İLETİŞİM FAKÜLTESİ HALKLA İLİŞKİLER VE REKLAMCILIK
HAKKIMIZDA

HALKLA İLİŞKİLER VE REKLAMCILIK BÖLÜMÜ

 ÖZGÖREVLERİ

Misyonumuz

Ülkemizdeki halkla ilişkiler  ve reklamcılık sektöründe değişen ihtiyaçlara cevap verebilen, kendisini küresel yönelimlere uyarlayabilen; ulusal ve evrensel ahlaki değerlere sahip, sorumluluk sahibi, girişimci, üretken ve nitelikli insan yetiştirmektir.

Öğrencilerimize akademik ve sektörel işbirlikleri ile donatarak ülkenin ve toplumun faydasına bireyler haline gelmelerini sağlamak misyonumuzun somut yansımaları olarak görülmektedir.

Vizyonumuz

Dijital iletişim teknolojilerinde meydana gelen gelişmeler karşısında çağı yakalayan, kolay adapte olan ve bilgi birikimini sektöre uyarlayarak sektörde öncülük edecek nitelikli, eleştirel düşünceye sahip, etik değerleri benimseyen mezunlar vermek; bilimsel alanda araştırma ve projeler üretmek, ülkede önde gelen bir bölüm olmaktır.

Değerlerimiz

Bölümümüzde benimsenen temel değerler aşağıda sunulmuştur:

  • Öğrenci odaklı
  • Akademik ve sektörel işbirlikleri ile verimliliğe inan
  • Şeffaf ve iletişime açık
  • Katılımcı ve ekip ruhuna inanan
  • Etik ve yasal değerleri benimseyen ve sahip çıkan
  • Bireysel ve kurumsal sosyal sorumluluğu, sosyal faydayı benimseyen
  • Farklılıkları kucaklayan, saygı duyan ve eşitlikçi
  • Temel hak ve özgürlükleri savunan
  • Paydaşlarla işbirliğine önem veren
  • Mezunlarla bağını güçlü ve sürekli kılan
  • Dijital İletişim teknolojilerindeki gelişmeleri takip eden ve kendi alanına adapte eden

 

HALKLA İLİŞKİLER VE REKLAMCILIK BÖLÜMÜ

 PROGRAM ÖĞRETİM AMAÇLARI

 

1. Halkla ilişkiler ve reklamcılık bölümü öğrencilerinin halkla ilişkiler ve reklamcılık alanlarına ilişkin teorik ve sektörel kavramları öğrenmeleri, bunlar arasındaki ilişkiyi sentezleyebilmeleri ve onlara ekip çalışması yapma beceresi kazandırılması amaçlanmaktadır.

2. Halkla ilişkiler ve reklamcılık bölümü öğrencilerinin halkla ilişkiler ve reklamcılık alanlarını besleyen ve bu alanlardaki çalışmalarını derinleştirmelerine yardımcı olacak diğer disiplinlere ilişkin temel bilgi düzeylerini artırmaları amaçlanmaktadır.

3. Halkla ilişkiler ve reklamcılık bölümü öğrencilerinin alanında mesleki etik kodları, bu alanla ilgili mevzuatı açıklayabilmesi, çevresel ve toplumsal konulara duyarlı bir iletişimci olması amaçlanır.

4. Halkla ilişkiler ve reklamcılık bölümü öğrencilerinin alanında yaratıcı stratejileri geliştirmek için rekabet analizi, alanına özgü araştırma, planlama, uygulama yapma becerisine sahip olması amaçlanır.

5. Halkla ilişkiler ve reklamcılık bölümü öğrencilerinin alanında sektörel ihtiyaçlara uygun bilgisayar programlarını bilmesi amaçlanır.

6. Halkla ilişkiler ve reklamcılık bölümü öğrencilerinin halkla ilişkiler ve reklam alanları için gereken geleneksel, çağdaş ve dijital iletişim araçlarını seçme ve kullanma beceresine sahip olmaları amaçlanır.

7. Halkla ilişkiler ve reklamcılık bölümü öğrencilerinin iletişim yönetimi, kurumsal iletişim ve reklamcılık alanında yaşanan küresel olgu ve olayları anlaması, yorumlaması, eleştirel ve çözüm odaklı yaklaşımlar geliştirmesi amaçlanır.

8. Halkla ilişkiler ve reklamcılık bölümü öğrencilerinin derslerde aldıkları teorik bilgileri pratiğe dönüştürülebilmesi için uygulamalı ödevler verilmektedir. Bunların yanı sıra stüdyo ve atölye gibi imkanlarla okul içerisinde de pratik kazanmalarının sağlanması amaçlanmaktadır.

 

HALKLA İLİŞKİLER VE REKLAMCILIK BÖLÜMÜ

 PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI (PÖÇ)

PÖÇ 1

Halkla İlişkiler ve reklam programıyla ilgili sosyal bilimler ve sanat disiplinlerine özgü konularda yeterli akademik, kültürel, sanatsal ve teknik bilgi birikimine ve bu bilgiyi programın kapsadığı alanlarda kullanabilme becerisine sahiptir.

