimdeki lisans dersleri ile çakışan pedagojik formasyon dersleri alınamayacak ve danışman tarafından onaylanmayacaktır.
  • Pedagojik Formasyon Eğitim Süreci boyunca “İstanbul Ticaret Üniversitesi Ön Lisans ve Lisans Eğitim Öğretim ve Sınav Yönetmeliği” hükümleri geçerlidir.
  • Yukarıdaki tabloda yer alan seçmeli teorik dersler, uygulamalı bir ders olan Öğretmenlik Uygulamasının ön koşuludur. Bu kapsamda Öğretmenlik uygulaması dersi 7. Yarıyıldan itibaren seçilebilir.
  • Pedagojik formasyon eğitimi dersleri mezuniyet ortalamalarına dahil edilir. Bu dersler öğrencilerin transkriptlerinde pedagojik formasyon dersi olarak belirtilir. (8) Öğrenimi sırasında pedagojik formasyon derslerini alan öğrencilerden;

a-Lisans eğitimindeki tüm dersleri ve pedagojik formasyon derslerini tamamlayanların diplomalarının arka yüzüne “Pedagojik formasyon eğitimini  tamamlamıştır.” ifadesi yazılacaktır. Pedagojik formasyon eğitimi kapsamındaki dersleri alan, ancak tümünü tamamlamayan öğrencilerin diplomalarında bu eğitim ile ilgili herhangi bir ifade yer almaz.

b- Lisans eğitimindeki tüm dersleri başaran ancak pedagojik formasyon derslerinin tamamını alamayan veya alıp başaramayanlar dilekçe ile talep etmeleri halinde ilgili lisans programından mezun olabileceklerdir.

(9) Pedagojik formasyon eğitiminde alınan dersler öğrencinin transkriptine yansıyacak ve GNO’suna etki edecektir. Pedagojik formasyon eğitimi derslerini seçmeli ders olarak alan, ancak tümünü tamamlamayan öğrencilerin aldığı dersler ise sadece transkriptinde yer alacaktır.

ÜÇÜNCÜ BÖLÜM

Programın Yürütülmesi ve Protokol

Programın yürütülmesi

MADDE 8 (1) Programa ilişkin akademik, idari ve mali işler, Rektörlük tarafından oluşturulan Pedagojik Formasyon Birimince yürütülür. Bu birim, bir Rektör Yardımcısı başkanlığında İnsan ve Toplum Bilimleri Fakültesi Dekanı, Eğitim Bilimleri Bölüm Başkanı, Mali İşler Daire Başkanlığından bir personel ve raportörden oluşur. Rektör yardımcısı programın idari ve mali; Dekan ise akademik konularındaki koordinatörüdür. Birimin sekretarya işleri içinde yeterli sayıda personel görevlendirilir.  İstanbul Ticaret Üniversitesi Pedagojik Formasyon Birimi öğrencilerin pedagojik formasyon eğitimine yönelik ders ve sınav işlemlerini takip etmek, öğretmenlik uygulaması dersini alacak öğrencileri yönlendirmek, pedagojik formasyon dersleri kapsamında ilgili Bölüm Başkanlığı ve Dekanlıklar ile koordinasyonu sağlamak ve pedagojik formasyon eğitiminden ayrılmak isteyen öğrenciler ile ilgili kararları almakla yükümlüdür.

(2) Fakülteler kendi bünyelerinden bir öğretim elemanını pedagojik formasyon eğitiminden sorumlu birim yetkilisi olarak görevlendirirler.

MADDE 9 (1) Pedagojik formasyon eğitimine ilişkin akademik ve idari süreçler Pedagojik Formasyon Birimi tarafından yürütülür.

(2) Pedagojik Formasyon Biriminin görevleri aşağıda belirtilmiştir.

  1. Akademik takvime göre ders programlarını yapmak,
  2. İlgili mevzuata göre pedagojik formasyon iş ve işlemlerini yürütmek, izlemek ve değerlendirmek,
  3. Akademik birimler ile iş birliği yaparak programın düzenli bir şekilde yürütülmesini sağlamak,
  4. Diğer birimlerle iş birliği yaparak öğretim elemanlarının ders programlarını belirlemek,
  5. Akademik birimler ile koordinasyonu sağlayarak sınav programlarını hazırlamak ve uygulanmasını sağlamak,
  6. Öğretmenlik Uygulaması dersi kapsamında MEB’e bağlı kurumlarda uygulama yapılacak okul ve öğrencilerin listesini hazırlamak,
  7. Öğretmenlik Uygulaması yapılacak okullara ve öğrenci lisans programlarına göre ilgili danışman öğretim elamanını ve rehber öğretmenleri belirlemek,
  8. Valilik ve İl Millî Eğitim Müdürlüğünden gerekli uygulama izinleri almak,
  9. Rektörlük tarafından verilecek diğer görevleri yerine getirmek.

MADDE 10 (1) Öğretmenlik Uygulamasına ilişkin akademik ve idari süreçler ilgili Pedagojik Formasyon Birimi ve İstanbul Millî Eğitim Müdürlüğü Uygulama Koordinatörü işbirliğinde belirlenmektedir. Öğretmenlik Uygulamasına ilişkin süreçler aşağıda belirtilmiştir.

  1. Pedagojik formasyon programındaki tüm teorik dersler öğretmenlik uygulamasının ön koşuludur. Bu kapsamda teorik dersleri tamamlamadan öğrencilerin öğretmenlik uygulaması (staj) yapması mümkün değildir.
  2. Öğretmenlik Uygulaması 1 saati teorik, 8 saati uygulama olmak üzere haftalık toplam 9 saatlik bir derstir. Öğretmenlik Uygulaması dersinin teorik kısmı ilgili fakültede, uygulama (staj) kısmı ise Milli Eğitim Bakanlığına bağlı bir okulda mesai saatleri içinde yapılır.
  3. Haftada 8 ders saati olmak üzere, öğrenciler bir yarıyıl boyunca toplam 14 hafta ilgili uygulama okulunda staj yapmakla yükümlüdür. 8 ders saati aynı günde tamamlanabileceği gibi haftanın farklı günlerinde de tamamlanabilir. Uygulama okulunda gerçekleşecek olan staj günü ve saati ilgili okulun müdürü veya uygulama öğretmeni tarafından belirlenmektedir.
  4. İlgili Pedagojik Formasyon Birimi ve İstanbul Millî Eğitim Müdürlüğü Uygulama Koordinatörü işbirliğinde belirlenen uygulama okullarının listesi ilgili dönemin başında ilan edilir. Öğrenciler bireysel olarak uygulama okulu seçemez.

Protokol

MADDE 11 (1) Pedagojik Formasyon eğitimine ilişkin diğer yükseköğretim kurumları ile yapılacak iş birliği ve protokoller Rektörlük tarafından gerçekleştirilir.

