İstanbul Ticaret Üniversitesi misyon ve hedeflerini, “Değişen dünyamızın ve ülkemizin ihtiyaçlarına cevap veren, öncü akademik araştırmalar, uygulamalar ve bilgi üreten, paydaşlarına ve topluma katkı sunan bir üniversite olarak; girişimci, lider, yetkin, özgür düşünen, adil davranan, sorumluluk üstlenen, ahlaki değerleri benimsemiş, çağdaş bilgi ve beceri ile donanmış bireyler yetiştirmek” olarak tanımlamıştır. Bu özgörev çerçevesinde değerlerini de “millî ve yerli değerlere saygılı, lider, girişimci, yenilikçi, değişimde öncü, rekabetçi, şeffaf; bilim, öğrenci, paydaş, sektör, insan ve sürdürülebilirlik odaklı; adil, farklılıklara saygılı, topluma değer üreten, analitik düşünen, fark oluşturan, sosyal sorumluluklarının bilincinde, özgün, katılımcı, samimi” olarak sıralamıştır (https://ticaret.edu.tr/vizyon-ve-misyon/).
Öte yandan iletişim, günümüzün en önemli ve göz önünde olan bilim dallarından biridir. Kitle iletişim araçları yeni teknolojik gelişmelerin de etkisiyle hızla gelişmekte, çeşitlenmekte ve hayatın her alanında etki ve görünürlüğünü arttırmakta, aynı zamanda farklı alanlarda iletişim uzmanlarına duyulan ihtiyaç da artmaktadır. Bu devingen ve karmaşık süreçte, nitelikli eğitime olan ihtiyaç da aynı oranda artmaktadır. Bu bağlamda İstanbul Ticaret Üniversitesi İletişim Fakültesi Medya ve İletişim Bölümü’nün özgörevi de, üniversitemizce belirlenen söz konusu ilkeler ışığında, bugünle gelecek arasında sistemli ve güçlü bir bağ kurabilen; geleneksel medyadan, her gün yeni bir boyut ve içerik kazanarak hızla gelişmeye devam eden yeni medyaya iletişim alanındaki her türlü gelişmeye açık; özgür, özgün ve analitik düşünme yeteneği edinmiş; mesleki ve kültürel donanım olarak güçlü; ilgi ve yeteneklerine göre farklı iletişim alanlarında görev üstlenebilen; edindiği bilgi ve uygulama yeteneğini toplum yararına sunabilen; inisiyatif, özgüven ve etik değer sahibi bireyler yetiştirmektir.