PÖÇ 2

Halkla ilişkiler ve reklam alanıyla ilgili bilimsel, toplumsal, ekonomik, yasal ve siyasal gelişmelerden haberdardır.

PÖÇ 3

Yaratıcı ve eleştirel yaklaşımla, alanına özgü araştırma, planlama, uygulama becerisine sahiptir.

PÖÇ 4

Halkla İlişkiler ve reklam uygulamaları için gereken çağdaş ve dijital araçları seçme ve kullanma becerisine sahiptir.

PÖÇ 5

Halkla ilişkiler ve reklam alanına özgü kuramsal ve uygulamalı bilimsel çalışmalar yapma ve sonuçlarını paylaşma bilgi ve becerisine sahiptir.

PÖÇ 6

Halkla ilişkiler ve reklam alanındaki problemleri saptama, yorumlama ve çözme, dijital iletişim teknolojileri alanındaki gelişmelere göre  dijital halkla ilişkiler ve dijital reklam kampanyaları hazırlayabilme.

PÖÇ 7

Halkla ilişkiler ve reklam alanında uyumlu ve verimli ekip çalışması becerisine sahiptir.

PÖÇ 8

Halkla İlişkiler ve Reklamcılık ile ilgili ulusal ve uluslararası mevzuatı ve kalite standartlarını bilir ve uygulama becerisine sahiptir.

PÖÇ 9

Halkla ilişkiler ve reklamcılık  mesleğinin etik ilkelerine uygun davranma  ve sorumluluk bilincine sahiptir.

PÖÇ 10

Halkla İlişkiler ve Reklamcılık ile  ilgili mesleki çalışmalarının, insan hakları, kültürel çeşitlilik, çevre sorunları, kamu yararı ve kamu hizmeti gibi evrensel ve toplumsal boyuttaki etkileri ve hukuksal sonuçları konusunda duyarlılık gösterir.

PÖÇ 11

Halkla İlişkiler ve Reklamcılık alanının  gerektirdiği bilgisayar programlarını kullanma becerisine sahiptir.

PÖÇ 12

Halkla ilişkiler ve reklam disiplininin kuramsal ve pratik bilgilerini insan kaynakları, dijital ve geleneksel pazarlama, işletme yönetimi, psikoloji, sosyoloji gibi diğer disiplinlerle ilişkilendirmek.

 

HALKLA İLİŞKİLER VE REKLAMCILIK BÖLÜMÜ

UZMANLIK ALAN ÇIKTILARI

 

  1. Halkla İlişkiler ve Reklamcılık alanında araştırma, planlama, uygulama ve değerlendirme süreçlerini bilir, özgün kampanyalar tasarlayabilir, ekip çalışmaları yürütebilir, etkili şekilde sunabilir ve raporlayabilir.

 

  1. Halkla İlişkiler, reklam, bütünleşik pazarlama iletişimi, kurumsal iletişim, dijital halkla ilişkiler ve dijital reklamcılık alanında ve bilimsel , toplumsal, sosyo-kültürel, siyasal gelişmeler vb. konularda kuramsal bilgiye sahiptir ve bu bilgileri HİRE atölye ve İletişim Fakültesi stüdyo imkanlarından kaynaklı uygulamaya yönelik imkanlarla uygulamalarında kullanabilirler.

 

  1. Halkla ilişkiler ve reklamla ilgili strateji ve taktikleri geleneksel ve dijital medyanın özelliklerine uygun şekilde kullanır, yaratıcı ve eleştirel bir yaklaşımla projeler gerçekleştirebilirler.

 

  1. Halkla ilişkiler, reklamcılık, kriz iletişimi ve sorun yönetimi, marka iletişimi, itibar yönetimi, medya ilişkileri, medya planlama, girişimcilik, dijital halkla ilişkiler ve reklam yönetimi, içerik yönetimi, pazarlama iletişimi, siyasal iletişim, ikna edici iletişim, marka yönetimi, etkinlik ve organizasyon, kurumsal iletişim ve kişilerarası iletişim konularında bilgi sahibidir ve bu alandaki uygulamaları gerçekleştirmektedir.

 