 

DÖRDÜNCÜ BÖLÜM

Geçiş hükümleri ve diğer hususlar

MADDE 12 (1) Pedagojik formasyon eğitimi Üniversite fakültelerinde kayıtlı olan öğrenciler için 3. Yarıyıldan itibaren gerçekleştirilir. Farklı bir üniversitede kayıtlı lisans öğrencileri pedagojik formasyon eğitiminden istifade edemezler..

  • Pedagojik formasyon eğitimini normal öğrenim süresi içinde başarıyla tamamlayamamış veya daha önce hiç pedagojik formasyon dersi almamış öğrenciler için YÖK Pedagojik Formasyon Eğitimi Sertifika Programına İlişkin Çerçeve Usul ve Esaslarının 11. Maddesi uyarınca Üniversitede Pedagojik Formasyon Sertifika Programının bulunması/açılması halinde programa kayıt olan öğrenciden sertifika öğrenim ücreti alınır.

Pedagojik Formasyon Sertifika Programı ilgili mevzuat uyarınca yaz öğretimi de dahil olmak üzere 8. Yarıyılın sonundan itibaren ücreti ödenmesi koşuluyla sürdürülür. Bulunması/açılması halinde ilgili sertifika programı öğrenim ücretleri ilgili akademik yıl için Öğrenci İşleri Daire Başkanlığı tarafından ilan edilir.

  • Pedagojik formasyon eğitiminin sonlandırılması halinde öğrencinin,
  1. Aldığı tüm derslere transkriptinde yer verilir,
  2. Başarılı olduğu dersler genel ağırlıklı not ortalamasını etkiler, Başarısız olduğu dersler transkriptinde gösterilir ancak AKTS ve GNO’sunu etkilemez c) Pedagojik formasyon eğitimine tekrar katılamaz.
  3. d) Pedagojik formasyon eğitimini tamamlayamayan veya başarılı olamayan ancak mezuniyet durumuna gelen öğrenciler talep etmeleri halinde, Öğrenci İşleri Daire Başkanlığına dilekçe ile başvurarak, lisans mezuniyet diplomalarını alabilirler.

Hüküm bulunmayan hâller

MADDE 13. Bu yönergede bulunmayan hâllerde İstanbul Ticaret Üniversitesi Senatosu yetkilidir.

Yürürlük

MADDE 14.  Bu yönerge, İstanbul Ticaret Üniversitesi Senatosu tarafından kabul edildiği tarihte yürürlüğe girer.

Yürütme

MADDE 15.  Bu yönerge hükümlerini, İstanbul Ticaret Üniversitesi Rektörü yürütür.

