Bilgisayar Programcılığı

Bilgi ve- İletişim Teknolojileri ( Information and Communications Technologies ) alanındaki gelişmeler yazılım ve donanımların dünya üzerinde çok yaygınlaşması ile birlikte bu alandaki yetişmiş insan gücü ihtiyacı da benzer bir şekilde artış göstermiştir. Eski ekonomi olarak tanımlanan ve 2000’li yıllar öncesinde karşılaşılan petrol ve otomotiv sektörlerinin dünya ekonomisini şekillendirme ve yönlendirme gücü, 2000’li yıllardan sonra teknoloji şirketlerinin eline geçmeye başlamıştır. Eski ekonomide dünyadaki en büyük ciro ve ekonomik güce sahip olan firmalar petrol, otomotiv ve finans bankacılık alanında iken günümüzdeki en büyük ciro sahibi firmalar büyük beş olarak tanımlanan Apple, Microsoft, Amazon, Alphabet(Google), Facebook gibi bilgi ekonomisi firmalarına dönüşmüşlerdir.

Özellikle akıllı telefonlar ile değişen ürün ve hizmet kavramları, Uber, Amazon, Facebook, WhatsApp ve Spotify gibi ürünlerde beden bulmuş, bankacılıktan devlet hizmetlerine, otomotivden müzik endüstrisine kadar tüm sektörlerdeki yerleşik alışkanlıklar yerle bir olmuştur.

Bilgi ve İletişim Teknolojilerinde yaşanan bu değişimler, pandemi döneminde önemi daha da artan dijital dönüşüm, Endüstri 4.0, global çalışabilme koşullarının yaygınlaşması ile birlikte 21. yüzyıla girerken bilişim ve iletişim teknolojilerindeki gelişmeler “Sanayi” (Yazılım, Siber Güvenlik, IoT, Akıllı Arabalar, Savunma, Havacılık ve Uzay Sanayii vb) kavramını değiştirmiş ve “Sınır” kavramını ortadan kaldırmıştır. (Global Ticaret, Gümrük, Denetim, Düzenleme, Vergi, Lisans, Güvenlik vb.)

Gelişen teknoloji entegre devrelerden oluşan cihazları, cep telefonlarını, robotları, insansız araçları, kendi kendine hareket edebilen ve karar verebilen donanımların arkasında yüksek teknoloji ve bu teknolojiyi hayata geçirip can veren programlara ihtiyaç vardır. Tüm bu yüksek teknoloji sistemleri ister bir akıllı fırın olsun, ister bir üretim hattındaki kaynak robotu olsun isterse sürücüsüz bir şekilde kendi kendine sürüş yapabilen ve internet üzerinden almış olduğu siparişleri dağıtan bir kurye aracı olsun hepsinin bir program ihtiyacı ve bu programları yazacak, test edecek ve desteğini verebilecek iyi ve güncel teknolojiler ile yetişmiş elemanlara ihtiyaç duyulmaktadır.

Tüm bu gelişmeler ile birlikte  Zero Code, Low Code olarak tanımlanan sıfır kod yada az kod yaklaşımı ile birlikte Citizen Developer Vatantaş Kodlayıcılar kavramını da beraberinde getirmeye başlamıştır. Bu gelişmeler yüksek maliyetli mühendisler yerine yapılacak işin tanıma uygun eğitim almış ara elemanlara olan ihtiyacı artırmıştır. Günümüzde BİT alanında yaşanan personellerin hızlı yer değişimleri ve iş değişikliklerinin temel sebeplerinden biri olarak mühendislik eğitimi alan çalışanların temel yazılım, donanım ve destek işlerindeki tatminsizlikleri ve doğru işe doğru personelin eşleşmesinin ortadan kalkmasına neden olmuştur. Bu anlamda doğru iş için doğru personelin yerleştirilmesi gerekmektedir. Her araçta olduğu gibi bilgi teknolojileri de gerekli kontrol, bakım ve düzenleme süreçlerine ihtiyaç duymaktadır. Bu ihtiyacı doğru yetkinlikteki ve seviyedeki personelin karşılaması gerekmektedir.

Meslek Yüksekokulu programları sektörün ihtiyacı olan ara elemanları ve işin sürekliliğini sağlayacak olan personelin eğitimini yapmaktır. Bu programda nitelikli, iyi bir yabancı teknik bilgisine sahip, internet, web tasarımı ve programcılığı, sistem analizi, veri tabanı, bilgisayar ağları gibi yazılım teknolojileri ve donanım teknolojileri eğitim yapılması ile mezunların dış ticaret ile uğraşan her ölçekteki kuruluşta uzun süreli ve garantili istihdam imkânı bulabilmelerini hedeflemektedir.