  1. Halkla İlişkiler ve reklam alanındaki yasal düzenlemeleri, iş sağlığı ve güvenliği konusunu, etik kodları bilir ve bu düzenlemeleri açıklayabilir.
BÖLÜM HABERLERİ
BÖLÜM ETKİNLİKLERİ
MEZUN YORUMLARI
Melike Saraçaydın Duyar
8 Bitiz Dijital Reklam Ajansı - Sosyal Medya Uzmanı
Ben Melike Saraçaydın Duyar, İstanbul Ticaret Üniversitesi İletişim Fakültesi Medya ve İletişim Sistemleri Bölümü 2016 Lisans ve ardından 2020 yılı Tezli Halkla İlişkiler Yüksek Lisans programından mezun oldum. Bu eğitim sürecimi her açıdan çok verimli geçirdim. Gerek iletişim uygulamaları gerekse okul kulüplerinde aktif görevler alarak okulumuzun sağladığı imkanlardan yararlandım. Şuanda bir medya ajansında sosyal medya uzmanı olarak çalışmaktayım. Hem kurumsal hayatı deneyimledim hem de ajans sektöründe aktif bir çalışma hayatım oldu. Eğitim hayatım boyunca öğrendiğim teorik bilgiler, aktif kulüp çalışmalarım, medya atölyesinde deneyimlediğim çalışma alanları iş hayatımı çok olumlu etkiledi. İstanbul Ticaret Üniversitesi’nde eğitim aldığım için kendimi şanslı hissediyorum. Eğitim hayatı devam eden öğrencilerimizin okulun sağladığı hem eğitim anlamında hem de sosyal aktivitelerdeki tüm etkinlikleri değerlendirmelerini öneririm.
Ayşenur Kavasçinay
Ayşenur Kavasçinay (2019), Neva Sigorta - Yönetici
2015 yılında İstanbul Ticaret Üniversitesi, Medya ve İletişim bölümünü stüdyosunu gördükten sonra tercih ettim. Bir televizyon stüdyosundan farkı olmayan stüdyosu lisans süresince en çok vakit geçirdiğimiz, kendimizi geliştirme imkanını pratik yaparak kazanmamızı sağlayan yer oldu. Bu süreçte bizi içerikler üretmemiz için teşvik eden Nurullah hocamız ve Kadir hocamızın üzerimizde emeği çoktur. Daha çok teorik eğitimlerimizi aldığımız hocalarımız Zeliha hoca ve Oya hoca da alanlarında çok başarılı ve öğrencilerini destekleyen akademisyenlerdir. Danışman hocalar öğrencileri ile yakından ilgileniyor, danışman hocam Berk hoca ve tez danışmanım Ayşegül hoca da daima teşvik edici ve yol gösterici olmuşlardır. Tüm bunların yanı sıra MAC atölyeleri, fotoğraf stüdyoları ve medya atölyesi de pratik eğitimimiz gelişmesindeki önemli etkenlerdendir. Mezun olduktan sonra birçok iş deneyim istiyor ve okulda ürettiğimiz içerikler ise portfolyomuza ekleyebileceğimiz çok değerli işler haline geliyor. Öte yandan öğrenci toplulukları birçok alanda eğitimleri okulumuza getirerek eğitim/katılım sertifikaları almamızı sağlayarak gelişimimize katkıda bulunmuştur. Bugün ise okulumdan ve hocalarımdan kopamadığım içim yüksek lisansıma da İstanbul Ticaret Üniversitesi’nde devam etmekteyim.
İhsan Bıyıkbeyi
Medya ve İletişim Lisans Programı (2006), Ada Karaköy Hotel - CEO
Her şeyden önce, İstanbul Ticaret Üniveresitesi’nin ilk mezunlarından biri olma ayrıcalığını yaşıyorum, benim için ilk olmak önemlidir ve bunu her yerde gururla belirtebilmek. Klişe olacak ama gerçekten hayatımın en güzel dört senesini Üniversitemde geçirdim. Okulda ilk günümde tanıdığım kimse yoktu fakat dört sene içerisinde kantinden, katıldığım derslere kadar girdiğim her ortamdan kıymetli arkadaşlıklar edinerek çıktım. Bunun çok değerli olduğunu düşünüyorum. Gelgelelim bölümümü nasıl seçtiğime; Lisede okurken medya ve iletişim alanına ilgi duyduğumu fark ettim. Burada geçirdiğim üç sene boyunca dersler dışında medya ve iletişimle ilgilendim. Küçüklüğümden beri hafta sonları kahvaltıdan sonra babamla yaptığımız ilk şey gazete okumaktı. İçten içe medya ile ilgili olduğumun her zaman farkındaydım ama nedense bir türlü bu yönde somut bir adım atmamıştım. Babam sayesinde bu ilgime eğilmeye başladım, lisede sanat kulübüne yöneldim ve orada edebiyat öğretmenimizin desteğiyle okul gazetesinde çevre ve sanat haberleri yazmaya başladım, tabiki amatör olarak, fark ettim ki beni yazmak ve bu alanda üretmek hem rahatlatıyor hem de çok mutlu ediyor. Aslında Ticaret Üniversitesi’ne gelmem tesadüfler sonucunda gerçekleşti. Yeni bir Üniversite olması sebebiyle tercih edip etmeme konusunda çelişkilerim olmadı değil, fakat; verdikleri eğitimin teknolojik gelişmelere paralel olmasının yanı sıra kültür ve sanat faaliyetleri ile küresel ölçekte araştırma yapabilme imkânlarının çeşitliliği gibi sayısız fırsatları sunması nedeniyle ilk tercihim İstanbul Ticaret Üniversitesi oldu. Okuldaki ilk senemde Fikir ve Sanat Kulübüne üye oldum bazı makaleleri inceleyerek çevre ve sanat haberleri yazdım.  Dünyaya bakış açımı bu Kulüp oldukça değiştirdi. Sonraki yıl ise işi daha büyüterek aile şirketimizin kurumsal iletişim biriminde yazı işleri sorumluluğu ve editörlük gibi çeşitli görevler üstlendim. İstanbul Ticaret Üniversitesi’nin bana verdiği destek ve referanslarla üçüncü sınıfın yazında medyanın TV tarafını görmek için çeşitli medya kuruluşlarında staj yaptım. Burada çalışmak benim için üniversite hayatımın en önemli deneyimlerinden biriydi. Şu an… Günümüzde Laleli Gönen Hotel ve Ada Karaköy Hotel’de CEO’luk pozisyonunda çalışıyor ve Türkiye’nin ileri gelen STK’larında yönetim kurulu üyeliklerim bulunuyor. Hala bazı yayın organlarında görsel ve işitsel olarak aktifim; fırsat buldukça da bazı yerel dergilerin köşe yazarlarına sektörle alakalı destek vermeye çalışıyorum. Bugüne kadar kendime olan özgüvenimi ve iş hayatımda ki yönlerimi keşfetmem de Türkiye’nin en büyük ve köklü Üniversitelerinden biri olan İstanbul Ticaret Üniversitesi’nin bana verdiği  katkı yadsınamaz. İyi ki bu ailenin bir parçası olmuşum.    
Aybike Kaçalin Meteoğlu
Medya ve İletişim Lisans Programı (2011), Influencer - @aybikemmteoglu
2006-2011 yılları arasında İstanbul Ticaret Üniversitesi, Medya ve İletişim Sistemleri bölümünde eğitim gördüm. Üniversiteye girmeden önce yaptığım araştırmalar bölümde okurken beni hiç yanıltmadı. Mesleki hayatıma kattıkları ve ileri görüşlü eğitimi beni hayalini kuramadığım tecrübelere sürükledi. Ben okurken henüz adı bile olmayan sosyal medya hayatına, dijital haberciliğe, yeni nesil haberleşmeye bizi hazırladı. Aynı zamanda okulda okurken bize çalışma imkanları, staj imkanları sundu. Ben hem bölümde okuyor, hem öğrenci asistanlığı yapıyor, hem de İstanbul Ticaret Odasının organizasyonlarında kendimi geliştirme imkanı buluyordum. Ayrıca gerek öğretmenlerimizle gerek okulumuzun hazırladığı olanaklarla okul dışında da her gün mesleki hayata dair biraz daha bilgi ediniyordum. Mezun olduğumda işim hazırdı. Ayrıca ben okurken henüz meslek olmayan ama yaptığım influencerlık için tek kaynağın okulumda gördüklerim olduğunu söylemeden de geçemeyeceğim. Bir süre ara verdiğim işime üç çocuğumu büyüttükten sonra dönmek için can atıyorum. Kim bilir belki de üniversitede yeniden karşılaşabiliriz. İstanbul Ticaret Üniversitesinde okumak bir ayrıcalıktır.
Didem Başaran Caner
Halkla İlişkiler ve Reklamcılık Lisans Programı (2017), Trendyol - İnsan Kaynakları Uzmanı
Ben Didem Başaran Caner, 2017 Halkla İlişkiler ve Reklamcılık Bölümü Lisans ve ardından 2019 yılı İnsan Kaynakları Yöneticiliği Yüksek Lisans programından mezun oldum. Bu 6 yıllık serüveni her açıdan çok verimli geçirdim. Okulumuzu diğer üniversitelerden ayıran en önemli fark öğretim üyelerinin biz öğrencilerle arasındaki yakın iletişimdi. Her zaman kapıları bizlere açıktı hiçbir zaman ulaşılmaz olmadılar aksine beraber oturup kahve içecek, sorularımıza daima cevap alabileceğimiz bir yakınlığımız oldu. Bunun dışında esnek seçmeli ders programı, farklı disiplinlerden dersler alarak bizlerin gelişimine çok fazla olanak sağlıyordu. Aynı şekilde iş hayatına adım atmamızda da oldukça etkili olan Kariyer Merkezimiz vardı. CV hazırlama, staj bulma, kariyer şekillendirme noktasında oldukça destek görüp fayda sağladık diyebilirim. Ben bugün hedeflediğim yolun önemli bir noktasındayım. Bu yolda ilerlerken geriye dönüp baktığımda, Üniversitemizdeki 6 yıllık öğrencilik hayatımın her dakikasını, bugün gibi daima güzelliklerle hatırlayacağımdan eminim.  
Nazlıhan Topaloğlu
Görsel İletişim Tasarımı Lisans Programı (2018), Quickly Yazılım ve Kurumsal Hizmetler - Art Director
2018 yılı İletişim Fakültesi, Görsel İletişim Tasarımı bölümü mezunuyum. İstanbul Ticaret Üniversitesinin bana kattığı birçok şey var ama benim için en önemlisi hocalarımızla aramızda olan samimiyet, arkadaşlık ilişkisidir. Bir hocanın yapabileceği en güzel şeyi onlar yaptı. Stresli günlerimizde, sınav zamanlarımızda bizleri rahatlattılar hayatımızla ilgili vermemiz gereken kararlarda bile bize hep yol gösterdiler. Özellikle canım Zafer Hocam harika bir insan, arkadaş, hocadır. İstanbul Ticaret Üniversitesi’nin İletişim Fakültesine kattığı imkânlar çok fazlaydı. Özellikle diğer birkaç üniversite ile kıyaslayınca gözle görülür durumdaydı. Stüdyolarımızda rahatça çekimler yapabildik ve dışarıda çekmemiz gereken video veya fotoğraf için stüdyodan malzemeler kiralayabiliyorduk. Radyo bölümünde stüdyoda stajyerlik yapan bir arkadaşım bile vardı. Kütüphaneyi sınırsız bir şekilde kullanıyorduk. Vize ve final öncelerinde kütüphanede günlerce ders çalışıp veya kurgu yapıp sabahlıyorduk çünkü kütüphanenin bize sağladığı imkânlar çoktu. Kitap çeşitliliğinde zaten bahsetmiyorum sınırsızdı. 2018 yılında mezun oldum. Ben zaten üniversite de okurken 3. Sınıftan itibaren Türkiye’nin en iyi kanalında uzun dönem stajyerlik yaptım. Okulda öğrendiğim bilgilerimi stajyerlik yaparak kendimi daha da geliştirdim daha sonrasında bir hocamın yönlendirmesiyle İrlanda’ya eğitim almaya gittim ve kısa bir süre İrlanda’da reklam ajansında stajyerlik yaptım. Türkiye’ye döndüğümde ise iyi bir Reklam Ajansında Grafik tasarım alanında çalışma hayatıma devam ettim. İş hayatına stajyerlikten itibaren adım attığımda tasarım programlarını rahatça kullanabiliyordum çünkü derslerimizde tasarım programlarını kullanıyorduk ve sınavlarımız çoğunlukla uygulamalı oluyordu. Sınavlar uygulamalı olacağı için bol bol pratik yapıp çalışıyorduk bu sayede iş hayatında bir adım daha öndeydik. Stajyerlikte de öğrendiklerimizi ispat edip bilgimize bilgi kattıktan sonra stajyerlik sonrası işe giriş ve iş hayatım daha kolay geçti. Takıldığım, yorulduğum, zorlandığım yerler zaman zaman oluyordu ancak işin içinden çıkamadığım zamanlarda görüştüğüm hocamı arayıp bilgi bile alıyordum nasıl yapabilirim, nasıl olur vs diye sorular soruyordum. Sağ olsunlar hiçbir zaman desteklerini çekmediler ne zaman arasam, bilgi istesem ulaşabildim. Açıkçası ben çok tembel, çalışmayan, disiplinsiz bir lise öğrencisiydim. Lisede sınıfta bile kalmıştım. Üniversiteye ilk girdiğimde burssuz ücretli olarak girmiştim ailemin benden çok bir beklentisi yoktu. Üniversitenin ilk gününden eğitimli, donanımlı hocalarımızı ve uygulamalı eğlenceli dersleri de görünce tamam dedim bu okul diye emin oldum. O kadar çok sevmiştim ki 1. Sınıfın ikinci döneminden sonra başarı bursu elde etmiştim ve koskoca 4 seneyi Görsel İletişim Tasarım bölümü üçüncülük ile bitirdim. İstanbul Ticaret Odası destekli olduğumuz için oraya gidip İbrahim Çağlar ile görüşmek istemiştim, randevusuz gitmiştim beni direkt yanına aldı. Kendisinden fikirler almıştım, yol göstermesini istemiştim. O kadar işinin arasında benimle saatlerce konuşmuştu ve beni dinlemişti. Bu kadar güzel bir imkânı da üniversitem sayesinde elde etmiştim. Toprağı bol olsun, mükemmel insan seni ve fikirlerini asla unutmayacağım. Şimdi orada okuyan arkadaşlarıma verebileceğim en iyi tavsiye çok sevin ve peşinden gidin. Başarmak içinde sevmemiz gerekiyor. Erasmus yapın, work and travel yapın, imkânları sonuna kadar kullanın. Çekinmeden, utanmadan, isteklerinizi söyleyin! Karşınız da bu imkânları karşılayacak harika bir okulunuz var… Bir daha üniversite yıllarınıza ve yaşınıza geri dönemeyeceksiniz o yüzden sonuna kadar size verilen tüm imkânlarınızı kullanın. Nazlıhan Topaloğlu
Kapat X


