Program Öğretim Çıktıları

HALKLA İLİŞKİLER VE REKLAMCILIK BÖLÜMÜ

 PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI (PÖÇ)

PÖÇ 1

Halkla İlişkiler ve reklam programıyla ilgili sosyal bilimler ve sanat disiplinlerine özgü konularda yeterli akademik, kültürel, sanatsal ve teknik bilgi birikimine ve bu bilgiyi programın kapsadığı alanlarda kullanabilme becerisine sahiptir.

PÖÇ 2

Halkla ilişkiler ve reklam alanıyla ilgili bilimsel, toplumsal, ekonomik, yasal ve siyasal gelişmelerden haberdardır.

PÖÇ 3

Yaratıcı ve eleştirel yaklaşımla, alanına özgü araştırma, planlama, uygulama becerisine sahiptir.

PÖÇ 4

Halkla İlişkiler ve reklam uygulamaları için gereken çağdaş ve dijital araçları seçme ve kullanma becerisine sahiptir.

PÖÇ 5

Halkla ilişkiler ve reklam alanına özgü kuramsal ve uygulamalı bilimsel çalışmalar yapma ve sonuçlarını paylaşma bilgi ve becerisine sahiptir.

PÖÇ 6

Halkla ilişkiler ve reklam alanındaki problemleri saptama, yorumlama ve çözme, dijital iletişim teknolojileri alanındaki gelişmelere göre  dijital halkla ilişkiler ve dijital reklam kampanyaları hazırlayabilme.

PÖÇ 7

Halkla ilişkiler ve reklam alanında uyumlu ve verimli ekip çalışması becerisine sahiptir.

PÖÇ 8

Halkla İlişkiler ve Reklamcılık ile ilgili ulusal ve uluslararası mevzuatı ve kalite standartlarını bilir ve uygulama becerisine sahiptir.

PÖÇ 9

Halkla ilişkiler ve reklamcılık  mesleğinin etik ilkelerine uygun davranma  ve sorumluluk bilincine sahiptir.

PÖÇ 10

Halkla İlişkiler ve Reklamcılık ile  ilgili mesleki çalışmalarının, insan hakları, kültürel çeşitlilik, çevre sorunları, kamu yararı ve kamu hizmeti gibi evrensel ve toplumsal boyuttaki etkileri ve hukuksal sonuçları konusunda duyarlılık gösterir.

PÖÇ 11

Halkla İlişkiler ve Reklamcılık alanının  gerektirdiği bilgisayar programlarını kullanma becerisine sahiptir.

PÖÇ 12

Halkla ilişkiler ve reklam disiplininin kuramsal ve pratik bilgilerini insan kaynakları, dijital ve geleneksel pazarlama, işletme yönetimi, psikoloji, sosyoloji gibi diğer disiplinlerle ilişkilendirmek.

HALKLA İLİŞKİLER VE REKLAMCILIK BÖLÜMÜ

UZMANLIK ALAN ÇIKTILARI

 

  1. Halkla İlişkiler ve Reklamcılık alanında araştırma, planlama, uygulama ve değerlendirme süreçlerini bilir, özgün kampanyalar tasarlayabilir, ekip çalışmaları yürütebilir, etkili şekilde sunabilir ve raporlayabilir.

 

  1. Halkla İlişkiler, reklam, bütünleşik pazarlama iletişimi, kurumsal iletişim, dijital halkla ilişkiler ve dijital reklamcılık alanında ve bilimsel , toplumsal, sosyo-kültürel, siyasal gelişmeler vb. konularda kuramsal bilgiye sahiptir ve bu bilgileri HİRE atölye ve İletişim Fakültesi stüdyo imkanlarından kaynaklı uygulamaya yönelik imkanlarla uygulamalarında kullanabilirler.

 

  1. Halkla ilişkiler ve reklamla ilgili strateji ve taktikleri geleneksel ve dijital medyanın özelliklerine uygun şekilde kullanır, yaratıcı ve eleştirel bir yaklaşımla projeler gerçekleştirebilirler.

 

  1. Halkla ilişkiler, reklamcılık, kriz iletişimi ve sorun yönetimi, marka iletişimi, itibar yönetimi, medya ilişkileri, medya planlama, girişimcilik, dijital halkla ilişkiler ve reklam yönetimi, içerik yönetimi, pazarlama iletişimi, siyasal iletişim, ikna edici iletişim, marka yönetimi, etkinlik ve organizasyon, kurumsal iletişim ve kişilerarası iletişim konularında bilgi sahibidir ve bu alandaki uygulamaları gerçekleştirmektedir.

 

  1. Halkla İlişkiler ve reklam alanındaki yasal düzenlemeleri, iş sağlığı ve güvenliği konusunu, etik kodları bilir ve bu düzenlemeleri açıklayabilir.