Programın yeni nesil eğitim müfredatı, web, mobil, platform bağımsız yazılımlar, sanallaştırma ve bulut bilişim odaklı yazılımlar, yazılımın servis olarak sunulması gibi yeni yaklaşımlar, güvenli yazılım geliştirme teknolojileri, açık kaynak kodlu yazılımlar ve entegrasyonları, konteyner mimarisi kullanımı, yazılım yönetişimi, yazılım projeleri ve çevik yaklaşımlar gibi alanlarda geliştirme,  hizmet ve destek verebilme yetkinliklerine odaklanarak diğer eski programlardan farklılığını ortaya koymaktadır.

Bilgisayar Programcılığı Programı Bologna Sistemine Erişmek İçin Bu İfadeye Tıklayınız

Misyon: Bilgisayar Programcılığı alanında yetkin, etik değerlere sahip ve yenilikçi düşünce yapısıyla hareket eden profesyoneller yetiştirmek.

Vizyon: Türkiye’nin önde gelen bilgisayar programcılığı teknikerlerini yetiştiren bir program olarak tanınmak.

Bilgisayar Programcılığı Programı Program Eğitim Amaçları

    • EA-1: Bilişim sektöründe oluşan nitelikli teknik personel ihtiyacını karşılamak  
    • EA-2: Gelişime açık ve mesleğin gerektirdiği temel bilgilere sahip teknikerler yetiştirmek  
    • EA-3: Sahada karışılacakları sorunlara karşı çözüm üretebilen, inisiyatif alabilen teknik elemanları Ülkemize kazandırmak.  
    • EA-4: Mezunlarının iş ahlakına sahip, mesleğini benimsemiş ve mesleğini severek icra etmek isteyen kimseler olmasını sağlamak.  

Bilgisayar Programcılığı Programı Program Öğrenim Çıktıları

1- Bilgisayar Programcılığı Mesleği ile ilgili temel, güncel ve uygulamalı bilgilere sahip olur. 
2- İş sağlığı ve güvenliği, çevre bilinci ve kalite süreçleri hakkında bilgi sahibi olur.
3- Mesleği için güncel gelişmeleri ve uygulamaları takip eder, etkin şekilde kullanır 
4- Mesleği ile ilgili bilişim teknolojilerini (yazılım, program, animasyon vb.) etkin kullanır.
5- Mesleki problemleri ve konuları bağımsız olarak analitik ve eleştirel bir yaklaşımla değerlendirme ve  çözüm önerisini sunabilme becerisine sahiptir. 
6- Bilgi ve beceriler düzeyinde düşüncelerini yazılı ve sözlü iletişim yolu ile etkin biçimde sunabilir, anlaşılır biçimde ifade eder. 
7- Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için ekip üyesi olarak sorumluluk alır.  
8- Kariyer yönetimi ve yaşam boyu öğrenme konularında farkındalığa sahiptir. 
9-  Alanı ile ilgili verilerin toplanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere sahiptir. 
10- Bir yabancı dili kullanarak alanındaki bilgileri takip eder ve meslektaşları ile iletişim kurar. 
11- Algoritma ve veri yapılarını oluşturur ve matematiksel hesapları yapar. 
12- Web ve mobil programlama teknolojilerini açıklar ve uygular.
13- Veri tabanı tasarımı ve yönetimini gerçekleştirir.  Veri tabanı tasarımı ve yönetimini gerçekleştirir.
Veri tabanı destekli yazılım projelerinde kullanıcı gereksinimlerine uygun çözümler tasarlar.
14- Yazılımları test eder ve hataları giderir. 

ÖĞRENCİLER İÇİN FAYDALI BİLGİLER

Tarihçe
Meslek Yüksekokulu Üniversitenin kurulduğu yıl kurulmuş olup 2014 yılında yeni öğrenci alımını geçici olarak durdurmuştur. 2022 yılından itibaren yeniden aktif bir biçimde öğrenci almaktadır. Bilgisyar Programcılığı Programı Meslek Yüksekokulumuzun açıldığı ilk yıllarda “Bilgisayar Teknolojisi ve Programlama” adıyla öğrenci almış olup sonrasında “Bilgisayar Programcılığı” Programı adını almıştır. Türkiye’nin önde gelen Bilgisayar Programcılığı Programlarından biri olmak için çalışmalarını sürdürmektedir.
Kazanılan Derece
Önlisans derecesi
Kabul Koşulları
ÖSYM tarafından yapılan YKS TYT sınavı ile öğrenci kabul edilmektedir.
Üst Kademeye Geçiş
ÖSYM tarafından yapılan DGS Sınavı ile öğrenciler br üst kademe olan lisans eğitimine devam edebilmektedir.
Mezuniyet Koşulları
Tüm dersleri azami süreler içerisinde başarı ile tamamlamış olmak.
Ortalamanın en az 2.00 olması
Staj Yönergesinde belirtilen süre kadar zorunlu staj yapmış olmak
120 AKTS Kredilik ders almış ve başarmış olmak
Mezun İstihdam Olanakları
Mezunlar Bilgisayar Programcılığı Teknikeri Ünvanını alırlar. Bilgisayar yazılım alanında ağırlıklı olarak istihdam olunurlar.

