Halkla ilişkiler ve reklamcılık faaliyetleri iş dünyasında stratejik öneme sahiptir. Bununla birlikte, teknolojik gelişmeler iletişim yönetiminin sınırlarının genişlediği ve her geçen gün daha da önem kazandığı bir dünya yaratmaktadır. Bölümün temel amacı; bu gelişmeler doğrultusunda ortaya çıkan ihtiyaçları, akademinin ve sektörün tüm alanlarında karşılayabilecek nitelikte insan kaynağı yetiştirmektir.
Halkla İlişkiler ve Reklamcılık Bölümü Eğitim Süresi Kaç Yıldır?
Halkla İlişkiler ve Reklamcılık Bölümü lisans düzeyinde eğitim vermektedir ve eğitim süresi 4 yıldır.
Halkla İlişkiler ve Reklamcılık Bölümü Dersleri Nelerdir?
Bölüm müfredatında iletişim biliminin temel dersleriyle birlikte teorik ve uygulamalı Halkla ilişkiler ve Reklamcılık alan dersleri yer almaktadır. Müfredatta yer alan dersler şunlardır:
İletişim Bilimi Kuramları
İletişim ve Medya Tarihi
İletişim Sosyolojisi
İletişim Felsefesi
Bilişim Uygulamaları
Hukukun Temel Kavramları
Sosyoloji
Temel Fotoğrafçılık
İletişim Sosyolojisi
Halkla İlişkilerin Temel Kavramları
Reklamcılığın Temel Kavramları
Pazarlama Yönetimi
İletişim Bilimlerinde Araştırma Yöntemleri ve Teknikleri
Temel Gazetecilik
Reklam Yazarlığı
Halkla İlişkiler Yazarlığı
Kurum İmajı ve İtibar Yönetimi
Bütünleşik Pazarlama İletişimi
Yeni Medya Reklamcılığı
Marka İletişimi
Tüketim Toplumu
Grafik Tasarım
İkna Teknikleri ve Algı Yönetimi
Genel Ekonomi
Bütünleşik İletişim Kampanyaları
Yeni Medya ve Halkla İlişkiler
Yaratıcılık
Siyaset Bilimine Giriş
Halkla İlişkilerde Sosyal Sorumluluk
Medya Planlaması
Markalama ve Konumlandırma
Moda ve Lüks Marka İletişim
Ajans Yönetimi
İçerik Yönetimi
Tüketici Davranışları
Halkla İlişkiler ve Reklam Meslek İlkeleri ve Ahlakı
Göstergebilim
Söylem Çözümlemeleri
Tüketim Toplumu
Medya ve Reklam Okuryazarlığı
Popüler Kültür
Psikoloji
İşletmeye Giriş
Reklam Tarihi
Toplumsal Hareketler ve Aktivizm
Uluslararası Halkla İlişkiler Kampanyaları
İletişim Çalışmalarında Yapay Zekâ Uygulamaları
Reklam Prodüksiyonu
Kurum içi Halkla İlişkiler
Kriz İletişimi
Reklamda Kuşak ve Cinsiyet Araştırmaları
Hikâye Tasarımı
Videografi
Kültürlerarası İletişim
Duygusal Zeka Yönetimi ve Liderlik
Dijital Pazarlama
Türkiye’de Kültürel Çalışmalar
Dijitalleşme ve Toplum
İçeriklerde Marka Uyumu
Medya ve Temsil
Etkili Sunum Teknikleri
Alternatif Pazarlama Yöntemleri
Pazarlama ve Reklam Araştırmaları
Sağlık ve Spor İletişimi
Sivil Toplum Kuruluşları İletişimi
Şehir İletişimi
Mesleki Yazarlık
İletişim ve Sosyal Fayda
Girişimcilik ve Yenilikçilik
Reklam Yönetimi
Müşteri İlişkileri Yönetimi
Göstergebilim
Ajans Yönetimi
Markalama ve Konumlandırma
Uygarlık Tarihi
Türkiye’nin Siyasi ve İdari Yapısı
Toplumsal Hareketler ve Aktivim
Kamu Diplomasisi ve Lobicilik
Reklam Çekicilikleri
Ürün Yerleştirme
Sponsorluk ve Etkinlik Yönetimi
Uluslararası Halkla İlişkiler Kampanyaları
Hizmet Sektöründe Pazarlama İletişimi
Reklam Söylemi
Sanat Tarihi
Moda ve Lüks Marka İletişimi
Kamuoyu Araştırmaları
Reklam Çözümlemesi
Reklam Prodüksiyonu
Halkla İlişkiler ve Reklam Okumaları
Kurum içi Halkla İlişkiler
İletişim Çalışmalarında Yapay Zeka Uygulamaları
Sanat ve İletişim
Siyasal İletişim
Halkla İlişkiler ve Reklamcılık Bölümü Mezunu Ne iş Yapar?
Bölüm mezunları, halkla ilişkiler, reklam ve ilgili diğer sektörlerde kurumsal iletişim sorumlusu, halkla ilişkiler uzmanı, stratejik iletişim sorumlusu, reklam yazarı, medya planlama uzmanı, müşteri temsilcisi, kreatif direktör, art direktör, grafiker, reklam ve iletişim yöneticisi, marka yöneticisi, dijital pazarlama uzmanı, pazarlama yöneticisi olarak çalışabilirler.
Halkla İlişkiler ve Reklamcılık Bölümü İş Olanakları Nelerdir?
Yirmi yılı aşkın bir süredir akademik tecrübesi bulunan bölüm, halkla ilişkiler ve reklamcılık alanlarında gerçekleşen gelişmelere uygun olarak güncellenen bölüm müfredatı ile öğrencilere, alanlarında akademik ve mesleki yetkinliğe ulaşacakları bir eğitim sunmaktadır. Grafik tasarımdan videografiye, bütünleşik iletişim kampanyalarından marka iletişimine, lüks marka iletişiminden iletişim çalışmalarında yapay zekâ uygulamalarına, içerik yönetiminden yeni medya reklamcılığına ve hikâye anlatıcılığına kadar geniş bir yelpazede, dijital çağın ihtiyaçlarına uygun dersler alacak öğrencilerimiz özel ya da kamu sektöründe kurumsal iletişim, marka iletişimi, reklam ve halkla ilişkiler alanında çalışacak nitelikli uzmanlar olarak görev almaktadır.