HALKLA İLİŞKİLER VE REKLAMCILIK BÖLÜMÜ
ÖZGÖREVLERİ
Misyonumuz
Ülkemizdeki halkla ilişkiler ve reklamcılık sektöründe değişen ihtiyaçlara cevap verebilen, kendisini küresel yönelimlere uyarlayabilen; ulusal ve evrensel ahlaki değerlere sahip, sorumluluk sahibi, girişimci, üretken ve nitelikli insan yetiştirmektir.
Öğrencilerimize akademik ve sektörel işbirlikleri ile donatarak ülkenin ve toplumun faydasına bireyler haline gelmelerini sağlamak misyonumuzun somut yansımaları olarak görülmektedir.
Vizyonumuz
Dijital iletişim teknolojilerinde meydana gelen gelişmeler karşısında çağı yakalayan, kolay adapte olan ve bilgi birikimini sektöre uyarlayarak sektörde öncülük edecek nitelikli, eleştirel düşünceye sahip, etik değerleri benimseyen mezunlar vermek; bilimsel alanda araştırma ve projeler üretmek, ülkede önde gelen bir bölüm olmaktır.
Değerlerimiz
Bölümümüzde benimsenen temel değerler aşağıda sunulmuştur:
HALKLA İLİŞKİLER VE REKLAMCILIK BÖLÜMÜ
PROGRAM ÖĞRETİM AMAÇLARI
1. Halkla ilişkiler ve reklamcılık bölümü öğrencilerinin halkla ilişkiler ve reklamcılık alanlarına ilişkin teorik ve sektörel kavramları öğrenmeleri, bunlar arasındaki ilişkiyi sentezleyebilmeleri ve onlara ekip çalışması yapma beceresi kazandırılması amaçlanmaktadır.
2. Halkla ilişkiler ve reklamcılık bölümü öğrencilerinin halkla ilişkiler ve reklamcılık alanlarını besleyen ve bu alanlardaki çalışmalarını derinleştirmelerine yardımcı olacak diğer disiplinlere ilişkin temel bilgi düzeylerini artırmaları amaçlanmaktadır.
3. Halkla ilişkiler ve reklamcılık bölümü öğrencilerinin alanında mesleki etik kodları, bu alanla ilgili mevzuatı açıklayabilmesi, çevresel ve toplumsal konulara duyarlı bir iletişimci olması amaçlanır.
4. Halkla ilişkiler ve reklamcılık bölümü öğrencilerinin alanında yaratıcı stratejileri geliştirmek için rekabet analizi, alanına özgü araştırma, planlama, uygulama yapma becerisine sahip olması amaçlanır.
5. Halkla ilişkiler ve reklamcılık bölümü öğrencilerinin alanında sektörel ihtiyaçlara uygun bilgisayar programlarını bilmesi amaçlanır.
6. Halkla ilişkiler ve reklamcılık bölümü öğrencilerinin halkla ilişkiler ve reklam alanları için gereken geleneksel, çağdaş ve dijital iletişim araçlarını seçme ve kullanma beceresine sahip olmaları amaçlanır.
7. Halkla ilişkiler ve reklamcılık bölümü öğrencilerinin iletişim yönetimi, kurumsal iletişim ve reklamcılık alanında yaşanan küresel olgu ve olayları anlaması, yorumlaması, eleştirel ve çözüm odaklı yaklaşımlar geliştirmesi amaçlanır.
8. Halkla ilişkiler ve reklamcılık bölümü öğrencilerinin derslerde aldıkları teorik bilgileri pratiğe dönüştürülebilmesi için uygulamalı ödevler verilmektedir. Bunların yanı sıra stüdyo ve atölye gibi imkanlarla okul içerisinde de pratik kazanmalarının sağlanması amaçlanmaktadır.
HALKLA İLİŞKİLER VE REKLAMCILIK BÖLÜMÜ
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI (PÖÇ)
PÖÇ 1
Halkla İlişkiler ve reklam programıyla ilgili sosyal bilimler ve sanat disiplinlerine özgü konularda yeterli akademik, kültürel, sanatsal ve teknik bilgi birikimine ve bu bilgiyi programın kapsadığı alanlarda kullanabilme becerisine sahiptir.
PÖÇ 2
Halkla ilişkiler ve reklam alanıyla ilgili bilimsel, toplumsal, ekonomik, yasal ve siyasal gelişmelerden haberdardır.
PÖÇ 3
Yaratıcı ve eleştirel yaklaşımla, alanına özgü araştırma, planlama, uygulama becerisine sahiptir.
PÖÇ 4
Halkla İlişkiler ve reklam uygulamaları için gereken çağdaş ve dijital araçları seçme ve kullanma becerisine sahiptir.
PÖÇ 5
Halkla ilişkiler ve reklam alanına özgü kuramsal ve uygulamalı bilimsel çalışmalar yapma ve sonuçlarını paylaşma bilgi ve becerisine sahiptir.
PÖÇ 6
Halkla ilişkiler ve reklam alanındaki problemleri saptama, yorumlama ve çözme, dijital iletişim teknolojileri alanındaki gelişmelere göre dijital halkla ilişkiler ve dijital reklam kampanyaları hazırlayabilme.
PÖÇ 7
Halkla ilişkiler ve reklam alanında uyumlu ve verimli ekip çalışması becerisine sahiptir.
PÖÇ 8
Halkla İlişkiler ve Reklamcılık ile ilgili ulusal ve uluslararası mevzuatı ve kalite standartlarını bilir ve uygulama becerisine sahiptir.
PÖÇ 9
Halkla ilişkiler ve reklamcılık mesleğinin etik ilkelerine uygun davranma ve sorumluluk bilincine sahiptir.
PÖÇ 10
Halkla İlişkiler ve Reklamcılık ile ilgili mesleki çalışmalarının, insan hakları, kültürel çeşitlilik, çevre sorunları, kamu yararı ve kamu hizmeti gibi evrensel ve toplumsal boyuttaki etkileri ve hukuksal sonuçları konusunda duyarlılık gösterir.
PÖÇ 11
Halkla İlişkiler ve Reklamcılık alanının gerektirdiği bilgisayar programlarını kullanma becerisine sahiptir.
PÖÇ 12
Halkla ilişkiler ve reklam disiplininin kuramsal ve pratik bilgilerini insan kaynakları, dijital ve geleneksel pazarlama, işletme yönetimi, psikoloji, sosyoloji gibi diğer disiplinlerle ilişkilendirmek.
HALKLA İLİŞKİLER VE REKLAMCILIK BÖLÜMÜ
UZMANLIK ALAN ÇIKTILARI