Kalite Güvencesi Sistemi; yükseköğretim kurumlarının eğitim-öğretim, araştırma ve toplumsal katkı faaliyetleri ile idari hizmetlerinin iç ve dış kalite güvencesi ve akreditasyon süreçlerini planlama ve uygulama esaslarının tümünü kapsar.
Kalite güvencesi bir ürün veya hizmetin kalite konusunda belirtilmiş gerekleri yerine getirmesinde yeterli güveni sağlamak için uygulanan planlı ve sistematik etkinlikler bütünüdür. Kalite gereksinimlerini nasıl karşılayacağı konusunda öngörülü (proaktif) yaklaşım kullanılarak, beklenen kalite gereksinimlerinin karşılanmasını güvence altına almayı amaçlar. Bu amaçla planlar yapılır, uygulanır, kontrol edilir ve önlem alınır (PUKÖ). Kalite güvencesi, mevcut kalite problemini tespit etmekten çok hata oluşumunu engelleyecek sistemleri kurarak hatayı oluşmadan engellemeye çalışır. PUKÖ döngüsü sistemdeki süreçlerin düzgün ve sürdürülebilir şekilde çalışmasını sağlamaktadır.
KALİTE GÜVENCESİ ÇALIŞMALARINDAKİ ÜNİVERSİTE BİRİMLERİ
Fakülteler
Enstitüler
İdari Birimler
Uygulama ve Araştırma Merkezleri
Not: Üniversitede Fakülte, Enstitü, Bölüm, Merkez, İdari birim sayılarındaki değişimler oluşturulan komisyon üye ve kalite elçisi sayılarına yansıtılır.