BÖLÜM HABERLERİ
BÖLÜM ETKİNLİKLERİ
MEZUN YORUMLARI
Ali Coşar
Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler Lisans Programı (2017), İstanbul Havalimanı - Premium Satış Danışmanı
Üniversitenin konumu, imkan ve olanaklarının yüksek olması büyük avantaj sağlayarak diğer birçok üniversitenin önüne geçmesini sağlamaktadır. İTO’na bağlı olmasından dolayı diğer birçok özel üniversite gibi ticari kazanç amacı gütmeyen bir üniversite olması öğrenci ve velilere güven vermektedir. Kendisine ve İTO’na bağlı firmalara eğitimli ve hazır çalışan yetiştirme amacı olması, mezun öğrencilere İTO’na bağlı firmalarda iş imkanı sunması, öğrenci ve velilerin gelecek kaygısını azaltmaktadır. İTO sayesinde yüksek bağlantılara ve etkin bir çevreye sahip olan Üniversitemiz öğrencilere kaliteli staj imkanları da sunmaktadır. Bu sayede mezun olan öğrenciler deneyimsiz olmuyor ve diğer üniversite mezunlarına kıyasla iş hayatına önde başlıyorlar.  
Billur Gürses
Sosyoloji Lisans Programı (2020), Zenn Medya Group - Müşteri Temsilcisi
İstanbul Ticaret Üniversitesi eğitim öğretim hayatıma tahmin ettiğimden fazla olumlu etki yarattı. İlk başlarda başka bölüm istememden dolayı derslere ve okula ön yargıyla yaklaşıp, okulu bırakıp tekrardan hazırlanmak istemiştim. Ancak ilerleyen yıllarda Sosyoloji Topluluğu’nun faaliyetlerine katılarak ve hocalarımın da ilgi ve alakasıyla birlikte bölümümü çok sevmeye başladım. Hocalarımın samimiyetinin ve Sosyoloji Topluluğu’nun etkisiyle birlikte özgeçmişime çok fazla etkinlik, konferans ve konuşmaları ekledim. Mezuniyetime kadar olan süreçte öğrendiklerim yalnızca iş hayatımda değil, aynı zamanda kişisel gelişimim ve görüşüm için de önemli bir yere sahip oldu. Sosyoloji yalnızca toplumu analiz etmek, birtakım sorunları ortaya çıkarmak ve onlara çözüm bulmak, toplumsal anlamda analitik düşünmek değildir. Benim için sosyoloji bunlarla birlikte dünya görüşü ve kişinin kendisine karşı da analitik ve kapsamlı düşünmesidir. İş hayatımda ise fark edilemeyen veya ilk başta görünmeyen şeyleri görmemi sağladı. Bölümümden dolayı çok fazla kitap okumak cümlelerimin daha yerli yerinde olmasını sağladı. Öğrenim hayatım boyunca yaptığım sunumlar ve katıldığım konferanslar sunum stresimi azaltmama yardımcı oldu. Yalnızca bizim bölümümüzde değil, Üniversitemizin bütün bölümlerinde topluluk dışında da hocaların da etkinlik yapmaları önemli bir yere sahip. Bu sayede sosyalleşmiş oluyoruz. Birçok eğitim, birçok etkinlik mevcut. Aynı zamanda staj yapabilmemiz veya iş bulabilmemiz için Kariyer Merkezi düzenli olarak etkinlik yapmakta ve iş duyurularını sitede paylaşmaktadır. Bazı spesifik alanda eğitimler, Microsoft eğitimleri, sertifikalı etkinlikler, Girişimcilik etkinlikleri, konserler, eğlenceli birtakım etkinlikler de yapılmaktadır. Topluluklar bazında geziler düzenlenmekte, hocalarla daha fazla etkileşimde bulunma gibi faaliyetler düzenlenmektedir. 2 dönem başkan yardımcılığı 2 dönem de başkanlık yaptığım Sosyoloji Topluluğu sosyalleşmem ve kendimi geliştirmem açısından çok önemli bir yere sahip. Topluluklar ve etkinlikler çok fazla oluyor, bunlar da geniş bir arkadaş çevresi ve sosyalleşme imkanı sunuyor. Öğrencilere yönelik tavsiyem hocalarıyla kitap alışverişinde bulunmaları, hocalarına akıllarına takılan her şeyi sormaları olacaktır. Hocalar bu anlamda çok öğretici ve samimi yaklaşıyor. Üniversite boyunca verilen ödevleri ve makaleleri zamanında ve kendi başına yapmak yine önerilerim arasında. Bu, iş hayatına atıldığımızda, çalıştığımız yere ve kendimize bir şeyler katabilmek adına önem atfetmektedir.
Ahsen Demirel
Sosyoloji Lisans Programı (2021), Yalova Belediyesi - Sosyal Hizmetler
İstanbul Ticaret Üniversitesi’ni tercih ederken bölümün akademik kadrosu, ders içerikleri, staj, burs ve yüksek lisans imkanları benim için önemli ölçütler arasındaydı. Bu ölçütlerin birçoğunun Üniversitem ve hocalarım tarafından karşılandığını düşünüyorum. İstanbul Ticaret Üniversitesi’nde akademisyenler ve öğrenciler arasında kurulan iletişimin oldukça hızlı, ulaşılabilir, destekleyici, yol gösterici ve çözüm odaklı olduğunu söyleyebilirim. Başka bir bölümün öğrencisi olsanız dahi üniversitedeki kadro sizlere birçok konuda destek ve bilgi sağlamaktadır. Lisans eğitimimin ilk yıllarından itibaren öğrenci kulüplerinde aktif görev aldım. Kulüpler sayesinde birçok öğrenci, akademisyen ve farklı çevrelerdeki insanlar ile tanışma imkanı buldum. Üniversitemize yeni kayıt olacak öğrencilere önerim; kendilerini yakın hissettikleri, ilgi duydukları topluluğa üye olmaları ve üye oldukları topluluklarda aktif görev alıp, proje üretmeleridir. Üniversitemizin imkanlar çerçevesinde öğrencilere bu konularda destek sağlayacağına inanıyorum. Lisans hayatımda üniversitemizin ve kulüplerin düzenlemiş olduğu eğitimler, etkinlikler ve sempozyumlardan aldığım bilgilerin kişisel gelişimime ve eğitim hayatıma çok şey kattığını düşünüyorum. Okuduğunuz bölümün yanında üniversitede düzenlenen eğitimlere katılmanın akademik ve kişisel hayatınıza katkı sağlayacağına ve heybenizin dolu bir şekilde üniversiteden mezun olacağınıza inanıyorum.
Merve Alkan
Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler Lisans Programı (2020), Kanal 7 - İnsan Kaynakları Asistanı
İstanbul Ticaret Üniversitesi bünyesinde Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler lisans eğitimini tamamladım. Bölümüm bana küresel bakış açısına sahip, analitik düşünebilen bir yön kazandırdı. Bu amaç doğrultusunda ekonomi, siyaset, uluslararası ilişkiler, hukuk, evrensel kültür ve %30 yabancı dil bilgisiyle donatılmış bir eğitim aldım. Akademik kadrosu ile iş dünyasının öncülerini aynı çatı altında toplamış olan İstanbul Ticaret Üniversitesi, biz öğrencilere lisans hayatımızda sadece teoride değil pratikte de destek verdi. Ticaretin öncüsü olan kurumlardaki staj imkanları ve buna zemin oluşturan Kariyer Günlerinin yapılması özellikle önem arz etmekteydi. Eğitim döneminde yapmış olduğum stajlar sayesinde iş hayatımda daha bilinçli ve profesyonel bir iş hayatı sürdürmekteyim. Bütün bunları yaparken en büyük faktörün Kariyer Merkezi olduğunu belirtmeliyim. Öğrenciler için gerçekleştirilen Kariyer Günlerinin, seminerlerin, eğitim programlarına katılmamın iş hayatına yansımalarını hala görmekteyim. Lisans programları devam eden öğrencilerimize tavsiyem, Üniversitenin sağladığı imkanları iyice araştırmaları ve buralardan alınabilecek maksimum faydayı kendilerine kazandırmalarıdır.
Hilal Aydın
Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler Lisans Programı (2017), Medipol Mega Üniversite Hastanesi - İşe Alım Uzmanı
2013-2017 yıllarında lisans eğitimimi İstanbul Ticaret Üniversitesi - Uluslararası İlişkiler ve Siyaset Bilimi bölümünde tamamladım. Şuan İstanbul Ticaret Üniversitesi’nde Uluslararası İlişkiler ve Siyaset Bilimi alanında tezli yüksek lisansım devam ediyor. İş bulma odaklı bir bölüm seçmekten ziyade, ilgi alanım olan ve araştırmayı sevdiğim bir alanda ilerlemek istediğim için okumuş olduğum bölümü tercih ettim. Öğrencilik yıllarımı, oldukça verimli bir şekilde geçirmek için okulumun sunduğu tüm fırsatlardan yararlandım diyebilirim. Bu bilincin oluşması ilk iki yılımdan sonra olsa da, kalan yıllarımda kendimi geliştirebilmek ve üniversitemden dolu dolu ayrılmak için birçok hocamdan fikir desteği aldım.  Kendime çizmiş olduğum yolda ilerlemem ilk olarak öğrenim gördüğüm süreç içerisinde okulumun sunduğu ek bir yabancı dil olan İspanyolca eğitimi alarak oldu. Sadece İspanyolca değil, diğer tüm dünya dillerinde de başlangıç seviyesinde başlayıp ileri düzeye getirebilecek dil eğitimleri mevcuttu. Bu vesileyle, zaten almış olduğumuz İngilizce derslerine ek olarak, mezuniyet sürecimde artı bir dil daha öğrenerek ayrılmış oldum. Sadece dil eğitimi değil, sunduğu staj imkânları ile de İstanbul Ticaret Üniversitesi’nin bir öğrenci hayatına oldukça katkı sağladığı düşüncesindeyim. Yalnızca okuduğum bölüm ile ilgili bir staj yapma zorunluluğum olmadığından (hatta okuduğum bölümün staj zorunluluğu dahi yok), kendimi alanımda geliştirdiğim süreç içinde aynı zamanda farklı bir alanda da yetkinlik kazanabilmek adına Kariyer Merkezi’ne giderek uygun yerlere başvurularda bulundum. Bu süreçte haftanın belli günlerinde SETA Vakfı’nda da stajyer olarak alanımla ilgili araştırmalar yapıyordum. İlk olarak İstanbul Ticaret Odası’nda stajımı yapmamla çalışma hayatında aktif olmaya başladım. İTO ciddi bağlantılar kurmama yardımcı oldu ve burada tanıştığım yöneticilerin desteklerini sıklıkla hissettim. Böylelikle hem network hem de referans açısından artık bir çevre oluşturmaya başlamıştım. Yine staj başvurularıma olumlu geri dönüşler aldığım yerler arasından Ayaydın Miroglio | İpekyol ‘u tercih etmem ile İnsan Kaynakları serüvenim başlamış oldu. Burada uzmanlarımdan ve yöneticimden aldığım eğitim, kişisel olarak kendimi şekillendirmemi sağladı ve bana farklı bir yol oldu. İnsan Kaynakları ilgi duyduğum ve aktif olmayı sevdiğim bir alandı. Stajım