Halkla İlişkiler ve Reklamcılık Bölümü
İstanbul Ticaret Üniversitesi, İletişim Fakültesi bünyesinde yer alan ve 2001 yılında kurulan “Halkla İlişkiler” bölümü, 2015 yılında “Reklamcılık” bölümünün de kurulması ile güçlenmiş; 2016 yılında üniversitemizde gerçekleşen yeniden yapılanma çalışmaları sonrasında “Halkla İlişkiler ve Reklamcılık” adıyla lisans eğitimi veren bir bölüm olmuştur. İletişim şemsiyesi altında öğrencilerin yoğun ilgi duyduğu Halkla İlişkiler ve Reklamcılık Bölümü, kurulduğu tarihten günümüze öğrencilerine 4 yıllık eğitim sürecinde kazandırmayı amaçladığı “Bilgi, Beceri ve Yetkinlikleri” şu şekilde sıralamak mümkündür:
Bilgi: Halkla İlişkiler ve Reklamcılık Bölümüne gelen öğrenciler halkla ilişkiler, reklam, pazarlama ve bütünleşik pazarlama iletişimi alanlarına ilişkin temel kavram, kuram ve yöntem ile ilgili bilgi sahibi olurlar.
Beceri: Halkla İlişkiler ve Reklamcılık Bölümüne gelen öğrenciler geleneksel ve dijital alanda halkla ilişkiler ve reklam alanlarına yönelik çalışmaları takip edebilme ve iletişim kampanyaları yapma beceresini kazanırlar.
Yetkinlik: Halkla İlişkiler ve Reklamcılık bölümüne gelen öğrenciler alanları ile ilgili çalışmalarında mesleki etik ilkeleri göz önünde tutma, eleştirel ve analitik düşünme yeteneklerini kullanma, bu alanlar temelinde gerçekleştireceği kampanyalarında araştırma, planlama, uygulama ve değerlendirme yapma yetkinliğine ulaşırlar.
Dünyanın kültür başkentlerinden biri olan İstanbul’un önde gelen semtlerinden Sütlüce yerleşkesinde bilimsel ve teknolojik gelişmelere paralel akademik eğitimin yanı sıra sektörel iş birlikleri ve ilişkilerle öğrencilerimizin her iki dünyaya ait bilgi ve tecrübeyi elde etmesi amaçlanmaktadır. Bu kapsamda halkla ilişkiler, kurumsal iletişim, reklam, medya planlama, reklam araştırmaları, yaratıcı yazarlık, reklam yönetimi, marka, tüketici davranışları, dijital pazarlama ve reklamcılık vb. alanlarda eğitim verilmesi ve uluslararası standartlara uygun, nitelikli bilgi ve donanıma sahip halkla ilişkiler ve reklamcıların yetiştirilmesi programın temel hedeflerindendir.
Nitelikli akademik personeli ile bilimsel ve sektörel çalışmaları yakından takip eden bölümün, Türkiye’de 2018 Mart ayından itibaren yayınlanan uluslararası hakemli Uluslararası Halkla İlişkiler ve Reklam Çalışmaları Dergisi (HİRE) bulunmaktadır. İlgili bilimsel dergi ülkemizde ve dünyadaki halkla ilişkiler ve reklamcılık disiplinleri ile ilgili akademik çalışmaları bir araya getiren ilk süreli yayın olması sebebi ile önem taşımaktadır.
Çağın gerektirdiği müfredat yapısına sahip olan Halkla İlişkiler ve Reklamcılık Bölümünde; Kurum İmajı ve İtibar Yönetimi, Videografi, İçerik Yönetimi, İletişim Çalışmalarında Yapay Zeka Uygulamaları, Yaratıcılık, Yeni Medya Reklamcılığı, Bütünleşik İletişim Kampanyaları, Duygusal Zekâ Yönetimi ve Liderlik, Tüketici Davranışları, Uluslararası Halkla İlişkiler Kampanyaları, Hikaye Tasarımı, Ürün Yerleştirme, Dijital Pazarlama, Sivil Toplum Kuruluşları İletişimi, Moda ve Lüks Marka İletişimi vb. pek çok ders 4 yıllık Türkçe eğitim sürecinde görülebilmektedir.
Prof. Dr. Hilal Özdemir Çakır
Bölüm Başkanı