İstanbul Ticaret Üniversitesi Facebook İstanbul Ticaret Üniversitesi Twitter İstanbul Ticaret Üniversitesi Instagram İstanbul Ticaret Üniversitesi LinkedIn İstanbul Ticaret Üniversitesi Youtube
Medya ve İletişim Bölümü

     Medya ve İletişim Bölümü Nedir?

İletişim Fakültesi bünyesinde yer alan bölüm, çağımızın merkezinde bulunan medyanın detaylı bir şekilde ele alınmasını ve insanlığın en temel gereksinimlerinden olan iletişimin temellerinin doğru bir şekilde öğrenilmesini amaçlamakta ve sağlamaktadır. Oldukça geniş bir alana sahip Medya ve İletişim Bölümü’nde eğitim süreci farklı disiplinler ile desteklenmekte ve hem sektörün ihtiyaçlarına yönelik hem de akademik ve entelektüel bir bilinç sağlama odaklı eğitim verilmektedir.

     Medya ve İletişim Bölümü Eğitim Süresi Kaç Yıldır?

Lisans düzeyinde eğitim vermektedir ve eğitim süresi 4 yıldır.

     Medya ve İletişim Bölümü Dersleri Nelerdir?

Bölümde,

  • Bilişim Uygulamaları 1
  • Bilişim Uygulamaları 2
  • Temel Fotoğrafçılık
  • İleri Fotoğrafçılık
  • Temel Tasarım
  • Kurgu Teknikleri
  • Görüntü ve Ses İşleme
  • Kamera Kullanım Teknikleri
  • Televizyonda Stüdyo ve Reji Yönetimi

gibi teknik ağırlıklı derslerin yanı sıra,

  • İletişim Bilimine Giriş
  • İletişim Sosyolojisi
  • Siyaset Bilimine Giriş
  • Genel Ekonomi
  • Enformasyon Toplumu Kuramları
  • Toplum, Kültür ve Dijital İletişim
  • Medya Metinlerinde Anlatı Analizleri
  • Yapay Zeka ve Değişen Gazetecilik Pratikleri
  • Sanat Tarihi

gibi teorik ağırlıklı disiplinlerarası dersler de verilmektedir.

     Medya ve İletişim Bölümü Mezunu Ne iş Yapar?

Bölüm mezunları yetenekleri ve ilgi alanlarına yönelik farklı medya mecralarında çalışabilmektedir. 3. sınıftan itibaren öğrencilerin çalışmak istedikleri alana yönelik dersleri seçmeleri ve bu alana yönelik uygulamaları artırmaları beklenmektedir. Böylece mezunlar, televizyon, gazete, dergi, şirketlerin iletişim birimleri başta olmak üzere geniş bir alanda çalışabilme yetkinliğine sahip olurlar.

     Medya ve İletişim Bölümü Mezunu İş Olanakları Nelerdir?

Teknolojik dönüşüm ile birlikte günümüzde neredeyse tüm çalışma alanları medya üzerinden görünürlüğünü sağlamaktadır. Ekonomiden modaya, yiyecek sektöründen market zincirlerine kadar her sektörün medya mecraları üzerinden etkinliğini artırması, sektörde nitelikli çalışan ihtiyacını da beraberinde getirmiştir. Bölümünden mezun olan kişiler, televizyon, radyo, gazete, dergi gibi geleneksel medya mecralarının yanı sıra sosyal medya uzmanlığı, sosyal medya danışmanlığı, dijital içerik yönetimi, grafik tasarım gibi alanlarda istihdam edilmektedir. Ek olarak, mezunların tercihlerine ve yeteneklerine uygun olarak Freelance (serbest çalışma) çalışmaya da uygun ortam sağlar.

 

Akademik Kadro