biter bitmez, mezuniyetimin hemen ardından Medipol Mega Üniversitesi Hastanesi’nde İşe Alım Uzman Yardımcısı olarak göreve başladım ve 5 yıl kadar Medipolitan bünyesinde yer aldığım görevimden İşe Alım Uzmanı olarak sağlık sorunları nedeniyle bir kaç ay önce ayrılmak durumunda kaldım. İş arama sürecim hiç olmadı bile diyebilirim, çünkü mezun olur olmaz kendimi kurumsal bir dünya içerisinde buldum ve bunda da yaptığım stajların, oluşturduğum çevrenin, bıraktığım izlenimlerin çok etkisi oldu. Okuduğum bölüm ile yaptığım işi duyan herkes çok şaşırıyordu. Çünkü öyle bir algı var ki sadece okuduğumu bölümle ilgili çalışabileceğimize dair, imkânsız olarak düşünülüyordu. Böyle bir düşüncenin yanlış olduğu kanısındayım. Kariyer Merkezi’ne gittiğimde bildiğim tek şey öğrencilik yıllarımı doya doya geçirmek istediğim ve mezuniyetimden sonra ‘tercihen deneyimli personel’ ilanlarına karşı bilgi birikimimin olması istediğimdi. Önüme kendimi sıfırdan başlayıp geliştirebileceğim birçok staj imkânı çıkmıştı. Oradaki hocalarım ile beraber bana en uygun olabileceğini düşündüğümüz bir alana yönelmem kariyerimi fazlasıyla etkiledi. Bu yola henüz daha yeni başlayacak genç arkadaşlarıma, hayatımda önemli bir yere sahip olan İstanbul Ticaret Üniversitesi öğrencilerine tavsiyem hiçbir şeyin önümüze altın tepside serilmeyeceği, bazı şeylere ulaşmak için bizlerin çabalaması gerektiğidir. Okuduğunuz bölüm geniş yelpazeye sahip bir bölümse, kafanız mezuniyete yaklaştıkça daha da çok karışacaktır. Çünkü iş dünyası hem işi, hem de kendinizi öğrendiğiniz, düşe kalka büyüyeceğiniz çok farklı ve çok büyük bir alan. Okul yıllarınızı alabildiğiniz her bilgiyi alarak ve fırsatlardan yararlanarak geçirmeye bakın derim.
Gamze Damla Kezer
Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler Lisans Programı (2020), Rain Finansal Hizmetler - Operasyon Uzmanı
İstanbul Ticaret Üniversitesi Siyaset Bilimi ve Uluslararası ilişkiler mezunuyum. İstanbul Ticaret Üniversitesi hayatımdaki önemli dönüm noktalarından biri oldu ve iyi ki İstanbul Ticaret Üniversitesi diyebilirim. İstanbul Ticaret Üniversitesi’ndeki öğrencilik yıllarımda çeşitli kulüplerde yer aldım. Mesleki hayat anlamında çok katkı sağladığına inandığım diğer faaliyetlerim de Kariyer Günleri organizasyonu, üniversite hayatım boyunca yaptığım stajlar ve araştırma asistanlıkları. Hem sektörden önemli simaları tanıma hem de işin iç yüzünü görme fırsatı sundukları için faydalı platformlar yarattıklarına inanıyorum. Belirtmek isterim ki esnek seçmeli ders programı farklı disiplinlerden dersler ile öz motivasyon ve geliştirmelere yardımcı olmakta. Üniversitem, benim için pek çok yönden özeldir. Aynı zamanda o sıcaklık hala devam etmekte ve hala taze mezun olsam da üniversitemi özlüyorum. Öğrenciliğim sürecinde pek çok sosyal olanakları ile hayatıma renk kattı. Bugün yeniden tercih yapacak olsam yine İstanbul Ticaret Üniversitesi olurdu. Şu anda Dubai şirketinde çalışmaktayım. Üniversite hayatımda yaptığım gerek stajlar gerek sosyal aktiviteler pek çok şey kattı. Uzun lafın kısası, İstanbul Ticaret Üniversitesi öğrencilerinin potansiyelini yükseltmektedir. Büyümeye devam edin.  
Hazal Hasgül
Psikoloji Lisans Programı (2018), Sınav Koleji - Kurum Psikoloğu
2014 yılında Psikoloji bölümünü kazandım ve bu okulu seçerken dikkat ettiğim bazı noktalar vardı. Bunlardan en önemlisi akademik kadrosuydu. Tercih yapmadan önce birçok okulun kadrosunu araştırmıştım. İstanbul Ticaret Üniversitesinde alanın en önemli akademisyenlerinden ders almak en büyük şanslarımdan biriydi. Bir diğeri ise lisans dönemi boyunca yapmış olduğumuz zorunlu stajlardı. Birçok psikoloji öğrencisi staj bulmakta zorlanırken İstanbul Ticaret Üniversitesi özellikle klinik alanındaki stajda öğrencilerine çok iyi imkanlar sağladı. Bu sayede hem anaokulunda, hem ruh ve sinir hastalıkları hastanesinde hem de bir vakıfta staj yapma imkanı buldum. Onun dışında üniversite demek benim için sosyalleşmek, yeni insanlar tanımak ve bir topluluğa dahil olmak demekti. Bu sayede Psikoloji kulübüyle tanıştım ve orda Başkanlık da olmak üzere 3 yıl boyunca aktif bir şekilde görevler aldım. Hem sosyalleşirken hem de alandan farklı insanlar tanıma fırsatım oldu. Şu anki öğrencilerin de hem kulüp çalışmalarından hem de okulun sunduğu diğer imkanlardan yararlanmalarını çok isterim. Bu sayede sadece okuduğunuz bölümü öğrenmekle kalmaz mezun olduğunuzda iş hayatınıza dair de en iyi adımları atmış olursunuz.  
Hacer Yalçın
Psikoloji Lisans Programı (2019)
2019 yılında Psikoloji bölümünden mezun oldum. Dört yıllık eğitim boyunca İstanbul Ticaret Üniversitesi’nde modern bir eğitimin her türlü imkanlarından faydalanma şansım oldu. Öğretim üyelerinin yakın ve sıcak ilgisi bunların başında geliyordu. Akademik yetkinliğin ötesinde insani ilişkiler sayesinde hem alana dair hem de yaşama dair birçok bilgi ve tecrübe edinme şansım oldu. Kişisel gelişim anlamında Üniversitemizin en büyük katkısı bizlere sağladığı staj imkanlarıydı. Üniversitenin iş dünyasıyla sahip olduğu bağlar sayesinde benim gibi birçok arkadaş birden fazla staj yapma şansını kullandı. Mezun olduğumuzda kendimizi profesyonel yaşama bütünüyle hazır hissediyorduk. İstanbul Ticaret Üniversitesi’nde geçirdiğim süre kişisel hikayemdeki en anlamlı sayfalardandır.
Hulde Tanrıverdi
Matematik Lisans Programı (2018), Tabatex Tekstil - Planlama ve Raporlama Sorumlusu
İstanbul Ticaret Üniversitesi Matematik bölümü mezunuyum. Endüstri Mühendisliği-Tezli Yüksek Lisans programına Üniversitemizde devam etmekteyim. Üniversitemizin bize sağlamış olduğu eğitim ve yeterliliklerle iş hayatında; sorumluluk sahibi, farkındalığı yüksek, mesleki donanıma sahip, profesyonel bireyler olarak yer alıyoruz. Her biri alanında uzman hocalarımızdan aldığımız teorik dersleri uygulamalı eğitim programlarıyla zenginleştiriyoruz. Kütüphanemizin sayısız kitap seçeneği ve geniş veri tabanına; donatılmış altyapısı ve çağdaş teknolojisi ile doğrudan erişim sağlayabiliyoruz. Sunulan staj imkanları, iş fırsatları hem kendimizi en iyi şekilde yetiştirmemize hem de istihdam olanakları yakalamamıza destek oluyor. Son olarak kurumsal kimliği ile bizlere çeşitli avantajlar ve farklılıklar sağlayan üniversitemizin sosyal ve toplumsal yerini de unutmamalıyız. Sevgili Ticaret ailesine, akademik kadrosuna, kariyer merkezine sonsuz teşekkürlerimi sunuyorum. Ticaret'li Ol! Sen de Kazananlardan Ol!
Kubilay Erişlik
İstatistik Lisans Programı (2017), İstanbul Ticaret Üniversitesi - Öğretim Görevlisi
İstanbul Ticaret Üniversitesi İstatistik Bölümü, benim üniversite tercih sıralamamda ikinci sırada yer almaktaydı. Bunun en büyük nedeni vakıf üniversitelerinin imkanlarının daha fazla olmasıydı. Öncelikle, bölümümde kullanılan bilgisayar programlarının birçoğunu okul dönemi boyunca lisanslı bir şekilde kullanma ve eğitimini alma imkânım oldu. Birçok devlet üniversitesinde bu imkân maalesef bulunmamakta. Ayrıca, vakıf üniversiteleri arasında İstatistik Bölümü bulunan tek üniversite İstanbul Ticaret Üniversitesi ve bunun en büyük nedeni de bence arkasında İstanbul Ticaret Odası’nın bulunmasıdır. Üniversiteyi tercih ederken staj imkanlarını da göz önünde bulundurduğumda, arkasında birçok iş kolunu bünyesinde barındıran İstanbul Ticaret Odası’nın olması tercihlerimde İstanbul Ticaret Üniversitesi’ni ilk sıralara çıkardı. Diğer taraftan, akademisyen yetiştirme konusunda İstanbul Ticaret Üniversitesi’nin kendi mezunlarına öncelik tanıması bu tercihimde önemli bir rol oynamıştır. İstanbul Ticaret Üniversitesi teorik eğitimin yanı sıra uygulamalı eğitimleri sayesinde üniversite döneminde uygulama yapmamı ve iş hayatına başladığımda, yapacağım işlere önceden hazırlanmamı sağladı. Üniversitede bünyesindeki laboratuvarlar sayesinde, uygulamalı derslerimin eğitimini kolay bir şekilde almam, iş hayatından önce uygulama yapabilmemi sağladı. Müfredatımızın sadece teorik olarak değil; aynı zamanda uygulamalı derslerinde içermesi sayesinde, üniversiteden mezun olduktan sonra iş hayatımda uygulama yapmamı kolaylaştırdı. Ayrıca hocalarımızın da derslerde verdikleri uygulamalı projelerle üniversiteden mezun olmadan önce birçok konuda iş deneyimine sahip olmuş oldum. İstanbul Ticaret Üniversitesinde 2 farklı öğrenci topluluğunda aktif görev alarak, diğer topluluk etkinliklerine katılarak, üniversite öğrencisi olduğum dönemlerde birçok iş alanındaki önemli firmalardan önemli kişiler ile tanışma ve sohbet etme imkânı yakaladım. Aynı zamanda, topluluklarda aktif görev aldığım için, iş hayatıma başladığımda proje hazırlama, proje oluşturma ve bir projenin yönetimi gibi süreçlerde de yer alabildim. Üniversiteye yeni başlayan öğrencilerine en büyük tavsiyem; üniversiteyi sadece bir öğretim kurumu olarak görmemeleridir. Üniversitelerde etkinliklere, topluluklara katılarak kendinizi sosyal olarak geliştirebilir, bu sayede iş hayatında daha başarılı ve ön planda olabilirler. Hayallerinizi gerçekleştirme yolunda sizlere başarılar dilerim.
Kapat X


