İstanbul Ticaret Üniversitesi, İletişim Fakültesi bünyesinde Medya ve İletişim Bölümü İstanbul Ticaret Odası Eğitim ve Sosyal Hizmetler Vakfı tarafından 2001 yılında kurulmuştur. Medya ve İletişim Sistemleri adı ile kurulan bölüm ilk öğrencilerini 2001-2002 yılında almıştır. Yükseköğretim Kurulu Başkanlığının 13.02.2021 tarih ve 75850160-101.03.01-E.11915 sayılı yazısı ile 2020-2021 eğitim öğretim yılından itibaren İletişim Fakültesi bünyesindeki Medya ve İletişim Programının öğretim dili %30 İngilizceden Türkçeye dönmüştür.
İstanbul Ticaret Üniversitesi İletişim Fakültesi Medya ve İletişim Bölümü, kalite kültürüne önem veren ve bölüm içerisinde kurumsallaşmayı önemseyen bir birimdir. Bu çerçevede kalite yaklaşımının sunmakta olduğu sistematik, kapsayıcı ve kanıtlara dayalı süreç yaklaşımını benimsemektedir. Bölüm dâhilinde programların tasarımından, eğitim öğretim, ölçme ve değerlendirme, araştırma geliştirme, paydaşlarla ilişkiler ve toplumsal katkıya kadar her süreçte katılım ve şeffaflık esas alınmaktadır.
Medya ve İletişim Bölümü, bugünle gelecek arasında sistemli ve güçlü bir bağ kurmayı, öğrencilerine nitelikli bir kuramsal bilgi birikimi sağlamaya katkı çabasının yanında uygulama yeteneği de kazandırmayı amaçlamaktadır. Buna uygun olarak da öğrencilere, geleneksel medyadan her gün yeni bir boyut ve içerik kazanarak hızla gelişmeye devam eden yeni medyaya uzanan yelpazede bir müfredat sunulmaktadır. Bu bağlamda müfredat, disiplinler arası bir yaklaşımla desteklenmekte, iletişimle ilgili kuramsal bilgilerin yanı sıra sosyal ve beşeri bilimlerin temel birikimlerinin de kazandırılması öngörülmekte, böylece öğrencilerin alanla ilgili bakış açılarının genişletilmesi, akademik yönlerinin güçlendirilmesi, geniş ufuklu, karşılaştığı durumlara farklı perspektiflerden bakabilme becerisiyle donatılması hedeflenmektedir.