İletişim, günümüzün en önemli ve göz önünde olan bilim dallarından biridir. Kitle iletişim araçları da, yeni teknolojik gelişmelerin de etkisiyle hızla gelişmekte, çeşitlenmekte ve hayatın her alanında etki ve görünürlüğünü arttırmaktadır. Bu hızlı ve karmaşık süreçte, nitelikli eğitime olan ihtiyaç da aynı oranda artmaktadır.
İstanbul Ticaret Üniversitesi İletişim Fakültesi Medya ve İletişim Bölümü, bu gerçeklik ışığında, özgün bir yaklaşımla, bugünle gelecek arasında sistemli ve güçlü bir bağ kurmayı, öğrencilerine güçlü bir kuramsal bilgi birikiminin yanında uygulama yeteneği de kazandırmayı amaçlamaktadır. Buna uygun olarak da geleneksel medyadan her gün yeni bir boyut ve içerik kazanarak hızla gelişmeye devam eden yeni medyaya uzanan bir yelpazede güçlü akademik birikim ve deneyim kazandıracak bir müfredat sunulmaktadır. Müfredat, disiplinler arası bir yaklaşımla da desteklenmekte, iletişimle ilgili kuramsal bilgilerin yanı sıra sosyal ve beşeri bilimlerin temel birikimlerinin de kazandırılması öngörülmektedir. Böylece, Medya ve İletişim Bölümü’nü tercih eden öğrencimizin alanlarıyla ilgili bakış açısı genişletilmesi, akademik yönleri güçlendirilmesi, geniş ufuklu, karşılaştığı durumlara farklı perspektiflerden bakma becerisiyle donatılması amaçlanmaktadır.
Bölümümüzde, uygulamalı iletişim alanında da yetkin bir eğitim verilmesi temel hedeflerden biridir. Bu bağlamda geleneksel medyadan yeni medyaya uygulamalı iletişimin her alanında, edinilen kuramsal bilgilerin uygulamaya nasıl geçirileceğinin de öğretilmesi temel önceliklerimizdendir. Bunun gerçekleştirilebilmesine yönelik de öğrencilerimize oldukça geniş imkânlar sunulmaktadır. Ticaret İletişim ve Medya Merkezi (TİMM) çatısı altında, sektör deneyimi de olan hocaların rehberliğinde, gelişmiş çok kameralı stüdyolardan, aktüel çekim kamera setlerine, sayısal radyo stüdyolarından yeni medya uygulamalarının yapılabileceği bilgisayar sistemlerine ve masaüstü yayıncılığa kadar güçlü bir teknik altyapı desteğiyle pratik yapma fırsatı verilmektedir. Bu bağlamda öğrencilerimiz, uygulamalı eğitimler ve gönüllü katılımlar yoluyla sektöre giriş ve intibaklarını kolaylaştıracak televizyon ve radyo programları hazırlama, yeni medya uygulamaları yapma, masaüstü yayıncılık gerçekleştirme vb. çok çeşitli faaliyetlere etkin olarak katılmaya teşvik edilmektedir.
Çünkü hedefimiz, öğrencilerimizi çağımızın toplum ve iş hayatının gereklerine uygun kuramsal ve uygulamalı bilgilerle donatmak, kültürel birikimlerini güçlendirmek; onlara diğer sektörlerle ilişki kurabilecek, iş hayatına atıldıklarında özgüvenli ve liderlik rolü üstlenmelerini sağlayacak yetenekler kazandırabilmektir.
Prof. Dr. Abdulhamit AVŞAR
Bölüm Başkanı
aavsar@ticaret.edu.tr