Ali Coşar
Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler Lisans Programı (2017), İstanbul Havalimanı - Premium Satış Danışmanı
Üniversitenin konumu, imkan ve olanaklarının yüksek olması büyük avantaj sağlayarak diğer birçok üniversitenin önüne geçmesini sağlamaktadır. İTO’na bağlı olmasından dolayı diğer birçok özel üniversite gibi ticari kazanç amacı gütmeyen bir üniversite olması öğrenci ve velilere güven vermektedir. Kendisine ve İTO’na bağlı firmalara eğitimli ve hazır çalışan yetiştirme amacı olması, mezun öğrencilere İTO’na bağlı firmalarda iş imkanı sunması, öğrenci ve velilerin gelecek kaygısını azaltmaktadır. İTO sayesinde yüksek bağlantılara ve etkin bir çevreye sahip olan Üniversitemiz öğrencilere kaliteli staj imkanları da sunmaktadır. Bu sayede mezun olan öğrenciler deneyimsiz olmuyor ve diğer üniversite mezunlarına kıyasla iş hayatına önde başlıyorlar.  
Kapat X


Billur Gürses
Sosyoloji Lisans Programı (2020), Zenn Medya Group - Müşteri Temsilcisi
İstanbul Ticaret Üniversitesi eğitim öğretim hayatıma tahmin ettiğimden fazla olumlu etki yarattı. İlk başlarda başka bölüm istememden dolayı derslere ve okula ön yargıyla yaklaşıp, okulu bırakıp tekrardan hazırlanmak istemiştim. Ancak ilerleyen yıllarda Sosyoloji Topluluğu’nun faaliyetlerine katılarak ve hocalarımın da ilgi ve alakasıyla birlikte bölümümü çok sevmeye başladım. Hocalarımın samimiyetinin ve Sosyoloji Topluluğu’nun etkisiyle birlikte özgeçmişime çok fazla etkinlik, konferans ve konuşmaları ekledim. Mezuniyetime kadar olan süreçte öğrendiklerim yalnızca iş hayatımda değil, aynı zamanda kişisel gelişimim ve görüşüm için de önemli bir yere sahip oldu. Sosyoloji yalnızca toplumu analiz etmek, birtakım sorunları ortaya çıkarmak ve onlara çözüm bulmak, toplumsal anlamda analitik düşünmek değildir. Benim için sosyoloji bunlarla birlikte dünya görüşü ve kişinin kendisine karşı da analitik ve kapsamlı düşünmesidir. İş hayatımda ise fark edilemeyen veya ilk başta görünmeyen şeyleri görmemi sağladı. Bölümümden dolayı çok fazla kitap okumak cümlelerimin daha yerli yerinde olmasını sağladı. Öğrenim hayatım boyunca yaptığım sunumlar ve katıldığım konferanslar sunum stresimi azaltmama yardımcı oldu. Yalnızca bizim bölümümüzde değil, Üniversitemizin bütün bölümlerinde topluluk dışında da hocaların da etkinlik yapmaları önemli bir yere sahip. Bu sayede sosyalleşmiş oluyoruz. Birçok eğitim, birçok etkinlik mevcut. Aynı zamanda staj yapabilmemiz veya iş bulabilmemiz için Kariyer Merkezi düzenli olarak etkinlik yapmakta ve iş duyurularını sitede paylaşmaktadır. Bazı spesifik alanda eğitimler, Microsoft eğitimleri, sertifikalı etkinlikler, Girişimcilik etkinlikleri, konserler, eğlenceli birtakım etkinlikler de yapılmaktadır. Topluluklar bazında geziler düzenlenmekte, hocalarla daha fazla etkileşimde bulunma gibi faaliyetler düzenlenmektedir. 2 dönem başkan yardımcılığı 2 dönem de başkanlık yaptığım Sosyoloji Topluluğu sosyalleşmem ve kendimi geliştirmem açısından çok önemli bir yere sahip. Topluluklar ve etkinlikler çok fazla oluyor, bunlar da geniş bir arkadaş çevresi ve sosyalleşme imkanı sunuyor. Öğrencilere yönelik tavsiyem hocalarıyla kitap alışverişinde bulunmaları, hocalarına akıllarına takılan her şeyi sormaları olacaktır. Hocalar bu anlamda çok öğretici ve samimi yaklaşıyor. Üniversite boyunca verilen ödevleri ve makaleleri zamanında ve kendi başına yapmak yine önerilerim arasında. Bu, iş hayatına atıldığımızda, çalıştığımız yere ve kendimize bir şeyler katabilmek adına önem atfetmektedir.
Kapat X


