İstanbul Ticaret Üniversitesi İletişim Fakültesi Medya ve İletişim Bölümü, kalite kültürüne önem veren ve bölüm içerisinde kurumsallaşmayı önemseyen bir bölümdür. Bu çerçevede kalite anlayışının öngördüğü sistematik, kapsayıcı ve kanıtlara dayalı bir süreç izleme yaklaşımını benimsemektedir. Bu bağlamda programların tasarımından, eğitim-öğretim, ölçme-değerlendirme, araştırma-geliştirme, paydaşlarla ilişkiler ve toplumsal katkı ortaya koymaya kadar her bir süreçte katılım ve şeffaflık esas alınmaktadır.
Medya ve İletişim Bölümü, bugünle gelecek arasında sistemli ve güçlü bir bağ kurma, öğrencilerine nitelikli bir kuramsal bilgi birikimi sağlamaya çabasının yanında uygulama yeteneği kazandırmayı da amaçlamaktadır. Öğrencilerine, geleneksel medyadan, her gün yeni bir boyut ve içerik kazanarak hızla gelişmeye devam eden yeni medyaya uzanan yelpazede ufuk açıcı, yeteneklerini ortaya çıkarmayı amaçlayan bir müfredat sunmaktadır. Bu bağlamda müfredat, disiplinler arası bir yaklaşımla desteklenmekte, iletişimle ilgili kuramsal bilgilerin yanı sıra sosyal ve beşeri bilimlerin temel birikimlerinin de kazandırılması, böylece, öğrencilerin alanla ilgili bakış açılarının genişletilmesi, akademik yönlerinin güçlendirilmesi, geniş ufuklu, karşılaştığı durumlara farklı perspektiflerden bakabilme becerisiyle donatılması hedeflenmektedir.