Melike Saraçaydın Duyar
8 Bitiz Dijital Reklam Ajansı - Sosyal Medya Uzmanı
Ben Melike Saraçaydın Duyar, İstanbul Ticaret Üniversitesi İletişim Fakültesi Medya ve İletişim Sistemleri Bölümü 2016 Lisans ve ardından 2020 yılı Tezli Halkla İlişkiler Yüksek Lisans programından mezun oldum. Bu eğitim sürecimi her açıdan çok verimli geçirdim. Gerek iletişim uygulamaları gerekse okul kulüplerinde aktif görevler alarak okulumuzun sağladığı imkanlardan yararlandım. Şuanda bir medya ajansında sosyal medya uzmanı olarak çalışmaktayım. Hem kurumsal hayatı deneyimledim hem de ajans sektöründe aktif bir çalışma hayatım oldu. Eğitim hayatım boyunca öğrendiğim teorik bilgiler, aktif kulüp çalışmalarım, medya atölyesinde deneyimlediğim çalışma alanları iş hayatımı çok olumlu etkiledi. İstanbul Ticaret Üniversitesi’nde eğitim aldığım için kendimi şanslı hissediyorum. Eğitim hayatı devam eden öğrencilerimizin okulun sağladığı hem eğitim anlamında hem de sosyal aktivitelerdeki tüm etkinlikleri değerlendirmelerini öneririm.
Kapat X