Ölçme ve Değerlendirme
Tüm derslerde ara sınav (vize) ve yarıyıl sonu sınavı (final sınavı) zorunludur. Belirli derslerde ödev ve proje uygulamaları da yapılmaktadır. Dönem içi çalışmalar ve yarıyıl sonu sınavları Yönetmelikte belirtilen oranlar çerçevesinde ilgili öğretim elemanı tarafından ağırlıklandırılır. Yarıyıl sonu sınavından en az 41 alınması zorunludur. Yarıyıl sonu sınavında başarısız olan öğrenciler ile çeşitli nedenlerle yarıyıl sonu sınavına sınava giremeyen öğrenciler bütünleme sınavına katılabilir. Bunun haricinde yarı yıl sonu sınavına ilişkin herhangi bir mazeret sınavı vs uygulanmaz.
Tasarım Projesi – Bitirme Projesi
Meslek Yüksekokulu Programlarımızda Tasarım Projesi, Bitirme Projesi vb. adlar içeren herhangi bir ders bulunmamaktadır. Bununla birlikte öğrenciler, Teknoloji Transfer Ofisinin desteğiyle Projeler yapmaları konusunda
özendirilir. Akademik personelimiz istekli öğrencilere TÜBİTAK, BAP, YAPKO vb. proje çalışmalarında danışmanlık yapabilmektedir.
Mezunlar
Bilgisayar Programcılığı Programı mezunlarımız, mezun takip sistemi aracılığıyla takip edilmektedir. Mezuniyetinin ardından Meslek Yüksekokulumuz ile bağını koparmamayı tercih eden mezunlarımız ile aktif bir şekilde iletişimde kalınmakta olup akademik ve idari personelimiz kariyer ve eğitim yolculuklarında bu mezunlarımıza yardımcı olmak için gayret göstermektedir.

Staj
Program öğrencileri Üniversitemiz Staj Yönergesinde belirlenen sürelerle staj yapmak zorundadır.
Üniversitemiz Yönergelerine Erişmek İçin Bu İfadeye Tıklayınız
Üniversitemiz Yönetmeliklerine Erişmek İçin Bu İfadeye Tıklayınız.

Laboratuvarlar
Meslek Yüksekokulumuz Bilgisayar Laboratuvarı, Bilgisayar Donanımı ve Ağlar Laboratuvarı,
Mikroişlemcili / Mikrodenetleyicili Sistemler Laboratuvarı, Elektronik Devreler Laboratuvarı gibi Üniversitemiz laboratuvarlarından öğretim faaliyetlerinde yararlanmaktadır.

Proje-Destekler
Meslek Yüksekokulumuz öğretim elemanları tarafından yürütülen projeler, Meslek Yüksekokulu Ana Sayfamızda yer alan “Haberler” başlığında paylaşılmaktadır.

Yayınlar
Akademik personelimiz tarafından yapılan bilimsel yayınları Akademik Personel sayfasında ilgili öğretim elemanına tıklayarak görüntüleyebilirsiniz.

Bilimsel ve Toplumsal Etkinlikler
Meslek Yüksekokulumuz tarafından yürütülen Bilimsel ve Toplumsal Etkinlikler,
etkinlik gününden önce Meslek Yüksekokulu Ana Sayfamızda yer alan ” Duyurular” başlığı altında yayımlanmakta, etkinlik sonrasında ise “Haberler” başlığında haberleştirilerek paylaşılmaktadır.

Akreditasyon
Programımız için MEDEK Akreditasyonu başvurusunda bulunulmuş olup çalışmalarımız devam etmektedir.

Çift Anadal (ÇAP) ve YanDal Uygulamaları
Meslek Yüksekokulumuzda 2. ve 3. Yarıyıldaki öğrenciler, Yarıyıl başlangıcı öncesi Akademik Takvimde belirlenen zaman dilimlerinde Meslek Yüksekokulumuzun diğer programlarına ÇAP başvurusu yapabilir. Bununla birlikte öğrencilerin 2. yarıyılda ÇAP a başlaması önerilmez.
ÇAP Kontenjanları Programların ilgili yıl kontenjanlarının %20 sinden az olmayacak şekilde belirlenir.

Meslek Yüksekokulumuzda Yan Dal uygulaması yoktur.

Öğrenci Toplulukları İçin Tıklayınız

×
WhatsApp