Ahsen Demirel
Sosyoloji Lisans Programı (2021), Yalova Belediyesi - Sosyal Hizmetler
İstanbul Ticaret Üniversitesi’ni tercih ederken bölümün akademik kadrosu, ders içerikleri, staj, burs ve yüksek lisans imkanları benim için önemli ölçütler arasındaydı. Bu ölçütlerin birçoğunun Üniversitem ve hocalarım tarafından karşılandığını düşünüyorum. İstanbul Ticaret Üniversitesi’nde akademisyenler ve öğrenciler arasında kurulan iletişimin oldukça hızlı, ulaşılabilir, destekleyici, yol gösterici ve çözüm odaklı olduğunu söyleyebilirim. Başka bir bölümün öğrencisi olsanız dahi üniversitedeki kadro sizlere birçok konuda destek ve bilgi sağlamaktadır. Lisans eğitimimin ilk yıllarından itibaren öğrenci kulüplerinde aktif görev aldım. Kulüpler sayesinde birçok öğrenci, akademisyen ve farklı çevrelerdeki insanlar ile tanışma imkanı buldum. Üniversitemize yeni kayıt olacak öğrencilere önerim; kendilerini yakın hissettikleri, ilgi duydukları topluluğa üye olmaları ve üye oldukları topluluklarda aktif görev alıp, proje üretmeleridir. Üniversitemizin imkanlar çerçevesinde öğrencilere bu konularda destek sağlayacağına inanıyorum. Lisans hayatımda üniversitemizin ve kulüplerin düzenlemiş olduğu eğitimler, etkinlikler ve sempozyumlardan aldığım bilgilerin kişisel gelişimime ve eğitim hayatıma çok şey kattığını düşünüyorum. Okuduğunuz bölümün yanında üniversitede düzenlenen eğitimlere katılmanın akademik ve kişisel hayatınıza katkı sağlayacağına ve heybenizin dolu bir şekilde üniversiteden mezun olacağınıza inanıyorum.
Kapat X


Merve Alkan
Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler Lisans Programı (2020), Kanal 7 - İnsan Kaynakları Asistanı
İstanbul Ticaret Üniversitesi bünyesinde Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler lisans eğitimini tamamladım. Bölümüm bana küresel bakış açısına sahip, analitik düşünebilen bir yön kazandırdı. Bu amaç doğrultusunda ekonomi, siyaset, uluslararası ilişkiler, hukuk, evrensel kültür ve %30 yabancı dil bilgisiyle donatılmış bir eğitim aldım. Akademik kadrosu ile iş dünyasının öncülerini aynı çatı altında toplamış olan İstanbul Ticaret Üniversitesi, biz öğrencilere lisans hayatımızda sadece teoride değil pratikte de destek verdi. Ticaretin öncüsü olan kurumlardaki staj imkanları ve buna zemin oluşturan Kariyer Günlerinin yapılması özellikle önem arz etmekteydi. Eğitim döneminde yapmış olduğum stajlar sayesinde iş hayatımda daha bilinçli ve profesyonel bir iş hayatı sürdürmekteyim. Bütün bunları yaparken en büyük faktörün Kariyer Merkezi olduğunu belirtmeliyim. Öğrenciler için gerçekleştirilen Kariyer Günlerinin, seminerlerin, eğitim programlarına katılmamın iş hayatına yansımalarını hala görmekteyim. Lisans programları devam eden öğrencilerimize tavsiyem, Üniversitenin sağladığı imkanları iyice araştırmaları ve buralardan alınabilecek maksimum faydayı kendilerine kazandırmalarıdır.
Kapat X