Ayşenur Kavasçinay
Ayşenur Kavasçinay (2019), Neva Sigorta - Yönetici
2015 yılında İstanbul Ticaret Üniversitesi, Medya ve İletişim bölümünü stüdyosunu gördükten sonra tercih ettim. Bir televizyon stüdyosundan farkı olmayan stüdyosu lisans süresince en çok vakit geçirdiğimiz, kendimizi geliştirme imkanını pratik yaparak kazanmamızı sağlayan yer oldu. Bu süreçte bizi içerikler üretmemiz için teşvik eden Nurullah hocamız ve Kadir hocamızın üzerimizde emeği çoktur. Daha çok teorik eğitimlerimizi aldığımız hocalarımız Zeliha hoca ve Oya hoca da alanlarında çok başarılı ve öğrencilerini destekleyen akademisyenlerdir. Danışman hocalar öğrencileri ile yakından ilgileniyor, danışman hocam Berk hoca ve tez danışmanım Ayşegül hoca da daima teşvik edici ve yol gösterici olmuşlardır. Tüm bunların yanı sıra MAC atölyeleri, fotoğraf stüdyoları ve medya atölyesi de pratik eğitimimiz gelişmesindeki önemli etkenlerdendir. Mezun olduktan sonra birçok iş deneyim istiyor ve okulda ürettiğimiz içerikler ise portfolyomuza ekleyebileceğimiz çok değerli işler haline geliyor. Öte yandan öğrenci toplulukları birçok alanda eğitimleri okulumuza getirerek eğitim/katılım sertifikaları almamızı sağlayarak gelişimimize katkıda bulunmuştur. Bugün ise okulumdan ve hocalarımdan kopamadığım içim yüksek lisansıma da İstanbul Ticaret Üniversitesi’nde devam etmekteyim.
Kapat X


