İç Mimarlık ve Çevre Tasarımı alanındaki projelerin tasarımdan uygulamaya kadar tüm aşamalarında tasarımcı bilinciyle hareket edebilme; iç mimarlık tasarım süreciyle ilgili modern araç, teknik ve teknolojileri seçme ve etkin bir şekilde kullanabilme becerileri kapsamında öğrenciler tasarım ve temsil ilişkisinin kurulduğu teknik yeterlilik gerektiren stüdyo derslerinde yürütücülerin kurguladığı iç mimarlık projeleri geliştirmektedir.
Bireysel olarak çalışabilme ve inisiyatif kullanabilme açısından grup tartışmalarının yanı sıra proje derslerinde her öğrenci kendi projesinin müellifi olarak sorumluluk almaktadır. Tasarım odaklı derslerde ve özellikle proje stüdyolarında haftalık çizelgede öncelikle tasarım araştırmasına odaklanan öğrenciler, verilen konu ve yer ile alakalı araştırmalar yapmakta, veri toplamakta ve bu verilerin sunumu ile proje hazırlıklarını sürdürmektedirler. Verileri analiz edebilme, farklı bilgi ve fikirleri sentezleyebilme, elde edilen sonuçları yorumlayabilme ve iç mimarlık tasarım sürecinde kullanabilme becerisi kapsamında verilerin toplanması ve analizini sentez çalışmaları ve tasarım/proje önerileri geliştirme izlemektedir.
Gerçekçi fiziksel, sosyal ve ekonomik kısıtlar altında ve estetik değerler ve kullanıcı ihtiyaçları çerçevesinde çağdaş, yaratıcı ve estetik tasarım önerileri oluşturabilme ve uygulayabilme becerisi doğrultusunda öğrenciler alana ilişkin senaryo üretimleri, öneri geliştirmeleri konsept projeler üretmeleri ile somutlaşmaktadır. Bu çizimler genellikle 1/100 ölçekte olmakla birlikte gereken durumlarda 1/50 plan, kesit ve görünüşlerle desteklenmektedir. İlerleyen aşamalarda iç mimarlık ölçeği olarak 1/20 çizimler, detaylar ve nokta detaylar ile mobilya, yapı teknolojine dair (döşeme, tavan, aydınlatma planları) çalışmalar yapılır.
Çalışmalar diyagram, kolaj, maket vb. temsil araçlarıyla geliştirilirken genellikle stüdyo pedagojisinde yaygın bir yaklaşım olan jüri (değerlendirme oturumlarıyla ara ölçme ve değerlendirme ile geri bildirim) seanslarıyla desteklenmektedir. Bu oturumlar genellikle dönemde 3 kez yapılmakta olup, haftalık olarak masa kritikleri ile öğrencinin İç mimarlık mesleğini icra edebilmek için gerekli temel tasarım, tarih ve teknik bilgiye sahip olmak ve bu alanlardaki teorik, metodolojik ve uygulamalı bilgileri bir arada kullanabilmek becerilerini yansıtması ve yaparken öğrenmesi beklenmektedir.
