İstanbul Ticaret Üniversitesi İletişim Fakültesi Medya ve İletişim Bölümü, kalite kültürüne önem veren ve bölüm içerisinde kurumsallaşmayı önemseyen bir birimdir. Bu çerçevede kalite yaklaşımının sunmakta olduğu sistematik, kapsayıcı ve kanıtlara dayalı süreç yaklaşımını benimsemektedir. Bölüm dâhilinde programların tasarımından, eğitim öğretim, ölçme ve değerlendirme, araştırma geliştirme, paydaşlarla ilişkiler ve toplumsal katkıya kadar her süreçte katılım ve şeffaflık esas alınmaktadır.
Medya ve İletişim Bölümü, bugünle gelecek arasında sistemli ve güçlü bir bağ kurmayı, öğrencilerine nitelikli bir kuramsal bilgi birikimi sağlamaya katkı çabasının yanında uygulama yeteneği de kazandırmayı amaçlamaktadır. Buna uygun olarak da öğrencilere, geleneksel medyadan her gün yeni bir boyut ve içerik kazanarak hızla gelişmeye devam eden yeni medyaya uzanan yelpazede bir müfredat sunulmaktadır. Bu bağlamda müfredat, disiplinler arası bir yaklaşımla desteklenmekte, iletişimle ilgili kuramsal bilgilerin yanı sıra sosyal ve beşeri bilimlerin temel birikimlerinin de kazandırılması öngörülmekte, böylece öğrencilerin alanla ilgili bakış açılarının genişletilmesi, akademik yönlerinin güçlendirilmesi, geniş ufuklu, karşılaştığı durumlara farklı perspektiflerden bakabilme becerisiyle donatılması hedeflenmektedir.
Medya ve İletişim Bölümünde 7 Profesör, 2 Doçent, 2 Dr. Öğretim Üyesi, 2 Öğretim Görevlisi, 2 Araştırma Görevlisi bulunmakta, ayrıca 1 de misafir öğretim görevlisi görev yapmaktadır. Akademik kadroda yer alan Prof. Dr. Celalettin Aktaş, Fakülte Dekanlığı, Prof. Dr. Füsun Alver İletişim Çalışmaları ve İnternet Enstitüsü Müdürlüğü görevini yürütmektedir. Profesör ve Öğr. Gör. ünvanlı birer öğretim elemanı da yaşları dolayısıyla B kategorisinde görev yapmaktadır.
Medya ve İletişim Bölümü 2014 yılından bu yana Intermedia International e-Journal isimli yılda iki kez yayınlanan akademik e-dergi çıkarmaktadır. Intermedia International e-Journal, 2022 itibariyle TR Dizin’de taranmaya başlamıştır, ayrıca SOBİAD, ProQuest, Cite Factor gibi dizinlerde taranmaktadır.
İstanbul Ticaret Üniversitesi İletişim Fakültesi Öğrenci Uygulama Dergisi “İtalik” 2005 yılından bu yana periyodik olarak yayınlanmaya devam etmektedir. İtalik, içerik olarak “Haber ve Kültür-Sanat” dergisidir. Güz ve bahar dönemlerinde 6 aylık periyotlarda hazırlanarak yılda toplam 2 kez yayınlanmaktadır.