İhsan Bıyıkbeyi
Medya ve İletişim Lisans Programı (2006), Ada Karaköy Hotel - CEO
Her şeyden önce, İstanbul Ticaret Üniveresitesi’nin ilk mezunlarından biri olma ayrıcalığını yaşıyorum, benim için ilk olmak önemlidir ve bunu her yerde gururla belirtebilmek. Klişe olacak ama gerçekten hayatımın en güzel dört senesini Üniversitemde geçirdim. Okulda ilk günümde tanıdığım kimse yoktu fakat dört sene içerisinde kantinden, katıldığım derslere kadar girdiğim her ortamdan kıymetli arkadaşlıklar edinerek çıktım. Bunun çok değerli olduğunu düşünüyorum. Gelgelelim bölümümü nasıl seçtiğime; Lisede okurken medya ve iletişim alanına ilgi duyduğumu fark ettim. Burada geçirdiğim üç sene boyunca dersler dışında medya ve iletişimle ilgilendim. Küçüklüğümden beri hafta sonları kahvaltıdan sonra babamla yaptığımız ilk şey gazete okumaktı. İçten içe medya ile ilgili olduğumun her zaman farkındaydım ama nedense bir türlü bu yönde somut bir adım atmamıştım. Babam sayesinde bu ilgime eğilmeye başladım, lisede sanat kulübüne yöneldim ve orada edebiyat öğretmenimizin desteğiyle okul gazetesinde çevre ve sanat haberleri yazmaya başladım, tabiki amatör olarak, fark ettim ki beni yazmak ve bu alanda üretmek hem rahatlatıyor hem de çok mutlu ediyor. Aslında Ticaret Üniversitesi’ne gelmem tesadüfler sonucunda gerçekleşti. Yeni bir Üniversite olması sebebiyle tercih edip etmeme konusunda çelişkilerim olmadı değil, fakat; verdikleri eğitimin teknolojik gelişmelere paralel olmasının yanı sıra kültür ve sanat faaliyetleri ile küresel ölçekte araştırma yapabilme imkânlarının çeşitliliği gibi sayısız fırsatları sunması nedeniyle ilk tercihim İstanbul Ticaret Üniversitesi oldu. Okuldaki ilk senemde Fikir ve Sanat Kulübüne üye oldum bazı makaleleri inceleyerek çevre ve sanat haberleri yazdım.  Dünyaya bakış açımı bu Kulüp oldukça değiştirdi. Sonraki yıl ise işi daha büyüterek aile şirketimizin kurumsal iletişim biriminde yazı işleri sorumluluğu ve editörlük gibi çeşitli görevler üstlendim. İstanbul Ticaret Üniversitesi’nin bana verdiği destek ve referanslarla üçüncü sınıfın yazında medyanın TV tarafını görmek için çeşitli medya kuruluşlarında staj yaptım. Burada çalışmak benim için üniversite hayatımın en önemli deneyimlerinden biriydi. Şu an… Günümüzde Laleli Gönen Hotel ve Ada Karaköy Hotel’de CEO’luk pozisyonunda çalışıyor ve Türkiye’nin ileri gelen STK’larında yönetim kurulu üyeliklerim bulunuyor. Hala bazı yayın organlarında görsel ve işitsel olarak aktifim; fırsat buldukça da bazı yerel dergilerin köşe yazarlarına sektörle alakalı destek vermeye çalışıyorum. Bugüne kadar kendime olan özgüvenimi ve iş hayatımda ki yönlerimi keşfetmem de Türkiye’nin en büyük ve köklü Üniversitelerinden biri olan İstanbul Ticaret Üniversitesi’nin bana verdiği  katkı yadsınamaz. İyi ki bu ailenin bir parçası olmuşum.    
Kapat X