Hilal Aydın
Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler Lisans Programı (2017), Medipol Mega Üniversite Hastanesi - İşe Alım Uzmanı
2013-2017 yıllarında lisans eğitimimi İstanbul Ticaret Üniversitesi - Uluslararası İlişkiler ve Siyaset Bilimi bölümünde tamamladım. Şuan İstanbul Ticaret Üniversitesi’nde Uluslararası İlişkiler ve Siyaset Bilimi alanında tezli yüksek lisansım devam ediyor. İş bulma odaklı bir bölüm seçmekten ziyade, ilgi alanım olan ve araştırmayı sevdiğim bir alanda ilerlemek istediğim için okumuş olduğum bölümü tercih ettim. Öğrencilik yıllarımı, oldukça verimli bir şekilde geçirmek için okulumun sunduğu tüm fırsatlardan yararlandım diyebilirim. Bu bilincin oluşması ilk iki yılımdan sonra olsa da, kalan yıllarımda kendimi geliştirebilmek ve üniversitemden dolu dolu ayrılmak için birçok hocamdan fikir desteği aldım.  Kendime çizmiş olduğum yolda ilerlemem ilk olarak öğrenim gördüğüm süreç içerisinde okulumun sunduğu ek bir yabancı dil olan İspanyolca eğitimi alarak oldu. Sadece İspanyolca değil, diğer tüm dünya dillerinde de başlangıç seviyesinde başlayıp ileri düzeye getirebilecek dil eğitimleri mevcuttu. Bu vesileyle, zaten almış olduğumuz İngilizce derslerine ek olarak, mezuniyet sürecimde artı bir dil daha öğrenerek ayrılmış oldum. Sadece dil eğitimi değil, sunduğu staj imkânları ile de İstanbul Ticaret Üniversitesi’nin bir öğrenci hayatına oldukça katkı sağladığı düşüncesindeyim. Yalnızca okuduğum bölüm ile ilgili bir staj yapma zorunluluğum olmadığından (hatta okuduğum bölümün staj zorunluluğu dahi yok), kendimi alanımda geliştirdiğim süreç içinde aynı zamanda farklı bir alanda da yetkinlik kazanabilmek adına Kariyer Merkezi’ne giderek uygun yerlere başvurularda bulundum. Bu süreçte haftanın belli günlerinde SETA Vakfı’nda da stajyer olarak alanımla ilgili araştırmalar yapıyordum. İlk olarak İstanbul Ticaret Odası’nda stajımı yapmamla çalışma hayatında aktif olmaya başladım. İTO ciddi bağlantılar kurmama yardımcı oldu ve burada tanıştığım yöneticilerin desteklerini sıklıkla hissettim. Böylelikle hem network hem de referans açısından artık bir çevre oluşturmaya başlamıştım. Yine staj başvurularıma olumlu geri dönüşler aldığım yerler arasından Ayaydın Miroglio | İpekyol ‘u tercih etmem ile İnsan Kaynakları serüvenim başlamış oldu. Burada uzmanlarımdan ve yöneticimden aldığım eğitim, kişisel olarak kendimi şekillendirmemi sağladı ve bana farklı bir yol oldu. İnsan Kaynakları ilgi duyduğum ve aktif olmayı sevdiğim bir alandı. Stajım biter bitmez, mezuniyetimin hemen ardından Medipol Mega Üniversitesi Hastanesi’nde İşe Alım Uzman Yardımcısı olarak göreve başladım ve 5 yıl kadar Medipolitan bünyesinde yer aldığım görevimden İşe Alım Uzmanı olarak sağlık sorunları nedeniyle bir kaç ay önce ayrılmak durumunda kaldım. İş arama sürecim hiç olmadı bile diyebilirim, çünkü mezun olur olmaz kendimi kurumsal bir dünya içerisinde buldum ve bunda da yaptığım stajların, oluşturduğum çevrenin, bıraktığım izlenimlerin çok etkisi oldu. Okuduğum bölüm ile yaptığım işi duyan herkes çok şaşırıyordu. Çünkü öyle bir algı var ki sadece okuduğumu bölümle ilgili çalışabileceğimize dair, imkânsız olarak düşünülüyordu. Böyle bir düşüncenin yanlış olduğu kanısındayım. Kariyer Merkezi’ne gittiğimde bildiğim tek şey öğrencilik yıllarımı doya doya geçirmek istediğim ve mezuniyetimden sonra ‘tercihen deneyimli personel’ ilanlarına karşı bilgi birikimimin olması istediğimdi. Önüme kendimi sıfırdan başlayıp geliştirebileceğim birçok staj imkânı çıkmıştı. Oradaki hocalarım ile beraber bana en uygun olabileceğini düşündüğümüz bir alana yönelmem kariyerimi fazlasıyla etkiledi. Bu yola henüz daha yeni başlayacak genç arkadaşlarıma, hayatımda önemli bir yere sahip olan İstanbul Ticaret Üniversitesi öğrencilerine tavsiyem hiçbir şeyin önümüze altın tepside serilmeyeceği, bazı şeylere ulaşmak için bizlerin çabalaması gerektiğidir. Okuduğunuz bölüm geniş yelpazeye sahip bir bölümse, kafanız mezuniyete yaklaştıkça daha da çok karışacaktır. Çünkü iş dünyası hem işi, hem de kendinizi öğrendiğiniz, düşe kalka büyüyeceğiniz çok farklı ve çok büyük bir alan. Okul yıllarınızı alabildiğiniz her bilgiyi alarak ve fırsatlardan yararlanarak geçirmeye bakın derim.
Kapat X


Gamze Damla Kezer
Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler Lisans Programı (2020), Rain Finansal Hizmetler - Operasyon Uzmanı
İstanbul Ticaret Üniversitesi Siyaset Bilimi ve Uluslararası ilişkiler mezunuyum. İstanbul Ticaret Üniversitesi hayatımdaki önemli dönüm noktalarından biri oldu ve iyi ki İstanbul Ticaret Üniversitesi diyebilirim. İstanbul Ticaret Üniversitesi’ndeki öğrencilik yıllarımda çeşitli kulüplerde yer aldım. Mesleki hayat anlamında çok katkı sağladığına inandığım diğer faaliyetlerim de Kariyer Günleri organizasyonu, üniversite hayatım boyunca yaptığım stajlar ve araştırma asistanlıkları. Hem sektörden önemli simaları tanıma hem de işin iç yüzünü görme fırsatı sundukları için faydalı platformlar yarattıklarına inanıyorum. Belirtmek isterim ki esnek seçmeli ders programı farklı disiplinlerden dersler ile öz motivasyon ve geliştirmelere yardımcı olmakta. Üniversitem, benim için pek çok yönden özeldir. Aynı zamanda o sıcaklık hala devam etmekte ve hala taze mezun olsam da üniversitemi özlüyorum. Öğrenciliğim sürecinde pek çok sosyal olanakları ile hayatıma renk kattı. Bugün yeniden tercih yapacak olsam yine İstanbul Ticaret Üniversitesi olurdu. Şu anda Dubai şirketinde çalışmaktayım. Üniversite hayatımda yaptığım gerek stajlar gerek sosyal aktiviteler pek çok şey kattı. Uzun lafın kısası, İstanbul Ticaret Üniversitesi öğrencilerinin potansiyelini yükseltmektedir. Büyümeye devam edin.  
Kapat X


Hazal Hasgül
Psikoloji Lisans Programı (2018), Sınav Koleji - Kurum Psikoloğu
2014 yılında Psikoloji bölümünü kazandım ve bu okulu seçerken dikkat ettiğim bazı noktalar vardı. Bunlardan en önemlisi akademik kadrosuydu. Tercih yapmadan önce birçok okulun kadrosunu araştırmıştım. İstanbul Ticaret Üniversitesinde alanın en önemli akademisyenlerinden ders almak en büyük şanslarımdan biriydi. Bir diğeri ise lisans dönemi boyunca yapmış olduğumuz zorunlu stajlardı. Birçok psikoloji öğrencisi staj bulmakta zorlanırken İstanbul Ticaret Üniversitesi özellikle klinik alanındaki stajda öğrencilerine çok iyi imkanlar sağladı. Bu sayede hem anaokulunda, hem ruh ve sinir hastalıkları hastanesinde hem de bir vakıfta staj yapma imkanı buldum. Onun dışında üniversite demek benim için sosyalleşmek, yeni insanlar tanımak ve bir topluluğa dahil olmak demekti. Bu sayede Psikoloji kulübüyle tanıştım ve orda Başkanlık da olmak üzere 3 yıl boyunca aktif bir şekilde görevler aldım. Hem sosyalleşirken hem de alandan farklı insanlar tanıma fırsatım oldu. Şu anki öğrencilerin de hem kulüp çalışmalarından hem de okulun sunduğu diğer imkanlardan yararlanmalarını çok isterim. Bu sayede sadece okuduğunuz bölümü öğrenmekle kalmaz mezun olduğunuzda iş hayatınıza dair de en iyi adımları atmış olursunuz.  
Kapat X


