Program Eğitim Amaçları

HALKLA İLİŞKİLER VE REKLAMCILIK BÖLÜMÜ

 PROGRAM ÖĞRETİM AMAÇLARI

 

1. Halkla ilişkiler ve reklamcılık bölümü öğrencilerinin halkla ilişkiler ve reklamcılık alanlarına ilişkin teorik ve sektörel kavramları öğrenmeleri, bunlar arasındaki ilişkiyi sentezleyebilmeleri ve onlara ekip çalışması yapma beceresi kazandırılması amaçlanmaktadır.

2. Halkla ilişkiler ve reklamcılık bölümü öğrencilerinin halkla ilişkiler ve reklamcılık alanlarını besleyen ve bu alanlardaki çalışmalarını derinleştirmelerine yardımcı olacak diğer disiplinlere ilişkin temel bilgi düzeylerini artırmaları amaçlanmaktadır.

3. Halkla ilişkiler ve reklamcılık bölümü öğrencilerinin alanında mesleki etik kodları, bu alanla ilgili mevzuatı açıklayabilmesi, çevresel ve toplumsal konulara duyarlı bir iletişimci olması amaçlanır.

4. Halkla ilişkiler ve reklamcılık bölümü öğrencilerinin alanında yaratıcı stratejileri geliştirmek için rekabet analizi, alanına özgü araştırma, planlama, uygulama yapma becerisine sahip olması amaçlanır.

5. Halkla ilişkiler ve reklamcılık bölümü öğrencilerinin alanında sektörel ihtiyaçlara uygun bilgisayar programlarını bilmesi amaçlanır.

6. Halkla ilişkiler ve reklamcılık bölümü öğrencilerinin halkla ilişkiler ve reklam alanları için gereken geleneksel, çağdaş ve dijital iletişim araçlarını seçme ve kullanma beceresine sahip olmaları amaçlanır.

7. Halkla ilişkiler ve reklamcılık bölümü öğrencilerinin iletişim yönetimi, kurumsal iletişim ve reklamcılık alanında yaşanan küresel olgu ve olayları anlaması, yorumlaması, eleştirel ve çözüm odaklı yaklaşımlar geliştirmesi amaçlanır.

8. Halkla ilişkiler ve reklamcılık bölümü öğrencilerinin derslerde aldıkları teorik bilgileri pratiğe dönüştürülebilmesi için uygulamalı ödevler verilmektedir. Bunların yanı sıra stüdyo ve atölye gibi imkanlarla okul içerisinde de pratik kazanmalarının sağlanması amaçlanmaktadır.