Aybike Kaçalin Meteoğlu
Medya ve İletişim Lisans Programı (2011), Influencer - @aybikemmteoglu
2006-2011 yılları arasında İstanbul Ticaret Üniversitesi, Medya ve İletişim Sistemleri bölümünde eğitim gördüm. Üniversiteye girmeden önce yaptığım araştırmalar bölümde okurken beni hiç yanıltmadı. Mesleki hayatıma kattıkları ve ileri görüşlü eğitimi beni hayalini kuramadığım tecrübelere sürükledi. Ben okurken henüz adı bile olmayan sosyal medya hayatına, dijital haberciliğe, yeni nesil haberleşmeye bizi hazırladı. Aynı zamanda okulda okurken bize çalışma imkanları, staj imkanları sundu. Ben hem bölümde okuyor, hem öğrenci asistanlığı yapıyor, hem de İstanbul Ticaret Odasının organizasyonlarında kendimi geliştirme imkanı buluyordum. Ayrıca gerek öğretmenlerimizle gerek okulumuzun hazırladığı olanaklarla okul dışında da her gün mesleki hayata dair biraz daha bilgi ediniyordum. Mezun olduğumda işim hazırdı. Ayrıca ben okurken henüz meslek olmayan ama yaptığım influencerlık için tek kaynağın okulumda gördüklerim olduğunu söylemeden de geçemeyeceğim. Bir süre ara verdiğim işime üç çocuğumu büyüttükten sonra dönmek için can atıyorum. Kim bilir belki de üniversitede yeniden karşılaşabiliriz. İstanbul Ticaret Üniversitesinde okumak bir ayrıcalıktır.
Kapat X


Didem Başaran Caner
Halkla İlişkiler ve Reklamcılık Lisans Programı (2017), Trendyol - İnsan Kaynakları Uzmanı
Ben Didem Başaran Caner, 2017 Halkla İlişkiler ve Reklamcılık Bölümü Lisans ve ardından 2019 yılı İnsan Kaynakları Yöneticiliği Yüksek Lisans programından mezun oldum. Bu 6 yıllık serüveni her açıdan çok verimli geçirdim. Okulumuzu diğer üniversitelerden ayıran en önemli fark öğretim üyelerinin biz öğrencilerle arasındaki yakın iletişimdi. Her zaman kapıları bizlere açıktı hiçbir zaman ulaşılmaz olmadılar aksine beraber oturup kahve içecek, sorularımıza daima cevap alabileceğimiz bir yakınlığımız oldu. Bunun dışında esnek seçmeli ders programı, farklı disiplinlerden dersler alarak bizlerin gelişimine çok fazla olanak sağlıyordu. Aynı şekilde iş hayatına adım atmamızda da oldukça etkili olan Kariyer Merkezimiz vardı. CV hazırlama, staj bulma, kariyer şekillendirme noktasında oldukça destek görüp fayda sağladık diyebilirim. Ben bugün hedeflediğim yolun önemli bir noktasındayım. Bu yolda ilerlerken geriye dönüp baktığımda, Üniversitemizdeki 6 yıllık öğrencilik hayatımın her dakikasını, bugün gibi daima güzelliklerle hatırlayacağımdan eminim.  
Kapat X


