Üniversitemiz 26.01.2021 tarih ve 2021/228-7 numaralı Senato kararı ile Kalite Komisyonu YÖKAK Dereceli Değerlendirme Sistemine göre (rubrik) yeniden yapılandırılmış olup bu senato kararları kapsamında Fakülteler, Enstitüler ve İdari Yapıda birer birim olarak birim kalite komisyonları oluşturmuştur. Bu kapsamda birim kalite komisyonlarının çalışma esasları ve görevleri aşağıdaki gibidir.
Birim Kalite Komisyonunun Çalışma Esasları
a) Birim Kalite Komisyonu, Başkanın belirleyeceği tarih ve gündeme göre, üye tam sayısının salt çoğunluğu ile toplanır ve toplantıya katılanların salt çoğunluğu ile karar alır.
b) Kararlarda toplantı tarihi, karar sayısı, karar metni, toplantıya katılan Başkan ve üyelerin adları, varsa karşı oy gerekçeleri yer alır. Kararlar elektronik ortamda hazırlanır, üyelere iletilir ve saklanır. Birim Başkanı bulunmadığı zamanlarda yardımcısı Başkanlık görevini yapar.
c) Birim Kalite Komisyonu toplantılarında sekreterya hizmeti bir idari personel tarafından yürütülür.
Birim Kalite Komisyonlarının Görevleri
a) Kalite Komisyonu koordinasyonunda, Üniversite Kalite El Kitabında ilgili kalite süreçlerini PUKÖ döngüsüne göre hazırlamak,
b) Kalite Elçilerini koordine etmek,
c) Yıllık Kurumsal İç Değerlendirme Raporu (KİDR)’nu Birim için hazırlamak, kurumsal akreditasyon ve program akreditasyon çalışmaları yapmak,
d) Rektörlük veya Kalite Komisyonu Başkanlığından geri bildirimler için gelen anketleri uygulamak ve değerlendirilmek üzere Rektörlüğe sunmak,
e) Birimle ilgili paydaşları bilgilendirmek, görüşlerini almak ve değerlendirmek,
f) YÖKAK’a, görevli değerlendiricilere ve gözlemcilere gerekli desteği vermek,
g) Kalite kültürünün geliştirilmesi ve yaygınlaştırılması için eğitim, seminer, çalıştay, konferans ve benzeri faaliyetleri planlamak ve uygulamak
İdari Birim Kalite Komisyonu Çalışma Usul ve Esasları Yönergesi
Komisyon Üyeleri
Genel Sekreter | Erdal Cesar |
Genel Sekreter Yardımcısı | Kağan Köklen |
Bilgi İşlem Daire Başkanlığı | Dağhan Ersoy |
Destek Hizmetleri Daire Başkanlığı | İlker Yılmaz, Hüseyin Altuntaş |
Mali İşler Daire Başkanlığı | Necdet Kara |
Öğrenci İşleri Daire Başkanlığı | Aşkın Emanet |
İnsan Kaynakları Daire Başkanlığı | Elvan Şan |
Kurumsal İletişim Daire Başkanlığı | Recep Yeter |
Sağlık, Kültür ve Spor Daire Başkanlığı | Kaan Fidan |
Kütüphane ve Dokümantasyon Daire Başkanlığı | Engin Çetin |
Kariyer Planlama Merkezi Müdürlüğü | Koray Uslu |
Yazı İşleri Müdürlüğü | Merve Ömeroğlu |
Hukuk Müşavirliği | S. Sertaç Gevrek |
İktisadi İşletme | Hüseyin Bodur |