Hacer Yalçın
Psikoloji Lisans Programı (2019)
2019 yılında Psikoloji bölümünden mezun oldum. Dört yıllık eğitim boyunca İstanbul Ticaret Üniversitesi’nde modern bir eğitimin her türlü imkanlarından faydalanma şansım oldu. Öğretim üyelerinin yakın ve sıcak ilgisi bunların başında geliyordu. Akademik yetkinliğin ötesinde insani ilişkiler sayesinde hem alana dair hem de yaşama dair birçok bilgi ve tecrübe edinme şansım oldu. Kişisel gelişim anlamında Üniversitemizin en büyük katkısı bizlere sağladığı staj imkanlarıydı. Üniversitenin iş dünyasıyla sahip olduğu bağlar sayesinde benim gibi birçok arkadaş birden fazla staj yapma şansını kullandı. Mezun olduğumuzda kendimizi profesyonel yaşama bütünüyle hazır hissediyorduk. İstanbul Ticaret Üniversitesi’nde geçirdiğim süre kişisel hikayemdeki en anlamlı sayfalardandır.
Kapat X


Hulde Tanrıverdi
Matematik Lisans Programı (2018), Tabatex Tekstil - Planlama ve Raporlama Sorumlusu
İstanbul Ticaret Üniversitesi Matematik bölümü mezunuyum. Endüstri Mühendisliği-Tezli Yüksek Lisans programına Üniversitemizde devam etmekteyim. Üniversitemizin bize sağlamış olduğu eğitim ve yeterliliklerle iş hayatında; sorumluluk sahibi, farkındalığı yüksek, mesleki donanıma sahip, profesyonel bireyler olarak yer alıyoruz. Her biri alanında uzman hocalarımızdan aldığımız teorik dersleri uygulamalı eğitim programlarıyla zenginleştiriyoruz. Kütüphanemizin sayısız kitap seçeneği ve geniş veri tabanına; donatılmış altyapısı ve çağdaş teknolojisi ile doğrudan erişim sağlayabiliyoruz. Sunulan staj imkanları, iş fırsatları hem kendimizi en iyi şekilde yetiştirmemize hem de istihdam olanakları yakalamamıza destek oluyor. Son olarak kurumsal kimliği ile bizlere çeşitli avantajlar ve farklılıklar sağlayan üniversitemizin sosyal ve toplumsal yerini de unutmamalıyız. Sevgili Ticaret ailesine, akademik kadrosuna, kariyer merkezine sonsuz teşekkürlerimi sunuyorum. Ticaret'li Ol! Sen de Kazananlardan Ol!
Kapat X


Kubilay Erişlik
İstatistik Lisans Programı (2017), İstanbul Ticaret Üniversitesi - Öğretim Görevlisi
İstanbul Ticaret Üniversitesi İstatistik Bölümü, benim üniversite tercih sıralamamda ikinci sırada yer almaktaydı. Bunun en büyük nedeni vakıf üniversitelerinin imkanlarının daha fazla olmasıydı. Öncelikle, bölümümde kullanılan bilgisayar programlarının birçoğunu okul dönemi boyunca lisanslı bir şekilde kullanma ve eğitimini alma imkânım oldu. Birçok devlet üniversitesinde bu imkân maalesef bulunmamakta. Ayrıca, vakıf üniversiteleri arasında İstatistik Bölümü bulunan tek üniversite İstanbul Ticaret Üniversitesi ve bunun en büyük nedeni de bence arkasında İstanbul Ticaret Odası’nın bulunmasıdır. Üniversiteyi tercih ederken staj imkanlarını da göz önünde bulundurduğumda, arkasında birçok iş kolunu bünyesinde barındıran İstanbul Ticaret Odası’nın olması tercihlerimde İstanbul Ticaret Üniversitesi’ni ilk sıralara çıkardı. Diğer taraftan, akademisyen yetiştirme konusunda İstanbul Ticaret Üniversitesi’nin kendi mezunlarına öncelik tanıması bu tercihimde önemli bir rol oynamıştır. İstanbul Ticaret Üniversitesi teorik eğitimin yanı sıra uygulamalı eğitimleri sayesinde üniversite döneminde uygulama yapmamı ve iş hayatına başladığımda, yapacağım işlere önceden hazırlanmamı sağladı. Üniversitede bünyesindeki laboratuvarlar sayesinde, uygulamalı derslerimin eğitimini kolay bir şekilde almam, iş hayatından önce uygulama yapabilmemi sağladı. Müfredatımızın sadece teorik olarak değil; aynı zamanda uygulamalı derslerinde içermesi sayesinde, üniversiteden mezun olduktan sonra iş hayatımda uygulama yapmamı kolaylaştırdı. Ayrıca hocalarımızın da derslerde verdikleri uygulamalı projelerle üniversiteden mezun olmadan önce birçok konuda iş deneyimine sahip olmuş oldum. İstanbul Ticaret Üniversitesinde 2 farklı öğrenci topluluğunda aktif görev alarak, diğer topluluk etkinliklerine katılarak, üniversite öğrencisi olduğum dönemlerde birçok iş alanındaki önemli firmalardan önemli kişiler ile tanışma ve sohbet etme imkânı yakaladım. Aynı zamanda, topluluklarda aktif görev aldığım için, iş hayatıma başladığımda proje hazırlama, proje oluşturma ve bir projenin yönetimi gibi süreçlerde de yer alabildim. Üniversiteye yeni başlayan öğrencilerine en büyük tavsiyem; üniversiteyi sadece bir öğretim kurumu olarak görmemeleridir. Üniversitelerde etkinliklere, topluluklara katılarak kendinizi sosyal olarak geliştirebilir, bu sayede iş hayatında daha başarılı ve ön planda olabilirler. Hayallerinizi gerçekleştirme yolunda sizlere başarılar dilerim.

FOTOĞRAF GALERİSİ
VİDEO GALERİ
BÖLÜM DUYURULARI
27
Eyl
Pedagojik Formasyon Duyuru 2024-2025 Güz
12
Eyl
Pedagojik Formasyon Duyuru 2024-2025 Güz
11
Eyl
Pedagojik Formasyon 2024-2025 Eğitim Öğretim Yılı Güz Dönemi Ders Programı 
11
Eyl
2024 – 2025 Pedagojik Formasyon Ders İçeriği
11
Eyl
Lisans Öğrencileri İçin Pedagojik Formasyon Eğitimi (2024-Güz)