Nazlıhan Topaloğlu
Görsel İletişim Tasarımı Lisans Programı (2018), Quickly Yazılım ve Kurumsal Hizmetler - Art Director
2018 yılı İletişim Fakültesi, Görsel İletişim Tasarımı bölümü mezunuyum. İstanbul Ticaret Üniversitesinin bana kattığı birçok şey var ama benim için en önemlisi hocalarımızla aramızda olan samimiyet, arkadaşlık ilişkisidir. Bir hocanın yapabileceği en güzel şeyi onlar yaptı. Stresli günlerimizde, sınav zamanlarımızda bizleri rahatlattılar hayatımızla ilgili vermemiz gereken kararlarda bile bize hep yol gösterdiler. Özellikle canım Zafer Hocam harika bir insan, arkadaş, hocadır. İstanbul Ticaret Üniversitesi’nin İletişim Fakültesine kattığı imkânlar çok fazlaydı. Özellikle diğer birkaç üniversite ile kıyaslayınca gözle görülür durumdaydı. Stüdyolarımızda rahatça çekimler yapabildik ve dışarıda çekmemiz gereken video veya fotoğraf için stüdyodan malzemeler kiralayabiliyorduk. Radyo bölümünde stüdyoda stajyerlik yapan bir arkadaşım bile vardı. Kütüphaneyi sınırsız bir şekilde kullanıyorduk. Vize ve final öncelerinde kütüphanede günlerce ders çalışıp veya kurgu yapıp sabahlıyorduk çünkü kütüphanenin bize sağladığı imkânlar çoktu. Kitap çeşitliliğinde zaten bahsetmiyorum sınırsızdı. 2018 yılında mezun oldum. Ben zaten üniversite de okurken 3. Sınıftan itibaren Türkiye’nin en iyi kanalında uzun dönem stajyerlik yaptım. Okulda öğrendiğim bilgilerimi stajyerlik yaparak kendimi daha da geliştirdim daha sonrasında bir hocamın yönlendirmesiyle İrlanda’ya eğitim almaya gittim ve kısa bir süre İrlanda’da reklam ajansında stajyerlik yaptım. Türkiye’ye döndüğümde ise iyi bir Reklam Ajansında Grafik tasarım alanında çalışma hayatıma devam ettim. İş hayatına stajyerlikten itibaren adım attığımda tasarım programlarını rahatça kullanabiliyordum çünkü derslerimizde tasarım programlarını kullanıyorduk ve sınavlarımız çoğunlukla uygulamalı oluyordu. Sınavlar uygulamalı olacağı için bol bol pratik yapıp çalışıyorduk bu sayede iş hayatında bir adım daha öndeydik. Stajyerlikte de öğrendiklerimizi ispat edip bilgimize bilgi kattıktan sonra stajyerlik sonrası işe giriş ve iş hayatım daha kolay geçti. Takıldığım, yorulduğum, zorlandığım yerler zaman zaman oluyordu ancak işin içinden çıkamadığım zamanlarda görüştüğüm hocamı arayıp bilgi bile alıyordum nasıl yapabilirim, nasıl olur vs diye sorular soruyordum. Sağ olsunlar hiçbir zaman desteklerini çekmediler ne zaman arasam, bilgi istesem ulaşabildim. Açıkçası ben çok tembel, çalışmayan, disiplinsiz bir lise öğrencisiydim. Lisede sınıfta bile kalmıştım. Üniversiteye ilk girdiğimde burssuz ücretli olarak girmiştim ailemin benden çok bir beklentisi yoktu. Üniversitenin ilk gününden eğitimli, donanımlı hocalarımızı ve uygulamalı eğlenceli dersleri de görünce tamam dedim bu okul diye emin oldum. O kadar çok sevmiştim ki 1. Sınıfın ikinci döneminden sonra başarı bursu elde etmiştim ve koskoca 4 seneyi Görsel İletişim Tasarım bölümü üçüncülük ile bitirdim. İstanbul Ticaret Odası destekli olduğumuz için oraya gidip İbrahim Çağlar ile görüşmek istemiştim, randevusuz gitmiştim beni direkt yanına aldı. Kendisinden fikirler almıştım, yol göstermesini istemiştim. O kadar işinin arasında benimle saatlerce konuşmuştu ve beni dinlemişti. Bu kadar güzel bir imkânı da üniversitem sayesinde elde etmiştim. Toprağı bol olsun, mükemmel insan seni ve fikirlerini asla unutmayacağım. Şimdi orada okuyan arkadaşlarıma verebileceğim en iyi tavsiye çok sevin ve peşinden gidin. Başarmak içinde sevmemiz gerekiyor. Erasmus yapın, work and travel yapın, imkânları sonuna kadar kullanın. Çekinmeden, utanmadan, isteklerinizi söyleyin! Karşınız da bu imkânları karşılayacak harika bir okulunuz var… Bir daha üniversite yıllarınıza ve yaşınıza geri dönemeyeceksiniz o yüzden sonuna kadar size verilen tüm imkânlarınızı kullanın. Nazlıhan Topaloğlu

FOTOĞRAF GALERİSİ
VİDEO GALERİ
BÖLÜM DUYURULARI
4
Kas
Halkla İlişkiler ve Reklamcılık Bölümü 2024-2025 Güz Dönemi Vize Sınav Programı
20
May
Üniversitemizin Medya ve İletişim ile Halkla İlişkiler ve Reklamcılık Bölümlerine İLED ...
25
Ara
Stres Yönetiminde Ses Meditasyonu
6
Ara
Sosyal Medya Etkileyicileri ve Reklam Hukuku
6
Ara
Reklam Kampanyalarında Dijital Medya Planlama ve Satın Alma Süreçleri